gelukkig is die niet heel variabelquote:Op donderdag 5 juni 2008 19:17 schreef Yashaaaaa het volgende:
Mjah de dikte van een ei zeg maar ongeveer
Jij scoort punten ouwequote:Op donderdag 5 juni 2008 17:33 schreef Mikkie het volgende:
Even het topicniveau opkrikken:
[ afbeelding ]
een note voor mikkiequote:
Een plusje dan. Betwijfel of ik er verder veel hebquote:
link uitleg ?quote:
quote:Voor het bewijzen van doodslag is opzet vereist. Gewoon opzet (willen en weten) zal niet kunnen worden bewezen, maar voorwaardelijk opzet misschien wel. Voor voorwaardelijk opzet is vereist dat Kees willens en wetens de aanmerkelijke kans aanvaardde dat de vrouw des huizes dood zou gaan.
Uit verklaringen of opmerkingen blijkt niet dat Kees de vrouw dood wilde steken en uit de finale handeling blijkt dat ook niet direct. Eventueel kan uit het feit dat hij het mes met de punt naar voren en naar de vrouw richt worden afgeleid dat hij de vrouw wel degelijk dood wilde, maar dat enkele aspect is waarschijnlijk te weinig voor het “willen”. Het achteruitlopen van Kees kan als een sterke contra-indicatie voor het “willen” worden gezien. Daaruit kan worden afgeleid dat hij weg wilde lopen en de vrouw juist van zich af wilde houden.
Kon Kees weten dat er een kans was dat de vrouw kon doodgaan? Hij wist niet dat hij zou vallen en dat de vrouw daarbij in zijn mes zou belanden. Het kan echter wel als een feit van algemene bekendheid worden beschouwd dat het rondlopen met een mes waarvan de punt naar voren is gericht gevaarlijk is.
Ten slotte is het de vraag of er een aanmerkelijke kans was dat de vrouw in zijn mes zou vallen. Waarschijnlijk niet. Er was geen aanmerkelijke kans dat Kees hij zou struikelen en dat vrouw dan op zijn mes zou vallen.
Opzet kan dus niet worden bewezen. Kees kan dus niet met succes voor doodslag worden vervolgd.
In feite is dus alles te verdedingen mits je het maar goed beargumenteerdquote:Al met al kan vanwege de voorzienbaarheid en vanwege de aard van het gevolg tegen de achtergrond van dit delict beredeneerd worden dat het wel redelijk is het letsel aan de verdachten toe te rekenen. Maar ook het tegenovergestelde is te verdedigen.
Uiteraardquote:
quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:59 schreef Yashaaaaa het volgende:
Moeders
zijn we aant msnen.. dus ik zo is papa in de buurt.. omdathet over vaderdag cadeau ging..
Is ze hem blijkbaar wezen roepen want ze zegt nu jah papa leest mee wat moet ie lezen dan.
hoe heb je je er uitgelultquote:Op donderdag 5 juni 2008 21:59 schreef Yashaaaaa het volgende:
Moeders
zijn we aant msnen.. dus ik zo is papa in de buurt.. omdathet over vaderdag cadeau ging..
Is ze hem blijkbaar wezen roepen want ze zegt nu jah papa leest mee wat moet ie lezen dan.
"Pap, even weg, we moeten het over vaderdag hebben"?quote:
quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:03 schreef Yashaaaaa het volgende:
yashi - Rehab is for quitters zegt:
niets juist
yashi - Rehab is for quitters zegt:
je snapt er ook niks van
Mama yashi zegt:
o nou snap ik het hij mag niet lezen
Want dan heeft je omgeving er ineens geen last van?quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:16 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ach zolang ik het zelf maar door heb toch
Beestfeest?! Cool... ben ik wel een beetje te oud voorquote:
Ik viel alleen mijn moeder er mee lastigquote:Op donderdag 5 juni 2008 22:23 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Want dan heeft je omgeving er ineens geen last van?
Vrouwen onder elkaar... PMS etc.quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:27 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Ik viel alleen mijn moeder er mee lastigen die vind ergens nog dat ik gelijk heb ook
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hoelaat is het ontbijt mikkiequote:Op donderdag 5 juni 2008 22:55 schreef Mikkie het volgende:
Ik ga m'n pannenkoeken nooit op krijgen..
Ik moet om half tien in de stad zijn, dus om negen uur ben je welkomquote:
ik moet om 9 ur al in de stad zijn.. kom je ze langsbrengenquote:Op donderdag 5 juni 2008 23:08 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik moet om half tien in de stad zijn, dus om negen uur ben je welkom
Weet je wel hoe ver dat om is?quote:Op donderdag 5 juni 2008 23:10 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
ik moet om 9 ur al in de stad zijn.. kom je ze langsbrengen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |