abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59147609
Ik ben een jongen van 24 en heb nog geen rijbewijs. Niet iedereen krijgt namelijk rijlessen betaald door hun ouders, bovendien studeer ik nog en kan ik me voorlopig toch geen auto veroorloven, daarnaast kan ik overal komen met fiets en openbaar vervoer, dus echt nodig heb ik het niet.

Nu merk ik dat sommige meiden hierop af lijken te knappen, of in elk geval laten blijken dat ze het nogal vreemd vinden. Dit geldt zowel voor vrouwen die zelf al een rijbewijs plus auto hebben, als voor wat jongere meisjes die net als ik nog nooit rijlessen hebben gehad.

Zelf kan het me echt niet schelen of een meisje waar ik mee date haar rijbewijs heeft of niet. Is het dan andersom wel zo, dat vrouwen dit blijkbaar van een man 'verwachten' en dat het een afknapper is als je als man geen rijbewijs hebt?
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:04:03 #2
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_59147674
Ben 30 geen rijbewijs door luiheid. Wel circuit rijder en af en toe een rondvlucht met een Ultralight :p

Prioriteiten.....

Over 50 jaar kijken ze je raar aan (hopelijk) als je wel een rijbewijs hebt
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:04:52 #3
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_59147701
Wtf moet je met een chick die haar beeld van jou bijstelt alleen maar omdat je geen rijbewijs hebt...

* G.Fawkes is overigens wel in het bezig van zo'n roze papiertje
  † In Memoriam † donderdag 5 juni 2008 @ 16:05:21 #4
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_59147722
Toevallig de sigaretten aangeraakt voor je 18de?
pi_59147756
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:04 schreef Buschetta het volgende:

Over 50 jaar kijken ze je raar aan (hopelijk) als je wel een rijbewijs hebt
want?
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:08:55 #6
157786 Ooster
Alleen nog maar blokzeep!
pi_59147813
...maar hoe moet je dan gezellig op vakantie/kamperen?

best relevant lijkt me
..:: principieel wietteler (en sinds kort ook paddokweker)::..
pi_59147815
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:05 schreef Sebasser het volgende:
Toevallig de sigaretten aangeraakt voor je 18de?
Herkenbaar.
Pretentieus geneuzel.
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:09:02 #8
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_59147819
Tjah, je hebt van die profiterende wijven die denken "als mijn vriendje een rijbewijs + auto heeft kan ie me mooi op ieder moment van de dag op komen halen als ik em 5 minuten van te voren bel".
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_59147833
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:08 schreef Ooster het volgende:

best relevant lijkt me
Vlietuig, busreis..... mogelijkheden te over
pi_59147870
Als er nou één ding is dat me echt helemaal niet boeit dan is het wel of iemand een rijbewijs heeft! Oke, het is handig met vakanties en praktische dingen enzo omdat ik zelf geen rijbewijs heb, maar ik zou echt nooit daarom op iemand afknappen.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:11:12 #11
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_59147872
Vind het niet vreemd en zolang het voor jouw situatie werkt, wat boeit het dan?
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:11:15 #12
27699 Ravage
thinking about you
pi_59147875
Tja als ze daar al op afknappen doen ze er ook niet echt moeite voor...
i'm not living, i'm just killing time
pi_59147896
Ik denk dat het ligt aan het soort vrouwen waar je mee wil daten. Sommige vrouwen (meestal niet het type toekomstig nobelprijswinnaar) letten heel erg op materiele zaken zoals hoe duur je kleding is, hoeveel geld je tijdens de date uitgeeft, wat voor auto je hebt enzo. Andere soorten vrouwen letten op jou en vinden het romantisch dat je voor hun stempelt in de tram.
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:12:13 #14
157786 Ooster
pi_59147900
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:09 schreef Rekkie het volgende:
Vlietuig, busreis..... mogelijkheden te over
Volgens mij gebruikte ik het woordje 'gezellig' in mij post
pi_59147901
Kan me best voorstellen dat het voor iemand een afknapper is eigenlijk. Ga je voor het eerst samen uit, komt hij je op de fiets halen. Sorry, maar na een bepaalde leeftijd heb je daar gewoon geen zin meer in.
  † In Memoriam † donderdag 5 juni 2008 @ 16:15:06 #16
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_59147951
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:12 schreef Ooster het volgende:

[..]

Hoezo?
Vind je 14 uur in een te krappe en stinkende bus met 40 graden niet gezellig dan?
pi_59147957
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:12 schreef Ooster het volgende:

[..]

Gezellig op vakantie gaan en kamperen kan ook zonder auto.
Waarom zou dat niet kunnen.
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:16:25 #18
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_59147983
Ik heb ooit een gesprek gehad met een grietje in de kroeg die vroeg of ik nog thuis woonde (nee, was geloof ik een pluspunt), of ik een 2 persoonsbed had (toen niet, was minpunt), of ik een rijbewijs had, een auto had, etc. etc. op een gegeven moment had ik echt zoiets van sjeez, zout ff op hey. Vrouwen die kicken op eigendom . Laag volk is dat.
pi_59147990
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:12 schreef mirannie het volgende:
Kan me best voorstellen dat het voor iemand een afknapper is eigenlijk. Ga je voor het eerst samen uit, komt hij je op de fiets halen. Sorry, maar na een bepaalde leeftijd heb je daar gewoon geen zin meer in.
Ja na mn 75ste als ik slecht ter been ben lijkt me dat wel vervelend inderdaad.

Luxepaardjes
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:17:18 #20
36431 bleiblei
pi_59147999
quote:
Wat is daar mis mee?
Okee, als je bang bent dat je heup breekt als je van die fiets af valt ben je idd er te oud voor. Tot die tijd is dat juist hartstikke tof.
pi_59148010
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:08 schreef Ooster het volgende:

best relevant lijkt me
Fiets, wandelvakantie, trein, busreis, vliegtuig.
There is no love sincerer than the love of food.
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:17:48 #22
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_59148011
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:16 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb ooit een gesprek gehad met een grietje in de kroeg die vroeg of ik nog thuis woonde (nee, was geloof ik een pluspunt), of ik een 2 persoonsbed had (toen niet, was minpunt), of ik een rijbewijs had, een auto had, etc. etc. op een gegeven moment had ik echt zoiets van sjeez, zout ff op hey. Vrouwen die kicken op eigendom . Laag volk is dat.
Een 1 persoonsbed vind ik opzich wel een beetje afknapper hoor.. maar dat is puur uit comfort belangen
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
pi_59148016
Boeit me niks of je wel of niet een rijbewijs hebt. Zou geen criterium moeten zijn.

Ben dan wel geen man, en krijg de helft van mn rijlessen betaald door mijn ouders... maar verder is de situatie hetzelfde. Op dit moment geen geld voor (die andere helft moet ik dus eerst bij elkaar zien te sparen, anders heeft het ook geen nut) en het is niet nodig (fiets en trein, altijd handig).
pi_59148022
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:16 schreef bleiblei het volgende:
Euhm ja geen tweeperoonsbed is dan weer wel een enorm nadeel. Noem me laag volk, maar ik wil gewoon comfortabel kunnen blijven slapen na het neuken.
pi_59148039
Vind het toch wel een beetje een vereiste ja.
Het is altijd mooi meegenomen, en met 24 en geen rijbewijs komt dat nogal vreemd over. Dat begrijp ik idd best:)
pi_59148057
Waarom heb je in NL eigenlijk een rijbewijs nodig als je in de stad woont?
Free people own guns! Slaves do not!
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:19:33 #27
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_59148063
Het ligt er ook maar net aan wat je gewend bent denk ik. Als je altijd vrienden om je heen hebt met auto's, is dat makkelijk en raak je aan gewend, dan zou het vreemd zijn als je vast zit aan de fiets of ov.
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:19:53 #28
157786 Ooster
pi_59148078
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:15 schreef Sebasser het volgende:

[..]

Hoezo?
Vind je 14 uur in een te krappe en stinkende bus met 40 graden niet gezellig dan?
Ik vind het gezellig om met z'n tweeën in de auto op zoek te gaan naar een stille camping zonder dat je van te voren weet waar je terecht komt. 's ochtends even met de auto brood halen in het dorp enz.

Misschien ben ik ook wel een romanticus

Voor de rest heb ik ook een broertje dood aan auto's overigens.
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:20:23 #29
36431 bleiblei
pi_59148089
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:17 schreef Cuegirllie het volgende:

[..]

Een 1 persoonsbed vind ik opzich wel een beetje afknapper hoor.. maar dat is puur uit comfort belangen
Ga je toch in een hotel maffen .
Vind het maar flauwekul hoor. Ja, het is niet ideaal geen 2 persoonsbed, net als dat het niet ideaal is als je met je druipende lul uit der komt en der pa achter je staat maar hey. Een reden om af te knappen op iemand? .
pi_59148106
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:19 schreef Vampier het volgende:
Omdat je ook wel eens naar een andere stad, dorp, gehucht wilt waar het OV minder goed is?
pi_59148122
Ik heb sinds m'n 18e al m'n rijbewijs. Op 3-4 lessen na helemaal zelf betaald terwijl ik wat langer over m'n VWO deed. Zonder rijbewijs ben je niks man Voor mij is het ook een afknapper als een meisje geen rijbewijs heeft. Zegt toch heel wat over een persoon, en dat is voor mij negatief.
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:23:14 #32
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_59148161
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:20 schreef bleiblei het volgende:

Ga je toch in een hotel maffen .
Vind het maar flauwekul hoor. Ja, het is niet ideaal geen 2 persoonsbed, net als dat het niet ideaal is als je met je druipende lul uit der komt en der pa achter je staat maar hey. Een reden om af te knappen op iemand? .
Het is niet zo'n afknapper van, laat dan maar zitten.
Maar ik wordt er ook niet echt vrolijk van ofzo haha. Dan slaapt ie maar bij mij
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:23:19 #33
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_59148163
quote:
ja, als jij godverdomme 65 bent idd , een 18 jarig kutje heeft de laatste keer dat ik keek gewoon 2 perfect gevormde benen die prima kunnen fietsen.

fietsen kut anders ga je zelf maar je roze papiertje halen en rijd je mij maar fijn rond .

pfff vrouwen
pi_59148183
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:21 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik heb sinds m'n 18e al m'n rijbewijs. Op 3-4 lessen na helemaal zelf betaald terwijl ik wat langer over m'n VWO deed. Zonder rijbewijs ben je niks man Voor mij is het ook een afknapper als een meisje geen rijbewijs heeft. Zegt toch heel wat over een persoon, en dat is voor mij negatief.
Zonder rijbewijs ben je niks?

Wat een kul zeg.
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:25:41 #35
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_59148242
quote:
Wat zegt dat dan?
....... behalve dat ze nog geen 18 is.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_59148249
quote:
En welke leeftijd is dat?
De man is 24 en student, alsof een rijbewijs een eerste levensbehoefte is.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_59148288
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:19 schreef Vampier het volgende:
Misschien omdat je niet je hele leven in die ene stad wilt blijven hangen? En misschien omdat je daarvoor dan weer niet afhankelijk wil zijn van het openbaar vervoer?

Tijdens mijn studententijd riep ik ook altijd dat ik geen rijbewijs nodig had, ik had immers gratis vervoer met mijn OV-jaarkaart. Vanaf het moment dat ik mijn rijbewijs heb gehaald, is voornamelijk mijn vrijheid een stuk groter geworden.
pi_59148299
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:20 schreef bleiblei het volgende:
Een man van 30 die nog thuis woont en alleen een eenpersoonsbed heeft is inderdaad een goede reden om af te knappen, ja. Vind je dat nou echt vreemd?
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:28:54 #39
81237 releaze
best of both worlds
pi_59148329
rijbewijs is zeker geen vereiste of iets dat mij minder of meer aangetrokken doet voelen tot die persoon.
van m'n vriend hoor ik weleens van die verhalen van vrouwen die dan op hem afkwamen en dan allerlei dingen over z'n wagen gingen vragen. er was een meid bij die serieus alleen maar kerels date die een audi of hoger hadden, iets lager was gewoon niet goed genoeg.

het heeft me trouwens wel een paar maanden geduurd voordat ik de automerk hierarchie / geslachten 'doorhad'. ook dat maakt bij mij niet uit. rij je als kerel een twingo, ik krijg het er echt niet warm of koud van.
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:29:20 #40
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_59148342
Autorijden is gewoon een macho bezigheid. gasten die op hun 24e nog geen rijbewijs hebben zijn nerds/bang/lelijk/gay, meestal een combinatie.
je oogst wat je zaait
pi_59148355
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:17 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee?
Okee, als je bang bent dat je heup breekt als je van die fiets af valt ben je idd er te oud voor. Tot die tijd is dat juist hartstikke tof.
En jij bent zelf 15? Ja, dan is het nog leuk om met je kalverliefde rond te crossen op de fiets inderdaad.

Een rijbewijs is gewoon een stukje onafhankelijkheid en mensen die roepen dat ze het net niet nodig hebben, zijn in mijn ogen niet onafhankelijk genoeg, en dat is nou juist waar ik op afknap.
pi_59148364
quote:
In kan me de laatste keer dat ik een vrouw opgehaald heb op een date niet heugen. Maar goed, ik woon dan ook in een grote stad en niet in een amerikaanse tienerfilm.
I don't know if we're made for each other but this night is made for us.
You've got nothing left to lose and only me to trust.
pi_59148379
quote:
Wat zegt het dan over die persoon?
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:31:47 #44
81237 releaze
best of both worlds
pi_59148409
een kerel van 30 die nog thuiswoont is een afknapper van het sterkste soort bij mij. Gemakszucht, afhankelijkheid, geeft mij niet echt het idee dat ie zo'n wijde wereld intrekker is. en doorgaans hebben ze ook nog nooit een echt serieuze relatie gehad, tenzij ze nu weer even bij hun ouders wonen omdat de relatie kapot is, hypotheek te hoog voor in je eentje, en je op de wachtlijst staat voor huren. dat is het eeeenige excuus.
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:32:02 #45
36431 bleiblei
pi_59148416
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:29 schreef mirannie het volgende:

[..]

En jij bent zelf 15? Ja, dan is het nog leuk om met je kalverliefde rond te crossen op de fiets inderdaad.

Een rijbewijs is gewoon een stukje onafhankelijkheid en mensen die roepen dat ze het net niet nodig hebben, zijn in mijn ogen niet onafhankelijk genoeg, en dat is nou juist waar ik op afknap.
Ik ben 25, heb een auto, een rijbewijs EN een vriendin.
Toch vind ik het gezelliger oldskool lekker met de fiets en een vriendin die me goed vasthoudt dan lafjes in de auto met 3m meter er tussen en je moeten concentreren op het verkeer.
pi_59148423
Het onderhoud en de absurde brandstofprijzen zijn ook bijna niet meer te betalen voor jan modaal , en ook al heb ik 'm nu bijna 4 jaar, de fiets blijft het mooiste en goedkoopste vervoersmiddel dus je hoeft je zeker niet te schamen, fietsen is relaxt...
pi_59148493
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:01 schreef Zulon het volgende:
Ik ben een jongen van 24 en heb nog geen rijbewijs. Niet iedereen krijgt namelijk rijlessen betaald door hun ouders, bovendien studeer ik nog en kan ik me voorlopig toch geen auto veroorloven,
offtopic!

nee klopt, sommige denken daar al aan wanneer ze 15 zijn en dan beginnen ze met sparen. sparen van je krantje lopen wat natuurlijk al GEEN geld verdiend.

je kan legaal werken vanaf je 15e (sommige werkten al wat eerder)

dus in die 9 jaar kon jij nog geen geld voor een rijbewijs sparen? ok.

/offtopic

ontopic: natuurlijk knapt dat af als je als 24 jarige nog niks voor elkaar hebt
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:35:04 #48
36431 bleiblei
pi_59148504
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:31 schreef releaze het volgende:
een kerel van 30 die nog thuiswoont is een afknapper van het sterkste soort bij mij. Gemakszucht, afhankelijkheid, geeft mij niet echt het idee dat ie zo'n wijde wereld intrekker is. en doorgaans hebben ze ook nog nooit een echt serieuze relatie gehad, tenzij ze nu weer even bij hun ouders wonen omdat de relatie kapot is, hypotheek te hoog voor in je eentje, en je op de wachtlijst staat voor huren. dat is het eeeenige excuus.
Ten eerste hebben we het hier nergens over een kerel van 30 .
Ten tweede, als het een ontzettend lieve, zorgzame, lekkere, gespierde, rijke kerel is die ook nog eens erg goed en een tikkeltje dominant in bed is..... Laat jij het afhangen van "je woont nog thuis in een 1persoonsbed"?

Beetje dom .
pi_59148521
Zijn er mensen die dat een probleem vinden? Wauw, daar had ik nog nooit over na gedacht. Ik vind het helemaal geen probleem.. zoals ts al zegt.. alles waar ik heen wil is prima te lopen, te fietsen of te bereiken met het OV.
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:36:20 #50
157786 Ooster
pi_59148541
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:32 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ik ben 25, heb een auto, een rijbewijs EN een vriendin.
Toch vind ik het gezelliger oldskool lekker met de fiets en een vriendin die me goed vasthoudt dan lafjes in de auto met 3m meter er tussen en je moeten concentreren op het verkeer.
Het gaat er hier toch niet om of je nooit op een fiets zit ja dan te nee? De vraag was of het een afknapper is of TS-er geen rijbewijs heeft. Ik kan me dat wel een beetje voorstellen. Ik heb een zelf ooit een rijbewijs gehaald om af en toe lekker te rijden en vrij te zijn maar doe het praktisch nooit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')