Dus, ik rij naar Haarlem zo, over die smalle dubbelloops autoweg (Nieuwebrug, heet die weg, volgens mij) en ik rij op de linkerrijbaan omdat ik veel sneller ben dan de rest, jeweets
Okee, het was omdat ik een vrachtauto aan het inhalen was.
Zie ik opeens op nog geen 100m voor me een eend de rijbaan oplopen vanuit de middenberm! Dus ik toeteren en lampjes, maar dat beest bleef gewoon staan. Geen wonder, zag ik in de flits die het duurde, want er liepen allemaal kleine kuikentjes achter... zal wel een soort beschermingshouding zijn geweest of zo, maar het stomme beest bleef dus gewoon staan. De vrachtwagen was ik nog niet voorbij, er zat ook al iemand achter me, dus er was geen enkele optie... stuur stevig beetgepakt en doorijden. Bonk.

De eend stond midden op de weg, zodat ik er niet met de banden overheen reed, maar 't gezicht in de achteruitkijkspiegel zal ik niet snel vergeten.

In een stuiptrekking of zo had ze d'r vleugels nog uitgespreid, de kuikentjes vluchtten direct terug de middenberm in... ik heb mezelf maar voorgehouden, en terecht, dat het niet anders kan of ze was meteen dood. Ik heb d'r vol op d'r kop geraakt dus dat moet wel.
Stom beest. Wat doe je in de middenberm van een
fucking snelweg. Ja, proberen om met je kroost aan de overkant te komen.
Klacht: Ik moet zo nodig een verlaagde auto
Klacht 2: schuldgevoel
Klacht 3: wees-eendekuikentjes doordat ik ma eend aan stront rij
[ Bericht 2% gewijzigd door Karrs op 05-06-2008 15:31:47 ]
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken