Bij Morris in de peuterplusgroep wordt erg veel met k'nex gespeeldquote:Op vrijdag 13 juni 2008 13:45 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Vraagje aan jullie peuterdeskundigen:
wat is voor je peuter onmisbaar speelgoed?
(ik ga op mijn werk van groep veranderen, krijg straks de 3 en 4 jarigen!)
Goed bedacht, ook van het natte bed.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:17 schreef Saffier het volgende:
Ingrid wij hebben eerst het bed samen met het ledikant laten staan en Tobias bleef in het ledikant slapen. Na een week of 2 vonden we hem 'een grote jongen'en moest hij overdag voor zijn middagtuk in het grote bed. Weer een week later was er een ongelukje met het ledikant, dat was nat en daardoor kon hij er niet in slapen
die avond in zijn grote bed geslapen en de volgende dag samen met papa het ledikant opgeruimd. Wel ligt het kleine matras nog voor zijn grote bed. Hij komt het grote bed níet uit (afkloppen) en slaapt er prima in
.
Maar Kim hoeft er toch niet persé deze week in? Je hebt nog even tijd toch? Dus als je de ruimte ervoor hebt zou ik haar langzaam laten wennen aan haar grote bed
Hier speelt jayden ook al een tijd met miniloco, maar om mini loco te spelen hoef je niet de cijfers te kunnen lezen. Je moet vooral kunnen combineren, logisch nadenken, herkennen, vergelijken, etcquote:Op maandag 16 juni 2008 23:46 schreef TearSong het volgende:
Eigenlijk hoort deze vraag half hier en half in het speelgoedtopic maar goed
Heeft iemand hier ervaring met Loco voor peuters (mini loco, niet de bambino loco versie). Tomas herkent cijfers, kan tellen en een beetje rekenen (als in, hij weet dat 3 legoblokjes + 2 legoblokjes 5 is) en daar waren ze op de PSZ niet echt van op de hoogte, tot hij laatst zei 'hey, daar staat X502' zei omdat dat op de speelplaats op een tegel stond geschreven. Nu hebben ze gezegd dat we dat kunnen stimuleren door mini loco voor hem te kopen met rekenboekjes erbij, maar die zijn vanaf 4-5 jaar. Weet iemand of dat een beetje kan met 3 jaar?
Ik wil het best met hem gaan proberen maar het lijkt me zo sneu als het nog veel te moeilijk is allemaal.
Enne, zo vreemd is dat toch niet allemaal? Ik had het idee dat ze er echt van opkeken bij de PSZ maar ik neem aan dat er toch wel meer kindjes zijn die dat doen...
Pff ja, die discussie heb ik hier ook al maanden. Als ik een broek neerleg is het alleen maar: "Maar, die vind ik niet mooi mama" of "NEEEEEEEE, DIE IS NIET MOOI!!!!!" afhankelijk van de bui waar ze in is...quote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:53 schreef Sjeen het volgende:
How cute
Hier hebben we een dagelijks terugkomende discussie met aankleden... Isa wil alleen maar rokken aan
het gaat heen en weer met de pijn. t blijft ook zo'n klunsje af en toe! ik loop de hele dag tegen m te zeggen dat ie rustig aan moet doen enzoquote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:58 schreef dutchie het volgende:
Pinquit hoe gaat het nu met Max? VInd dat van dat knakken zo naar klinken. Maar misschien 'hoort dat er wel bij'. Maar dat hoor je morgen dan wel.
in het begin laat ie en hoop toe; hij is ook heel erg flink als er andere mensen bij zijn. maar als het te gek wordt laat ie zn verdediging even goed zienquote:Op woensdag 18 juni 2008 10:11 schreef dutchie het volgende:
Pinquit, succes morgen. Hoe gedraagt Max zich bij de dokter? Laat hij alles toe?
Of kan je daar morgen pas antwoord op geven?
Wij hebben helemaal geen verkleedkleren voor Morris en ik vind het eigenlijk ook weer zo wat om speciaal iets te kopen. Wat zouden jullie doen?quote:Wat betreft de kleding: Ik nodig iedereen van harte uit om zijn/haar mooiste (verkleed)kleren uit de kast te trekken, zodat we er samen een spetterende ochtend van kunnen maken!
heb je niets van carnavalsspul liggen?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:38 schreef snoopy het volgende:
Volgende week zaterdag heeft Morris de laatse dansles. Ouders en familie mogen komen kijken dus dat is leuk. Maar nu schrijft de juf in een mail:
[..]
Wij hebben helemaal geen verkleedkleren voor Morris en ik vind het eigenlijk ook weer zo wat om speciaal iets te kopen. Wat zouden jullie doen?
Wat ruim kopen? Dan is er vast wel een feest op school aankomend schooljaar waar hij ook verkleedt mag komen. Of iets huren?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:45 schreef snoopy het volgende:
Ynske, zoals ik al zei: wij hebben dus helemaal geen verkleedkleren liggen. Zwarte broek en witte blouse zou ik ook speciaal moeten kopen. Ik bedoel, de meisjes hebben bijna allemaal van die balletpakjes of prinsessenjurken maar wij hebben dat niet en mijn gevoel vindt het gewoon een beetje raar om speciaal spullen te gaan kopen voor een dansles. Maar aan de andere kant zou ik het ook zielig vinden als hij het enige kind is dat niet verkleed is...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |