abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 juli 2008 @ 18:17:29 #276
108648 cattie
lieve moeder
pi_60194278
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 06:44 schreef Belana het volgende:
Emma wat lief. en jelief, wie het kleine niet eert enzo
heej mammietje, wat goed van Randy en Tinka klinkt ehm... als een uitdaging
Ive is altijd al een stuk groter geweest dan Ezra he cattie, ik dacht nog, misschien haalt ie hem nu in maar nee hoor.
Ik ben eergisteren met Ezra naar de homeopaat gegaan, het arme kind had echt zo'n pijn en kon niet slapen en eten. Sinds ie zijn korreltje heeft gehad gaat het wel beter, vannacht weer goed geslapen ook gelukkig. Ik hoop dat ie vandaag weer een beetje kan eten. Het blijkt dus ook dat ie niet goed tegen melk kan en hij dronk nog regelmatig papflesjes. Ik heb nu maar sojamelk gehaald en gelukkig lust ie het wel
Nou, hij heeft nu een nieuw broekje maat 92 aan en daar moet ik de pijpen van omslaan, dus ik weet het niet. Ive is altijd wel hoog in de grafieken geweest qua lengte. Binnenkort zetten we ze wel tegen elkaar! Eet Ezra al beter? Fijn dat slapen weer goed gaat.

Ingrid, geen idee wanneer je met zindelijkheidstraining moet beginnen. Kim is niet heel jong meer.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 18:46:46 #277
24188 Belana
kloon van belana
pi_60194783
Het gaat beter met hem hoewel hij vandaag overdag niks gegeten heeft, tijdens het avondeten moesten we hem 2 keer rijst opscheppen Dat wil ook wel na 3 dagen niet eten
Vanmiddag heeft ie ook weer iets beter gelapen en hij is weer beter in zijn hum. (lees: hij is weer een hooligan )
Nu ligt ie ook weer natuurlijk en hij probeert wel nog steeds regelmatig de aandacht te trekken met gehuil, maar we negeren het maar een beetje
Ook heb ik hem over gedaan op de sojamelk en dat vind ie prima (volgens de homeopaat kan ie niet goed tegen gewone melk)
bijkomstig iets nog, vanwege de pijn in zijn mond wilde hij steeds geen speen en nu geef ik hem maar niet meer, zijn we daar misschien ook meteen vanaf

kwa zindelijkheidstraining, ik doe daar niet aan echt. Met Liam de ervaring dat het vanzelf wel goed komt, dus ik zie wel wanneer Ezra er aan toe is. Natuurlijk wel bij interesse het stimuleren, maar ik hou niet van dwang in die zaken.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 18 juli 2008 @ 18:56:52 #278
108648 cattie
lieve moeder
pi_60194985
Goed dat Ezra weer eet! En sojamelk lust.
Dat zou makkelijk zijn, om zo van de speen af te komen!

Morgen gaan we een potje voor Ive kopen, eens kijken wat hij wil. In de wc heeft hij steeds meer interesse (met broek nog aan erop willen zitten, wc papier in wc gooien "doortrekken" en handen wassen).
  vrijdag 18 juli 2008 @ 19:08:28 #279
108648 cattie
lieve moeder
pi_60195189
Waarom moeilijk doen? Ik heb de centimeter er bij gepakt en staand meet ik Ive op 92 cm!
  vrijdag 18 juli 2008 @ 19:10:13 #280
24188 Belana
kloon van belana
pi_60195221
hahahaha, ik ga morgen ook eens kijken of ik hem op kan meten en wegen
eens zien of Ezra de inhaalslag gemaakt heeft

reageert Ive op je zwangerschap eigenlijk?

ow en laatst had Ezra dus interesse in het potje en ook een aantal keren op het potje geplast, maar nu met dat kiezengedoen ertussendoor is het weer helemaal over. het potje staat in de woonkamer en soms vraag ik het aan hem, maar op dit moment is alles "nee, neeeee, NEEEEEEEE, nie MEEEEERRRR [vul iets in] " dus ach...
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 18 juli 2008 @ 19:11:55 #281
108648 cattie
lieve moeder
pi_60195253
Ive wil nog steeds graag een ezel, verder heeft hij nog weinig door volgens mij. We denken eraan om als ik rond de 7 maanden zwanger ben een pretecho te laten maken en Ive dan mee te nemen.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 19:12:25 #282
108648 cattie
lieve moeder
pi_60195268
Weegschaal doe ik trouwens niet aan, die hebben we niet in huis!
  vrijdag 18 juli 2008 @ 19:24:50 #283
62233 Jelief
ikke lief!
pi_60195498
Ik zou zo onderhand wel beginnen Ingrid.

Wij hebben vooral Emma gevolgd en niet te veel aangedrongen, wel aangemoedigd maar niet verplicht. Ook hebben we een dubbele wcbril gekocht, dat is echt een uitkomst. En ook nog stickers geplakt voor elk plasje op de wc en bij een x aantal stickers een klein cadeautje. Nu krijgt ze stickers voor elke hele dag droog.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_60196742
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 19:24 schreef Jelief het volgende:
Ik zou zo onderhand wel beginnen Ingrid.

Wij hebben vooral Emma gevolgd en niet te veel aangedrongen, wel aangemoedigd maar niet verplicht. Ook hebben we een dubbele wcbril gekocht, dat is echt een uitkomst. En ook nog stickers geplakt voor elk plasje op de wc en bij een x aantal stickers een klein cadeautje. Nu krijgt ze stickers voor elke hele dag droog.
Een dubbele wcbril? Zit daar een verkleiner ingebouwd ofzo?
Op de wc wil ze absoluut niet zitten. Dan denk ik dat we nu meer gaan aanmoedigen.
Misschien voor het slapen gaan proberen op het potje. En dan 's morgens als ze wakker is ofzo.
Maarja, ze moet wel echt willen natuurlijk, bedenk ik me net. Ik heb wel het idee dat ze plas aandrang meer begint te voelen. Poepen sowieso wel.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 20:41:44 #285
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_60196835
Ik heb bij beiden op een gegeven moment gewoon de luier uitgedaan. Me voorbereid op veel dweilen, en zo weinig mogelijk van huis . De eerste dag idd veel gedweild, en gewassen , maar het kwartje viel al gauw.
Geen punt gemaakt van natte broeken, alleen maar vriendelijk gezegd dat die natte broek kwam omdat ze geen luier meer aanhadden, en dat daar het potje stond . Schone kleren aan, en weer verder . Het is mij heel goed bevallen op deze manier, maar ik denk wel dat het belangrijk is dat je je neutraal/vriendelijk opstelt. Als je boos wordt omdat de vloer/kleren nat en vies zijn zit je al vlot in een machtsstrijd, denk ik.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_60196889
Dat is idd ook een idee Leah. Denk er nog ff over na.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 20:59:30 #287
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60197097
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 20:56 schreef sjak het volgende in het dreumestopic:
Jetske heeft een heerlijke dag gehad, ze was zooooo jarig! Ze heeft gestraald, gezongen, taart gegeten, kadootjes opengemaakt, nog meer gezongen, pannenkoeken gegeten, trampoline gesprongen, ijs gegeten en nog meer gestraald. Wat was ze jarig, voorbeeldig en superlief
Ze is nu een echte "gote meid" dus allemaal. Ik zie jullie weer in de peuter topics
En afscheid nemen betekent vaak ook weer een nieuw welkom dus: hallo allemaal, wij komen de komende tijd hier meedoen.
Lekker douchen!
  vrijdag 18 juli 2008 @ 21:05:00 #288
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_60197172
Welkom Sjak en Jetske!!

Leuke tijd vind ik, die peutertijd
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 21:08:27 #289
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60197217
Ik ben momenteel ook zo vreselijk verliefd op Jetske. Ze maakt me telkens vreselijk aan het lachen en is heel erg lief en knuffelig. Aan de andere kant soms ook zo stout maar ook dat doet ze dan weer op zo'n schattige manier. Ze weet het heel goed en gaat dat zelf alvast in de hoek staan
Ik geloof dat ik het wel met je eens ben leah, de peutertijd is een leuke tijd
Lekker douchen!
pi_60197563
Welkom Sjak en Jetske
Wat klink je heerlijk Sjak! Ik kan me nog herinneren dat ik dat kleine grietje vasthad in Zaltbommel en nu is ze al weer 2!!

Ingrid, hier ging het op het potje plassen ook vanzelf. Amber had de waterpokken en had ook blaasjes op haar schaamlippen. Een luier deed zeer. TOen hebben we het potje gepakt en vanaf dat moment plast ze ook op het potje. De wc vindt ze minder leuk maar daar plast ze wel op. Poepen doet ze al een hele tijd niet meer in haar luier, dat gaat echt op de pot. Dan roept ze ook heel hard: MAMMAAAAAAAAAA moet poepen potje!!
Vanmiddag had ze een ongelukje. Ze zat te eten en toen zei ze: mamma moet plassen maar toen was het al te laat.
Zoals Leah al zei, zet de dweil maar vast klaar en bereid je voor op wat extra was... En niet dwingen, het komt vanzelf.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_60198048
Welkom Sjak en Jetske!

Dwingen doen we idd niet. Voor het naar bed gaan heeft ze op het potje gezeten en was er niet in 2 sec al af. Dus dat viel mee. Ze snapt volgens mij wel wat de bedoeling van het potje is. Denk dat we dat eerst zo proberen. En volgende week met goed weer (hopelijk) zonder luier lekker buiten spelen. Zit me af te vragen of we wel zoveel broeken hebben voor ongelukjes. Een dweil heb ik niet, maar handdoeken genoeg.
En dus volgend weekend groter bed. Dus dat is ook wat nieuws.
Ik hou de tips in mijn achterhoofd en we gaan iig meer aanmoedigen.
Bedankt!
pi_60200601
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 19:10 schreef Belana het volgende:
ow en laatst had Ezra dus interesse in het potje en ook een aantal keren op het potje geplast, maar nu met dat kiezengedoen ertussendoor is het weer helemaal over. het potje staat in de woonkamer en soms vraag ik het aan hem, maar op dit moment is alles "nee, neeeee, NEEEEEEEE, nie MEEEEERRRR [vul iets in] " dus ach...
Klinkt als Tinka! "Nee doen" is inmiddels ingeruild voor "Niet doen". Ze l*lt nu meteen complete volzinnen, hoewel, dat deed ze al maar we verstonden er tot nog toe geen bal van!
Lekker dat Ezra weer goed gegeten heeft na 3 dagen, Belana. Wel vervelend van die melkallergie erbij.

Het poep-en-plas-gebeuren houdt Tinka op het moment nogal bezig, ze zit iedereen steeds te 'pesten' die naar de wc geweest is, dat het poepen geweest moet zijn. En bij Randy is ze zeer succesvol, die staat dan op zijn achterste poten als het alleen plassen was! Nu ik zo nadenk... is Randy's succesvolle poepen op het potje begonnen nadat ze het aan mij vroeg toen ik op de wc zat en ik -eindelijk eens!- bevestigend antwoorde. Randy kwam zeer nieuwsgierig vragen of hij kijken mocht naar mijn resultaat en zo stonden 2 peutertjes even later over de wc gebogen om mijn toiletgang te bewonderen! Ik werd er bijna trots van! Dag later poepte meneer ook op het potje... toeval? Vandaag heeft hij zelfs op de wc gepoept. Helaas had hij vanavond in het winkelcentrum een zeer smerig 'ongelukje' maar gelukkig was papa mee om de zaak te redden en op te schonen!
Ow, wat dat grote enge gat van de wc betreft, als hij buitenshuis naar de wc moet, ga ik altijd achter hem zitten, dan durft hij wel.

Randy heeft vannacht zijn 3e nacht volbracht zonder foppie en daarmee zijn felbegeerde opblaaskrokodil in de wacht gesleept! Die was volgens mij zelfs boven zijn verwachting want tegen iedereen die het horen wilde, zei hij dat die "net zo groot als een echte krokodil" was! Hij heeft zijn foppies er nu definitief voor in moeten leveren, want als je 3 nachten zonder kunt, heb je ze nooit meer nodig, zo heb ik hem verteld. Einde fopspeenverhaal voor nummer 1!
pi_60200650
dubbel...
pi_60204197
Wat goed zeg, Randy zonder speen!

Kim is er nu een tijdje overdag vanaf! Met slapen wil ze hem wel. Maar hij is kapot. Het gaat meer om het idee dat hij er is. Ze heeft hem altijd naast zich liggen. Dus alleen daar nog vanaf.
Verder heeft ze haar geliefde daatje knuffel die altijd mee moet slapen. Helaas kan ik nergens een zelfde vinden.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 16:06:55 #295
62233 Jelief
ikke lief!
pi_60209900
Ze moet er idd wel aan toe zijn Ingrid anders kun je aanmoedigenwat je wil maar heeft het geen effect.
Emma ging vanmorgen alvast naar beneden toen wij nog aan het aankleden waren. Hoor ik na een minuut of 5 :' mamaaaa ik heb poehoep!' Ik reageer met oh nee he, nou kom maar naar boven. 'neehee poep op de wc!' Ik wist niet wat ik hoorde! Poept ze van de week nog rustig in haar broek gaat ze nu geheel zelfstandig naar de wc om te poepen.
Ik had van de week magneetjes gekocht voor op de koelkast. Elke keer dat ze op de wc poept mag er een bij, als ze in haar broek poept gaat er weer een af. heeft ze er 10 dan krijgt ze een cadeautje.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jelief op 19-07-2008 16:42:04 ]
pi_60210584
Wat goed van Emma!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_60211821
Wat goed van Emma!
  zaterdag 19 juli 2008 @ 23:05:31 #298
62233 Jelief
ikke lief!
pi_60216367
Nog meer groot meisje nieuws. We hebben vandaag een peuterbed gekocht en vanavond is Emma er in gaan slapen. Dat lukte niet in een keer want ze bleek nogeenbeetjehonger te hebben. Maar na een boterham, een knuffel, zelf een boekje lezen en 10 tellen drinken bij mama ging ze heel lief liggen en slapen.
Voor mijn gevoel is dit echt een megastap. Mijn grote meisje ligt niet meer in het bedje waar ze als baby in lag . We hebben haar ook vaak verteld dat ze een nieuw bed heeft omdat zeal zo'n grote meid is. We willen vermijden dat ze denkt dat ze uit haar bedje zou moeten omdat er een brusje komt. Dat hebben we trouwens nog steeds niet verteld,ze is er wel heel veel mee bezig. Nog een maandje ofzo denk ik
  zaterdag 19 juli 2008 @ 23:10:07 #299
108648 cattie
lieve moeder
pi_60216429
Emma is al een hele grote meid!!

Morgen halen we Ive's peuterbedje op bij een vriendin van mij. Ik ben erg benieuwd hoe voor Ive de overgang zal zijn. Hij wordt echt te groot voor zijn ledikant (en dan kunnen we het ledikant een paar maanden uit zicht zetten voordat we het weer opzetten voor de baby).
pi_60216735
Emma, wat ben je goed bezig

Hier een kindje dat vanavond niet wilde slapen. Het heeft een uur geduurd en uiteindelijk is ze in ons bed in slaap gevallen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')