Er is geen probleem met het feest op zich . De meeste willen iets hebben waarin ze zich kunnen vinden en dat is dat feest niet. Het budget waar het om gaat is klein en moet zo goed mogelijk besteed worden. Ze mogen dat feest wel in die garage houden alleen moeten ze het zelf bekostigen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:40 schreef Dagonet het volgende:
Wat vinden de allochtone werknemers er eigenlijk van? Of is dit gewoon een directieplannetje dat niet op realiteit gestoeld is?
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat er veel moslims echt problemen kunnen hebben met het vieren van de geboorte van de één na grootste profeet.
Dan is het raar dat de personeelsvereniging zich niet richt op wat blijkbaar de meerderheid of in ieder geval een zeer aanzienlijke groep van haar leden is en vasthoudt aan het standaard. Alsof er elk jaar een dure prijs gekocht wordt voor een Tour de France poule waar nog maar 5 man aan meedoet ipv 300.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Er is geen probleem met het feest op zich . De meeste willen iets hebben waarin ze zich kunnen vinden en dat is dat feest niet. Het budget waar het om gaat is klein en moet zo goed mogelijk besteed worden. Ze mogen dat feest wel in die garage houden alleen moeten ze het zelf bekostigen.
Het geld is niet van die vereniging en het is ook geen algemene personeelsvereniging maar een kleine club binnen het GVB . Personeels feest dat door Noord werd georganisseerd trekt niet genoeg mensen en veel hebben aangegeven het liever anders te zien. Dus is er besloten om geen geld uit te geven aan dat feest. Het mag wel doorgaan maar moet dan zelf bekostigd worden of ze doen mee met het andere feest waar ze nu mee bezig zijn op poten te zetten. Het is dus niet verboden omdat feest te organiseren. het draait om geld van al het personeel.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:49 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dan is het raar dat de personeelsvereniging zich niet richt op wat blijkbaar de meerderheid of in ieder geval een zeer aanzienlijke groep van haar leden is en vasthoudt aan het standaard. Alsof er elk jaar een dure prijs gekocht wordt voor een Tour de France poule waar nog maar 5 man aan meedoet ipv 300.
Dat de directie dan weer gaat verbieden waar een vereniging van personeelsleden haar geld aan uitgeeft is ook weer raar.
Als ik jouw posts lees... dan denk ik dat je wel meer feiten weet .. en wat ik van je begrijp is de hele zaak opgefokt door buitenstaanders die iets hoorden over "allochtonen"..??quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:58 schreef Chadi het volgende:
Het is niks anders dan een jaarlijkse uitgave die anders gespendeerd gaat worden ten gunste van het personeel.
Laat ik het zo zeggen dat ik er heel erg dicht op zit .quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Als ik jouw posts lees... dan denk ik dat je wel meer feiten weet .. en wat ik van je begrijp is de hele zaak opgefokt door buitenstaanders die iets hoorden over "allochtonen"..??
Een beschamende vertoning.quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:15 schreef GBA het volgende:
Heel slim van de directie om deze kostenbesparing onder de multiculti-noemer te brengen.![]()
En lekker voor de christenen natuurlijk.
Mooi, opgerot staat netjes. Zeikerds zijn we liever kwijt dan rijk.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:43 schreef Oksel het volgende:
[..]
Okay, linkse boomknuffelaar. Ik wens je veel plezier in Nederland, ik ben hier weg.
"Uppity"quote:Op donderdag 5 juni 2008 18:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het was in 1 woord beschamend wat Prem hierover heeft gezegd.![]()
En die zwarte die er zat moet niet zulke lange tenen hebben.
+1 danquote:Op donderdag 5 juni 2008 11:07 schreef HeatWave het volgende:
Ach ja, verbied de moslim chauffeur dan ook even mee te doen aan de rammadan aub? Levensgevaarlijk zo'n gast op een totaal lege maag met 70 man in de bus.
Mag niet zeker?.
Ach reis de wereld eens wat meer rond, zelfs hier in Thailand vieren ze "ons" nieuwjaar en doen ze het later nog een keer over voor de chinezen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 12:13 schreef Floripas het volgende:
[..]
Moslims ook.
En orthodox-christelijken.
En joden.
Eigenlijk iedereen behalve christenen uit deze hoek.
Lijkt me toch heel makkelijk op te lossen. Er is een x bedrag voor een y aantal medewerkers. Dan is er dus voor elke medewerker een budget van z euro's (x/y). als dan 5 man een kerstfeestje willen houden geef je ze 5*z, de rest krijgt het andere deel om daar een feestje mee te bouwen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:24 schreef Chadi het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen dat ik er heel erg dicht op zit .
Die jongens in Noord voelen zich gewoon gepasseerd aan 1 kant, omdat ze nu niet meer zomaar van sint en piet een zak geld krijgen voor hun feestje. En dat er nu naar mogelijkheden wordt gekeken om iedereen of tenminste zoveel mogelijk mensen te betrekken bij een nieuw feest wat meer personeel gaat trekken. Het gaat niet om geel groen of zwart of christelijk moslim etc etc maar omdat er gewoon geen of nauwelijks animo is voor dat feest behalve van een deel van Noord . En dat is voor een personeelsfeest een slechte zaak als je zoveel van je budget daaraan kwijt bent. Er moet meer betrokkenheid komen bij het bedrijf en er moet een feest komen die meer personeel trekt..of ze nou groen zwart oranje of wat voor geloof aanhangen.
Het geloof wordt hier gewoon misbruikt omdat het zo lekker een debat kan los maken en je zo zieltjes wint die zich dan verkocht voelen.
Als die jongens van Noord een feest kunnen organiseren of bedenken wat meer mensen trekt krijgen ze de volle steun van de OR en de directie.
En de conclusie is dan ook dat het weer goedkope PVV stemmingmakerij is van dat bedrukte pleepapier.quote:
Dit is natuurlijk ook een beetje het probleem mbt het kerstfeest als je stelt dat wij een zogenaamde Joods-Christelijke cultuur hebben. Als wij idd een Joods-Christelijke cultuur hebben, dan viert de ene helft wel en de andere helft niet het kerstfeest. En om er dan moeilijk over te gaan doen dat moslims die hier wonen ook geen kerstfeest vieren en dat dat bij het gvb wordt afgeschaft, dat lijkt me dan niet logisch.quote:Op donderdag 5 juni 2008 19:53 schreef sigme het volgende:
Kerstfeest is als christelijk feest geen onderdeel van mijn cultuur, en zeker niet iets dat op de werkvloer hoort. Als onchristelijk feest is het ook geen onderdeel van mijn cultuur.
Ik zal er geen traan om laten. Wie zo vreselijk jammert om de teloorgang van een Cocacolafeest zou zich eens moeten gaan verdiepen in cultuur.
Want?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:29 schreef Ryan3 het volgende:
Ik verwacht dan ook niet dat de PVV hierover gaat mekkeren in de TK.
Want dan vallen ze in hun eigen zwaard. Dat zullen ze toch wel inzien, neem ik aan.
Omdat het niet willen vieren van kerstfeest in een Joods-Christelijke cultuur geen punt is, lijkt me.quote:
Ach dat maakt niet zoveel uit. Het is onderdeel van de Nederlandse cultuur en Joods-Christelijk is toch maar een vage term waarvan niemand echt weet te definiëren wat die inhoudt.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Omdat het niet willen vieren van kerstfeest in een Joods-Christelijke cultuur geen punt is, lijkt me.
quote:
Het is idd een vage term, maar binnen de logica die de PVV hanteert en de claims die daaruit voortvloeien niet. Dat EchtGaaf erover mekkert oke, maar de PVV kan dat niet doen.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach dat maakt niet zoveel uit. Het is onderdeel van de Nederlandse cultuur en Joods-Christelijk is toch maar een vage term waarvan niemand echt weet te definiëren wat die inhoudt.
Dat komen ze m.i. toch makkelijk mee weg. Net als EG zullen ze gewoon gaan mekkeren dat dit het begin is van een algeheel verbod op het vieren van kerstmis, dat een onderdeel is van die 'Joods-Christelijke' cultuur.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is idd een vage term, maar binnen de logica die de PVV hanteert en de claims die daaruit voortvloeien niet. Dat EchtGaaf erover mekkert oke, maar de PVV kan dat niet doen.
En dan zou ik als minister een tegenvraag stellen: u bedoelt dat het kerstfeest Joods is???quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat komen ze m.i. toch makkelijk mee weg. Net als EG zullen ze gewoon gaan mekkeren dat dit het begin is van een algeheel verbod op het vieren van kerstmis, dat een onderdeel is van die 'Joods-Christelijke' cultuur.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |