abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59192993
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 20:54 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Wat een gelul. Kun jij ook zinnige dingen zeggen?
Natuurlijk gechargeerd. Maar hoe ver moeten we gaan dat WIJ ons moeten aanpassen aan minderheden
pi_59193008
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 20:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

jamaar...jamaar... je kunt ook gekleurde hoofddoekjes doen en bijv in oerhollands mondriaanstijl
....dat zal jou best schattig staan
Met het WK2010 stel ik voor dat we met z'n allen oranje hoofddoekjes gaan dragen...
  Moderator / Miss SHO zaterdag 7 juni 2008 @ 10:54:54 #223
22592 crew  Ole
pi_59193096
Ze hadden beter kunnen zeggen dat het niet door kan gaan ivm geld.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_59193150
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 21:50 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Kijk, daar heeft het ook mee te maken; uit de algemene feestjes-en-partijenpot die het bedrijf beschikbaar stelt, gaat een gedeelte naar een alom geaccepteerde en traditionele viering waar een gedeelte van het personeel niet komt opdagen omdat het 'hun ding' niet is. Ipv de wegblijvers te wijzen op hun oncollegiale gedrag (er wordt heus niet verwacht van ieder dat ze alcohol drinken, varkensvlees eten of de koran verbranden ) op een personeelsfeest, draait het management de zaken om!

Het hele kerstfeest in een bedrijf mag dan wel gepaard gaan met overal opgehangen ballen en kransen, maar nergens verwijst men naar de geboorte van jezus of wat voor christelijks dan ook. Sterker nog, de symboliek van het hedendaagse kerstfeest heeft meer te maken met voor-christelijke germaanse feesten.

Oja;

1 Ja
2 nee
Euuh fout het gaat om een budget die de leiding krijgt waarmee ze iets voor het personeel mogen organiseren. Of het nou een feest is of een activiteit daar beslissen de leidinggevenden over. Het kan dus zo zijn dat je een keer niet dat bedrag krijgt omdat de leiding signalen krijgt dat het personeel een keer wat anders wil.. een survival tocht of een grote BBQ . Als dat kleine groepje verwende kerels dwars gaat liggen omdat ze dit keer hun zin niet krijgen moet je ze vooral hun zin niet geven.

Wat zou jij er nou van vinden als er binnen jouw bedrijf mensen zijn die een feest organiseren waar jij niet bij wil zijn omdat het jouw ding niet is ?? Als jouw baas je gaat dwingen daar te verschijnen denk ik niet dat dat een goede werksfeer bevordert.
pi_59193160
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:54 schreef Ole het volgende:
Ze hadden beter kunnen zeggen dat het niet door kan gaan ivm geld.

Hebben ze ook gezegd hoor een hele poos geleden alleen die knakkers willen koste wat kost toch dat geld en hun zin krijgen.
pi_59193316
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:45 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Natuurlijk gechargeerd. Maar hoe ver moeten we gaan dat WIJ ons moeten aanpassen aan minderheden
Mensen moeten altijd zich aanpassen aan andere mensen.... KLAR !!
De groep WIJ is niet heilig of een supermensgroep die meer rechten heeft...
Ook WIJ en ook ZIJ moeten compromissen maken ...
In dit topic kom je met een voorbeeld van kleinzielig gedoe van een paar WIJ-mensen.. (zij die hier een anti-buitenlanderskwestie van maken)
Die zeurpieten willlen in weze de integratie saboteren en zoeken smoesjes daartoe... bijv deze GVB-kwestie

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 07-06-2008 11:43:25 ]
pi_59193330
1: ja
2: en we blijven lekker op D66 stemmen tot we zelf ook besneden moeten worden

Maar je houdt het toch niet tegen, daarvoor is de overmacht veel te groot, kijk maar naar Turkije, daar moeten de hoofddoekjes ook weer op, let maar op

Die moslims zijn fanatiek en dat komt door het verplicht 5 keer bidden dagelijks, ik zie ze tegenwoordig naast het fietspad liggen, die stappen gewoon van de fiets.
meeste Nederlanders zien helemaal niet wat er gebeurd, daarvoor gaat het net te langzaam.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 11:48:09 #228
121168 _Qmars_
Mannetje.
pi_59193929
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:13 schreef henkway het volgende:

2: en we blijven lekker op D66 stemmen tot we zelf ook besneden moeten worden
Je hebt werkelijk geen enkele kennis van zaken.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_59195177
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:00 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Leuk, maar doet dat wat af aan het de feiten die ik presenteerde

Zo kan ik toch ook zeggen dat de onderklasse vaker de mist in gaat dan de bovenklasse ?

toch ook kut op dirk om dat als tegenwerping te gebruiken ?
hoe bestaat het, je zit zowaar, volkomen per ongeluk neem ik aan, eindelijk eens op het goede spoor .. zou het kunnen dat de sociale onderklasse (goedkope arbeiders met zo weinig mogelijk opleiding) die wij een paar decennia geleden hebben geïmporteerd nog steeds grotendeels onderklasse is en derhalve verhoudingsgewijs vaker terug te vinden is in de misdaad-statistieken ?

anyway, wat een jank-topic .. het bedrijf moet bezuinigen en uiteraard schrappen ze dan het feestje waarvoor minder animo is en houden het feestje waarop iedereen even komt kijken ..
pleased to meet you
pi_59196064
quote:
AMSTERDAM - Openbare scholen moeten veel meer ruimte bieden aan religie, en dan vooral de islam. Gebruiken en feestdagen van moslims moeten worden gerespecteerd.

Dat zegt stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch in een interview in deze krant. Hij wil onder meer dat scho
Onze kinderen krijgen binnkort ook verplicht les uit de koran
  zaterdag 7 juni 2008 @ 18:31:43 #231
97745 Thorical
finding a way
pi_59198642
Noem het dan ook geen "kerstfeest" maar einde jaar feest, niets religieus. Maar de nieuwjaarsborrel zal er binnenkort ook wel aangaan voor het personeel. Voor de directie ligt het natuurlijk heel anders die creëren hun eigen budget.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 18:39:56 #232
3542 Gia
User under construction
pi_59198823
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 16:51 schreef henkway het volgende:

[..]

Onze kinderen krijgen binnkort ook verplicht les uit de koran
Het wordt inderdaad wat ongelukkig voorgesteld door Marcouch.

Het gaat over Amsterdam en ik neem aan dat hij bedoelt dat alleen Islamitische kindjes beter op school koranles kunnen krijgen dan in een moskee.

Goed bedoeld, denk ik.

Hoop ik.
pi_59201492
Was het trouwens altijd een denderend kerstfeest of zat er twee man en een paardenkop zoals dat heet? Dat zie je wel vaker, ff gauw, indien gebruik, je kerstpakket ophalen, gauw je kerstborrel achterover slaan en wegwezen. Als dat zo is dan lijkt me een algemeen feest niks erg. Mocht er anders wel altijd gezellie kerst gevierd worden dan is het natuurlijk een schande. Maar stel dat 90% van het personeel een ander geloof aanhangt dan lijkt het mij geldverspilling een kerstfeest te organiseren, doe dan dan maar algemeen iets want dan is toch al de kerstgedachte haast niet aanwezig. Het had mogelijk beter geweest de stemming te peilen onder het personeel, maar ja, te veel moeite misschien, pffff.
  zondag 8 juni 2008 @ 16:03:10 #234
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_59220638
GVB pwnt De Telegraaf, want dit heb ik gelezen op hun website:
quote:
Naar aanleiding van het artikel in de Telegraaf, waarin wordt gesuggereerd dat GVB kerst afschaft, volgt hieronder een verklaring van GVB over dit onderwerp.

GVB is een groot bedrijf met ruim 4000 medewerkers. GVB stelt middelen ter beschikking om per bus-, tram- of metrolijn (of een combinatie hiervan) en alle andere bedrijfsonderdelen activiteiten voor het personeel te organiseren. Op veel plaatsen in het bedrijf wordt een aantal keren per jaar activiteiten georganiseerd. Dat kan per onderdeel verschillen. Het lokale management beheert de middelen en probeert deze zo in te zetten dat zoveel mogelijk mensen er plezier van hebben. Dat betekent dat bestaande activiteiten soms niet langer gesponsord worden en nieuwe activiteiten wel.

In busgarage Noord is door het lokale management besloten het kerstfeest niet meer vestigingsbreed te vieren; er zijn wel diverse andere activiteiten rond kerst onder verantwoordelijkheid van lokaal management op de lijnen.
pi_59221800
quote:
Op zondag 8 juni 2008 16:03 schreef Ofyles2 het volgende:
GVB pwnt De Telegraaf, want dit heb ik gelezen op hun website:
[..]
ach ja, wat had je ook anders verwacht, ieder nieuwtje wordt atm verdraait en opgeblazen tot 'de moslims eisen', 'afbraak van onze cultuur' en weet ik wat nog meer aan nationalistische retoriek
pleased to meet you
  zondag 8 juni 2008 @ 16:57:03 #236
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_59222204
Volgens mij hebben Rita en Geert een behoorlijke pap in de vinger bij De Telegraaf.
  zondag 8 juni 2008 @ 16:57:19 #237
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_59222207
quote:
Op zondag 8 juni 2008 16:45 schreef moussie het volgende:

[..]

ach ja, wat had je ook anders verwacht, ieder nieuwtje wordt atm verdraait en opgeblazen tot 'de moslims eisen', 'afbraak van onze cultuur' en weet ik wat nog meer aan nationalistische retoriek
En in plaats van daar fel tegen ageren hoor je amper iets van 'de moslims'.
Laat de gvb'ers middels de OR zelf met een bericht komen dat het hen niet of weinig uitmaakt of wel of geen kerst gevierd wordt.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 8 juni 2008 @ 17:16:53 #238
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_59222756
quote:
Op zondag 8 juni 2008 16:57 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En in plaats van daar fel tegen ageren hoor je amper iets van 'de moslims'.
Laat de gvb'ers middels de OR zelf met een bericht komen dat het hen niet of weinig uitmaakt of wel of geen kerst gevierd wordt.
Ik denk dat het "eisen" van een aantal Nederlanders van allochtone afkomst, een hoop mensen een beetje de strot uitkomt.
En de 5e colonne is nog erger met hun: "Maar dat is toch hun cultuur? "
Dr is niets mis mee met wat aanpasen aan de Nederlandse cultuur, en als je het maar niets vind in Nederland............niemand die je tegenhoud om naar je 2e vaderland te vertrekken.
maw love it, or leave it
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_59223819
- knip -

[ Bericht 97% gewijzigd door sp3c op 10-06-2008 13:11:30 ]
pi_59223845
Er is trouwens op dit moment een feest van het GVB ..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')