abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 juni 2008 @ 21:01:13 #201
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_59635590
quote:
Op maandag 23 juni 2008 18:28 schreef Oxymoron het volgende:

[..]
Dat varieert heel veel. Als ik naar andere, normale mensen kijk, dan zullen heel veel mensen het maar in een paar gevallen opmerken: als het echt heel duidelijk is (meestal dan a.d.h.v. een combinatie met spastisch gedrag) of anders als ze er ervaring mee hebben. De meeste autisten die verder normaal (of hoger) begaafd zijn zullen vaak het spel heel goed mee kunnen spelen. Niet omdat ze het spel kennen, maar wel de spelregels. Pas als je heel goed gaat opletten zie je de gaten in het spel.
Of autisten het zelf in de gaten hebben? Ik denk dat er best wel wat autisten zijn die het opmerken, maar of dit hetzelfde is als het daadwerkelijk herkennen?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  Admin maandag 23 juni 2008 @ 21:02:26 #202
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_59635627
quote:
Op maandag 23 juni 2008 20:51 schreef Aoristus het volgende:

[..]

comment?

Ik had het vandaag met iemand over haar zoon, die zo'n rugzakkindje is. We hadden het toen over de oneerlijkheid van het ZMOK onderwijs, dat is hetgene waar cluster 4 kinderen voor in aanmerking komen. Zoals je misschien ook weet, heb ik een blauwe maandag op zo'n 'gevangenisinstelling' stage gelopen als een soort van "klasse assistent" (je moet gelijk hoog inzetten, nietwaar?). Ik stond te klapperen met mijn oren toen ik hoorde dat slechts een heel laag percentage ooit het niveau van hulpbouwvakker kon halen. Vandaar mijn vraag of jouw zoon misschien ook in die categorie valt. Niveau 2 is altijd meer dan 1.

Maar als je het liever over bloeiende kindertjes wilt hebben, mij best hoor. Ik vind deze hele ASS topicreeks sowieso al voornamelijk gebaseerd op persoonsverheerlijking.
Mwoah, wat mij stoort aan de benaming is het bijhorende dinges ( kan niet op het woord komen), "moeilijk opvoedbaar" nou dat is ie niet, "langdurig psychisch zieken" nou, daar heb ik persoonlijk een ander beeld bij.
En nee, voor mij hoeft het geen "bloeiend kindje"te heten ( wtf is dat? ) het is gewoon een van m'n drie kinderen, punt.
Kijk, ze hálen ook écht niet datgene eruit dat erin zit, no way.
Is ie blij in het tuinwezen, jazeker, maar als je MAVO-advies krijgt ( en dat zou hij makkelijk halen) en er blijkt dan heel simpelweg níets in Nederland te zijn voor hem met dat niveau ( en hij had zo graag doorgeleerd)en je wordt dan teruggegooid ( na jaren regulier basis onderwijs) naar een RMPI school met ene niveau waar Jip en Janneke zich nog voor zouden schamen begrijp je misschien iets van m'n frustratie. Maar ook dat zakt
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin maandag 23 juni 2008 @ 21:06:05 #203
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_59635702
quote:
Op maandag 23 juni 2008 20:50 schreef Keukenprinsesje het volgende:
Hoe gaat het nu met Detlev Yvonne?
Hij krabbelt weer op en verveelt zich en wil aan het werk/school
En ik plaag hem veel, "kijk, foon, niet voor spelletjes, om te bellen, het liefst ons';)
En het moment dat ik z'n "Mahaaaaaaaaaaam!"hoor weet ik dat het in z'n koppie zit.
Zal wel weer onorthodox zijn, maar we doen veel met humor.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

maandag 23 juni 2008 @ 21:19:11 #204
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_59636069
quote:
Op maandag 23 juni 2008 21:02 schreef yvonne het volgende:

[..]

Mwoah, wat mij stoort aan de benaming is het bijhorende dinges ( kan niet op het woord komen), "moeilijk opvoedbaar" nou dat is ie niet, "langdurig psychisch zieken" nou, daar heb ik persoonlijk een ander beeld bij.
En nee, voor mij hoeft het geen "bloeiend kindje"te heten ( wtf is dat? ) het is gewoon een van m'n drie kinderen, punt.
Is ie blij in het tuinwezen, jazeker, maar als je MAVO-advies krijgt ( en dat zou hij makkelijk halen) en er blijkt dan heel simpelweg níets in Nederland te zijn voor hem met dat niveau ( en hij had zo graag doorgeleerd)en je wordt dan teruggegooid ( na jaren regulier basis onderwijs) naar een RMPI school met ene niveau waar Jip en Janneke zich nog voor zouden schamen begrijp je misschien iets van m'n frustratie. Maar ook dat zakt
Wat mij betreft deugen de meeste kinderen niet, dus wat dat betreft kan ik een stukje met je opgaan
(die etterlijers uit de buurt hebben stenen in mijn boot gesmeten om 'm te laten zinken en de touwen losgemaakt, ze moeten te vuur en te zwaard bestreden opgevoed worden!)
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_59636293
Yvonne, onze zoon heeft net zijn diploma voor VMBO-t op zak, met een prachtige cijferlijst, dankzij de huiswerkbegeleiding die hij vanaf december kreeg. Hij gaat nu HAVO doen op een " gewone" middelbare school, maar met rugzakje. Dit dankzij een diagnose/stempeltje....helaas gaan dan pas alle deuren open inderdaad!
pi_59640682
Als persoon erger ik mij kapot aan alle labels, maar als je hulp o pbepaalde gebieden nodig hebt ben je er toch van afhankelijk.
In mijn omgeving heb ik mensen gezien met een gerichte hulpvraag.Ze beschreven precies dat wat in hun leven een probleem was en welke begeleiding/oefending ze nodig hadden om dat stuk soepeler te laten lopen. Daar mochten ze niet aan mee doen, want daar heb je een indicatie voor nodig. En jawel.. die indicatie krijg je pas als je label zus of label zo hebt. (aangeven en "bewijzen" dat het vraagstuk daadwerkelijk een probleem is waar ze wat aan willen doen is niet voldoende... het moet wel onder een kopje vallen. En niet zomaar ene kopje... wel graag één van de kopjes waarvan zij vinden waarbinnen een dergelijk probleem een rol in kan spelen )
Je hebt dan dus een diagnose nodig. Een diagnose van iets waarvan je al weet dat het het is, maar wat an sich geen probleem is. Behalve dat éne onderdeel ervan dus.
en ga dan de malle molen van misdiagnoses en wachttijden maar eens in (jawel misdiagnoses als je schriftelijk al aan hebt gegeven hoe je zelf denkt dat de diagnose zou moeten luiden)

en praten in codes en labels in plaats van de persoon bij naam te noemen (of tégen in plaats van over de persoon te spreken... ja zelfs als de persoon erbij zit wordt er gesproken alsof de persoon er niet bi jis... TEGEN mensen praten.. niet óver mensen... kom zeg ).......
nee

Nog iets leuks gezien recent.
Iemand die zorg afneemt kreeg een zorgdossier.
Het lijkt verdorie wel een veemarkt!!!!!
Als dit nou het systeem is...prima, maar moet je het er zo dik bovenop leggen??
Bovenaan het dossier stond
"zorgveilingnummer:*****"
welja zeg ik heb mij kapot gelachen, maar de persoon zelf voelde zich er onpasselijk van. (en terecht!)

Er zijn mensen met namen en echte levens,
en bij sommige van deze mensen heeft de verzameling van eigenschappen die ze in meer of mindere mate beperken een naam gekregen.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 00:05:46 #207
82136 Xennia
gekroond
pi_59641087
quote:
Op maandag 23 juni 2008 21:02 schreef yvonne het volgende:

[..]

Maar je kunt toch ook met een rugzak de mavo doen?
  dinsdag 24 juni 2008 @ 00:34:54 #208
188877 Stupendous76
pi_59641796
quote:
Op maandag 23 juni 2008 23:52 schreef Rimpelhond het volgende:
=KNIP=
en ga dan de malle molen van misdiagnoses en wachttijden maar eens in (jawel misdiagnoses als je schriftelijk al aan hebt gegeven hoe je zelf denkt dat de diagnose zou moeten luiden)
=KNIP=
&
quote:
Op maandag 23 juni 2008 20:39 schreef yvonne het volgende:
keukenprinsesje, het was ook geen aanval hoor
En het knokken, herkenbaar, Nederland het land van melk en honing is niet helemaaaaaal correct
=KNIP=
Hoe herkenbaar. Gelukkig (net) niet bij mijzelf, maar je wordt er wel gestoord van. Waardoor ook jij hulp nodig hebt en niet gaat krijgen...

Succes!
Repent, Pray, Forgive
pi_59651136
quote:

Hoewel de meeste normaal begaafde mensen met autisme verlangen naar een intieme partnerrelatie, slagen er maar heel weinig mensen met autisme om dat verlangen ook te realiseren. In de follow-up studies is het aantal volwassenen met autisme dat gehuwd is of samen woont met een partner op één hand te tellen.

De problemen met sociale relaties worden steeds duidelijker met het opgroeien. Een aantal kinderen met autisme dat nog vriendjes had in de lagere school, verliest die tijdens de puberteit en adolescentie. Het contrast met leeftijdsgenoten wordt steeds groter. Kinderen met autisme groeien lichamelijk wel mee met met hun leeftijdsgenoten, maar niet emotioneel en sociaal. Terwijl ander tieners last hebben van hun hormonen en ijverig experimenteren met romances en seksuele relaties, zitten veel jongeren met autisme nog op het niveau van ‘vriendjes hebben’ van de lagere school.

Ook jongeren met autisme raken op zekere leeftijd wel geïnteresseerd in seksualiteit, maar meestal later dan andere jongeren. Ze missen echter de nodige sociale vaardigheden voor een seksuele relatie. De spanning tussen het seksueel verlangen en het onvermogen dat verlangen ook vorm te geven kan leiden tot heel wat problemen. Daarnaast worden tieners en jongvolwassenen vaak uitgelachen, uitgestoten of zelfs gepest omwille van hun vreemde manier van contact leggen. Omwille van hun sociale naïviteit bestaat tevens het risico dat ze seksueel mibruikt worden.

Op dit moment zijn er onvoldoende onderzoeksgegevens om een idee te vormen over het aantal dat uiteindelijk slaagt in een vaste, intieme relatie. Feit is wel dat dergelijke relaties ‘anders’ zullen zijn en dat van de partner, naast liefde, vooral veel geduld, verdraagzaamheid en begrip zullen vragen.

Een relatie met iemand met Aspergersyndroom kan je vergelijken met een relatie tussen twee mensen uit zeer verschillende culturen, zich elk niet bewust van de gewoonten en de verwachtingen van de ander. Ongewild trappen ze voortdurend op elkaars tenen. Twee bronnen van conflict zijn de fysieke en emotionele intimiteit enerzijds en de dominantie van de speciale interesses anderzijds.

Het teveel tijd stoppen in de eigen interesse, zodat de partner alleen komt te staan voor alle familiale en huishoudelijke taken, het maken van onverantwoorde uitgaven, het in discussie gaan over details en feiten, het zich terugtrekken bij conflicten en spanningen, het tekort aan invoelingsvermogen en aandacht voor de partner….dit zijn maar enkele van de vele mogelijke frustraties voor een partner van iemand met autisme. Het gebeurt dan ook vaak dat relaties stuk lopen.
Soms lukt het, als de partner het autisme een plaats weet te geven in de relatie, de verwachtingen aanpast, compensaties zoekt in andere sociale relaties en vooral de positieve kanten van het autisme weet te waarderen. Hoedanook is een normale partnerrelatie voor mensen met autisme verre van zelfsprekend. Toekomstige partners moeten door de ouders of de persoon met autisme zelf op de hoogte gebracht worden van het autisme. De keuze ligt vooral bij de partner, want mensen met autisme kunnen zich doorgaans niet voorstellen wat een intieme relatie inhoudt.

Door de vele frustraties met mislukte pogingen tot een intieme relatie kiest een aantal mensen met autisme ervoor om alleen te blijven.
WONEN

Alleen zijn is niet hetzelfde als eenzaam zijn. Dat laatse vinden begaafde mensen met autisme wel erg. Eenzaamheid vormt de grootste bedreiging voor het welzijn van begaafde personen met autisme. Het streven naar een eigen woning op appartement is daarom niet zonder risico’s. Zelfstandig wonen geeft de persoon met autisme maar tevredenheid als er een netwerk is van mensen die regelmatig eens binnen springen, met wie de persoon met autisme naar de bioscoop kan en die als eens een handje komt toesteken in het huishouden.

Voor heel wat mensen met autisme, zelfs begaafde mensen, is zelfstandig wonen niet haalbaar. Zij zijn aangewezen op min of meer beschermde woonvormen met begeleiding. Voor sommigen is het organiseren van de dagelijkse taken zelfs zo moeilijk dat ze dagelijkse begeleiding nodig hebben. Op het vlak van zelfstandig wonen zijn de twee grootste problemen voor volwassenen met autisme de zelfredzaamheid en de vrije tijd. Zelfs eenvoudige huishoudelijke taken en probleempjes kunnen ze vaak niet aan. De vrije tijd moet ook voor hen georganiseerd worden. Ze kunnen zich te pletter vervelen, maar veel groter is de kans dat ze zich opsluiten in hun specifieke interesse en dat die het hele leven gaat domineren. Ze zitten uren te surfen op Internet en vergeten te eten of de afwas te doen en de strijk stapelt zich torenhoog op.
Een gewaardeerde plaats

Is er wel een gewaardeerde plaats voor mensen met autisme en een normale begaafdheid in onze wereld? Jazeker, maar of ze die kunnen krijgen hangt niet zozeer af van hun handicap maar vooral van de manier waarop de samenleving met die handicap omgaat.

Mensen met autisme vragen in de eerste plaats dat we hen ontmoeten zoals ze zijn. We mogen ons niet laten bedriegen door hun brein, hun intelligentie. Verscholen achter hun soms verbluffende intelligentie zitten heel wat tekorten. Begaafde mensen met autisme komen niet ter wereld met de bagage om in die wereld te overleven. Hun anders zijn is niet op maat gemaakt voor deze wereld. Achter de compensaties en camouflages zit een uniek persoon die vraagt om hulp, bescherming en begeleiding. Die begeleiding is meer dan alleen werken aan hun autisme.

Hoe intensief we ook trainen en onderwijzen, mensen met autisme zullen nooit volledig geëquipeerd raken om zonder hulp en begeleiding mee te draaien met de rest.

Autisme is en blijft een ernstige handicap. Het is een misverstand te denken dat integratie van mensen met autisme vooral het gevolg is van intensieve en gepaste trainings- en onderwijsprogramma’s.

bron: Het boek Brein Bedriegt
auteur: Peter Vermeulen
uitgeverij: Vlaamse Dienst Autisme
Dit is voor mij heel herkenbaar... Boek staat al in mn verlanglijstje
  Admin dinsdag 24 juni 2008 @ 14:08:54 #210
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_59651259
Hé, dat lijkt me een goed boek, even opslaan dit.

dinsdag 24 juni 2008 @ 14:33:46 #211
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59651893
Ik wilde even iets delen.
Zoals u weet ben ik een voedsel-nazi. Het is een obsessie en ik weet dat het soms weleens een tandje minder kan, maar doorgaans heeft mijn hyperfocussen alleen maar voordelen
Nu wil het feit dat ik al enige tijd geleden op de hoogte werd gesteld van de werking van voeding bij Autisten.
Het weglaten van granen in het dieet zou effect kunnen hebben op het functioneren.
Nu eet ik al geruime tijd geen granen meer, en ik weet niet of het wishfull thinking betreft, maar ik lijk inderdaad een stuk minder hectisch in mijn hoofd.
Toevallig was gisteren bij Oprah ( ) een actrice die een zoontje heeft met Autisme en ook zij was positief over het weglaten van granen in zijn voeding.

Misschien iets voor jullie om te proberen? Weten jullie er meer van?
  dinsdag 24 juni 2008 @ 14:40:52 #212
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59652062
quote:
Op maandag 23 juni 2008 20:51 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Ik vind deze hele ASS topicreeks sowieso al voornamelijk gebaseerd op persoonsverheerlijking.
Mannetje toch, is je hele bestaan niet een grote sessie van zelfbevrediging?
Ik begrijp niet dat je jezelf zo wil tergen met je aanwezigheid hier.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 14:42:57 #213
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_59652117
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 14:40 schreef SHE het volgende:

[..]
edit: geldt eigenlijk voor beide posts
Als jij zo blijft posten, dan blijf ik het leuk vinden inderdaad
  dinsdag 24 juni 2008 @ 14:48:19 #214
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_59652270
Ben je gelukkig, She?
  dinsdag 24 juni 2008 @ 15:33:50 #215
188877 Stupendous76
pi_59653371
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 14:04 schreef F04 het volgende:

[..]

Dit is voor mij heel herkenbaar... Boek staat al in mn verlanglijstje
Het leest ook heel lekker.
Er is verder maar weinig over autisme; langzaamaan verschijnt er meer en meer, maar er zit nog veel kaf tussen het koren: veelal een hele droge benadering, of een gedateerde. Verschillende boeken heb ik al doorgelezen (of ben ik aan begonnen), maar echt nieuwe dingen of handvaten kom je niet snel tegen in de autisme-boek-hoek, daarvoor moet je vaak in algemenere pshygologische boeken zijn.
Repent, Pray, Forgive
  dinsdag 24 juni 2008 @ 15:44:02 #216
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59653631
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 14:48 schreef Aoristus het volgende:
Ben je gelukkig, She?
Ik weet hoe gelukkig voelt en dat is absoluut mijn grootste prestatie dit jaar.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 15:47:37 #217
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_59653709
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 15:44 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik weet hoe gelukkig voelt en dat is absoluut mijn grootste prestatie dit jaar.
Als je maar weet dat je mijn favoriete idioot op fok bent
  dinsdag 24 juni 2008 @ 16:07:05 #218
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_59654185
Ik ben een tijdje terug naar een psycholoog gegaan voor problemen die ik. Ik heb onder andere problemen met sociale interactie. Nu stelde mijn psycholoog voor om een cursus sociale vaardigheden te gaan doen. Vandaag ben ik naar het kennismakingsgesprek gegaan voor die cursus. De cursusleidster vroeg of ik volledig voor die cursus te gaan.
Aangezien ik niet weet wat ik kan verwachten kon ik die toezegging niet doen. Het enige wat ik kon toezeggen was dat ik het wilde gaan proberen. Zonder dat ik een garantie gaf of ik die cursus zou afmaken of niet. Dat vond zij niet genoeg.
Ik wil die cursus gaan doen omdat ik wil veranderen. Alleen ik denk niet dat ik het alleen aan kan. Daarom moet ik steun zoeken bij andere. Dit gaat moeilijk worden omdat ik weinig mensen heb waarbij ik steun kan zoeken.
Maar misschien is er ook andere optie. Dit moet ik met mijn psycholoog besprekken. Maar voorals nog wil ik die cursus gaan doen. Tenzij mijn psycholoog een beter idee heeft.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_59672617
Ik heb al een paar maanden een vriendin. Nu wil ik meer doen dan alleen zoenen en strelen. Dit heb ik ook tegen haar gezegd. Alleen zij heeft daar op niet echt een antwoord opgeven. En ik vroeg of ze met haar ex al sex heeft gehad en daar gaf ze ook geen antwoord. Nu vind ik praten over mij gevoelens moeilijk. Maar wat kan ik het beste doen? Ik word er een beetje gefrusteerd van.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  woensdag 25 juni 2008 @ 12:52:44 #220
188877 Stupendous76
pi_59673938
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 11:57 schreef tijnbrein het volgende:
Ik heb al een paar maanden een vriendin. Nu wil ik meer doen dan alleen zoenen en strelen. Dit heb ik ook tegen haar gezegd. Alleen zij heeft daar op niet echt een antwoord opgeven. En ik vroeg of ze met haar ex al sex heeft gehad en daar gaf ze ook geen antwoord. Nu vind ik praten over mij gevoelens moeilijk. Maar wat kan ik het beste doen? Ik word er een beetje gefrusteerd van.
1: niet gefrusteerd worden, dat gaat je zeer waarschijnlijk je relatie kosten
2: het lijkt mij raadzaam dit met professionele hulp te doen; als jij hulp/advies wil kan je dat zelf (alleen) doen, anders samen met je vriending (als ze dat wil)
Repent, Pray, Forgive
pi_59674211
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 14:08 schreef yvonne het volgende:
Hé, dat lijkt me een goed boek, even opslaan dit.
Het is een leuk en interessant boek. Was het tweede boek dat ik over autisme gelezen heb.
  donderdag 26 juni 2008 @ 04:25:14 #222
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_59696094
Ik heb vanacht echt een mooie documentaire gekeken over kinderen met autisme die een muziek voorstelling in elkaar zetten. Echt een aanrader. Misschien ben ik een beetje spuit 11 en is dit al eens aan de orde hier geweest. Maar dan hierbij nog een keer:

http://www.imdb.com/title/tt0481580/

Via torrents is hij eventueel ook binnen te halen.
pi_59697188
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 04:25 schreef TheVotary het volgende:
Ik heb vanacht echt een mooie documentaire gekeken over kinderen met autisme die een muziek voorstelling in elkaar zetten. Echt een aanrader. Misschien ben ik een beetje spuit 11 en is dit al eens aan de orde hier geweest. Maar dan hierbij nog een keer:

[ afbeelding ]
http://www.imdb.com/title/tt0481580/

Via torrents is hij eventueel ook binnen te halen.
Leuk initiatief m.b.t. de musical. Ik ga hem eens bekijken. Bedankt. Haal de film nu van Usenet af.

[ Bericht 2% gewijzigd door Juup© op 26-06-2008 09:19:10 ]
pi_59738107
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 09:07 schreef Juup© het volgende:

[..]

Leuk initiatief m.b.t. de musical. Ik ga hem eens bekijken. Bedankt. Haal de film nu van Usenet af.
Vanaf vandaag is downloaden illegaal mja who cares zal wel loslopen behalve als je mass gaat verkopen vermoed ik.
Over films ik heb laatst Ben X gekeken gaat over een jongen met asperger.
pi_59739640
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 19:38 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Vanaf vandaag is downloaden illegaal mja who cares zal wel loslopen behalve als je mass gaat verkopen vermoed ik.
Over films ik heb laatst Ben X gekeken gaat over een jongen met asperger.
Who cares idd

Ben X heb ik al enige tijd geleden gedownload, maar ik ga hem (voorlopig) niet kijken. Mijn vrouw heeft hem gekeken en vond het een indrukwekkende film, en raad het mij af gezien bepaalde dingen in de film waar ik dus absoluut niet mee om kan gaan. Tevens heb ik die raad ook van een mede autist gekregen die de film wel helemaal gezien heeft maar om dezelfde reden als ik de film liever toch niet helemaal had willen zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')