Mwah ik vind dat oefenen maar stom, werkt op den duur prima tijdens het oefenen maar in een andere omgeving kan ik er op de een of andere manier niets mee, hoe goed het ook ging tijdens het oefenenquote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:50 schreef Xennia het volgende:
Kun je niet wat soortgelijke situaties oefenen Yvonne, zodat het in kan slijten? Dan nog blijft het de vraag of hij het ook kan generaliseren naar andere situaties natuurljik.
Verder is het wellicht goed, naarmate je ouder wordt, iemand anders voor te bereiden op het overnemen van je taak
Voor het oefenen van noodsituaties, of voor het ter zijner tijd overnemen van jouw taak?quote:Op zondag 22 juni 2008 21:40 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, wie wat waar?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar ik moet zijn voor zoiets.
Die jij gepost hebt en deze:quote:
Dat dus.quote:Op maandag 23 juni 2008 17:31 schreef Logician het volgende:
Ik heb sommige dingen echt niet door tot mijn vrienden of psychologe mij er op wijzen, waarom of wat ..
quote:Op maandag 23 juni 2008 16:05 schreef Oxymoron het volgende:
Kunnen jullie (autisten of betrokkenen) aan iemand, zien dat hij of zij autisme heeft?
Gisteren was ik ergens en toen kwam er een mevrouw naar mijn moeder toe en, die vroeg: heeft jouw dochter soms autisme?
Ik snap niet hoe mensen dat kunnen zien.
Als een klassieke autist loopt te fladderen, of te wiegen en langs je heen kijkt, is het wel duidelijk. Ligt een beetje aan de mate waarin iemand autistisch is.quote:Op maandag 23 juni 2008 16:05 schreef Oxymoron het volgende:
Kunnen jullie (autisten of betrokkenen) aan iemand, zien dat hij of zij autisme heeft?
Gisteren was ik ergens en toen kwam er een mevrouw naar mijn moeder toe en, die vroeg: heeft jouw dochter soms autisme?
quote:Op maandag 23 juni 2008 16:27 schreef Oxymoron het volgende:
Voor noodsituaties, kun je ook een AutiPas aanvragen: www.autipas.nl
Je kan wel sommige dingen zien ja maar je kan natuurlijk niet 1-2-3 zien wie er wel en niet autisme heeft. Als je bijv. iemand ziet die met iets onnodig precies en perfectionistisch bezig is... dan zou je kunnen denken dat hij of zij autisme heeft.quote:Op maandag 23 juni 2008 16:05 schreef Oxymoron het volgende:
Mijn taak ( ooit) over nemen.quote:Op maandag 23 juni 2008 16:13 schreef Xennia het volgende:
[..]
Voor het oefenen van noodsituaties, of voor het ter zijner tijd overnemen van jouw taak?
Is je zoon eigenlijk normaalbegaafd?
Sinds ik weet dat onze zoon Asperger heeft, ben ik me meer gaan verdiepen in Stoornissen in het Autismespectrum bij eeen normale tot hoge begaafdheid. Ik " zie" sindsdien veel meer autisten om me heen.quote:Op maandag 23 juni 2008 16:05 schreef Oxymoron het volgende:
Meestal wordt die ''taak'' overgenomen door een bekend en vertrouwd iemand uit de kennissen- of familiekring. Het zal jou, ooit jaaaaaaaaaaren ver van hier, vast ook rust geven wanneer je weet dat iemand anders hierop voorbereid isquote:Op maandag 23 juni 2008 19:08 schreef yvonne het volgende:
[..]
Mijn taak ( ooit) over nemen.
Maar ik hoop er toch nog lang genoeg te zijn om te zorgen dat hij zich verder kan redden
En taak, taak, het klinkt zo zwaar, het is eik geen taak, maar een normaal iets
Hij is verder normaal begaafd, alleen zal hij tegen anderen weinig tot niet praten, alleen als hij je vaak gezien heeft. Hij gaat nu naar MBO II, de groenkant, tuinmannen hoeven niet veel te praten, ideaal dus
Dat zal het dan wel zijn, denk ik, Xennia.quote:Op maandag 23 juni 2008 19:01 schreef Xennia het volgende:
Als een klassieke autist loopt te fladderen, of te wiegen en langs je heen kijkt, is het wel duidelijk. Ligt een beetje aan de mate waarin iemand autistisch is.
Jij bent denk ik de enige klassieke autist in dit topic. De anderen zijn waarschijnlijk leerbaarder en meer zelfredzaam.quote:Op maandag 23 juni 2008 19:50 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Dat zal het dan wel zijn, denk ik, Xennia.![]()
Wat ik niet zo, goed snap is wat de andere autisten schrijven hier, over kopieëren en spiegelen en aanpassen.
Verdorie, ik ben al blij als ik zonder grote wonden, ongelukken, verwensingen, scheldpartijen en andere vervelende dingen, de straat over ben naar de winkel.![]()
Voor mij, zijn de simpelste dingen al lastig.![]()
Dus kopieëren enzovoorts: hier geen last van.
En dat heb ik écht nooit begrepen, ik heb ook altijd geageerd tegen de diagnose+stempel.quote:Op maandag 23 juni 2008 19:27 schreef Keukenprinsesje het volgende:
[..]
Ik denk dat er ook nog heel veel mensen rondlopen zonder diagnose voor wie een diagnose wel veel antwoorden zou kunnen geven op de problemen waar ze tegenaan lopen.
Wel als je iedere keer tegen dezelfde problemen aanloopt en het zelf niet begrijpt.....In zo'n geval kun je zelf in ieder geval beter begrijpen waar het vandaan komt en daardoor ook leren met dergelijke problemen om te gaan/op te lossenquote:Op maandag 23 juni 2008 20:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
En dat heb ik écht nooit begrepen, ik heb ook altijd geageerd tegen de diagnose+stempel.
De diagnose an sich geeft toch geen antwoorden?
Ik wist de 2e dag na zijn geboorte al dat hij "anders"was, daar had ik de diagnose niet voor nodig.
En eik ben ik nog steeds boos dat het me opgedrongen werd, voor het befaamde rugzakje.
De diagnose an sich geeft toch geen antwoorden?
Ja kijk, daar heb je het alquote:Op maandag 23 juni 2008 20:03 schreef Aoristus het volgende:
is het een cluster IV kindje, Yvonne?
comment?quote:Op maandag 23 juni 2008 20:46 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja kijk, daar heb je het al
Ik weet dat je het niet zo bedoeld, als ik me goed herinner was je werkzaam ( of opleiding) in deze branche?
Het is gewoon Detlev, 18 jaar, mooi mens, en geen * plak maar een etiketje* , maar door de hele mallemolen nu wel behept met dat stempel ja. En waarom?
Omdat er geen fatsoenlijke middelbare school voor hem was, en dat sucks.
Die heeft mijn zoon ook, alleen weten hulpverleners vaak niet wat het inhoudtquote:Op maandag 23 juni 2008 16:27 schreef Oxymoron het volgende:
Voor noodsituaties, kun je ook een AutiPas aanvragen: www.autipas.nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |