Misschien staat ie hier tussenquote:Op donderdag 5 juni 2008 09:59 schreef daanski82 het volgende:
voor dat de vorige topic sloot vroeg ik wat ook al weer die onweer site was. iets met bliz.de
http://www.blids.de/ idd.quote:Op donderdag 5 juni 2008 09:59 schreef daanski82 het volgende:
voor dat de vorige topic sloot vroeg ik wat ook al weer die onweer site was. iets met bliz.de
Op het moment wind, regen, onweer in Groningen zuid.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:50 schreef Cassius het volgende:
Er trekt een aandoenlijk onweersbuitje onder Groningen door momenteel [ afbeelding ]
Het is hier, op een beetje narommelen na, ook over klein plaatselijk buitje, wel even fel, de windvlagen dan.quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:10 schreef teigan het volgende:
Het begint wel harder te donderen hier, maar ik denk dat het ons net gaat missen hoor...
tis echt zo'n klein lief buitjequote:Op donderdag 5 juni 2008 16:50 schreef Cassius het volgende:
Er trekt een aandoenlijk onweersbuitje onder Groningen door momenteel [ afbeelding ]
En lijkt volgens buienradar ook best wel actief te zijn:quote:
Ja iddquote:Op vrijdag 6 juni 2008 06:36 schreef dimage het volgende:
aankomende week weer temperaturen van gemiddeld 16 graden. Zal weer wennen worden
Mijn accuweather zegt gewoon nog 23 graden voor de woensdag andersquote:Op vrijdag 6 juni 2008 06:36 schreef dimage het volgende:
aankomende week weer temperaturen van gemiddeld 16 graden. Zal weer wennen worden
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:16 schreef ItaloDancer het volgende:
In Zeeland 13,5![]()
Dit is prima weer nu, 20 graden en een zonnetje zo nu en dan
Hier (enschede) was het best warm vandaag. Te warm om te studerenquote:Op vrijdag 6 juni 2008 15:51 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ja, het is hier behoorlijk koud.
Heb de zon nog niet gezien vandaag.
Ik heb me sjaal maar weer van zolder gehaald.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 20:24 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hier (enschede) was het best warm vandaag. Te warm om te studeren
Wacht al de hele week op onweer....
vergeet je snowboots en handschoenen nietquote:Op vrijdag 6 juni 2008 20:36 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik heb me sjaal maar weer van zolder gehaald.
wil je nou echt zo graag in 2 leagues door me ingemaakt worden?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 22:26 schreef ItaloDancer het volgende:
Wie hier meedoet (of nog gaat meedoen) aan de EK pool van FOK! kan zichzelf toevoegen aan de subleage De Elementen
ja ik heb bij de regenverwachting gekekenquote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:25 schreef Cassius het volgende:
Morgenavond? Gaan die verwachtingen zover vooruit?
Hier is het ook benauwd ja, en echt doorwaaien doet het ook niet |:
Ja heel graag. Ik hou van pijn, verdriet en vernedering.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 22:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
wil je nou echt zo graag in 2 leagues door me ingemaakt worden?
Oh daarquote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
ja ik heb bij de regenverwachting gekeken
weet ikquote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:29 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ja heel graag. Ik hou van pijn, verdriet en vernedering.
Maar er zijn vast nog wel meer mensen hier die een gokje willen wagenjammer dat er net geen storm is ofzo.
gaat nou zeker een wereld voor je openquote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:38 schreef Cassius het volgende:
[..]
Oh daarDie functie had ik nog nooit eerder gezien
![]()
Hier zaterdagavond wat regen, zo te zien.
Dat mag ik toch hopenquote:
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 22:26 schreef ItaloDancer het volgende:
Wie hier meedoet (of nog gaat meedoen) aan de EK pool van FOK! kan zichzelf toevoegen aan de subleage De Elementen
Jezus zat je te F5-en ofzoquote:Op zaterdag 7 juni 2008 15:28 schreef Frutsel het volgende:
Oldenzaal heeft nu al een minuutje of 30 regen, hagel en onweer
Idd vreemde wolken boven Groningen, en erg benauwd....quote:Op zaterdag 7 juni 2008 15:53 schreef teigan het volgende:
Hier in Groningen dikke druppels, er is hier dus een klein buitje onstaan...
donker grijs en het lijkt erop dat het zo gaat regenen meschien zelfs onweren het is nogal drukkendquote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:30 schreef kloas_wokkel het volgende:
hoe ist opt wad moet zo wadlopen namelijk...
da's de radar die een beetje fliptquote:Op zaterdag 7 juni 2008 17:50 schreef Asgard het volgende:
huh wat is dat nu op buienradar, boven de waddeneilanden? Daar heb je allemaal plukjes onweer die een mooie halve cirkel vormen... hoe komt dat?
Idd, levert soms aardige plaatjes op:quote:Op zaterdag 7 juni 2008 19:12 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
da's de radar die een beetje flipt
De Bilt en Den Helderquote:Op zaterdag 7 juni 2008 19:38 schreef Cassius het volgende:
[..]
Idd, levert soms aardige plaatjes op:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kennelijk staat de radar in Noord-Holland
Ik gun het je hoorquote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:07 schreef i2Them2 het volgende:
Lekker weertje gehad hier vandaag. Zo'n 27 graden, veel zon, rond 15:00 nog wat gedonder en regen. Nu een lekker zonnetje met een dikke 22 graden.
Zo kan het overal tekeer gaan. Gewoon meerdere ontladingen schieten. Tussen de ontladingen iets voor je lens doen. Dan kan je dus meerdere ontladingen, op verschillende tijdstippen, op één foto krijgen. Of je moet gewoon een beetje leuk met PhotoShop zijnquote:Op zondag 8 juni 2008 05:35 schreef popolon het volgende:
Zo ging het in West Michigan tekeer vanavond.
[ afbeelding ]
en dan niet eens je camera goed recht zettenquote:Op zondag 8 juni 2008 05:35 schreef popolon het volgende:
Zo ging het in West Michigan tekeer vanavond.
[ afbeelding ]
quote:
Volgens GFS wordt het niet kouder dan 17 graden. Valt allemaal wel mee dus. Maar had liever nog een paar weken zomer-weer gehad zoals de laatste 3 dagen... Maar dat komt vast nog welquote:Op maandag 9 juni 2008 11:25 schreef appelsientje het volgende:
[..]ik dacht dat de zomer zou beginnen.. maar dit lijkt meer op de winter..
quote:Op maandag 9 juni 2008 11:25 schreef appelsientje het volgende:
[..]ik dacht dat de zomer zou beginnen.. maar dit lijkt meer op de winter..
Ik wilde het ook al zeggen, maar dan zit ik aan de andere kant..het zuidwesten.quote:Op woensdag 11 juni 2008 13:36 schreef ondeugend het volgende:
Hier in het Noordoosten... echte hollandsche luchten.
Ik las 'hilarische luchten'quote:Op woensdag 11 juni 2008 13:36 schreef ondeugend het volgende:
Hier in het Noordoosten... echte hollandsche luchten.
ach is weer eens wat anders dan voetbal.. leuke afwisselingquote:Op woensdag 11 juni 2008 21:36 schreef kepler het volgende:
net bij het EK voetbal echt mooie zwarte luchtenVolgens mij een prachtige Whales-mouth
Regenen dat het daarna deed
![]()
Het was net waterpolo
Hier niet, de afgelopen dagen waren warmer en veel zonniger dan de voorgaande weken. Vorige week was de Tmax soms ook maar 15 graden....quote:Op woensdag 11 juni 2008 23:35 schreef ItaloDancer het volgende:
We krijgen waarschijnlijk wel een weekje koeler weer. Zal voor sommige mensen nog even flink schrikken zijn
quote:Op donderdag 12 juni 2008 09:54 schreef ItaloDancer het volgende:
Wat een hondenweer! Het zeikt als de ziekte. (in ZH dus, pnwd!)
Idd...quote:Op donderdag 12 juni 2008 10:40 schreef ItaloDancer het volgende:
Hier veel harder, kijk maar op de radar
ZO... Leerdam, Gorinchem.. die hoek?quote:
ik zie hier (enschede) al een hele tijd donkere wolken overdrijven maar en komt geen drup uit vallenquote:
Idem, maar het zijn wel bizar dreigende wolken, gaat alleen nog wel ff duren eer het hier gaat regenen denk ikquote:Op donderdag 12 juni 2008 14:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
ik zie hier (enschede) al een hele tijd donkere wolken overdrijven maar en komt geen drup uit vallen
quote:
Aha. Das hier op zich niet ver vandaan.quote:Omgeving Rotterdam.
Hier in Tholen ook, 14mm gevallen.quote:
Zeker weten. Het is maanden geleden dat ik zulke prachtige buienluchten heb gezien. Overigens heb ik fraaie fractus gezien onder een zeer dreigende lucht. Geen fototoestel bij de hand, ver weg dus van rotatie ben ik niet zeker. Hoe dan ook, het was geweldig!quote:
En dat is nog steeds niets vergeleken bij een positieve (aambeeld) ontlading.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
De knal ik vanacht hoorde had een ampere van 70300. En dat vergeleken tussen de 9000 en 51000 in heel nl.
Gaat flink de lucht in daar, zo te zien aan de pileus op foto 1.quote:Op zondag 15 juni 2008 13:08 schreef Fredo55 het volgende:
Grappig, nu een regenbuitje dat nog maar net is ontstaan.
Onweersbui irichting Rotterdam:
[ afbeelding ]
Onweersbui richting Vlaanderen:
[ afbeelding ]
Bloemkolen.![]()
Ja idd, nog wat pileus:quote:Op zondag 15 juni 2008 14:24 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Gaat flink de lucht in daar, zo te zien aan de pileus op foto 1.
Hier schijnt het vanochtend vroeg ook flink gehageld en geonweerd te hebben. Maar daar heb ik maar weinig van gemerkt![]()
.
Zag het gister op weerwoord staanquote:Op maandag 16 juni 2008 11:18 schreef Fredo55 het volgende:
Gistermiddag:
[ afbeelding ]
Funnel aka windhoos, eerst was hij nog veel langer.
Hij kwam van Rilland vandaan, waar hij een ravage heeft aangericht op een sportpark.
dit was omgeving nijmegen/wijchen/grave toch ?quote:Op maandag 16 juni 2008 22:12 schreef Fredo55 het volgende:
Prachtige avond voor de ballonvaarders:
[ afbeelding ]
Maar met zonsondergang moesten ze toch echt landen:
[ afbeelding ]
Nee, eiland Tholen,Zeeland.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:55 schreef -chefke- het volgende:
[..]
dit was omgeving nijmegen/wijchen/grave toch ?
toen ik maandag naar huis kachelde ook overal lucht ballonen.
was ook bijna windstill.
lekker buitje 3mm in 10 minuten ofzo volgens het weerstation hok hier.quote:Op donderdag 19 juni 2008 17:36 schreef Oom_Agent het volgende:
Zojuist onweer en zware regenval te Nijmegen. Zicht 150 meter door regenval.
Oom_Agentquote:Op donderdag 19 juni 2008 17:36 schreef Oom_Agent het volgende:
Zojuist onweer en zware regenval te Nijmegen. Zicht 150 meter door regenval.
zal het warmer worden??quote:De bijzonder weer tabel geeft zondag een 35% kans op een maximum van 25+. Volgende week donderdag zelfs een 60% kans en een 10% kans op meer dan 30 graden. De temperatuurspluim geeft dat beeld ook, een duidelijke stijging op zondag. Daarna zakt de temperatuur even wat terug in de nieuwe week om vanaf woensdag aan de genoemde opmars te beginnen. Pluim is wel tamelijk breed. Waarschijnlijk heeft dat beeld vooral te maken met de ligging van de hogedrukkern en de aanvoerrichting van de lucht (continentaal of maritiem).
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 09:53 schreef IkWilbert het volgende:
Zondag moeten we goed in de gaten houden, kan heftig worden
quote:Zondag en maandag trekt een actieve depressie over de Britse eilanden naar de Noordzee. Het bijbehorende koufront passeert zondagmiddag ons land. Voor het koufront uit hoge thetaw waarden 17-19 graden, EC is actief met de neerslag waarvan het zwaartepunt zondagmiddag het westen en in de avond het oosten passeert. Op passage van het kf kunnen actieve regen- en onweersbuien vallen (Boydens 97-98).
quote:In tegenstelling tot de diverse 00 en 06 Uitvoer laat alle 12 UTC Uitvoer (Hir, UK, GFS, EC) en ook de EC06 Uitvoer in min of meerdere mate sterke convectie (Hir12 tot 15 mm/3 uur) zien boven de oostelijke helft van het land, vanaf ongeveer 12 UTC. Om 18 UTC hebben de buien het oosten verlaten. Onweer is vanzelfsprekend en ook de kans op hagel is aanwezig. Buien vormen zich in de convergentiezone bij of net ten oosten van het front en zullen zich in een lijn organiseren.
eerste onweer trekt vanuit engeland nu richting nederland. Ben erg benieuwd waar en hoe zwaar het gaat onweren. Ik heb meer en meer het idee dat vooral morgen een zware onweersdag gaat worden maar dan bij onze oosterburen.quote:
Ik zit ook in het zuidwesten, zeggen zequote:Op zondag 22 juni 2008 11:17 schreef Fredo55 het volgende:
Ik kan hier in het zuidwesten niets verwachten.
Ja, de zon komt er hier met moeite doorheen, en het is gelijk benauwd.quote:Op zondag 22 juni 2008 11:25 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ik zit ook in het zuidwesten, zeggen zeen ik verwacht gewoon lekker onweer. Dus.
Jups, is net ten oosten van me ontstaan.quote:Op zondag 22 juni 2008 12:43 schreef Oom_Agent het volgende:
Lijkt erop dat dat een hele flinke wordt. Levensgevaarlijk met die straalstroom over ons land.
Pas op voor windhozen !!
linke soep inderdaad! kijk eens hoe die bui uit het niets tot een monster uitgroeit!quote:Op zondag 22 juni 2008 12:43 schreef Oom_Agent het volgende:
Lijkt erop dat dat een hele flinke wordt. Levensgevaarlijk met die straalstroom over ons land.
Pas op voor windhozen !!
Leek er eerst wel wat op ja. Maar nu niet echt meer. Maar misschien ontstaat er nog wat leuks.quote:
quote:Britain braced as gales move in
Gales have begun to batter parts of Britain, with further high winds and heavy rain forecast.
Gusts of up to 55mph have hit the Lleyn Peninsula, north-west Wales, while the Pennines have seen 50mph winds.
The storms - with winds which could reach 65mph - are expected to affect north Wales, northern England, the Midlands and East Anglia. BBC forecaster Tomasz Schafernaker said heavy rain would fall over Scotland, with heavy showers in other regions.
He said northern Wales and and much of northern England were expected to be worst affected.
Northern Ireland could see localised gusts of between 40mph and 50mph.
"Morecambe Bay and Blackpool may be quite stormy for a time this afternoon and the heavy weather may not subside until the evening," he said.
"The north-west coasts of England may have the strongest winds but inland areas are also at risk of gales.
"The north Midlands and East Anglia may also have gales but the effects should be to a lesser extent."
And, he added: "The effects will be felt further east as well from Cleveland to Lincolnshire."
He warned the unusually strong winds for June were "strong enough to bring down branches and even whole trees in the summer". "Public transport may be effected with lying debris on roads and rail."
Das de wasmachine die je hoort. Eindhoven Noord heeft alleen lekkere zwoele windvlagen. Met hier en daar een donker wolkje, die heel hard weglopendrijvenquote:Op zondag 22 juni 2008 13:30 schreef Gummibeer79 het volgende:
ff naar buiten kijken maar.
Ik hoor inderdaad al iets in eindhoven.... of zou het toch de wasmachine zijn?
M'n vriendin heeft trouwens net typhoon Fengshen over zich heen gekregen... Da's tenminste een bui.
(Ben opgelucht: behalve dat de elektriciteit al dagen platligt is ze ok, daarom maar een smilie:)
Inderdaad, dat gekwakkel ben ik zat. Ik wil dat het hier even helemaal los gaat, dat we achteraf opgelucht zijn dat we het hebben overleefd.quote:Op zondag 22 juni 2008 14:08 schreef DemonRage het volgende:
Ik wil meer aangroei aan de zuidkant van de lijn (boven België)... dan krijgt Eindhoven ook nog wat.
Mwah, veel bijzonders was het hier nietquote:Op zondag 22 juni 2008 12:49 schreef DemonRage het volgende:
Damn... vanuit niets in nog geen halfuur een flinke bui bij Breda.
foto´s?quote:Op zondag 22 juni 2008 14:11 schreef Patriarch het volgende:
Net 10 minuten geleden een GIGANTISCHE hagelbui boven Arnhem-noord.
Hagelstenen zo groot als knikkers met een frequentie niet normaal zo veel tegelijk, riolen liepen eventjes over, daken van veel auto's hebben deukjes en sommige auto's sterren in ruiten en spiegels.
Leek wel een downburst, zo ging het tekeer.... en nu schijnt de zon.. WTF?
Het zal een schampschot worden als ik de radar mag geloven. Ik woon in het noorden van Eindhoven, dus misschien dat er nog wat te beleven valt straks.quote:Op zondag 22 juni 2008 14:14 schreef botterfly het volgende:
Er is wel iets gigantisch boven Arnhem enzo!
Ik zie het niet gebeuren in Eindhoven!
Niet dat het echt bijzonder is, maar u vraagt wij schietenquote:Op zondag 22 juni 2008 13:57 schreef Radio-silence het volgende:
iemand fotootjes van dit wolkje?
http://www.strikestareu.com/quote:Op zondag 22 juni 2008 14:18 schreef i2Them2 het volgende:
110 125 ontladingen per minuut nu boven Nederland.
quote:Op zondag 22 juni 2008 14:11 schreef Patriarch het volgende:
Net 10 minuten geleden een GIGANTISCHE hagelbui boven Arnhem-noord.
Hagelstenen zo groot als knikkers met een frequentie niet normaal zo veel tegelijk, riolen liepen eventjes over, daken van veel auto's hebben deukjes en sommige auto's sterren in ruiten en spiegels.
Leek wel een downburst, zo ging het tekeer.... en nu schijnt de zon.. WTF?
Hier in Enschede begint het ook te rommelen.quote:Op zondag 22 juni 2008 14:28 schreef Dos37 het volgende:
Het gaat hier in Twente lekker
quote:Op zondag 22 juni 2008 14:26 schreef i2Them2 het volgende:
155 ontladingen per minuut nu!
http://www.strikestareu.com/
Gave foto'squote:Op zondag 22 juni 2008 14:32 schreef Oom_Agent het volgende:
Arnhemse bui vanuit Nijmegen !!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En het begint weer te rommelen van het ZW.
Het onweer wordt daar toch teveel naar het oosten weergegeven of zie ik 't verkeerd?quote:Op zondag 22 juni 2008 14:34 schreef Gummibeer79 het volgende:
http://home.planet.nl/~giese316/boltek/full.html
Ach, het trekt ook mooi parallel langs Flevoland. Wordt hier ook niet meer.quote:Op zondag 22 juni 2008 14:34 schreef DemonRage het volgende:
GVD de meest zuidelijke hoerebui trekt ten noorden van Eindhoven langs.![]()
Temperatuur schiet inmiddels wel door naar 28,5°C
quote:Op zondag 22 juni 2008 14:38 schreef Roache_ het volgende:
Arnhem centrum: 10 ramen in huis stukgehageld. Alle zinken/koperen daken van de panden in de binnenstad zijn golfplaten geworden. De Eusebiuskerk is een doorzonkerk geworden. Best gaafmaar wel ellendig wegens een full force hagelstorm in je huis...
En met zo'n bericht ben ik blij dat het aan mijn deur voorbij gaat.quote:Op zondag 22 juni 2008 14:38 schreef Roache_ het volgende:
Arnhem centrum: 10 ramen in huis stukgehageld. Alle zinken/koperen daken van de panden in de binnenstad zijn golfplaten geworden. De Eusebiuskerk is een doorzonkerk geworden. Best gaafmaar wel ellendig wegens een full force hagelstorm in je huis...
Enorm aan het hagelen nu, het onweer valt nog wel mee.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |