Wat een vanzelfsprekende minachting voor het redenatievermogen (en rechtsgevoel) van de gemiddelde burger.quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:06 schreef SCH het volgende:
[..]
MIsschien is het wel een heel goed voorbeeld van een reden om geen juryrechtspraak toe te passen. Bij mensen als Van de G. is het onmogelijk een objectieve onbevooroordeelde jury samen te stellen.
Idd. Wat is daar mis mee ?quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:00 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Wat een vanzelfsprekende minachting voor het redenatievermogen (en rechtsgevoel) van de gemiddelde burger.
Dat je je rechtspraak dan uit handen geeft aan gasten die hun studie zuipend en brallend door zijn gekomen, of aan een stelletje pedante mutsen die wegens hun schaamlippen omhooggepromoveerd zijn.quote:
ondanks je hoge iq denk ik toch dat je een onwerkelijk beeld hebt van mensen die juridisch onderlegd en werkzaam zijn. dat ze tijdens hun studie lekker wat borrels hebben genomen is geen maatstaf voor hun huidige functioneren.quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:08 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Dat je je rechtspraak dan uit handen geeft aan gasten die hun studie zuipend en brallend door zijn gekomen, of aan een stelletje pedante mutsen die wegens hun schaamlippen omhooggepromoveerd zijn.
...maar we kunnen natuurlijk ook eisen stellen aan een jury, bijvoorbeeld een iqtestje vooraf.
Ik zat twee jaar geleden op 147. En jij?
Ik weet het niet meer precies, maar zo rond het punt waar men zich realiseert dat iets als het hebben van een IQ boven een bepaalde grens geen enkele garantie biedt dat dat persoon dan ook gelijk in staat is om verstandige uitspraken te doen in een strafzaak.quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:08 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Dat je je rechtspraak dan uit handen geeft aan gasten die hun studie zuipend en brallend door zijn gekomen, of aan een stelletje pedante mutsen die wegens hun schaamlippen omhooggepromoveerd zijn.
...maar we kunnen natuurlijk ook eisen stellen aan een jury, bijvoorbeeld een iqtestje vooraf.
Vanmiddag nog op 190. Maar toen moest ik in de ankers.quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:08 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Oké, Albert Einstein. Dan doe je Nederlands recht er toch "gewoon" eventjes bij? Wat studeer je nu? Sterrenkunde, technische natuurkunde of een andere studie voor wereldvreemde hoogbegaafden? Of ben je er zo één met een abnormaal hoog IQ en kein Ausbildung.. Daar lopen er nogal veel van rond hier op Fok!quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:08 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
En dat heeft wat te maken met een krant die iemad ten onrechte beschuldigd van moord?quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:32 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Veel te lichte straffen, veel te veel vrijheden in de gevangenis, veel te veel luxe in de gevangenis
Oh, weten we dat allemaal? Ik denk dat je daar nogal alleen in staat hoor. Het is dan ook nergens op gebaseerd en een walgelijke insinuatie.quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:00 schreef zoalshetis het volgende:
ik snap die volkert wel. hij is bang dat hij straks vermoord wordt als ie de gevangenis uitkomt. en zeker als hij ook de dader van die milieuman zou zijn. want we weten allemaal dat linkse mensen niet zo'n probleem hebben met moord als het een ander doel (hun eigen doel dus) heiligt.
ha! ik wist wel dat ik je hiermee een reactie zou ontlokken! missie completed.quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh, weten we dat allemaal? Ik denk dat je daar nogal alleen in staat hoor. Het is dan ook nergens op gebaseerd en een walgelijke insinuatie.
Nee, dat is geen minachting. Dat is juist erg realistisch en eerlijk. Het is onmenselijk om in een jury plaats te moeten nemen en ook onmogelijk om zaken aan het wetboek te toetsen. Dat is geen minachting hoor, want ik heb het ook over mezelf, ik kan dat niet en hoef dat niet te kunnen. Ieder zijn vak aub.quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:00 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Wat een vanzelfsprekende minachting voor het redenatievermogen (en rechtsgevoel) van de gemiddelde burger.
Daar ga je dus volledig de mist in, men hoort niet veroordeeld te worden op een gevoel, men hoort veroordeeld te worden door iemand die de wet bestudeerd heeft en een zo onpartijdig mogelijke beslissing neemt conform de wetquote:
Ach joh, hij heeft het net aangedurft om anoniem vanachter een keyboard te claimen dat hij een IQ van 147 heeft, daar durf je toch niet tegenin te gaan?quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:15 schreef zquing het volgende:
[..]
Daar ga je dus volledig de mist in, men hoort niet veroordeeld te worden op een gevoel, men hoort veroordeeld te worden door iemand die de wet bestudeerd heeft en een zo onpartijdig mogelijke beslissing neemt conform de wet
Ja de marteldood op Balthasar Gerhards was werkelijk buiten proporties inderdaad, voor dat hij werd gevierendeeld kreeg hij nog kokend lood in zijn mond gegoten en werd hij met brandende staven bewerktquote:Op woensdag 4 juni 2008 17:56 schreef ArchEnemy het volgende:
Ergens klopt er iets niet:
[..]
Meneer is niet veroordeeld voor een snelheidscollecte, maar voor zo'n beetje de meest smerige moord denkbaar.
Krijgt Balthasar Gerhards met dees jurisprudentie ook postuum eerherstel? Die pleegde ook een vrij ingrijpende politieke moord en werd zomaar gevierendeeld! Dat vonnis is voor de huidige maatstaven buitenproportioneel, en waarschijnlijk zonder juridische bijstand voltrokken.
Dat de rechtbank heeft bepaald dat Volkert een eervol man met een goede naam is, dat is toch gewoon gestoord. Ja, hij was liev voor beesjes en erg links, maar een grotere hufter zul je niet zo gauw vinden in de bak...
Ze moeten die rechtenstudies echt es wat moeilijker maken...
Waarom haal je dan alle je topics Telegraaf erbijquote:Op woensdag 4 juni 2008 22:48 schreef Meki het volgende:
Heel erg blij met standpunt van rechter
ze moeten snel de Telegraaf verbieden !
Maar dan kun je wel meerdere feiten met elkaar in verband brengen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:15 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik weet het niet meer precies, maar zo rond het punt waar men zich realiseert dat iets als het hebben van een IQ boven een bepaalde grens geen enkele garantie biedt dat dat persoon dan ook gelijk in staat is om verstandige uitspraken te doen in een strafzaak.
Ik vertrouw erop dat jij dat kan. Echt, die studie wordt zwaaaar overschat. Theoretische natuurkunde, ok. Das stoer. Maar 'rechten'....quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat is geen minachting. Dat is juist erg realistisch en eerlijk. Het is onmenselijk om in een jury plaats te moeten nemen en ook onmogelijk om zaken aan het wetboek te toetsen. Dat is geen minachting hoor, want ik heb het ook over mezelf, ik kan dat niet en hoef dat niet te kunnen. Ieder zijn vak aub.
Ja hehe. Een wiskundige grafiek teken je ook niet 'op je gevoel'... Het is juist dat rechtsgevoel dat ervoor zorgt dat je niet corrupt gaat lopen doen. Mensen zijn niet alleen maar dom en egocentrisch hoor.quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:15 schreef zquing het volgende:
[..]
Daar ga je dus volledig de mist in, men hoort niet veroordeeld te worden op een gevoel, men hoort veroordeeld te worden door iemand die de wet bestudeerd heeft en een zo onpartijdig mogelijke beslissing neemt conform de wet
Nee, nou niet meer.quote:Op woensdag 4 juni 2008 23:38 schreef paddy het volgende:
Wat een gebagger hierLukt het nog om ontopic verder te gaan?
wat posts verwijderd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |