Ik ken wel mensen die bij HP werken.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:13 schreef kbeurden het volgende:
Hallo allemaal, even een paar vraagjes..
Halverwege november begin ik bij HP in Dublin/Leixlip. Iemand ervaringen daar?
Ik moet zelf verzekeringen en kamer/huis regelen. Wat ik al weet vanuit Nederland is dat ik bij CZ en E106 formulier moet invullen en dat ik in Dublin verzekering moet afsluiten. Dan wordt in Nederland gedekt wat er in Ierland niet standaard gedekt wordt + als ik in Nederland ben ben ik ook verzekerd.
Tevens ga ik daar eind oktober heen om een kamer te zoeken en een PPS nummer aan te vragen. Ik heb nog geen getekend contract maar wel een schrifelijke aanbieding. Is dit samen met het contract voor de kamer voldoende om dit nummer aan te vragen?
Zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden/zeker moet regelen?
Alvast bedankt voor de hulp
Je krijgt de emergency tax terug zodra je een PPS number hebt en je bedrijf een taxcredit certificate voor je aanvraagt. Als dat rond is ben je van de emergency tax af. Heb je eerder in Ierland gewerkt dan heb je alleen een P45 nodigquote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:47 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Die kun je als je een PPS hebt eenvoudig laten corrigeren en terugvorderen.
Ik betaal 1250 euro per maand, maar ja ik heb ook wel een goed inkomenquote:Op donderdag 9 oktober 2008 11:00 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Jij gaat 300 euro kwijt zijn voor een kamertje van 2x3...maand borg -> 600 euro
Voor een kamer?quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:05 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik betaal 1250 euro per maand, maar ja ik heb ook wel een goed inkomen
Nee voor mijn 3 slaapkamer huis met twee badkamersquote:
Ik schrok al!! Ik win overigensquote:Op maandag 13 oktober 2008 09:27 schreef laforest het volgende:
[..]
Nee voor mijn 3 slaapkamer huis met twee badkamers
En dat is niet eens zo duur, maar wel een vet huis
Ik woon vlak naast de Man-O-War pubquote:Op maandag 13 oktober 2008 10:48 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik schrok al!! Ik win overigens
Ik betaal 800 euro voor een vrijstaand huis met een enorme lap grond eromheen. 5 Slaapkamers en 4 badkamers. En ik hoef gelukkig niet in Dublin te wonen!!
Ik woon niet in de stadquote:Op maandag 13 oktober 2008 10:04 schreef LintuxCx het volgende:
Waar in de stad is dat precies? 1250 is best een goede prijs () voor drie kamers. Waar ik woon is dat al bijna een normale prijs voor één kamer.
Mee eens (ben op het platteland opgegroeid), ik wilde eerst ook wat meer erbuiten wonen, maar uiteindelijk zit ik dan toch vast aan een buitenwijk die net zo duur is of ik moet een auto kopen en twee keer meer dan een uur per dag reizen. Ik maak al lange dagen dusquote:Op maandag 13 oktober 2008 14:38 schreef laforest het volgende:
Ik woon niet in de stad
Moet er niet aan denken
Ik ben wel tevreden hier net buiten Dublinquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 00:21 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Mee eens (ben op het platteland opgegroeid), ik wilde eerst ook wat meer erbuiten wonen, maar uiteindelijk zit ik dan toch vast aan een buitenwijk die net zo duur is of ik moet een auto kopen en twee keer meer dan een uur per dag reizen. Ik maak al lange dagen dusdan maar gewoon in de stad wonen.
Duurder, maar ik krijg wel twee uur eigen tijd per werkdag terug.
Het lijkt me verder heerlijk ja. Waar werk je precies?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 07:38 schreef laforest het volgende:
Ik ben wel tevreden hier net buiten Dublin
Kan ik niet op het internet zeggen, maar ik werk voor een Amerikaans bedrijf, thats allquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 09:43 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Het lijkt me verder heerlijk ja. Waar werk je precies?
Ik heb ooit in Drumcondra gewoond maar ik vond het niksquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:56 schreef =HellFire= het volgende:
Oh come on, bang dat ze je opsporen?
Ben ik dan trouwens de enige die wél in de stad Dublin heeft gewoond en het erg naar zijn zijn had?
Noem je ook een wijk.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:12 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik heb ooit in Drumcondra gewoond maar ik vond het niks
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:09 schreef Pupu7 het volgende:
Goh, ik verbaas me over het aantal Nederlanders dat blijkbaar in Ierland woont. Ik kom (afgezien van toeristen) noooooit Nederlanders tegen die hier voor langere tijd wonen. Niet dat ik jullie mis ;-)
Dus de mythes over het weer zijn écht waar!?!quote:Zelf woon ik een half uur van Dublin af (in Naas) maar ik kom er bijna nooit. Woon alweer meer dan 2 jaar hier en vermaak me best. Het enige jammere blijft toch af en toe het weer, want ik zou zo graag meer van Ierland willen zien zonder regen...
Heh, same here, maar dan een minder mysterieuze dan de jouwe gok ik.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 10:19 schreef laforest het volgende:
Kan ik niet op het internet zeggen, maar ik werk voor een Amerikaans bedrijf, thats all
Gisteren regende het hier heel erg veelquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:21 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
[..]
Dus de mythes over het weer zijn écht waar!?!![]()
Daar zou ik echt moeite mee hebben indd...
Yep, voor 400-500 euro per maand kun je makkelijk kamer vinden (double bed / huis delen met paar andere huisgenoten). Zoek dan wel in Leixlip of Maynooth. Daar heb je een treinstation en zit je binnen 30-40 min in hartje Dublin Centrum. HP is interessant om te starten in Ierland, aangezien je alles vanuit het buitenland kunt regelen, maar ze bieden verder weinig: slavenwerk tegen een hongerloontje. De meeste mensen starten daar en zoeken dan verder voor iets beters. Gemiddeld houdt een werknemer het er 3-6 maanden uit.Verwacht trouwens niks van dat CPL (geinfiltreerd uitzendbureau binnen HP, al je teamleaders zijn van dat amateurclubje!): Ze halen je binnen (weekje onderdak, 500 euro startbonus en verder mag je het lekker uitzoeken zonder hun medewerking).quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:40 schreef kbeurden het volgende:
[..]
Klinkt wel goed
Ik heb even op daft.ie gekeken in het dorp waar HP ook zit ( Leixlip ) de prijzen zijn daar een stuk lager als in Dublin. 500 euro moet dan ook te doen zijn voor een leuke kamer.
Ach, HP helpt goed met alles, ik had ook een aanbod van een bedrijf in tsjechië lopen.. maar die deden dus helemaal niets voor me.
Dublin centrum voor 500 euro of minder lijkt me inderdaad iets te laag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |