abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62215869
Hallo allemaal, even een paar vraagjes..

Halverwege november begin ik bij HP in Dublin/Leixlip. Iemand ervaringen daar?
Ik moet zelf verzekeringen en kamer/huis regelen. Wat ik al weet vanuit Nederland is dat ik bij CZ en E106 formulier moet invullen en dat ik in Dublin verzekering moet afsluiten. Dan wordt in Nederland gedekt wat er in Ierland niet standaard gedekt wordt + als ik in Nederland ben ben ik ook verzekerd.

Tevens ga ik daar eind oktober heen om een kamer te zoeken en een PPS nummer aan te vragen. Ik heb nog geen getekend contract maar wel een schrifelijke aanbieding. Is dit samen met het contract voor de kamer voldoende om dit nummer aan te vragen?

Zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden/zeker moet regelen?

Alvast bedankt voor de hulp
pi_62230524
Geen idee om eerlijk te zijn; ik was er slechts 2 maanden en was verzekerd vanuit Nederland. Had slechts een extra reisverzekering afgesloten. Weet wel dat kamerzoeken nogal een probleem gaat worden: Dublin is duur, heel erg duur. Je moet er ook vaak per week betalen en tegen de huisbaas ingaan wordt meestal niet gewaardeerd.

Voor het PPS-nummer heb je overigens een brief nodig van je werkgever, je paspoort (id-kaart ook goed, zolang het maar een foto heeft) en een inderdaad een brief van waar je woont in Ierland. Zonder dat gaat het niet lukken vrees ik. En geduld, want ik heb er samen met drie Denen (ex-collega's) anderhalf(!) uur moeten wachten, op dat heerlijk ouderwets ogende kantoortje van die PPS mensen.

Maar goed, het is wel erg belangrijk, want die 40% Emergency taxes wil je niet betalen natuurlijk.
pi_62231127
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 17:20 schreef desiredbard het volgende:
Dat bedoelm ik dat is zo overdreven Nederlands
Je zult geen Ier in een I love Dublin T shirtje zien lopen
Een Celtic Jersey is nog tot daar aan toe ...een nationaal Rugby Shirt kan ook nog ...
Maar een I love Ireland/Dublin Shirt
Spring eens gouw head first van O'Connel Bridge

En houd alsjeblieft op met het opstoken van die kut studenten om naar hier te komen
Het is hier net zo lekker rustig
Ach, dat is commercie, daar leeft een stad van. Ja, ook Dublin. En menig Ier komt van vakantie ook terug met zulke souveniers (ongetwijfeld ook uit Amsterdam), dus tja. En een Nederlander loopt ook niet rond met een I Amsterdam-shirt... mag ik hopen.

Overigens heb ik ook een paar Guinness shirts en een polo gekocht toen ik weg ging. En gisteren te horen gekregen dat ik in de week van 27 okt. t/m 7 nov. weer terug ga naar Dublin voor een short term projectje. Altijd leuk

Zin om dan een biertje te doen met de NVIRL in Synotts, desiredbard?

Heh heh heh, just kidding
pi_62231460
quote:
[b]Op woensdag 8 oktober 2008 13:51

Zin om dan een biertje te doen met de NVIRL in Synotts, desiredbard?

Heh heh heh, just kidding
Met genoeg whisky ben ik eventueel nog om te kopen
Maar de VAT op de hoeveelheid benodigt voor NVIRL en/in Synnotts gaat genoeg zijn om het begrotingstekort van 2008 en 9 tot de helft van de europese norm terug te dringen.

En ik ben nogal aan mijn lever gehecht
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 14:47:19 #105
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_62232698
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:29 schreef =HellFire= het volgende:

Maar goed, het is wel erg belangrijk, want die 40% Emergency taxes wil je niet betalen natuurlijk.
Die kun je als je een PPS hebt eenvoudig laten corrigeren en terugvorderen.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_62232922
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:29 schreef =HellFire= het volgende:
Geen idee om eerlijk te zijn; ik was er slechts 2 maanden en was verzekerd vanuit Nederland. Had slechts een extra reisverzekering afgesloten. Weet wel dat kamerzoeken nogal een probleem gaat worden: Dublin is duur, heel erg duur. Je moet er ook vaak per week betalen en tegen de huisbaas ingaan wordt meestal niet gewaardeerd.

Voor het PPS-nummer heb je overigens een brief nodig van je werkgever, je paspoort (id-kaart ook goed, zolang het maar een foto heeft) en een inderdaad een brief van waar je woont in Ierland. Zonder dat gaat het niet lukken vrees ik. En geduld, want ik heb er samen met drie Denen (ex-collega's) anderhalf(!) uur moeten wachten, op dat heerlijk ouderwets ogende kantoortje van die PPS mensen.

Thanks for de info, zijn de prijzen net buien Dublin goedkoper? Daar zou ik zelf liever zitten namelijk ivm werk. De mensen van HP zeggen trouwens dat je binnen enkele dagen makkelijk een kamer moet kunnen vinden.
Iemand enig idee wat een beetje gangbaar is qua salaris/kamerhuur?
pi_62233651
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:55 schreef kbeurden het volgende:

[..]

Thanks for de info, zijn de prijzen net buien Dublin goedkoper? Daar zou ik zelf liever zitten namelijk ivm werk. De mensen van HP zeggen trouwens dat je binnen enkele dagen makkelijk een kamer moet kunnen vinden.
Iemand enig idee wat een beetje gangbaar is qua salaris/kamerhuur?
Ik woonde in Fairview, D3, vijf minuten lopen vanaf Clontarf Road (DART-station) en heb me laten vertellen dat die kamers daar tussen de ¤425 en de ¤500 p.m. (verschilde per kamer) kosten. Denk dat je wel rond die prijs moet gaan denken voor een vrij degelijke kamer.

Tenzij je geld over hebt, dan kun je een appartement á ¤1200 nemen, want die zijn er ook genoeg.
pi_62234690
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:23 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Ik woonde in Fairview, D3, vijf minuten lopen vanaf Clontarf Road (DART-station) en heb me laten vertellen dat die kamers daar tussen de ¤425 en de ¤500 p.m. (verschilde per kamer) kosten. Denk dat je wel rond die prijs moet gaan denken voor een vrij degelijke kamer.

Tenzij je geld over hebt, dan kun je een appartement á ¤1200 nemen, want die zijn er ook genoeg.
Oké dat valt nog mee . Was dat met huisgenoten of echt een kamer voor jezelf?
pi_62235009
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 17:20 schreef desiredbard het volgende:
Dat bedoelm ik dat is zo overdreven Nederlands
Je zult geen Ier in een I love Dublin T shirtje zien lopen
Een Celtic Jersey is nog tot daar aan toe ...een nationaal Rugby Shirt kan ook nog ...
Maar een I love Ireland/Dublin Shirt
Spring eens gouw head first van O'Connel Bridge

En houd alsjeblieft op met het opstoken van die kut studenten om naar hier te komen
Het is hier net zo lekker rustig
Nou nou...
Kijk uit malloot, een kokosnoot
pi_62235095
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:13 schreef kbeurden het volgende:

Ik moet zelf verzekeringen en kamer/huis regelen. Wat ik al weet vanuit Nederland is dat ik bij CZ en E106 formulier moet invullen en dat ik in Dublin verzekering moet afsluiten. Dan wordt in Nederland gedekt wat er in Ierland niet standaard gedekt wordt + als ik in Nederland ben ben ik ook verzekerd.

Tevens ga ik daar eind oktober heen om een kamer te zoeken en een PPS nummer aan te vragen. Ik heb nog geen getekend contract maar wel een schrifelijke aanbieding. Is dit samen met het contract voor de kamer voldoende om dit nummer aan te vragen?

Een contract van je kamer is al voldoende om je PPS-number te krijgen. Gaat heel snel ook, ik had 'm na twee dagen in de brievenbus. Wel even een middagje uittrekken om op dat bureau voor de aanvraag door te brengen, daar is het vaak erg druk.

Voor je belastingen heb je denk ik ook een 12A form nodig? Die kan je halen bij het Tax Office, in een zijstraat van O'Connell Street, moet je maar even op Googlemaps kijken.
pi_62235143
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:47 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Weet jij toevallig hoe? Via revenue.ie? Ik ben er niet helemaal uitgekomen namelijk... Alvast bedankt!
pi_62235231
Och gut HP weer aan het bezuunigen en yellowpackers aan het binnenhalen.
je HorroR afdeling kan die papiertjes gewoon voor je wegsturen en dat PPS nummer voor je regelen.

Is HP nu al zo kneuzig om niet eens meer een maand huisvesting voor zijn cubicle slaves te betalen?
pi_62235661
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:19 schreef desiredbard het volgende:
Och gut HP weer aan het bezuunigen en yellowpackers aan het binnenhalen.
je HorroR afdeling kan die papiertjes gewoon voor je wegsturen en dat PPS nummer voor je regelen.

Is HP nu al zo kneuzig om niet eens meer een maand huisvesting voor zijn cubicle slaves te betalen?

??? Zelf gewerkt??

Zodra ik begin krijg ik al 500 euro om eerste huur te betalen. Mij is verteld dat ik zelf pps nummer moet regelen..
  woensdag 8 oktober 2008 @ 17:02:36 #114
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_62236336
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:16 schreef Lieke_K het volgende:

[..]

Weet jij toevallig hoe? Via revenue.ie? Ik ben er niet helemaal uitgekomen namelijk... Alvast bedankt!
Je kunt dat aan je werkgever vragen om te corrigeren, en anders inderdaad via je P60 op het eind van het jaar aan de revenue terugvragen
pi_62237073
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:36 schreef kbeurden het volgende:

[..]

??? Zelf gewerkt??

Zodra ik begin krijg ik al 500 euro om eerste huur te betalen. Mij is verteld dat ik zelf pps nummer moet regelen..
500 om de eerste huur te betalen ROFLPMLMAO.
quote:
Een cel is maar twee meter lang
en nauw twee meter breed,
wel kleiner nog is het stuk grond,
dat ik nu nog niet weet,
maar waar ik naamloos rusten zal,
mijn makkers bovendien,
wij waren achttien in getal,
geen zal de avond zien.
nee ik heb voor een ander kut bedrijf gewerkt teriug in '99
Destijds werd er nog een maandje B7B geregeld en deed HR je PPS papierwerk , ook kwam de bank langs zodat je zonder rondrennen op een ocatie al je zaakjes kon regelen.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 18:19:53 #116
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_62238255
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:36 schreef kbeurden het volgende:

[..]

??? Zelf gewerkt??

Hou wel rekening met borg. Er is bijna geen huisbaas in Ierland die een kamer verhuurt, of een huis, zonder minstens één maand borg extra.
pi_62238514
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 18:19 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Hou wel rekening met borg. Er is bijna geen huisbaas in Ierland die een kamer verhuurt, of een huis, zonder minstens één maand borg extra.
PMSL Elizabeth...dat vergat ik even met mijn hypotheekje
Voor 500 heeft ie nog niet eens een maand huur + borg voor een boxroom.
pi_62239802
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:59 schreef kbeurden het volgende:

[..]

Oké dat valt nog mee . Was dat met huisgenoten of echt een kamer voor jezelf?
Ik zat er van 5 juli tot en met 15 augustus. Het huis was geregeld door mijn werkgever, ik betaalde dan ook geen huur. Maar de pub naast mijn huis is dus de eigenaar van het huis en daar vertelden ze mij dat de kamers daar dus die prijzen hadden. Overigens zaten er wel al bedden, banken en kasten in, helemaal goed dus! Maar normaliter betaal je dus voor een kamer.

Eerste 4 dagen was trouwens met drie Denen, daarna gingen zij naar andere huisvesting. Weekje later kwam er een Belg, die is er twee weken geweest totdat hij een weekend terug naar huis ging. Toen kwam hij voor anderhalve week weer terug om vervolgens eind juli weer terug te gaan naar België. Uiteindelijk had ik tot en met 15 augustus een huis voor mijzelf.

En als dat dan niets kost en je zit echt dicht bij het centrum, dan is dat wel mooi natuurlijk. Maar goed, mocht ik permanent gaan wonen in Dublin dan wordt het natuurlijk wel eigen plekje zoeken en betalen. 500 euro huur ga je niet redden inderdaad. Beetje flauw van HP.........
pi_62246628
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 19:21 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Ik zat er van 5 juli tot en met 15 augustus. Het huis was geregeld door mijn werkgever, ik betaalde dan ook geen huur. Maar de pub naast mijn huis is dus de eigenaar van het huis en daar vertelden ze mij dat de kamers daar dus die prijzen hadden. Overigens zaten er wel al bedden, banken en kasten in, helemaal goed dus! Maar normaliter betaal je dus voor een kamer.

Eerste 4 dagen was trouwens met drie Denen, daarna gingen zij naar andere huisvesting. Weekje later kwam er een Belg, die is er twee weken geweest totdat hij een weekend terug naar huis ging. Toen kwam hij voor anderhalve week weer terug om vervolgens eind juli weer terug te gaan naar België. Uiteindelijk had ik tot en met 15 augustus een huis voor mijzelf.

En als dat dan niets kost en je zit echt dicht bij het centrum, dan is dat wel mooi natuurlijk. Maar goed, mocht ik permanent gaan wonen in Dublin dan wordt het natuurlijk wel eigen plekje zoeken en betalen. 500 euro huur ga je niet redden inderdaad. Beetje flauw van HP.........
Klinkt wel goed

Ik heb even op daft.ie gekeken in het dorp waar HP ook zit ( Leixlip ) de prijzen zijn daar een stuk lager als in Dublin. 500 euro moet dan ook te doen zijn voor een leuke kamer.

Ach, HP helpt goed met alles, ik had ook een aanbod van een bedrijf in tsjechië lopen.. maar die deden dus helemaal niets voor me.
Dublin centrum voor 500 euro of minder lijkt me inderdaad iets te laag
pi_62255066
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 22:40 schreef kbeurden het volgende:

[..]

Klinkt wel goed

Ik heb even op daft.ie gekeken in het dorp waar HP ook zit ( Leixlip ) de prijzen zijn daar een stuk lager als in Dublin. 500 euro moet dan ook te doen zijn voor een leuke kamer.

Ach, HP helpt goed met alles, ik had ook een aanbod van een bedrijf in tsjechië lopen.. maar die deden dus helemaal niets voor me.
Jij gaat 300 euro kwijt zijn voor een kamertje van 2x3...maand borg -> 600 euro
pi_62255089
Ach ja, ik hoefde 5 min. te lopen, dan met een beetje gelijk zat ik binnen 10-15 minuten in het centrum (Tara Street vanaf Clontarf Road). Of, als ik iets verder wilde, Pearse (kaartje is even duur). Dus echt ver weg woonde ik ook niet. Echt ideaal. Liep het ook wel eens na twaalven... dik 30 minuten lopen nog, maar wel gezond natuurlijk. En ondanks al die verhalen was het vanaf Conelly station richting het Noorden echt niet zo gevaarlijk. Ipodje op en gaaaaaan.

Ga er over twee weken weer heen... benieuwd waar ik dan terechtkom. Waarschijnlijk in één van de huizen van het bedrijf in het rijke(re) Zuiden Kan ook leuk zijn (maar wel stuk verder weg vanaf het centrum helaas).
pi_62275147
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:14 schreef Lieke_K het volgende:
Een contract van je kamer is al voldoende om je PPS-number te krijgen. Gaat heel snel ook, ik had 'm na twee dagen in de brievenbus. Wel even een middagje uittrekken om op dat bureau voor de aanvraag door te brengen, daar is het vaak erg druk.
Als je 's morgens gaat is de rij korter. Ik heb dat destijds gedaan en ik stond binnen een uur weer buiten. Maar goed, moest al wel voor acht uur voor de deur staan volgens mij.

Met een beetje geluk is een brief van je werkgever genoeg, dat was het voor mij iig. Gelukkig maar, want ik had geen zin om al een appartement te zoeken en die dan drie maanden leeg te laten staan (moest naar de US voor training), dat is met de huurprijzen hier echt geldverspilling ten top.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_62278899
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:32 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Als je 's morgens gaat is de rij korter. Ik heb dat destijds gedaan en ik stond binnen een uur weer buiten. Maar goed, moest al wel voor acht uur voor de deur staan volgens mij.

Met een beetje geluk is een brief van je werkgever genoeg, dat was het voor mij iig. Gelukkig maar, want ik had geen zin om al een appartement te zoeken en die dan drie maanden leeg te laten staan (moest naar de US voor training), dat is met de huurprijzen hier echt geldverspilling ten top.
Ik ben van plan om dat nummer aan te vragen zodra ik een kamer heb, daarna ben ik echter nog 2 weken in Nederland voordat ik in de kamer ga, is het mogelijk dat ik dat pps nummer zelf ophaal zodra ik terugkom? Of moet ik mn contract voor me kamer gelijk laten ingaan en dan maar 2 weken extra huur betalen?
pi_62278970
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:32 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ieren zijn voor achten dan ook nooit actief .
pi_62333731
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 08:48 schreef =HellFire= het volgende:
Ieren zijn voor achten dan ook nooit actief .
Heh, en zo hoort het! Ik kom ook zelden voor een uur of tien op werk aan hoor.

Soms is het op zich wel een beetje lastig dat banken pas om tien-elf uur openen en ook om vier uur al weer dicht zijn. En in lunch uren is het er altijd smerig druk.
pi_62336952
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:13 schreef kbeurden het volgende:

Ik ken wel mensen die bij HP werken.

Wel heel mooi gebouw, ik ben er wel eens geweest

Je moet een PPS nummer aanvragen in de binnenstad en je kunt VHI via je werk krijgen
Je kunt pas een PPS nummer aanvragen als je wekr hebt, want je moet een brief van je werk mee waar ook je adres opstaat zodat je kunt bewijzen dat je er woont. Anders heb je een utilitybill nodig.

Ik werk nu straks 3 jaar in Ierland
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_62337011
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:47 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Je krijgt de emergency tax terug zodra je een PPS number hebt en je bedrijf een taxcredit certificate voor je aanvraagt. Als dat rond is ben je van de emergency tax af. Heb je eerder in Ierland gewerkt dan heb je alleen een P45 nodig
pi_62337045
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 11:00 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Jij gaat 300 euro kwijt zijn voor een kamertje van 2x3...maand borg -> 600 euro
Ik betaal 1250 euro per maand, maar ja ik heb ook wel een goed inkomen
pi_62337075
Het gebouw waar je je pps aanvraagt is smerig en oud, vol met knackers, Polen en Russen.
  maandag 13 oktober 2008 @ 00:10:54 #130
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_62340558
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:05 schreef laforest het volgende:

[..]

Ik betaal 1250 euro per maand, maar ja ik heb ook wel een goed inkomen
Voor een kamer?
pi_62343758
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 00:10 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Voor een kamer?
Nee voor mijn 3 slaapkamer huis met twee badkamers
En dat is niet eens zo duur, maar wel een vet huis
pi_62344505
Waar in de stad is dat precies? 1250 is best een goede prijs ( ) voor drie kamers. Waar ik woon is dat al bijna een normale prijs voor één kamer.
  maandag 13 oktober 2008 @ 10:48:31 #133
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_62345629
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 09:27 schreef laforest het volgende:

[..]

Nee voor mijn 3 slaapkamer huis met twee badkamers
En dat is niet eens zo duur, maar wel een vet huis
Ik schrok al!! Ik win overigens
Ik betaal 800 euro voor een vrijstaand huis met een enorme lap grond eromheen. 5 Slaapkamers en 4 badkamers. En ik hoef gelukkig niet in Dublin te wonen!!
pi_62347422
Dublin is/was best leuk hoor. Maar inderdaad, jij wint zeker.

Vlucht wordt geboekt voor op 26 oktober, 14:45. Zal dus om 15:20 weer op Ierse bodem zijn. Jeee. /
pi_62351120
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 10:48 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik schrok al!! Ik win overigens
Ik betaal 800 euro voor een vrijstaand huis met een enorme lap grond eromheen. 5 Slaapkamers en 4 badkamers. En ik hoef gelukkig niet in Dublin te wonen!!
Ik woon vlak naast de Man-O-War pub
pi_62351153
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 10:04 schreef LintuxCx het volgende:
Waar in de stad is dat precies? 1250 is best een goede prijs ( ) voor drie kamers. Waar ik woon is dat al bijna een normale prijs voor één kamer.
Ik woon niet in de stad

Moet er niet aan denken

Betaal je in Drumcondra gewoon 2100 euro voor een klote huis met loden waterleidingen
pi_62366732
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 14:38 schreef laforest het volgende:
Ik woon niet in de stad

Moet er niet aan denken
Mee eens (ben op het platteland opgegroeid), ik wilde eerst ook wat meer erbuiten wonen, maar uiteindelijk zit ik dan toch vast aan een buitenwijk die net zo duur is of ik moet een auto kopen en twee keer meer dan een uur per dag reizen. Ik maak al lange dagen dus dan maar gewoon in de stad wonen.

Duurder, maar ik krijg wel twee uur eigen tijd per werkdag terug.
pi_62368374
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 00:21 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Mee eens (ben op het platteland opgegroeid), ik wilde eerst ook wat meer erbuiten wonen, maar uiteindelijk zit ik dan toch vast aan een buitenwijk die net zo duur is of ik moet een auto kopen en twee keer meer dan een uur per dag reizen. Ik maak al lange dagen dus dan maar gewoon in de stad wonen.

Duurder, maar ik krijg wel twee uur eigen tijd per werkdag terug.
Ik ben wel tevreden hier net buiten Dublin
pi_62369721
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 07:38 schreef laforest het volgende:
Ik ben wel tevreden hier net buiten Dublin
Het lijkt me verder heerlijk ja. Waar werk je precies?
pi_62370522
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 09:43 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Het lijkt me verder heerlijk ja. Waar werk je precies?
Kan ik niet op het internet zeggen, maar ik werk voor een Amerikaans bedrijf, thats all

Het is heerlijk, ik vind Dublin leuk maar niet om te wonen.
pi_62373131
Oh come on, bang dat ze je opsporen?

Ben ik dan trouwens de enige die wél in de stad Dublin heeft gewoond en het erg naar zijn zijn had?
pi_62373592
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:56 schreef =HellFire= het volgende:
Oh come on, bang dat ze je opsporen?

Ben ik dan trouwens de enige die wél in de stad Dublin heeft gewoond en het erg naar zijn zijn had?
Ik heb ooit in Drumcondra gewoond maar ik vond het niks
pi_62373877
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 12:12 schreef laforest het volgende:

[..]

Ik heb ooit in Drumcondra gewoond maar ik vond het niks
Noem je ook een wijk.
pi_62385961
Goh, ik verbaas me over het aantal Nederlanders dat blijkbaar in Ierland woont. Ik kom (afgezien van toeristen) noooooit Nederlanders tegen die hier voor langere tijd wonen. Niet dat ik jullie mis ;-)

Zelf woon ik een half uur van Dublin af (in Naas) maar ik kom er bijna nooit. Woon alweer meer dan 2 jaar hier en vermaak me best. Het enige jammere blijft toch af en toe het weer, want ik zou zo graag meer van Ierland willen zien zonder regen...
pi_62389882
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 20:09 schreef Pupu7 het volgende:
Goh, ik verbaas me over het aantal Nederlanders dat blijkbaar in Ierland woont. Ik kom (afgezien van toeristen) noooooit Nederlanders tegen die hier voor langere tijd wonen. Niet dat ik jullie mis ;-)
quote:
Zelf woon ik een half uur van Dublin af (in Naas) maar ik kom er bijna nooit. Woon alweer meer dan 2 jaar hier en vermaak me best. Het enige jammere blijft toch af en toe het weer, want ik zou zo graag meer van Ierland willen zien zonder regen...
Dus de mythes over het weer zijn écht waar!?!
Daar zou ik echt moeite mee hebben indd...
 FR
pi_62391655
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:19 schreef laforest het volgende:
Kan ik niet op het internet zeggen, maar ik werk voor een Amerikaans bedrijf, thats all
Heh, same here, maar dan een minder mysterieuze dan de jouwe gok ik.

@Bora-Bora: Ach, IMHO is het niet zo veel erger dan Nederland hoor, maar ik krijg er ook niet zo'n goed beeld van aangezien ik veel te veel binnen zit. 't Is wel vrijwel altijd dik bewolkt hier, da's wel jammer.

@Pupu7: Oeh, Naas. Nog naar Oxegen geweest toevallig?
pi_62391683
Ik had anders afgelopen zomer prima weer. Over het algemeen gezien dan. Behalve dan die ene zaterdag rond 18:00 toen er flooding was. Maar voor de rest... niets te klagen. Maar doorgaans regent het er inderdaad erg vaak, da's wel zo.
pi_62399021
Wel kijkt even naar het nieuwe budget
pi_62400545
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 22:21 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

[..]

Dus de mythes over het weer zijn écht waar!?!
Daar zou ik echt moeite mee hebben indd...
Gisteren regende het hier heel erg veel
  woensdag 15 oktober 2008 @ 14:44:31 #150
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_62404859
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 22:40 schreef kbeurden het volgende:

[..]

Klinkt wel goed

Yep, voor 400-500 euro per maand kun je makkelijk kamer vinden (double bed / huis delen met paar andere huisgenoten). Zoek dan wel in Leixlip of Maynooth. Daar heb je een treinstation en zit je binnen 30-40 min in hartje Dublin Centrum. HP is interessant om te starten in Ierland, aangezien je alles vanuit het buitenland kunt regelen, maar ze bieden verder weinig: slavenwerk tegen een hongerloontje. De meeste mensen starten daar en zoeken dan verder voor iets beters. Gemiddeld houdt een werknemer het er 3-6 maanden uit.Verwacht trouwens niks van dat CPL (geinfiltreerd uitzendbureau binnen HP, al je teamleaders zijn van dat amateurclubje!): Ze halen je binnen (weekje onderdak, 500 euro startbonus en verder mag je het lekker uitzoeken zonder hun medewerking).
Veel succes, regenjas mee en enjoy the Irish spirit!
The best firms advertise the least...
  woensdag 15 oktober 2008 @ 15:19:28 #151
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_62405948
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 23:16 schreef =HellFire= het volgende:
Ik had anders afgelopen zomer prima weer. Over het algemeen gezien dan. Behalve dan die ene zaterdag rond 18:00 toen er flooding was. Maar voor de rest... niets te klagen. Maar doorgaans regent het er inderdaad erg vaak, da's wel zo.
Ooooh, dat was op 21 juni of zo hé?
Dat weet ik nog want toen was er een concert van Westlife in Galway, en de mensen die op het veld van het stadion stonden werden echt gewoon totaal weggespoeld. Er zijn toen ook een stuk of 30 man met onderkoelingsverschijnselen naar het ziekenhuis vervoerd.

Wij reden over de boulevard in Salthill, en het was echt niet normaal. Nog nooit zoiets gezien!! Eigenlijk had je een terreinwagen nodig om erdoor te komen. Maar ja, die hadden we niet

Maar verder wordt het altijd schromelijk overdreven over de regen in Ierland, het regent hier niet meer dan in Nederland.
pi_62412069
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 14:44 schreef edcetera het volgende:

[..]

Yep, voor 400-500 euro per maand kun je makkelijk kamer vinden (double bed / huis delen met paar andere huisgenoten). Zoek dan wel in Leixlip of Maynooth. Daar heb je een treinstation en zit je binnen 30-40 min in hartje Dublin Centrum. HP is interessant om te starten in Ierland, aangezien je alles vanuit het buitenland kunt regelen, maar ze bieden verder weinig: slavenwerk tegen een hongerloontje. De meeste mensen starten daar en zoeken dan verder voor iets beters. Gemiddeld houdt een werknemer het er 3-6 maanden uit.Verwacht trouwens niks van dat CPL (geinfiltreerd uitzendbureau binnen HP, al je teamleaders zijn van dat amateurclubje!): Ze halen je binnen (weekje onderdak, 500 euro startbonus en verder mag je het lekker uitzoeken zonder hun medewerking).
Veel succes, regenjas mee en enjoy the Irish spirit!
Dat klinkt ook niet heel er goed Wat zou je aanraden als bedrijf als je bij HP weg wil?
Opzich klonk HP wel goed, ook al wist ik wel dat het werk wel erg basic is. Maargoed we zien wel.
Hoe is het leven daar? Heb je zelf ook bij HP gezeten of niet?
Volgende week kamer zoeken
pi_62413215
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 18:50 schreef kbeurden het volgende:

[..]

Dat klinkt ook niet heel er goed Wat zou je aanraden als bedrijf als je bij HP weg wil?
Opzich klonk HP wel goed, ook al wist ik wel dat het werk wel erg basic is. Maargoed we zien wel.
Wie wil er nou in Maynooth wonen dat is echt te ver van alles en iedereen

pi_62413289
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 15:19 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ooooh, dat was op 21 juni of zo hé?
Dat weet ik nog want toen was er een concert van Westlife in Galway, en de mensen die op het veld van het stadion stonden werden echt gewoon totaal weggespoeld. Er zijn toen ook een stuk of 30 man met onderkoelingsverschijnselen naar het ziekenhuis vervoerd.

Wij reden over de boulevard in Salthill, en het was echt niet normaal. Nog nooit zoiets gezien!! Eigenlijk had je een terreinwagen nodig om erdoor te komen. Maar ja, die hadden we niet

Maar verder wordt het altijd schromelijk overdreven over de regen in Ierland, het regent hier niet meer dan in Nederland.
Ik vind de boulevard van Salthill best wel leuk
Maar mijn favoriete regio is er net boven Conamara, dat is zoooooooooooo mooi
  woensdag 15 oktober 2008 @ 20:09:37 #155
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_62414089
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 19:39 schreef laforest het volgende:

[..]

Ik vind de boulevard van Salthill best wel leuk
Maar mijn favoriete regio is er net boven Conamara, dat is zoooooooooooo mooi
Die is ook leuk!! Ik ben er graag!
Connemara is niet eens mijn favoriete regio, terwijl ik er wel woon.
Ik hou het meeste van Donegal.

Connemara

pi_62416515
El ik was er het weekend
Ik vind salthill erg verpaupertivm de laatste keer dat ik er was
pi_62417296
Prachtig land is het ook.

En ElizabethR: ik doelde op de laatste flooding van err, 10 augustus.
pi_62426924
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 20:09 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Connemara
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

pi_62439004
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 19:36 schreef laforest het volgende:

[..]

Wie wil er nou in Maynooth wonen dat is echt te ver van alles en iedereen

[ afbeelding ]
Zijn daar ook gewoon winkels enzo, ik denk dat ik alleen voor uitgaan en in de weekenden in Dublin zelf ben, en dan rijdt er gewoon een bus
pi_62453954
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 20:09 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Connemara
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hm... komt me bekend voor .
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:57:33 #161
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_62456293
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 10:21 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Hm... komt me bekend voor .

Zijn die van jou uitgezocht? Ik wil ze allemaal zien!!!
pi_62456393
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 11:57 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Zijn die van jou uitgezocht? Ik wil ze allemaal zien!!!
Nog niet . 't Zijn er zoveeeeel . Maar ben over 't algemeen heel tevreden over de kwaliteit .
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:08:36 #163
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_62456589
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 17:19 schreef kbeurden het volgende:

[..]

Zijn daar ook gewoon winkels enzo, ik denk dat ik alleen voor uitgaan en in de weekenden in Dublin zelf ben, en dan rijdt er gewoon een bus
Maynooth heeft een regiofunctie voor omringende dorpen. Er zit een winkelcentrum, grote TESCO (komt binnenkort een nieuwe), alle banken zitten er en het uitgaansleven is ook wel te doen. Zitten veel scholen.
Je zit met de trein binnen 40 min in hartje Dublin en in de weekeinden nachtbussen vanuit Dublin behalve zondag (zijn de kroegen ook om een uur of 12 dicht )
Het is een groot dorp en naar Leixlip ben je in 10 min.
pi_62577863
Zondag om 14:45 vlieg ik vanaf Amsterdam terug naar Dublin. Wat voor weer is het momenteel daar? Moet ik nog iets meenemen? En hoe wordt Halloween eigenlijk gevierd daar? Dat is toch Keltisch?
pi_62578395
Ik ga 13 t/m 17 november voor een verjaardag weer even op en neer! Maar wel vanaf Eindhoven met Ryanair, 20,- voor een retour incl. belastingen.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 14:17:05 #166
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_62582038
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 18:50 schreef kbeurden het volgende:

[..]

Helaas weet ik je achtergrond niet en wat je plannen zijn voor Ierland: Tijdelijk een uitstapje (max jaartje) of voor langere tijd iets serieus zoeken. In beide gevallen: Start gewoon waar je aangenomen bent, eenmaal lekker in Ierland, zoek je gewoon verder op monster.ie/jobs.ie etc...Nederlands sprekenden zoeken ze nog steeds voldoende! Ik weet niet welke (educatieve) achtergrond je hebt, maar op basic niveau (spreek je Nederlands, kun je met een PC omgaan) dan zijn er jobs genoeg om uit te kiezen. Hoog niveau: (veel specialistische kennis) maak je een redelijke kans, maar wel doorbijten. Middelbaar niveau: veel succes, tenzij je genoegen neemt met minder en je opwerkt!
Ik heb dus inderdaad voor HP gewerkt en puur om werk te hebben toen ik hier kwam (9 maanden geleden)
na 5 maanden vond ik ook iets beter. Je moet verder voor jezelf de beslissing nemen: "Is dit het land waar ik wil wonen". Daar kom je alleen achter door het te ervaren.
Vandaar, dat je gewoon moet doen, wat je wilt. In dit geval kost het net zoveel moeite om een beslissing te nemen als om haar terug te draaien als het je niet bevalt!
pi_62585112
Heb ik speciaal gevraagd om een ticket te boeken voor op de zondag, hoor ik net dat volgende week maandag een BANK HOLIDAY is. Had ik ook wel een dag later weg kunnen gaan. Ach ja.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 16:03:50 #168
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_62585191
Val je met je neus in de Halloween boter
pi_62606559
Zo net terug uit Ierland!

Mooi kamertje gevonden, pps aangevraagd.
Verder Maynooth, Leixlip & Dublin verkend.

Weer was ook erg lekker
  donderdag 23 oktober 2008 @ 16:01:52 #170
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_62614278
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 11:26 schreef kbeurden het volgende:
Zo net terug uit Ierland!

Mooi kamertje gevonden, pps aangevraagd.
Verder Maynooth, Leixlip & Dublin verkend.

Weer was ook erg lekker
Ben je net op het juiste moment gekomen. Vandaag storm en regen hier
Waar heb je een kamer gevonden?
pi_62618313
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 16:01 schreef edcetera het volgende:

[..]

Ben je net op het juiste moment gekomen. Vandaag storm en regen hier
Waar heb je een kamer gevonden?
Ja ik zag het haha.
Kamer ligt in Leixlip, vlakbij de Spar daar.
pi_62619798
Wow, verblijf de komende weken in Mount Eagle Green, Sandyford (of toch Leopardstown?). Nice.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 01:53:06 #173
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_62630405
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 18:55 schreef kbeurden het volgende:

[..]

Ja ik zag het haha.
Kamer ligt in Leixlip, vlakbij de Spar daar.
Mazzelaar, kun je lopend naar je werk in 10 min ofzo (of bedoel je de SPAR in het "centrum": main street?)
pi_62635483
De Spar? Elke straat heeft hier zo ongeveer een Spar dus ik neem aan dat je een grotere bedoelt ja.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:28:18 #175
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_62644181
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 10:40 schreef LintuxCx het volgende:
De Spar? Elke straat heeft hier zo ongeveer een Spar dus ik neem aan dat je een grotere bedoelt ja.
Dan ken je Leixlip nog niet! Ligt niet eens een TESCO of Dunnes zover ik weet zitten er 3 Spars: 1 redelijk grote en 2 van die kleintjes en een SuperValu.
pi_62667862
Wat een shithole dan, dat Leixlip.
pi_62672902
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 01:53 schreef edcetera het volgende:

[..]

Mazzelaar, kun je lopend naar je werk in 10 min ofzo (of bedoel je de SPAR in het "centrum": main street?)
Ja die grote spar haha, inderdaad 10min lopen!
pi_62674814
Hier alvast een berichtje plaatsen.. Vanaf maart ga ik 3+ jaar promoveren in Dublin (Trinity College), yup yup.
O.o
pi_62718665
Zo, nu live vanuit Mount Eagle Green, Dublin. Uitzicht op Howth vanuit de woonkamer, vanaf m'n slaapkamer zit ik pal bij de Dublin Mountains. Not bad at all. En het weer is ook niet eens slecht!

Happy Bank Holiday everyone.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:41:46 #180
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_62753672
en dat pokke regenklimaat dan?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_62768224
Heb nog geen grote regen meegemaakt sinds ik hier ben? Koud, ja. Nat? Niet echt.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 04:49:48 #182
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_62771928
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 23:00 schreef =HellFire= het volgende:
Heb nog geen grote regen meegemaakt sinds ik hier ben? Koud, ja. Nat? Niet echt.
Dan was je deze zomer niet in Ierland. Zelfs de Ieren klagen, dat ze in lange tijd niet zo'n slechte zomer hebben gehad. De laatste weken is het best ok. Genoeg zon, alleen de wind is hier koud (Baltic, zoals ze het hier noemen)
pi_62773755
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 04:49 schreef edcetera het volgende:

[..]

Dan was je deze zomer niet in Ierland. Zelfs de Ieren klagen, dat ze in lange tijd niet zo'n slechte zomer hebben gehad. De laatste weken is het best ok. Genoeg zon, alleen de wind is hier koud (Baltic, zoals ze het hier noemen)
We hebben hier vette overstromingen gehad dit jaar. Door het hele land heen maar ook bijvoorbeeld in een wijk als Finglas.
pi_62773767
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 16:01 schreef =HellFire= het volgende:
Wat een shithole dan, dat Leixlip.
Inderdaad
  woensdag 29 oktober 2008 @ 10:22:15 #185
3647 B.R.Oekhoest
pi_62775317
De hele UK plus Ierland, Schotland en Wales, daar regent het zo mogelijk nog vaker dan in Nederland
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:38:59 #186
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_62777856
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:22 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
De hele UK Engeland plus Ierland, Schotland en Wales, daar regent het zo mogelijk nog vaker dan in Nederland
De UK is Engeland, Schotland en Wales, beetje dubbelop dus om Schotland en Wales nog apart te noemen.

Veder klopt je verhaal, voor Ierland althans, zeker niet. Het regent hier in Ierland niet vaker dan in Nederland. De klimaten zijn te vergelijken, alleen heeft Ierland meer invloed van de warme golfstroom en is het klimaat daarom nog gematigder dan in Nederland. Dus milde winters en niet al te bloedhete zomers. Vannacht heeft het 3 graden gevroren.
pi_62778289
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:38 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

De UK is Engeland, Schotland en Wales, beetje dubbelop dus om Schotland en Wales nog apart te noemen.

Veder klopt je verhaal, voor Ierland althans, zeker niet. Het regent hier in Ierland niet vaker dan in Nederland. De klimaten zijn te vergelijken, alleen heeft Ierland meer invloed van de warme golfstroom en is het klimaat daarom nog gematigder dan in Nederland. Dus milde winters en niet al te bloedhete zomers. Vannacht heeft het 3 graden gevroren.
Het is vandaag verdomt koud idd, niet gewend van Ierland zo vroeg al.
pi_62780690
HET SNEEUWT OP DIT MOMENT HIER IN IERLAND

Natte sneeuw overigens
pi_62780767
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 13:23 schreef laforest het volgende:

Natte sneeuw overigens
.
Hier in Maastricht bijna strakblauw met zon .
  woensdag 29 oktober 2008 @ 13:26:41 #190
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_62780774
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 13:23 schreef laforest het volgende:

Natte sneeuw overigens

Da's wel héél vroeg in het jaar!!

Het is hier (Galway) zonnig, maar koud!!
Ik ga effe lekker wandelen, foto's maken met vriesrijp enzo.
pi_62780830
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 13:26 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Da's wel héél vroeg in het jaar!!

Het is hier (Galway) zonnig, maar koud!!
Ik ga effe lekker wandelen, foto's maken met vriesrijp enzo.
Vanochtend was het vet koud brrrrrr
Nu hier in Dublin lekker een HOOP natte sneeuw, ik hoop niet dat dit een omen is voor de winter, Ierland is daar totaal niet op voorbereid.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 16:54:20 #192
3647 B.R.Oekhoest
pi_62786717
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:38 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ierland heeft idd nog de ware Golfstroom, maar Schotland is wel een nat drama. Ik kan me nog verhalen herinneren van Nederlandse voetballers in Glasgow.
pi_62839383
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 04:49 schreef edcetera het volgende:

[..]

Ik was juist wél deze zomer wel in Ierland. Maar dat was mijn eerste keer. En ik dacht dat die floodings normaal waren joh .

Vandaag mooi weer trouwens.
pi_62841621
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 15:15 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Ik was juist wél deze zomer wel in Ierland. Maar dat was mijn eerste keer. En ik dacht dat die floodings normaal waren joh .

Vandaag mooi weer trouwens.
Het is lekker vandaag idd. Gisteravond was echt bagger

Ik was laatst nog bij de Hell Fire club wezen kijken (in de bergen)
pi_62885372
Hell Fire club ken ik niet. Hoe was Halloween bevallen trouwens? Had eerst een bedrijfsfeestje (erg leuk!), daarna uiteindelijk bij een ander wazig feest terechtgekomen in Dun Laoghaire. Men woont daar wel extreem fancy zeg; het leek daar net Upper East Side uit New York City wel met die dure kasten van huizen.

(Ik kende hiervoor eigenlijk alleen het centrum en (de goede) delen van Noord )
  maandag 3 november 2008 @ 00:06:08 #196
233130 susyq
ex-bloempjuh
pi_62898006
People!
Ik denk erover om in Januari niet terug naar Holland, maar naar Ierland te gaan voor een paar maanden. Hoe gemakkelijk is het om een live-in pub job te vinden? Heb gumtree en een heleboel banensites bezocht maar kan niet echt vinden wat ik wil. Zoek een informele pub in een grotere stad (hoeft niet per se Dublin te zijn).. Iemand een idee?
Dobar dan!
pi_62919425
We hebben al sinds een tijd een huis in Ierland.
Was eerst van m'n opa en oma en nu van m'n ouders.

Aardige mensen en een mooi landschap .
Overigens ben ik zeer blij dat de Ieren 'nee' hebben gestemd tegen de Europese grondwet.
(Ze duwen het er nogal doorheen of niet?)

Edit: Huis staat in county Kerry, in een dorp vlakbij Kenmare.
pi_63009270
Zo het aftellen is begonnen!

Dinsdag vertrek richting Ierland en de 17e beginnen met werk!
Heb er zin in
pi_63009360
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:47 schreef kbeurden het volgende:

Heb er zin in
Enjoy!
  donderdag 6 november 2008 @ 20:35:31 #200
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_63010864
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:47 schreef kbeurden het volgende:

Heb er zin in
Heel veel succes en een mooie tijd, wens ik je toe!

Ik heb vanaf de 15e nov mijn vakantie, dus ben voor een maand weg uit het prachtige Ierland. Even een paar weken de warme Afrikaanse zon opzoeken

Ga je trouwens gelijk naar je nieuwe huis of zit je nog een paar dagen in een B&B?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')