Ach, dat is commercie, daar leeft een stad van. Ja, ook Dublin. En menig Ier komt van vakantie ook terug met zulke souveniers (ongetwijfeld ook uit Amsterdam), dus tja. En een Nederlander loopt ook niet rond met een Iquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 17:20 schreef desiredbard het volgende:
Dat bedoelm ik dat is zo overdreven Nederlands
Je zult geen Ier in een I love Dublin T shirtje zien lopen
Een Celtic Jersey is nog tot daar aan toe ...een nationaal Rugby Shirt kan ook nog ...
Maar een I love Ireland/Dublin Shirt
Spring eens gouw head first van O'Connel Bridge
En houd alsjeblieft op met het opstoken van die kut studenten om naar hier te komen
Het is hier net zo lekker rustig
Met genoeg whisky ben ik eventueel nog om te kopenquote:[b]Op woensdag 8 oktober 2008 13:51
Zin om dan een biertje te doen met de NVIRL in Synotts, desiredbard?
Heh heh heh, just kidding
Die kun je als je een PPS hebt eenvoudig laten corrigeren en terugvorderen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:29 schreef =HellFire= het volgende:
Maar goed, het is wel erg belangrijk, want die 40% Emergency taxes wil je niet betalen natuurlijk.
Thanks for de info, zijn de prijzen net buien Dublin goedkoper? Daar zou ik zelf liever zitten namelijk ivm werk. De mensen van HP zeggen trouwens dat je binnen enkele dagen makkelijk een kamer moet kunnen vinden.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:29 schreef =HellFire= het volgende:
Geen idee om eerlijk te zijn; ik was er slechts 2 maanden en was verzekerd vanuit Nederland. Had slechts een extra reisverzekering afgesloten. Weet wel dat kamerzoeken nogal een probleem gaat worden: Dublin is duur, heel erg duur. Je moet er ook vaak per week betalen en tegen de huisbaas ingaan wordt meestal niet gewaardeerd.
Voor het PPS-nummer heb je overigens een brief nodig van je werkgever, je paspoort (id-kaart ook goed, zolang het maar een foto heeft) en een inderdaad een brief van waar je woont in Ierland. Zonder dat gaat het niet lukken vrees ik. En geduld, want ik heb er samen met drie Denen (ex-collega's) anderhalf(!) uur moeten wachten, op dat heerlijk ouderwets ogende kantoortje van die PPS mensen.![]()
Maar goed, het is wel erg belangrijk, want die 40% Emergency taxes wil je niet betalen natuurlijk.
Ik woonde in Fairview, D3, vijf minuten lopen vanaf Clontarf Road (DART-station) en heb me laten vertellen dat die kamers daar tussen de ¤425 en de ¤500 p.m. (verschilde per kamer) kosten. Denk dat je wel rond die prijs moet gaan denken voor een vrij degelijke kamer.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:55 schreef kbeurden het volgende:
[..]
Thanks for de info, zijn de prijzen net buien Dublin goedkoper? Daar zou ik zelf liever zitten namelijk ivm werk. De mensen van HP zeggen trouwens dat je binnen enkele dagen makkelijk een kamer moet kunnen vinden.
Iemand enig idee wat een beetje gangbaar is qua salaris/kamerhuur?
Oké dat valt nog meequote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:23 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Ik woonde in Fairview, D3, vijf minuten lopen vanaf Clontarf Road (DART-station) en heb me laten vertellen dat die kamers daar tussen de ¤425 en de ¤500 p.m. (verschilde per kamer) kosten. Denk dat je wel rond die prijs moet gaan denken voor een vrij degelijke kamer.
Tenzij je geld over hebt, dan kun je een appartement á ¤1200 nemen, want die zijn er ook genoeg.
Nou nou...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 17:20 schreef desiredbard het volgende:
Dat bedoelm ik dat is zo overdreven Nederlands
Je zult geen Ier in een I love Dublin T shirtje zien lopen
Een Celtic Jersey is nog tot daar aan toe ...een nationaal Rugby Shirt kan ook nog ...
Maar een I love Ireland/Dublin Shirt
Spring eens gouw head first van O'Connel Bridge
En houd alsjeblieft op met het opstoken van die kut studenten om naar hier te komen
Het is hier net zo lekker rustig
Een contract van je kamer is al voldoende om je PPS-number te krijgen. Gaat heel snel ook, ik had 'm na twee dagen in de brievenbus. Wel even een middagje uittrekken om op dat bureau voor de aanvraag door te brengen, daar is het vaak erg druk.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:13 schreef kbeurden het volgende:
Hallo allemaal, even een paar vraagjes..
Halverwege november begin ik bij HP in Dublin/Leixlip. Iemand ervaringen daar?
Ik moet zelf verzekeringen en kamer/huis regelen. Wat ik al weet vanuit Nederland is dat ik bij CZ en E106 formulier moet invullen en dat ik in Dublin verzekering moet afsluiten. Dan wordt in Nederland gedekt wat er in Ierland niet standaard gedekt wordt + als ik in Nederland ben ben ik ook verzekerd.
Tevens ga ik daar eind oktober heen om een kamer te zoeken en een PPS nummer aan te vragen. Ik heb nog geen getekend contract maar wel een schrifelijke aanbieding. Is dit samen met het contract voor de kamer voldoende om dit nummer aan te vragen?
Zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden/zeker moet regelen?
Alvast bedankt voor de hulp
Weet jij toevallig hoe? Via revenue.ie? Ik ben er niet helemaal uitgekomen namelijk... Alvast bedankt!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:47 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Die kun je als je een PPS hebt eenvoudig laten corrigeren en terugvorderen.
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:19 schreef desiredbard het volgende:
Och gut HP weer aan het bezuunigen en yellowpackers aan het binnenhalen.
je HorroR afdeling kan die papiertjes gewoon voor je wegsturen en dat PPS nummer voor je regelen.
Is HP nu al zo kneuzig om niet eens meer een maand huisvesting voor zijn cubicle slaves te betalen?
Je kunt dat aan je werkgever vragen om te corrigeren, en anders inderdaad via je P60 op het eind van het jaar aan de revenue terugvragenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:16 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Weet jij toevallig hoe? Via revenue.ie? Ik ben er niet helemaal uitgekomen namelijk... Alvast bedankt!
500 om de eerste huur te betalen ROFLPMLMAO.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:36 schreef kbeurden het volgende:
[..]
??? Zelf gewerkt??
Zodra ik begin krijg ik al 500 euro om eerste huur te betalen. Mij is verteld dat ik zelf pps nummer moet regelen..
nee ik heb voor een ander kut bedrijf gewerkt teriug in '99quote:Een cel is maar twee meter lang
en nauw twee meter breed,
wel kleiner nog is het stuk grond,
dat ik nu nog niet weet,
maar waar ik naamloos rusten zal,
mijn makkers bovendien,
wij waren achttien in getal,
geen zal de avond zien.
Hou wel rekening met borg. Er is bijna geen huisbaas in Ierland die een kamer verhuurt, of een huis, zonder minstens één maand borg extra.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:36 schreef kbeurden het volgende:
[..]
??? Zelf gewerkt??
Zodra ik begin krijg ik al 500 euro om eerste huur te betalen. Mij is verteld dat ik zelf pps nummer moet regelen..
PMSL Elizabeth...dat vergat ik even met mijn hypotheekjequote:Op woensdag 8 oktober 2008 18:19 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Hou wel rekening met borg. Er is bijna geen huisbaas in Ierland die een kamer verhuurt, of een huis, zonder minstens één maand borg extra.
Ik zat er van 5 juli tot en met 15 augustus.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:59 schreef kbeurden het volgende:
[..]
Oké dat valt nog mee. Was dat met huisgenoten of echt een kamer voor jezelf?
Klinkt wel goedquote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:21 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Ik zat er van 5 juli tot en met 15 augustus.Het huis was geregeld door mijn werkgever, ik betaalde dan ook geen huur. Maar de pub naast mijn huis is dus de eigenaar van het huis en daar vertelden ze mij dat de kamers daar dus die prijzen hadden. Overigens zaten er wel al bedden, banken en kasten in, helemaal goed dus! Maar normaliter betaal je dus voor een kamer.
Eerste 4 dagen was trouwens met drie Denen, daarna gingen zij naar andere huisvesting. Weekje later kwam er een Belg, die is er twee weken geweest totdat hij een weekend terug naar huis ging. Toen kwam hij voor anderhalve week weer terug om vervolgens eind juli weer terug te gaan naar België. Uiteindelijk had ik tot en met 15 augustus een huis voor mijzelf.![]()
En als dat dan niets kost en je zit echt dicht bij het centrum, dan is dat wel mooi natuurlijk. Maar goed, mocht ik permanent gaan wonen in Dublin dan wordt het natuurlijk wel eigen plekje zoeken en betalen. 500 euro huur ga je niet redden inderdaad. Beetje flauw van HP.........
Jij gaat 300 euro kwijt zijn voor een kamertje van 2x3...maand borg -> 600 euroquote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:40 schreef kbeurden het volgende:
[..]
Klinkt wel goed
Ik heb even op daft.ie gekeken in het dorp waar HP ook zit ( Leixlip ) de prijzen zijn daar een stuk lager als in Dublin. 500 euro moet dan ook te doen zijn voor een leuke kamer.
Ach, HP helpt goed met alles, ik had ook een aanbod van een bedrijf in tsjechië lopen.. maar die deden dus helemaal niets voor me.
Dublin centrum voor 500 euro of minder lijkt me inderdaad iets te laag
Als je 's morgens gaat is de rij korter. Ik heb dat destijds gedaan en ik stond binnen een uur weer buiten. Maar goed, moest al wel voor acht uur voor de deur staan volgens mij.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:14 schreef Lieke_K het volgende:
Een contract van je kamer is al voldoende om je PPS-number te krijgen. Gaat heel snel ook, ik had 'm na twee dagen in de brievenbus. Wel even een middagje uittrekken om op dat bureau voor de aanvraag door te brengen, daar is het vaak erg druk.
Ik ben van plan om dat nummer aan te vragen zodra ik een kamer heb, daarna ben ik echter nog 2 weken in Nederland voordat ik in de kamer ga, is het mogelijk dat ik dat pps nummer zelf ophaal zodra ik terugkom? Of moet ik mn contract voor me kamer gelijk laten ingaan en dan maar 2 weken extra huur betalen?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:32 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Als je 's morgens gaat is de rij korter. Ik heb dat destijds gedaan en ik stond binnen een uur weer buiten. Maar goed, moest al wel voor acht uur voor de deur staan volgens mij.
Met een beetje geluk is een brief van je werkgever genoeg, dat was het voor mij iig. Gelukkig maar, want ik had geen zin om al een appartement te zoeken en die dan drie maanden leeg te laten staan (moest naar de US voor training), dat is met de huurprijzen hier echt geldverspilling ten top.
Ieren zijn voor achten dan ook nooit actiefquote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:32 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Als je 's morgens gaat is de rij korter. Ik heb dat destijds gedaan en ik stond binnen een uur weer buiten. Maar goed, moest al wel voor acht uur voor de deur staan volgens mij.
Heh, en zo hoort het! Ik kom ook zelden voor een uur of tien op werk aan hoor.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 08:48 schreef =HellFire= het volgende:
Ieren zijn voor achten dan ook nooit actief.
Ik ken wel mensen die bij HP werken.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:13 schreef kbeurden het volgende:
Hallo allemaal, even een paar vraagjes..
Halverwege november begin ik bij HP in Dublin/Leixlip. Iemand ervaringen daar?
Ik moet zelf verzekeringen en kamer/huis regelen. Wat ik al weet vanuit Nederland is dat ik bij CZ en E106 formulier moet invullen en dat ik in Dublin verzekering moet afsluiten. Dan wordt in Nederland gedekt wat er in Ierland niet standaard gedekt wordt + als ik in Nederland ben ben ik ook verzekerd.
Tevens ga ik daar eind oktober heen om een kamer te zoeken en een PPS nummer aan te vragen. Ik heb nog geen getekend contract maar wel een schrifelijke aanbieding. Is dit samen met het contract voor de kamer voldoende om dit nummer aan te vragen?
Zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden/zeker moet regelen?
Alvast bedankt voor de hulp
Je krijgt de emergency tax terug zodra je een PPS number hebt en je bedrijf een taxcredit certificate voor je aanvraagt. Als dat rond is ben je van de emergency tax af. Heb je eerder in Ierland gewerkt dan heb je alleen een P45 nodigquote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:47 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Die kun je als je een PPS hebt eenvoudig laten corrigeren en terugvorderen.
Ik betaal 1250 euro per maand, maar ja ik heb ook wel een goed inkomenquote:Op donderdag 9 oktober 2008 11:00 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Jij gaat 300 euro kwijt zijn voor een kamertje van 2x3...maand borg -> 600 euro
Voor een kamer?quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:05 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik betaal 1250 euro per maand, maar ja ik heb ook wel een goed inkomen
Nee voor mijn 3 slaapkamer huis met twee badkamersquote:
Ik schrok al!! Ik win overigensquote:Op maandag 13 oktober 2008 09:27 schreef laforest het volgende:
[..]
Nee voor mijn 3 slaapkamer huis met twee badkamers
En dat is niet eens zo duur, maar wel een vet huis
Ik woon vlak naast de Man-O-War pubquote:Op maandag 13 oktober 2008 10:48 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik schrok al!! Ik win overigens
Ik betaal 800 euro voor een vrijstaand huis met een enorme lap grond eromheen. 5 Slaapkamers en 4 badkamers. En ik hoef gelukkig niet in Dublin te wonen!!
Ik woon niet in de stadquote:Op maandag 13 oktober 2008 10:04 schreef LintuxCx het volgende:
Waar in de stad is dat precies? 1250 is best een goede prijs () voor drie kamers. Waar ik woon is dat al bijna een normale prijs voor één kamer.
Mee eens (ben op het platteland opgegroeid), ik wilde eerst ook wat meer erbuiten wonen, maar uiteindelijk zit ik dan toch vast aan een buitenwijk die net zo duur is of ik moet een auto kopen en twee keer meer dan een uur per dag reizen. Ik maak al lange dagen dusquote:Op maandag 13 oktober 2008 14:38 schreef laforest het volgende:
Ik woon niet in de stad
Moet er niet aan denken
Ik ben wel tevreden hier net buiten Dublinquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 00:21 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Mee eens (ben op het platteland opgegroeid), ik wilde eerst ook wat meer erbuiten wonen, maar uiteindelijk zit ik dan toch vast aan een buitenwijk die net zo duur is of ik moet een auto kopen en twee keer meer dan een uur per dag reizen. Ik maak al lange dagen dusdan maar gewoon in de stad wonen.
Duurder, maar ik krijg wel twee uur eigen tijd per werkdag terug.
Het lijkt me verder heerlijk ja. Waar werk je precies?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 07:38 schreef laforest het volgende:
Ik ben wel tevreden hier net buiten Dublin
Kan ik niet op het internet zeggen, maar ik werk voor een Amerikaans bedrijf, thats allquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 09:43 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Het lijkt me verder heerlijk ja. Waar werk je precies?
Ik heb ooit in Drumcondra gewoond maar ik vond het niksquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:56 schreef =HellFire= het volgende:
Oh come on, bang dat ze je opsporen?
Ben ik dan trouwens de enige die wél in de stad Dublin heeft gewoond en het erg naar zijn zijn had?
Noem je ook een wijk.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:12 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik heb ooit in Drumcondra gewoond maar ik vond het niks
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:09 schreef Pupu7 het volgende:
Goh, ik verbaas me over het aantal Nederlanders dat blijkbaar in Ierland woont. Ik kom (afgezien van toeristen) noooooit Nederlanders tegen die hier voor langere tijd wonen. Niet dat ik jullie mis ;-)
Dus de mythes over het weer zijn écht waar!?!quote:Zelf woon ik een half uur van Dublin af (in Naas) maar ik kom er bijna nooit. Woon alweer meer dan 2 jaar hier en vermaak me best. Het enige jammere blijft toch af en toe het weer, want ik zou zo graag meer van Ierland willen zien zonder regen...
Heh, same here, maar dan een minder mysterieuze dan de jouwe gok ik.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 10:19 schreef laforest het volgende:
Kan ik niet op het internet zeggen, maar ik werk voor een Amerikaans bedrijf, thats all
Gisteren regende het hier heel erg veelquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:21 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
[..]
Dus de mythes over het weer zijn écht waar!?!![]()
Daar zou ik echt moeite mee hebben indd...
Yep, voor 400-500 euro per maand kun je makkelijk kamer vinden (double bed / huis delen met paar andere huisgenoten). Zoek dan wel in Leixlip of Maynooth. Daar heb je een treinstation en zit je binnen 30-40 min in hartje Dublin Centrum. HP is interessant om te starten in Ierland, aangezien je alles vanuit het buitenland kunt regelen, maar ze bieden verder weinig: slavenwerk tegen een hongerloontje. De meeste mensen starten daar en zoeken dan verder voor iets beters. Gemiddeld houdt een werknemer het er 3-6 maanden uit.Verwacht trouwens niks van dat CPL (geinfiltreerd uitzendbureau binnen HP, al je teamleaders zijn van dat amateurclubje!): Ze halen je binnen (weekje onderdak, 500 euro startbonus en verder mag je het lekker uitzoeken zonder hun medewerking).quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:40 schreef kbeurden het volgende:
[..]
Klinkt wel goed
Ik heb even op daft.ie gekeken in het dorp waar HP ook zit ( Leixlip ) de prijzen zijn daar een stuk lager als in Dublin. 500 euro moet dan ook te doen zijn voor een leuke kamer.
Ach, HP helpt goed met alles, ik had ook een aanbod van een bedrijf in tsjechië lopen.. maar die deden dus helemaal niets voor me.
Dublin centrum voor 500 euro of minder lijkt me inderdaad iets te laag
Ooooh, dat was op 21 juni of zo hé?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:16 schreef =HellFire= het volgende:
Ik had anders afgelopen zomer prima weer. Over het algemeen gezien dan. Behalve dan die ene zaterdag rond 18:00 toen er flooding was. Maar voor de rest... niets te klagen.Maar doorgaans regent het er inderdaad erg vaak, da's wel zo.
Dat klinkt ook niet heel er goedquote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:44 schreef edcetera het volgende:
[..]
Yep, voor 400-500 euro per maand kun je makkelijk kamer vinden (double bed / huis delen met paar andere huisgenoten). Zoek dan wel in Leixlip of Maynooth. Daar heb je een treinstation en zit je binnen 30-40 min in hartje Dublin Centrum. HP is interessant om te starten in Ierland, aangezien je alles vanuit het buitenland kunt regelen, maar ze bieden verder weinig: slavenwerk tegen een hongerloontje. De meeste mensen starten daar en zoeken dan verder voor iets beters. Gemiddeld houdt een werknemer het er 3-6 maanden uit.Verwacht trouwens niks van dat CPL (geinfiltreerd uitzendbureau binnen HP, al je teamleaders zijn van dat amateurclubje!): Ze halen je binnen (weekje onderdak, 500 euro startbonus en verder mag je het lekker uitzoeken zonder hun medewerking).
Veel succes, regenjas mee en enjoy the Irish spirit!
Wie wil er nou in Maynooth wonen dat is echt te ver van alles en iedereenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:50 schreef kbeurden het volgende:
[..]
Dat klinkt ook niet heel er goedWat zou je aanraden als bedrijf als je bij HP weg wil?
Opzich klonk HP wel goed, ook al wist ik wel dat het werk wel erg basic is. Maargoed we zien wel.
Hoe is het leven daar? Heb je zelf ook bij HP gezeten of niet?
Volgende week kamer zoeken
Ik vind de boulevard van Salthill best wel leukquote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:19 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ooooh, dat was op 21 juni of zo hé?
Dat weet ik nog want toen was er een concert van Westlife in Galway, en de mensen die op het veld van het stadion stonden werden echt gewoon totaal weggespoeld. Er zijn toen ook een stuk of 30 man met onderkoelingsverschijnselen naar het ziekenhuis vervoerd.
Wij reden over de boulevard in Salthill, en het was echt niet normaal. Nog nooit zoiets gezien!! Eigenlijk had je een terreinwagen nodig om erdoor te komen. Maar ja, die hadden we niet
Maar verder wordt het altijd schromelijk overdreven over de regen in Ierland, het regent hier niet meer dan in Nederland.
Die is ook leuk!!quote:Op woensdag 15 oktober 2008 19:39 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik vind de boulevard van Salthill best wel leuk![]()
Maar mijn favoriete regio is er net boven Conamara, dat is zoooooooooooo mooi![]()
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:09 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Die is ook leuk!!Ik ben er graag!
Connemara is niet eens mijn favoriete regio, terwijl ik er wel woon.
Ik hou het meeste van Donegal.
Connemara
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zijn daar ook gewoon winkels enzo, ik denk dat ik alleen voor uitgaan en in de weekenden in Dublin zelf ben, en dan rijdt er gewoon een busquote:Op woensdag 15 oktober 2008 19:36 schreef laforest het volgende:
[..]
Wie wil er nou in Maynooth wonen dat is echt te ver van alles en iedereen
[ afbeelding ]
Hm... komt me bekend voorquote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:09 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Die is ook leuk!!Ik ben er graag!
Connemara is niet eens mijn favoriete regio, terwijl ik er wel woon.
Ik hou het meeste van Donegal.
Connemara
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
Nog nietquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:57 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
![]()
Zijn die van jou uitgezocht? Ik wil ze allemaal zien!!!
Maynooth heeft een regiofunctie voor omringende dorpen. Er zit een winkelcentrum, grote TESCO (komt binnenkort een nieuwe), alle banken zitten er en het uitgaansleven is ook wel te doen. Zitten veel scholen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:19 schreef kbeurden het volgende:
[..]
Zijn daar ook gewoon winkels enzo, ik denk dat ik alleen voor uitgaan en in de weekenden in Dublin zelf ben, en dan rijdt er gewoon een bus
Helaas weet ik je achtergrond niet en wat je plannen zijn voor Ierland: Tijdelijk een uitstapje (max jaartje) of voor langere tijd iets serieus zoeken. In beide gevallen: Start gewoon waar je aangenomen bent, eenmaal lekker in Ierland, zoek je gewoon verder op monster.ie/jobs.ie etc...Nederlands sprekenden zoeken ze nog steeds voldoende! Ik weet niet welke (educatieve) achtergrond je hebt, maar op basic niveau (spreek je Nederlands, kun je met een PC omgaan) dan zijn er jobs genoeg om uit te kiezen. Hoog niveau: (veel specialistische kennis) maak je een redelijke kans, maar wel doorbijten. Middelbaar niveau: veel succes, tenzij je genoegen neemt met minder en je opwerkt!quote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:50 schreef kbeurden het volgende:
[..]
Dat klinkt ook niet heel er goedWat zou je aanraden als bedrijf als je bij HP weg wil?
Opzich klonk HP wel goed, ook al wist ik wel dat het werk wel erg basic is. Maargoed we zien wel.
Hoe is het leven daar? Heb je zelf ook bij HP gezeten of niet?
Volgende week kamer zoeken
Ben je net op het juiste moment gekomen. Vandaag storm en regen hierquote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:26 schreef kbeurden het volgende:
Zo net terug uit Ierland!
Mooi kamertje gevonden, pps aangevraagd.
Verder Maynooth, Leixlip & Dublin verkend.
Weer was ook erg lekker
Ja ik zag het haha.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:01 schreef edcetera het volgende:
[..]
Ben je net op het juiste moment gekomen. Vandaag storm en regen hier![]()
Waar heb je een kamer gevonden?
Mazzelaar, kun je lopend naar je werk in 10 min ofzo (of bedoel je de SPAR in het "centrum": main street?)quote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:55 schreef kbeurden het volgende:
[..]
Ja ik zag het haha.
Kamer ligt in Leixlip, vlakbij de Spar daar.
Dan ken je Leixlip nog niet! Ligt niet eens een TESCO of Dunnesquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 10:40 schreef LintuxCx het volgende:
De Spar? Elke straat heeft hier zo ongeveer een Spar dus ik neem aan dat je een grotere bedoelt ja.
Ja die grote spar haha, inderdaad 10min lopen!quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 01:53 schreef edcetera het volgende:
[..]
Mazzelaar, kun je lopend naar je werk in 10 min ofzo (of bedoel je de SPAR in het "centrum": main street?)
Dan was je deze zomer niet in Ierland. Zelfs de Ieren klagen, dat ze in lange tijd niet zo'n slechte zomer hebben gehad. De laatste weken is het best ok. Genoeg zon, alleen de wind is hier koud (Baltic, zoals ze het hier noemen)quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:00 schreef =HellFire= het volgende:
Heb nog geen grote regen meegemaakt sinds ik hier ben? Koud, ja. Nat? Niet echt.
We hebben hier vette overstromingen gehad dit jaar. Door het hele land heen maar ook bijvoorbeeld in een wijk als Finglas.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 04:49 schreef edcetera het volgende:
[..]
Dan was je deze zomer niet in Ierland. Zelfs de Ieren klagen, dat ze in lange tijd niet zo'n slechte zomer hebben gehad. De laatste weken is het best ok. Genoeg zon, alleen de wind is hier koud (Baltic, zoals ze het hier noemen)
Inderdaadquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:01 schreef =HellFire= het volgende:
Wat een shithole dan, dat Leixlip.
De UK is Engeland, Schotland en Wales, beetje dubbelop dus om Schotland en Wales nog apart te noemen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:22 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
De hele UK Engeland plus Ierland, Schotland en Wales, daar regent het zo mogelijk nog vaker dan in Nederland
Het is vandaag verdomt koud idd, niet gewend van Ierland zo vroeg al.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:38 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
De UK is Engeland, Schotland en Wales, beetje dubbelop dus om Schotland en Wales nog apart te noemen.
Veder klopt je verhaal, voor Ierland althans, zeker niet. Het regent hier in Ierland niet vaker dan in Nederland. De klimaten zijn te vergelijken, alleen heeft Ierland meer invloed van de warme golfstroom en is het klimaat daarom nog gematigder dan in Nederland. Dus milde winters en niet al te bloedhete zomers. Vannacht heeft het 3 graden gevroren.
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:23 schreef laforest het volgende:
HET SNEEUWT OP DIT MOMENT HIER IN IERLAND
Natte sneeuw overigens
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:23 schreef laforest het volgende:
HET SNEEUWT OP DIT MOMENT HIER IN IERLAND
Natte sneeuw overigens
Vanochtend was het vet koud brrrrrrquote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:26 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
![]()
Da's wel héél vroeg in het jaar!!
Het is hier (Galway) zonnig, maar koud!!
Ik ga effe lekker wandelen, foto's maken met vriesrijp enzo.
Ierland heeft idd nog de ware Golfstroom, maar Schotland is wel een nat drama. Ik kan me nog verhalen herinneren van Nederlandse voetballers in Glasgow.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:38 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
De UK is Engeland, Schotland en Wales, beetje dubbelop dus om Schotland en Wales nog apart te noemen.
Veder klopt je verhaal, voor Ierland althans, zeker niet. Het regent hier in Ierland niet vaker dan in Nederland. De klimaten zijn te vergelijken, alleen heeft Ierland meer invloed van de warme golfstroom en is het klimaat daarom nog gematigder dan in Nederland. Dus milde winters en niet al te bloedhete zomers. Vannacht heeft het 3 graden gevroren.
Ik was juist wél deze zomer wel in Ierland.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 04:49 schreef edcetera het volgende:
[..]
Dan was je deze zomer niet in Ierland. Zelfs de Ieren klagen, dat ze in lange tijd niet zo'n slechte zomer hebben gehad. De laatste weken is het best ok. Genoeg zon, alleen de wind is hier koud (Baltic, zoals ze het hier noemen)
Het is lekker vandaag idd. Gisteravond was echt baggerquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:15 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Ik was juist wél deze zomer wel in Ierland.Maar dat was mijn eerste keer. En ik dacht dat die floodings normaal waren joh
.
Vandaag mooi weer trouwens.
Enjoy!quote:Op donderdag 6 november 2008 19:47 schreef kbeurden het volgende:
Zo het aftellen is begonnen!
Dinsdag vertrek richting Ierland en de 17e beginnen met werk!
Heb er zin in
Heel veel succes en een mooie tijd, wens ik je toe!quote:Op donderdag 6 november 2008 19:47 schreef kbeurden het volgende:
Zo het aftellen is begonnen!
Dinsdag vertrek richting Ierland en de 17e beginnen met werk!
Heb er zin in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |