Ik eet al gezonder dat hiervoor, maar echt veel kan ik niet veranderen. Het is bij mij echt gewoon dat friet eten. En dat doe ik dus omdat ik me slecht voel door school en stage. En ik heb het nu een paar keer niet gedaan (jezelf dwingen ftw), maar ik weet verder niet wat te doen. Ik eet al meer fruit en zuivel, en ik probeer meer te bewegen, alleen kwam eerst die knie en nu heb ik de griep. Het werkt niet echt mee.quote:Op donderdag 5 juni 2008 14:18 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Ok, mee eensch dan![]()
En Inderdaad, ik heb toen op de een of andere manier een knop om gedraaid...ik ben eerst begonnen met gezonder eten, en voelde me daardoor lekkerder in mijn vel, waardoor ik andere nare dingen wat beter kon verwerken. Ook met school kwam het toen uiteindelijk wel goed. Het is echt een cirkeltje, dus misschien is het een idee om gewoon eerst echt beginnen met dat eten, i.p.v. je eerst op school te richten? Stoppen met school zou idd wel zonde zijn.
Bij mij is seizoensgebonden depressie de oorzaak (= extreem veel slapen, eten en kut voelen).quote:Op donderdag 5 juni 2008 14:18 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Ok, mee eensch dan![]()
En Inderdaad, ik heb toen op de een of andere manier een knop om gedraaid...ik ben eerst begonnen met gezonder eten, en voelde me daardoor lekkerder in mijn vel, waardoor ik andere nare dingen wat beter kon verwerken. Ook met school kwam het toen uiteindelijk wel goed. Het is echt een cirkeltje, dus misschien is het een idee om gewoon eerst echt beginnen met dat eten, i.p.v. je eerst op school te richten? Stoppen met school zou idd wel zonde zijn.
Wat kan en doe jij daar dan aan?quote:Op donderdag 5 juni 2008 14:36 schreef -marz- het volgende:
[..]
Bij mij is seizoensgebonden depressie de oorzaak (= extreem veel slapen, eten en kut voelen).
Toen ik jong was had ik geen idee wat er met me mis was, wat niet helpt, maar ik weet nu wel waar ik last van heb en wat ik eraan kan doen.
Ik heb dat deze winter ook heel erg gehad, al realiseerde ik me dat pas toen het dit jaar voor het eerst echt mooi weer was. Ik bloeide helemaal opquote:Op donderdag 5 juni 2008 14:36 schreef -marz- het volgende:
[..]
Bij mij is seizoensgebonden depressie de oorzaak (= extreem veel slapen, eten en kut voelen).
Toen ik jong was had ik geen idee wat er met me mis was, wat niet helpt, maar ik weet nu wel waar ik last van heb en wat ik eraan kan doen. Wat alsnog wel moeiiljk is, want zodra de zon verdwijnt, verdwijnt ook plotsklaps alle motivatie om het deze winter goed te doen en wil ik eigenlijk alleen maar onder de wol kruipen en slapen en me ziekmelden van werk en sociale dingen![]()
In de zomer ben ik alsnog standaard 5 kilo lichter dan in de winter, hoewel dat wel af lijkt te nemen.
Inderdaad: je bent dus al wel op de goede weghet is normaal om steeds terug te vallen (helaas).
Ja, als ik na een keertje friet eten hetzelfde weeg word ik overmoedig. Zo van: "Ah, kijk, dat kan ik dus best hebben." Vervolgens kom ik in een patroon van friet eten terecht en kom ik wél aanquote:Op donderdag 5 juni 2008 14:49 schreef Inderdaad het volgende:
Viking84,
Gelukkig dat meer mensen dat hebben, al eet ik weleens 4x per week friet.. Ergste is dat ik (na dat 2 weken gedaan te hebben) nog hetzelfde weeg, weg motivatie weer.Broodjes kroket zijn ook lekker ja. <3
En wel een aardige reactie van haar.
Ik vind de zomer trouwens erger dan de winter, te warm enzo en je hebt in de zomervakantie zoveel vrij.Winter vind ik altijd meevallen: snel voorbij.
Bij jou is het goedgekomen, ik heb dus nog hoop.quote:Op donderdag 5 juni 2008 14:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, als ik na een keertje friet eten hetzelfde weeg word ik overmoedig. Zo van: "Ah, kijk, dat kan ik dus best hebben." Vervolgens kom ik in een patroon van friet eten terecht en kom ik wél aan.
Maar 4 keer per week is wel extreem vaak, al mag ik niks zeggen, want ik ging naast dat friet eten een hele tijd (misschien wel een jaar lang) 1 á 2 keer per week uit eten (en dan ook echt góed uit eten).
'gewoon' proberen door te zetten en de verplichte dingen te doen (boodschappen, koken). Accepteren dat ik me somberder voel dan anderen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 14:41 schreef Inderdaad het volgende:
[..]
Wat kan en doe jij daar dan aan?
(bij mij is het niet seizoensgebonden, maar 'handig' om te weten)
Dat zou je zeggen hè, maar ik heb heel vroeger een bijbaantje gehad in een soort cafetaria bij een sporthal waar ze ook friet en zo verkochten, nou er ging geen dag voorbij dat ik niet een paar frietjes uit de bak jatte en even onder de fritessauspomp hield. Mèn, wat was dat lekker....quote:Op donderdag 5 juni 2008 15:12 schreef -marz- het volgende:
[..]
Ga je elke dag friet eten. Dan ben je het vanzelf wel zat.
Ik ook niet, helemaal niet meer zelfs (maar kroketten... zalig!!quote:Op donderdag 5 juni 2008 14:59 schreef Inderdaad het volgende:
Ik vind friet trouwens niet eens elke keer lekker.
Ik heb ook een tijdje in een cafetaria gehad, en inderdaad, elke dag een groot bord friet en een kroket of frikandel als lunchquote:Op donderdag 5 juni 2008 15:20 schreef conleche het volgende:
[..]
Dat zou je zeggen hè, maar ik heb heel vroeger een bijbaantje gehad in een soort cafetaria bij een sporthal waar ze ook friet en zo verkochten, nou er ging geen dag voorbij dat ik niet een paar frietjes uit de bak jatte en even onder de fritessauspomp hield. Mèn, wat was dat lekker....
Iddquote:
En als je niet met vrouwen wílt sms'en, dan moet je het toch gewoon dóen!quote:Op donderdag 5 juni 2008 15:24 schreef -marz- het volgende:
[..]
Iddelke nacht frikandellen in de frituur.
Maar misschien als je geen frietjes wíl eten, moet je van die hele friet niet zo'n big deal maken.
Probeer maar eens niet aan een roze olifant te denken.
Juist!quote:Op donderdag 5 juni 2008 15:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ook niet, helemaal niet meer zelfs (maar kroketten... zalig!!).
En dan heb ik geen zin om te koken en de gewoonte is dan om maar friet te bestellen, terwijl ik natuurlijk ook een eitje kan bakken ofzo.
Mijn snelle maaltijd isquote:Op donderdag 5 juni 2008 15:29 schreef Inderdaad het volgende:
[..]
Juist!Zo slecht.
Ik moet een nieuwe snelle maaltijd, die toch lekker is, verzinnen.
Iemand tips?
Geef eens een lijstje met wat je allemaal wel lekker vindt? Dan heb ik een beetje en idee.quote:Op donderdag 5 juni 2008 15:39 schreef Inderdaad het volgende:
Oke, waarom lust ik zo weinig??? Wat dat betreft kan ik soms zoo boos op mezelf zijn.
Ik ga wel vaker brood eten als avondmaaltijd.
Ik lust wel: aardappelen, de meeste groenten, sla, tomaat, kip, gehakt, karbonade, vissticks enzo.quote:Op donderdag 5 juni 2008 15:43 schreef conleche het volgende:
[..]
Geef eens een lijstje met wat je allemaal wel lekker vindt? Dan heb ik een beetje en idee.
Dat maakt niet uit hoor, ook met aardappelen groenten en vlees kan je best varieren!quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:12 schreef Inderdaad het volgende:
[..]
Ik lust wel: aardappelen, de meeste groenten, sla, tomaat, kip, gehakt, karbonade, vissticks enzo.
Ik lust niet: rijst, champignons, en veel van die buitenlandse gerechten.
Ik schat in dat Inderdaad ook niet van knoflook en couscous houdt. Maar voor mij is zo'n kipprutje met groenten ook altijd de ideale snelle maaltijd. Vanavond weer! Hoewel ik het tegenwoordig grill in de grillpan.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:45 schreef loveli het volgende:
Mijn snelle maaltijd:
Kipfilet in blokjes knippen (waarom snijden als het makkelijk kan), beetje knof en gember door de knoflookpers, gesnipperd uitje en ketjap erbij, olijfolie erover, even laten marineren. Kip roerbakken, prei roerbakken zodat het meeste water eruit is, rijst erbij, klaar.
Jij houdt niet van rijst, dan kun je er bv. couscous bij doen. Of alleen prei met kip, dan hoef je ook geen nutteloze koolhydraten naar binnen te werken.
Goh, het klinkt echt alsof je mij beschrijft. Dat heb ik ook al een paar jaar gehad, weg willen kruipen van alle verplichtingen en plekken waar je sociaal moet zijn, omdat je het gewoon niet op kunt brengen. De kleinste dingen leken opeens een vreselijke opgave, zelfs dingen die ik de rest van het jaar gewoon leuk vind. Uiteindelijk wilde ik alleen nog maar alleen binnen zitten, en eten dus. Blijkbaar ben ik een echte emo-eter, of kan mijn lijn me op die momenten gewoon niet meer schelen, want dan gaat echt de ene ongezonde snack na de andere de oven in. Vaak staat bij beschrijvingen van depressie dat je eetlust en nachtrust omlaag gaan, maar ik doe juist niks anders meer dan slapen en eten.quote:Op donderdag 5 juni 2008 14:36 schreef -marz- het volgende:
[..]
Toen ik jong was had ik geen idee wat er met me mis was, wat niet helpt, maar ik weet nu wel waar ik last van heb en wat ik eraan kan doen. Wat alsnog wel moeiiljk is, want zodra de zon verdwijnt, verdwijnt ook plotsklaps alle motivatie om het deze winter goed te doen en wil ik eigenlijk alleen maar onder de wol kruipen en slapen en me ziekmelden van werk en sociale dingen![]()
Kaas met tomaat of komkommer, smeerkaas, philadelphia, of ik maak tosti's.quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:35 schreef -marz- het volgende:
[..]
Wat doe je zoal op die boterhammen? (ik wil ook zo veel boterhammen eten)
En, wellicht nog belangrijker, WTF is een externe eter ?
Klopt. Thuis, bij anderen, snackbar, burger king, mac ... ik heb er altijd last vanquote:Op donderdag 5 juni 2008 18:05 schreef Ewelina het volgende:
Vkiking, sommige mensen kunnen gewoon niet goed tegen gefrituurd voedsel. Krijgen ze last van hun maag. Maakt niet uit welke snackbar of welke frituurpan het is.
Nou met allerlei soorten sla en fruit erdoor is het toch erg lekker nu hoorquote:Op donderdag 5 juni 2008 18:17 schreef freecell het volgende:
Stamppot? Met deze temperaturen?
Voor mij voelt dat heel raar. Beetje als snert eten in augustus
Ja, omdat jij het vandaag at kan het jaquote:Op donderdag 5 juni 2008 18:19 schreef Chicolate het volgende:
Ik at vandaag andijviestamppot met spekjes. Het kan dus best.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |