abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59144609
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 14:18 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Ok, mee eensch dan

En Inderdaad, ik heb toen op de een of andere manier een knop om gedraaid...ik ben eerst begonnen met gezonder eten, en voelde me daardoor lekkerder in mijn vel, waardoor ik andere nare dingen wat beter kon verwerken. Ook met school kwam het toen uiteindelijk wel goed. Het is echt een cirkeltje, dus misschien is het een idee om gewoon eerst echt beginnen met dat eten, i.p.v. je eerst op school te richten? Stoppen met school zou idd wel zonde zijn.
Ik eet al gezonder dat hiervoor, maar echt veel kan ik niet veranderen. Het is bij mij echt gewoon dat friet eten. En dat doe ik dus omdat ik me slecht voel door school en stage. En ik heb het nu een paar keer niet gedaan (jezelf dwingen ftw), maar ik weet verder niet wat te doen. Ik eet al meer fruit en zuivel, en ik probeer meer te bewegen, alleen kwam eerst die knie en nu heb ik de griep. Het werkt niet echt mee.
Ik zet de knop elke twee weken weer om, maar ik kom er niet uit. Ik blijf het natuurlijk wel proberen, en ooit komt alles goed.
pi_59144973
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 14:18 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Ok, mee eensch dan

En Inderdaad, ik heb toen op de een of andere manier een knop om gedraaid...ik ben eerst begonnen met gezonder eten, en voelde me daardoor lekkerder in mijn vel, waardoor ik andere nare dingen wat beter kon verwerken. Ook met school kwam het toen uiteindelijk wel goed. Het is echt een cirkeltje, dus misschien is het een idee om gewoon eerst echt beginnen met dat eten, i.p.v. je eerst op school te richten? Stoppen met school zou idd wel zonde zijn.
Bij mij is seizoensgebonden depressie de oorzaak (= extreem veel slapen, eten en kut voelen).
Toen ik jong was had ik geen idee wat er met me mis was, wat niet helpt, maar ik weet nu wel waar ik last van heb en wat ik eraan kan doen. Wat alsnog wel moeiiljk is, want zodra de zon verdwijnt, verdwijnt ook plotsklaps alle motivatie om het deze winter goed te doen en wil ik eigenlijk alleen maar onder de wol kruipen en slapen en me ziekmelden van werk en sociale dingen
In de zomer ben ik alsnog standaard 5 kilo lichter dan in de winter, hoewel dat wel af lijkt te nemen.

Inderdaad: je bent dus al wel op de goede weg het is normaal om steeds terug te vallen (helaas).
Springfield's looking pretty dusty today
pi_59145176
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 14:36 schreef -marz- het volgende:

[..]

Bij mij is seizoensgebonden depressie de oorzaak (= extreem veel slapen, eten en kut voelen).
Toen ik jong was had ik geen idee wat er met me mis was, wat niet helpt, maar ik weet nu wel waar ik last van heb en wat ik eraan kan doen.
Wat kan en doe jij daar dan aan?
(bij mij is het niet seizoensgebonden, maar 'handig' om te weten)
  donderdag 5 juni 2008 @ 14:41:45 #204
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59145189
Ze heeft gereageerd.
Op MSN: "Foei, en je was nog wel zo goed bezig." .

Even denken wat ik vanavond ga eten. Zo even naar de winkel .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 5 juni 2008 @ 14:45:15 #205
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59145323
@ Inderdaad:

Dat friet eten was bij mij idd ook heel lang een probleem. Ik zeg niet dat het nu over is, maar ik ben even klaar met friet (broodjes kroket daarentegen... ), hopelijk blijft dat nog even zo.
Maar als ik eenmaal in zo'n friet-eet-periode zit, eet ik zo 2 keer per week friet .
Niet meer actief op Fok!
pi_59145408
quote:

[..]

Toen ik jong was had ik geen idee wat er met me mis was, wat niet helpt, maar ik weet nu wel waar ik last van heb en wat ik eraan kan doen. Wat alsnog wel moeiiljk is, want zodra de zon verdwijnt, verdwijnt ook plotsklaps alle motivatie om het deze winter goed te doen en wil ik eigenlijk alleen maar onder de wol kruipen en slapen en me ziekmelden van werk en sociale dingen
In de zomer ben ik alsnog standaard 5 kilo lichter dan in de winter, hoewel dat wel af lijkt te nemen.

Inderdaad: je bent dus al wel op de goede weg het is normaal om steeds terug te vallen (helaas).
Ik heb dat deze winter ook heel erg gehad, al realiseerde ik me dat pas toen het dit jaar voor het eerst echt mooi weer was. Ik bloeide helemaal op

Inderdaad, nu nog volhouden! Gaat je vast wel lukken
pi_59145468
Viking84,
Gelukkig dat meer mensen dat hebben, al eet ik weleens 4x per week friet.. Ergste is dat ik (na dat 2 weken gedaan te hebben) nog hetzelfde weeg, weg motivatie weer. Broodjes kroket zijn ook lekker ja. <3
En wel een aardige reactie van haar.

Ik vind de zomer trouwens erger dan de winter, te warm enzo en je hebt in de zomervakantie zoveel vrij. Winter vind ik altijd meevallen: snel voorbij.
  donderdag 5 juni 2008 @ 14:51:33 #208
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59145539
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 14:49 schreef Inderdaad het volgende:
Viking84,
Gelukkig dat meer mensen dat hebben, al eet ik weleens 4x per week friet.. Ergste is dat ik (na dat 2 weken gedaan te hebben) nog hetzelfde weeg, weg motivatie weer. Broodjes kroket zijn ook lekker ja. <3
En wel een aardige reactie van haar.

Ik vind de zomer trouwens erger dan de winter, te warm enzo en je hebt in de zomervakantie zoveel vrij. Winter vind ik altijd meevallen: snel voorbij.
Ja, als ik na een keertje friet eten hetzelfde weeg word ik overmoedig. Zo van: "Ah, kijk, dat kan ik dus best hebben." Vervolgens kom ik in een patroon van friet eten terecht en kom ik wél aan .
Maar 4 keer per week is wel extreem vaak, al mag ik niks zeggen, want ik ging naast dat friet eten een hele tijd (misschien wel een jaar lang) 1 á 2 keer per week uit eten (en dan ook echt góed uit eten).
Niet meer actief op Fok!
pi_59145584
Net lekker grapefruit op
In de winter zijn mijn valkuilen meer soepjes en warme chocolademelk.
In de zomer is dat terrasjes (alcohol dus ) en ijsjes.
En de winter gaat voor mij veel trager dan de zomer. Als het zonnig weer is ben ik daar altijd behoorlijk vrolijk van en kan ik zo vergeten dat het weleens kan regenen in NL.
De eerstvolgende slechte dag echter, is het alsof het nooit mooi weer is geweest. Helaas prevaleert dat laatste.
Het mooi kotsende meisje.
  donderdag 5 juni 2008 @ 14:54:54 #210
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59145663
Ik dacht dat afvallen in de zomer eenvoudig was, maar ja, ijsjes en vaak uitstapjes waardoor je veel buiten de deur eet. Ik ben in de winterperiode 12 kg afgevallen en verder ben ik de hele zomer even zwaar gebleven. Ik ben nu net zo zwaar in als juli vorig jaar, dus als ik nu even opschiet kan ik in juli dit jaar misschien toch iets lichter zijn dan vorig jaar. Dan ben ik netto toch nog wat afgevallen .
Niet meer actief op Fok!
pi_59145685
Ik heb echt al heel lang geen friet gegeten. Dan bedoel ik echt zo'n portie friet (speciaal met curry ) Dus ik eet weleens een paar frietjes bij m'n eten in een resto of zo, maar meestal laat ik die ook staan, of ze moeten zelfgemaakt en krokant goudgeel gebakken zijn, dan eet ik er wel wat meer. Maar ik kan me echt niet meer herinneren dat ik zo'n patatzaak ben ingewandeld en een friet met kroket heb besteld. Het zit niet meer in mijn systeem. Terwijl ik het echt één van de allerlekkerste dingen ter wereld vind.

Vandaag gegeten tot nog toe:

O: gekookt eitje en 1 vezelcracker met tonijnsalade
L: tomaat met sjalot, basilicum en bieslook, als dressing een eetlepel eiersalade.
Gedronken: 5 koppen zwarte koffie en 1 glas water.

Voor vanavond gegrilde kipfiletstukjes, met wokgroenten.
pi_59145814
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 14:51 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, als ik na een keertje friet eten hetzelfde weeg word ik overmoedig. Zo van: "Ah, kijk, dat kan ik dus best hebben." Vervolgens kom ik in een patroon van friet eten terecht en kom ik wél aan .
Maar 4 keer per week is wel extreem vaak, al mag ik niks zeggen, want ik ging naast dat friet eten een hele tijd (misschien wel een jaar lang) 1 á 2 keer per week uit eten (en dan ook echt góed uit eten).
Bij jou is het goedgekomen, ik heb dus nog hoop. En 4 dagen is ook een beetje "toeval". Donderdag eten we 9/10 keer friet hier, vrijdag kwam toevallig beter uit, vrijdag at ik bij mijn moeder (jaja, zelfgemaakte friet) en zaterdag bij de KFC, na een langdradige dag bij familie. Foute omstandigheden. Ik heb mezelf wel in deze 2/3 weken 3 keer tegengehouden ofzo, wat ik eerst totaal niet kon (jaja, ik ben er toch trots over). Ik vind friet trouwens niet eens elke keer lekker.

Ik vind mezelf ook nog niet "te" dik, ik wil alleen voorkomen dat ik zo word. Ik vind het erg knap dat jullie toch de motivatie allemaal lijken te hebben om door te zetten, ik wil die ook.
  donderdag 5 juni 2008 @ 15:03:22 #213
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59145957
Ik ga vanavond uit eten met mijn lief Waar weet ik nog niet, misschien bij restaurant Lieve (zelfgemaakte blegische friet, daar heb ik nu zin in na al dat geklets over friet hier! )

Ik eet overigens niet vaak friet, misschien 2 x per maand ofzo. Heel soms maak ik thuis friet (van die verse uit het koelvak van AH) klaar in de oven, maar dat is zonder olie -het is niet gefrituurd- en ook niet zo vet dus. Naar de Mac en Burgerking ga ik nooit en in een restaurant eet ik meestal maar een klein beetje.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_59146218
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 14:41 schreef Inderdaad het volgende:

[..]

Wat kan en doe jij daar dan aan?
(bij mij is het niet seizoensgebonden, maar 'handig' om te weten)
'gewoon' proberen door te zetten en de verplichte dingen te doen (boodschappen, koken). Accepteren dat ik me somberder voel dan anderen.

Een psycholoog heeft met me geprobeerd om een activiteitenschema op te stellen, maar dat werkte voor mij niet: voel me dan gedwongen en dat legt er nog meer druk op, vervolgens voel ik me er weer schuldig over dat ik me er niet aan gehouden heb, etc.

Maar misschien werkt een schema voor jou wel, of net als sonja bakker een hele lijst voor de week wat je gaat eten en dan mag je 1x per maand frietjes, oid.

Misschien kan je proberen te bedenken dat friet niet per se evil food is. Ga je elke dag friet eten. Dan ben je het vanzelf wel zat.
pi_59146474
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 15:12 schreef -marz- het volgende:

[..]

Ga je elke dag friet eten. Dan ben je het vanzelf wel zat.
Dat zou je zeggen hè, maar ik heb heel vroeger een bijbaantje gehad in een soort cafetaria bij een sporthal waar ze ook friet en zo verkochten, nou er ging geen dag voorbij dat ik niet een paar frietjes uit de bak jatte en even onder de fritessauspomp hield. Mèn, wat was dat lekker....
  donderdag 5 juni 2008 @ 15:21:45 #216
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59146517
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 14:59 schreef Inderdaad het volgende:
Ik vind friet trouwens niet eens elke keer lekker.

Ik ook niet, helemaal niet meer zelfs (maar kroketten... zalig!! ).
En dan heb ik geen zin om te koken en de gewoonte is dan om maar friet te bestellen, terwijl ik natuurlijk ook een eitje kan bakken ofzo.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 5 juni 2008 @ 15:21:56 #217
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59146526
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 15:20 schreef conleche het volgende:

[..]

Dat zou je zeggen hè, maar ik heb heel vroeger een bijbaantje gehad in een soort cafetaria bij een sporthal waar ze ook friet en zo verkochten, nou er ging geen dag voorbij dat ik niet een paar frietjes uit de bak jatte en even onder de fritessauspomp hield. Mèn, wat was dat lekker....
Ik heb ook een tijdje in een cafetaria gehad, en inderdaad, elke dag een groot bord friet en een kroket of frikandel als lunch

Dat was wel in de tijd dat ik nog kon eten zonder aan te komen. Those were the days
pi_59146584
Friet met van die goeie belgische mayonaise (mayonès ) vind ik toch wel erg lekker hoor.
Kroket ook wel, of stoofvlees erbij.
Maar eet dat toch amper.
pi_59146591
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 15:21 schreef Ewelina het volgende:

[..]
Those were the days
Idd elke nacht frikandellen in de frituur.

Maar misschien als je geen frietjes wíl eten, moet je van die hele friet niet zo'n big deal maken.
Probeer maar eens niet aan een roze olifant te denken.
  donderdag 5 juni 2008 @ 15:26:44 #220
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59146649
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 15:24 schreef -marz- het volgende:

[..]

Idd elke nacht frikandellen in de frituur.

Maar misschien als je geen frietjes wíl eten, moet je van die hele friet niet zo'n big deal maken.
Probeer maar eens niet aan een roze olifant te denken.
En als je niet met vrouwen wílt sms'en, dan moet je het toch gewoon dóen! .

Ik ga eens boodschappen doen .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 5 juni 2008 @ 15:29:29 #221
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59146706

pi_59146707
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 15:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik ook niet, helemaal niet meer zelfs (maar kroketten... zalig!! ).
En dan heb ik geen zin om te koken en de gewoonte is dan om maar friet te bestellen, terwijl ik natuurlijk ook een eitje kan bakken ofzo.
Juist! Zo slecht.
Ik moet een nieuwe snelle maaltijd, die toch lekker is, verzinnen.
Iemand tips?
pi_59146759
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 15:29 schreef Inderdaad het volgende:

[..]

Juist! Zo slecht.
Ik moet een nieuwe snelle maaltijd, die toch lekker is, verzinnen.
Iemand tips?
Mijn snelle maaltijd is
kip
wokgroente (voorgesneden is sneller)
mie (die dunne is sneller klaar)
sausje
  donderdag 5 juni 2008 @ 15:32:45 #224
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59146781
Mijn snelle maaltijd:
tagliatelle
champignons
prei
eetlepel demi creme fraiche
peper, zout, italiaanse kruiden
parmezaanse kaas als garnering

Niet meer actief op Fok!
  donderdag 5 juni 2008 @ 15:35:45 #225
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59146862
Pastasalade!

Je kookt pasta, spoelt die af onder de kraan, en husselt het met alles wat je lekker vind. Ik ben zelf een groot fan van zalmsnippers (kant en klaar te koop bij Appie) met komkommer, rucolasla en cherrytomaatjes, icm een dressing van dillesaus Erg snel klaar en heel lekker!

Met maaltijdsalades kun je sowieso heel veel... bijvoorbeeld met gerookte kip, sla, avocado, beetje pasta en tomaat en paprika ofzo, met een beetje mayo of yoghurtdressing

Rijst met kip, meloen en kerriesaus
pi_59146983
Oke, waarom lust ik zo weinig??? Wat dat betreft kan ik soms zoo boos op mezelf zijn.
Ik ga wel vaker brood eten als avondmaaltijd.
pi_59147118
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 15:39 schreef Inderdaad het volgende:
Oke, waarom lust ik zo weinig??? Wat dat betreft kan ik soms zoo boos op mezelf zijn.
Ik ga wel vaker brood eten als avondmaaltijd.
Geef eens een lijstje met wat je allemaal wel lekker vindt? Dan heb ik een beetje en idee.
pi_59147310
Kijk eens op de receptensite van de Appie, die hebben een speciale afdeling voor snelle recepten.

Of luister naar conleche de culinaire koningin.

Ik woon naast een snackbar die de meest ranzige slappe friet verkoopt dus ik eet nooit meer friet.
pi_59147451

goedemiddag! Wat een serieuze discussie!

over emo-eten.. tsja.. ik denk niet dat ik daar last van heb... of zelfs: ik weet wel zeker van niet. Ik at gewoon (teveel) omdat ik ontzettend van lekker eten en kokkerellen houd
Kan me niet voorstellen dat ik als ik me minder goed voel een pak koekjes op zou eten ofzo, dat kon ik normaal ook wel gewoon, omdat het lekker was...

En vlaamse frieten.. heerlijk! daar kun je me ook voor wakker maken

Net lekker gesport dus, nu even naar de stad met de fiets (want: geen bussen) voor een nieuwe broek, BH's en wie weet een truitje ofzo.
Ja doei.
pi_59147914
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 15:43 schreef conleche het volgende:

[..]

Geef eens een lijstje met wat je allemaal wel lekker vindt? Dan heb ik een beetje en idee.
Ik lust wel: aardappelen, de meeste groenten, sla, tomaat, kip, gehakt, karbonade, vissticks enzo.
Ik lust niet: rijst, champignons, en veel van die buitenlandse gerechten.
pi_59148728
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:12 schreef Inderdaad het volgende:

[..]

Ik lust wel: aardappelen, de meeste groenten, sla, tomaat, kip, gehakt, karbonade, vissticks enzo.
Ik lust niet: rijst, champignons, en veel van die buitenlandse gerechten.
Dat maakt niet uit hoor, ook met aardappelen groenten en vlees kan je best varieren!

Aardappels koken kost je zo'n 20 minuten, maar als je sneller klaar wilt zijn dan kan je ook van die voorgekookte aardappels in allerlei varianten kopen. Ik ken de meesten niet zo goed, maar ik neem aan dat die ook best lekker zullen zijn. Als je zo van friet houdt kan je ook die voorgekookte schijfjes op laag vuur bakken. Moet je een heel klein beetje vet in de pan doen (olie, boter of becel oid) Dan moet je de aardappelschijfjes in de pan leggen zodat elk schijfje z'n eigen plekje heeft. Dan af en toe keren. Het is belangrijk dat het vuur laag staat, want dan worden ze heerlijk krokant, ook al gebruik je weinig vet. Als je het vuur te hoog hebt verbrandt de boel. De truc is wel om er niet teveel van te nemen. Ik zou 100 gram aanhouden. Ook niet meer maken dan, dan kom je ook niet in de verleiding om meer te eten. Dit duurt wel vrij lang, maar je kan er intussen een heerlijke salade bij maken. Doe sla, tomaat, ui, komkommer in een kom en maak er een dressing bij. (bv. theelepel halvanaise, klein beetje azijn, klein beetje mosterd, paar druppels zoetstof en wat (olijf)olie. Je kan het beste ook nog een warme groente erbij nemen. Dus bv. sperzieboontjes of zo, iets wat je lekker vindt. Dan bak je een stukje vlees naar keuze. (Liefst wel mager, dus kipfilet of rundergehaktballetjes). Als je saus bij je aardappeltjes wilt kan je veel beter ketchup nemen, daar zit geen vet in. Wel veel suiker, dus overdrijf er niet mee.

Omdat je niet meer dan 100 gr. aardappels eet, zal je wel veel groenten moeten eten om je voldaan te voelen. En dat is het belangrijkste: je moet geen trek meer hebben, dan grijp je ook niet naar de friet.
  Vis een optie? donderdag 5 juni 2008 @ 16:45:03 #232
70532 loveli
N
pi_59148772
Mijn snelle maaltijd:
Kipfilet in blokjes knippen (waarom snijden als het makkelijk kan), beetje knof en gember door de knoflookpers, gesnipperd uitje en ketjap erbij, olijfolie erover, even laten marineren. Kip roerbakken, prei roerbakken zodat het meeste water eruit is, rijst erbij, klaar.
Jij houdt niet van rijst, dan kun je er bv. couscous bij doen. Of alleen prei met kip, dan hoef je ook geen nutteloze koolhydraten naar binnen te werken.
crap in = crap out
pi_59148919
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:45 schreef loveli het volgende:
Mijn snelle maaltijd:
Kipfilet in blokjes knippen (waarom snijden als het makkelijk kan), beetje knof en gember door de knoflookpers, gesnipperd uitje en ketjap erbij, olijfolie erover, even laten marineren. Kip roerbakken, prei roerbakken zodat het meeste water eruit is, rijst erbij, klaar.
Jij houdt niet van rijst, dan kun je er bv. couscous bij doen. Of alleen prei met kip, dan hoef je ook geen nutteloze koolhydraten naar binnen te werken.
Ik schat in dat Inderdaad ook niet van knoflook en couscous houdt. Maar voor mij is zo'n kipprutje met groenten ook altijd de ideale snelle maaltijd. Vanavond weer! Hoewel ik het tegenwoordig grill in de grillpan.
  donderdag 5 juni 2008 @ 17:03:07 #234
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59149311
In de winter vind ik de wok ideaal... beetje mie of rijst koken, kipfilet in blokjes aanbakken, zak wokgroenten erbij, daarna een beetje woksaus. Even roerbakken en klaar is je eten.

Of neem zo'n diepvriespakje met hollandse groenten oid (400 gram, incl. aardappel). Dat roerbak je en dan hoef je er alleen nog maar vlees bij te bakken, bijvoorbeeld een karbonade ofzo.

Je kunt ook van te voren pastasaus maken, die invriezen en dan opwarmen. Beetje pasta bij koken, en klaar is kees.
pi_59149391
quote:

[..]

Goh, het klinkt echt alsof je mij beschrijft. Dat heb ik ook al een paar jaar gehad, weg willen kruipen van alle verplichtingen en plekken waar je sociaal moet zijn, omdat je het gewoon niet op kunt brengen. De kleinste dingen leken opeens een vreselijke opgave, zelfs dingen die ik de rest van het jaar gewoon leuk vind. Uiteindelijk wilde ik alleen nog maar alleen binnen zitten, en eten dus. Blijkbaar ben ik een echte emo-eter, of kan mijn lijn me op die momenten gewoon niet meer schelen, want dan gaat echt de ene ongezonde snack na de andere de oven in. Vaak staat bij beschrijvingen van depressie dat je eetlust en nachtrust omlaag gaan, maar ik doe juist niks anders meer dan slapen en eten.
Deze winter had ik zo'n Wake-up Light gekregen en dat hielp toch wel. Heb je dat al eens geprobeerd? Daarnaast hielp het bij mij heel erg om een strak ritme aan te houden, en elke dag hetzelfde ochtendritueel te doen. Als ik eenmaal een beetje op gang was en bezig bleef, viel de rest van de dag wel mee. Regelmatig naar buiten gaan hielp ook, ook al zie je er tegenop.
Zo raar, zo gauw het weer mooier weer wordt ben ik weer helemaal happy en stabiel.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_59149911
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:35 schreef -marz- het volgende:

[..]

Wat doe je zoal op die boterhammen? (ik wil ook zo veel boterhammen eten)

En, wellicht nog belangrijker, WTF is een externe eter ?
Kaas met tomaat of komkommer, smeerkaas, philadelphia, of ik maak tosti's.

Wat een externe eter is, is al uitgelegd, maar het komt er idd op neer dat als anderen wat aan het eten zijn, of er staat wat lekkers op tafel, dat ik het dan moeilijk vind om niet in de verleiding te komen om het op te eten. Als ik niks in huis heb, dan heb ik daar dus geen problemen mee, omdat ik dus niet verleid word om wat op te eten. Als je een interne eter ben, dan eet je dus omdat je lichaam dat zegt, omdat je dus echt honger hebt. En dan heb je nog emotionele-eters, die dus eten als ze zich rot voelen en dan dus de verleiding niet kunnen weerstaan. En zo heb je nog wel meer soorten, maar dit zijn de 3 bekendste.

Ik heb vanmiddag 4 uur gewerkt, vrouw met 2 kinderen die aan haar rug is geopereerd, een huis die dus al weken niet is schoongemaakt, dus ben gewoon 4 uur bezig geweest met de bovenverdieping Morgen dan de benedenverdieping doen, dan moet ik van 9 tot 1.

Nu eten en dan zwemmen.
pi_59150284
Ik heb al meer dan een jaar geen friet meer gegeten . En nee, niet omdat ik een gezondheidsfreak ben geworden of kcal ben gaan tellen ... maar ik kreeg altijd buikpijn na friet en dat werd ik toch wel zat. Dus nu eet ik niets meer uit de frituurpan (andere frituurproducten zelfde probleem) ... best lastig, als je gaat eten bij een snackbar . Gelukkig zijn er meestal ook broodjes/salades.

Als ik 1 van de eettypes zou moeten kiezen, ben ik denk ik juist een interne eter. Ik eet als ik honger heb, soms is dat wat meer, soms is dat heel weinig. Bij slecht weer/winter heb ik wel vaak veel meer honger. In de zomer vergeet ik vaak te eten: geen honger door de warmte. Na/tijdens sporten kan ik ook geen hap door mn keel krijgen. Al zou emo-eter ook kunnen, maar in veel mindere mate, ben ik ondertussen achter. Achja, zo heeft ieder mens wat he .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_59150383
Nou ze hadden wel vakantiewerk maar net in de weken dat ik zelf weg ben misschien dat ze nog iets kon regelen
En ze gingen wel achter mijn salaris aan
  donderdag 5 juni 2008 @ 18:03:11 #239
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59150588
@ chico: dan haal je je snacks bij de verkeerde snackbar. Ik had hetzelfde probleem als jij maar bij m'n huidige frietboer - prijzig, doch geweldige kwaliteit - heb ik nergens last van. Maar eigenlijk kan ik je lijntechnisch gesproken beter in de waan laten dat het overal hetzelfde is .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 5 juni 2008 @ 18:05:45 #240
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59150633
Vkiking, sommige mensen kunnen gewoon niet goed tegen gefrituurd voedsel. Krijgen ze last van hun maag. Maakt niet uit welke snackbar of welke frituurpan het is.
pi_59150723
Wij hebben vanavond wel héél verantwoord gegeten
Rijst met kip, roerbakgroente en kruiden. Gewoon helemaal zelfgemaakt. En eigenlijk was het vooral groente
Was goed te eten
pi_59150810
Hier is het 50 gram ongekookte pasta met 100 gram gegrilde kip en 400 gram paprika, ui, tomaat en champignons
pi_59150831
Ik heb iets van stamppot op met worstjes
Gewoon normaal gezond dus
pi_59150904
Stamppot? Met deze temperaturen?
Voor mij voelt dat heel raar. Beetje als snert eten in augustus
pi_59150944
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 18:05 schreef Ewelina het volgende:
Vkiking, sommige mensen kunnen gewoon niet goed tegen gefrituurd voedsel. Krijgen ze last van hun maag. Maakt niet uit welke snackbar of welke frituurpan het is.
Klopt. Thuis, bij anderen, snackbar, burger king, mac ... ik heb er altijd last van . Ook als het vet net verschoond is.

Ik at vandaag andijviestamppot met spekjes. Het kan dus best .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_59150978
Je hebt ook lekker frisse zomerstamppotjes Met ijsbergsla bijvoorbeeld!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_59151018
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 18:17 schreef freecell het volgende:
Stamppot? Met deze temperaturen?
Voor mij voelt dat heel raar. Beetje als snert eten in augustus
Nou met allerlei soorten sla en fruit erdoor is het toch erg lekker nu hoor
  donderdag 5 juni 2008 @ 18:23:56 #248
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59151040
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 18:19 schreef Chicolate het volgende:
Ik at vandaag andijviestamppot met spekjes. Het kan dus best .
Ja, omdat jij het vandaag at kan het ja .
Niet meer actief op Fok!
pi_59151161
Het kán ook wel. Alleen ik associeer stamppot gewoon met winter
pi_59151167
Ja, het is ook wel typische winterkost natuurlijk
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')