abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59140236
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:45 schreef -marz- het volgende:
Of je gaat eerst een baan zoeken zodat je niet al op de 5e van de maand zonder geld zit!
Oja eens kijken of ik mijn salaris al heb anders kan ik dat meteen vanmiddag melden op het hoofdkantoor
pi_59140471
Principessa: misschien staan hier nog wat handige tips voor je liftavontuur
Net de kaki op, was erg lekker. Strakjes een dubbele boterham met kaas. O wat eet ik toch spannende dingen
Het mooi kotsende meisje.
pi_59140513
Ik ga zo nog een keer tosti's eten
En mijn salaris stond er niet op vraag me af wat er fout is gegaan
pi_59140531
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 10:51 schreef Jeipod het volgende:
Hej allemaal! Ten eerste: IK BEN GESLAAGD!!! Ben nu een echte juf! De cijfers vielen me erg tegen, heb gem een 6.2, had het echt zoveel beter verwacht. Magoed, geslaagd is geslaagd, toch?
Gefeliciteerd

En geslaagd is geslaagd, hoge cijfers zijn leuk, maar niet het belangrijkste

Bij de diëtist was het goed, 20 minuten gesprek gehad, vertelt hoe het de afgelopen weken gegaan is, mn lijstje laten zien wat ik hier ook gepost had en ze vond het een mooi lijstje Ook nog even besproken over eten met het warme weer, en moet toch minimaal 3 boterhammen eten, omdat daar jodium in zit, wat niet in crackers zit. En als ik dan 3 boterhammen eet, moet ik dus nog 6 crackers eten, aangezien 2 crackers dus voor 1 boterham staat. Maar dan moet ik dus wel oppassen dat ik niet alle 6 de crackers beleg, maar dus 2 crackers op elkaar doe. En we hebben het nog even over feestjes gehad, lijst meegekregen met hoeveel kcal overal inzit enzo ( gebak, hapjes, drankjes) 20 juni weer, en dan gaan we een test invullen over mn eetgedrag. Ze weet sowieso al dat ik een externe eter ben, maar kan ook zijn dat ik nog andere vormen ben, dus ff testen
pi_59140655
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:35 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

20 euro voor been dingen
8 euro voor bandage
30 euro voor handschoenen

zo iets
mijn beendingen waren 35 maar dat was echt te duur
en ik mocht ze gewoon lenen
Wat goedkoop allemaal . In mijn uitrusting zit heel wat meer, gelukkig betalen mijn ouders dat nog wel en ben ik zo goed als compleet (doe je wel voorzichtig met liften? Anders komt dat samen trainen er nooit van).

Gefeli Jeipod!
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  donderdag 5 juni 2008 @ 12:10:24 #156
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_59140805
@Jeipod; gefeliciteerd met je diploma!

@Sylvana, wat fijn dat het nu wel goed gaat met afvallen! mooi zo doorgaan

@Miss_S, vervelend dat je salaris er nog niet is...

@ de rest; ik werk gewoon het hele jaar door heb wel 3 weken vakantie hoor, maar dat duurt nog even (halverwege augustus namelijk).

Verder was ik denk ik ook al een maand niet op de weegschaal geweest. Omdat ik meerdere BBQ's had gehad en feestjes en bruiloften enzo, en dus regelmatig flink slecht heb gegeten... had minstens verwacht weer een paar kg te zijn aangekomen eigenlijk... dus ging vanmorgen met enorme tegenzin op de schaal.. de laatste keer woog ik 83,2... en nu............83,9... dus dat valt me echt ongelofelijk erg mee
nu weer ff een poosje wat gezonder eten (alleen weekend wordt dat niet echt wat, bruiloft, dagje weg en 50ste verjaardag moeder)....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_59140841
ik heb m'n ass in een maatje 34 weten te proppen
wel een kunst aangezien ik maat 31 normaal heb van jeans
  donderdag 5 juni 2008 @ 12:19:34 #158
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59141036
Ga je nou nog liften, PF? Als je er nog voor het vallen van de avond wilt zijn mag je nu wel weggaan .
Niet meer actief op Fok!
pi_59141053
nee ik ben chicken
ik heb wel terug reis gefixt al
pi_59141760
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:57 schreef Miss_S het volgende:
Ik ga zo nog een keer tosti's eten
En mijn salaris stond er niet op vraag me af wat er fout is gegaan
kan ook best aan de bank liggen. Om 11, 2 en 4 uur zijn er altijd nog wel wat 'refreshes', in ieder geval bij de Postbank en ABN-Amro wel.. kan altijd nog komen dus
Ja doei.
pi_59141818
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 12:49 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

kan ook best aan de bank liggen. Om 11, 2 en 4 uur zijn er altijd nog wel wat 'refreshes', in ieder geval bij de Postbank en ABN-Amro wel.. kan altijd nog komen dus
Ja maar het is van de maand April dus het had er al heel lang moeten zijn
Maar moet toch naar het hoofdkantoor om een activiteit te regelen en vragen of ze al meer weten over vakantiewerk
pi_59142035
Ik zou ook maar chicken blijven als ik jou was
Van mijn ouders mochten mijn broers wél alle 5 liften en ik niet
En als ik zei: "als ze me pakken, laten ze me bij de eerste lantarenpaal toch wel weer los" dan hielp dat ook niet
pi_59142121
liften, ik weet niet of ik 't zou doen/durven.. opzich ben ik niet zo bang aangelegd, maar dan nog, je weet nooit tegenwoordig (zie Sylvana die in de trein in mekaar gebeukt is )

zodadelijk ga ik maar weer sporten, fitnessen met studiegenootjes.
Ga wat apparaten doen dit keer, denk ik voor mn benen en buik.

Is wel frustrerend trouwens: ik val wél af, want mn kleren zitten wéér ruimer, maar mn gewicht blijft gelijk omdat ik blijkbaar spieren aan het kweken ben ja, fíjn, maar ik wil voor mn vakantie 70 wegen zodat ik mn leren pak gekocht heb tegen die tijd
Ja doei.
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:22:39 #164
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59142666
Verdomme.
Ik ben zwak .
Niet meer actief op Fok!
pi_59142786
je hebt met haar gesmst?
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:28:23 #166
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59142818
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:27 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
je hebt met haar gesmst?
. Erg hè. Die telefoon zat de hele tijd zo verleidelijk naar me te loeren .
Niet meer actief op Fok!
pi_59142993
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:28 schreef Viking84 het volgende:

[..]

. Erg hè. Die telefoon zat de hele tijd zo verleidelijk naar me te loeren .
Je hield het volgens mij al veel langer vol dan de meeste van ons zouden
Wat ben je nu van plan?
pi_59143012
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:58 schreef Sylvana het volgende:

[..]
en moet toch minimaal 3 boterhammen eten, omdat daar jodium in zit, wat niet in crackers zit. En als ik dan 3 boterhammen eet, moet ik dus nog 6 crackers eten, aangezien 2 crackers dus voor 1 boterham staat.
Wat doe je zoal op die boterhammen? (ik wil ook zo veel boterhammen eten)

En, wellicht nog belangrijker, WTF is een externe eter ?
Springfield's looking pretty dusty today
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:37:14 #169
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59143071
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:34 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Je hield het volgens mij al veel langer vol dan de meeste van ons zouden
Wat ben je nu van plan?
Niks.
Ik heb gewoon even van me laten horen. Ik weet niet of ze terugsmst - denk het niet eigenlijk, want daar is ze te verstandig voor - maar ik heb iig aan de verleiding toegegeven . Als ze wel terugsmst, sms ik ook niet meer terug, hoor. Pas zaterdag weer. Dit was gewoon even een klein tussendoortje.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:38:32 #170
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59143112
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:35 schreef -marz- het volgende:

[..]

Wat doe je zoal op die boterhammen? (ik wil ook zo veel boterhammen eten)

En, wellicht nog belangrijker, WTF is een externe eter ?
Je hebt verschillende typen eters.
Een externe eter is volgens mij iemand die reageert als een ander eet. Dus als Peter chips gaat zitten eten krijgt Sylvana ook zin in chips. Of als je langs een snackbar loopt en de verleiding om een kroketje te gaan halen niet kunt weerstaan. Je hebt ook emotionele eters, die eten als ze zich kut voelen.
Niet meer actief op Fok!
pi_59143119
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:37 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Niks.
Ik heb gewoon even van me laten horen. Ik weet niet of ze terugsmst - denk het niet eigenlijk, want daar is ze te verstandig voor - maar ik heb iig aan de verleiding toegegeven . Als ze wel terugsmst, sms ik ook niet meer terug, hoor. Pas zaterdag weer. Dit was gewoon even een klein tussendoortje.
Misschien heb ik iets gemist (Sorry daarvoor)
Maar waarom zou ze niet terug smsen? ik dacht dat jij alleen ff rust wou?
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:40:24 #172
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59143187
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:38 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Misschien heb ik iets gemist (Sorry daarvoor)
Maar waarom zou ze niet terug smsen? ik dacht dat jij alleen ff rust wou?
Nee, we zouden gewoon even een week geen contact hebben. Dat hebben we gewoon afgesproken. Maar ja, als je een week geen contact met iemand mág hebben, dan wordt het alleen maar lastiger om dat vol te houden. Als we dat niet zo hadden afgesproken was het misschien wel (beter) gelukt. Bij mij is het 1 dag echt goed gegaan (maandag) .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:41:26 #173
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59143215
Over eten gesproken, volgens mij heb ik niks meer in huis

Vandaag lekker vrij, tot maandag.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_59143220
Ok bedankt voor de uitleg viking.

"Emotionele eter" vind ik flauwekul.
pi_59143247
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:41 schreef -marz- het volgende:
Ok bedankt voor de uitleg viking.

Waarom dat dan?
* veiligheidsspeldje is geen flauwekul, maar gaat toch overduidelijk meer vreten als ze zich vervelend voelt.
pi_59143328
quote:

Vis een optie? donderdag 5 juni 2008 @ 13:45:09 #177
70532 loveli
N
pi_59143331
quote:
Je zou ze de kost moeten geven...

Goede TT, dat is ook mijn voornemen. En vanavond ga ik weer evy lopen, omdat mijn 'rondje' vrij lang is, doe ik steeds 2 lessen achter elkaar. De laatste keer deed ik 4 en 5, vanavond 5 en 6.
crap in = crap out
pi_59143332
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:40 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee, we zouden gewoon even een week geen contact hebben. Dat hebben we gewoon afgesproken. Maar ja, als je een week geen contact met iemand mág hebben, dan wordt het alleen maar lastiger om dat vol te houden. Als we dat niet zo hadden afgesproken was het misschien wel (beter) gelukt. Bij mij is het 1 dag echt goed gegaan (maandag) .
Ok dan begrijp ik het weer
Ben benieuwd of ze reageert, wie weet heeft ze het net zo moeilijk als jij

En 'emotionele eter' ik ben er ook niet echt fan van, als of je dan geen discipline hoeft te hebben want je kan er toch niets aan doen
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:46:40 #179
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59143376
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:45 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Denk dat dat wel meevalt (helaasch) . Zij is ouder - dus niet zo'n doldwaze jonge hond meer als ik - en ze heeft een leven en ik zit alleen maar een beetje te werken achter m'n pc'tje .

Ik ga even afleiding zoeken. Again. .
Niet meer actief op Fok!
pi_59143399
quote:

[..]

En 'emotionele eter' ik ben er ook niet echt fan van, als of je dan geen discipline hoeft te hebben want je kan er toch niets aan doen
Dit vind ik dan weer wel dikke onzin hoor. Het betekent m.i. dat je probleem eerder op het psychologische vlak is en dat je dat uit via overmatig eten. Om het op te lossen is het dus handiger om niet alleen aan je eetpatroon te werken. Maar dat betekent niet dat emotioneel eten niet bestaat, of dat het een excuus zou zijn.
pi_59143401
Als ik me heeeel vervelend voel dan krijg ik juist geen hap meer door mijn keel. Als ik me een beetje vervelend voel dan kan ik nog weleens denken: fuck it, kan het schelen, ik eet lekker dat pak koekjes op.
pi_59143411
quote:

Dat is dan met alle types eters zo!
Ik ben geen emotionele eter en ook geen externe eter.

Ik eet voornamelijk uit verveling, of omdat ik ben begonnen met eten en het érg lekker vind en dan nog één pak, en nog één, en nog één........

Iedereen heeft wel z'n redenen om te eten. Of om ongezond/ te veel te eten.

Allemaal redenen die je zult moeten stoppen, maar het is wél handig om te weten waarom je eet. Dan is het makkelijker te stoppen.
pi_59143417
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:46 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Denk dat dat wel meevalt (helaasch) . Zij is ouder - dus niet zo'n doldwaze jonge hond meer als ik - en ze heeft een leven en ik zit alleen maar een beetje te werken achter m'n pc'tje .

Hoe oud is ze dan? En is ze mooi?
pi_59143427
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:47 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Dit vind ik dan weer wel dikke onzin hoor. Het betekent m.i. dat je probleem eerder op het psychologische vlak is en dat je dat uit via overmatig eten. Om het op te lossen is het dus handiger om niet alleen aan je eetpatroon te werken. Maar dat betekent niet dat emotioneel eten niet bestaat, of dat het een excuus zou zijn.
Ik zeg ook niet dat het een excuus is, maar dat het door sommige wel als excuus wordt gebruikt om er niets aan te doen
pi_59143451
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:47 schreef freecell het volgende:

[..]

Dat is dan met alle types eters zo!
Ik ben geen emotionele eter en ook geen externe eter.

Ik eet voornamelijk uit verveling, of omdat ik ben begonnen met eten en het érg lekker vind en dan nog één pak, en nog één, en nog één........

Iedereen heeft wel z'n redenen om te eten. Of om ongezond/ te veel te eten.

Allemaal redenen die je zult moeten stoppen, maar het is wél handig om te weten waarom je eet. Dan is het makkelijker te stoppen.
Dat klopt, maar emotionele eter hoor je toch wel het vaakste (of het nu echt zo is of niet)
pi_59143472
Over emotionele eters:

De term emotionele eter insinueert dat het gaat om "iemand die eet en tegelijkertijd emoties ervaart" dus de hele term klopt al niet.

Daarnaast vind ik niet dat je iemand een stempel op moet drukken op basis van bepaald gedrag dat vertoond wordt. Dat insinueert dat je nou eenmaal zo bent, terwijl je niet zo bent maar je doet het. Je eet toch ook als je vrolijk bent? Terwijl een "vrolijke eter" bestaat dan weer niet.

Hetzelfde geldt voor "externe eter", nu ik weet wat dat is. Een externe eter klinkt als iemand die buiten eet

Bij de afvallers op SBS6 zeiden telkens weer mensen: "ik ben een emotionele eter". Daar knap ik zo op af
pi_59143476
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:46 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Je hebt altijd ons nog
pi_59143489
Van acute stress schakelt je hongergevoel uit en door chronische stress wordt het juist extra actief
Dus allemaal acute stress opzoeken
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:51:18 #189
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59143506
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:49 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dat klopt, maar emotionele eter hoor je toch wel het vaakste (of het nu echt zo is of niet)
Komt waarschijnlijk doordat snoep heel vaak als troostmiddel wordt gebruikt, je ziet het al vanaf kleins af aan, dat ouders hun kinderen snoep geven zodat ze maar ophouden met huilen.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_59143528
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:51 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Komt waarschijnlijk doordat snoep heel vaak als troostmiddel wordt gebruikt, je ziet het al vanaf kleins af aan, dat ouders hun kinderen snoep geven zodat ze maar ophouden met huilen.
Ja, iets wat ik later dus echt niet wil gaan doen
pi_59143553
Emotionele overeter dan.
pi_59143571
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:50 schreef Isabeau het volgende:
Van acute stress schakelt je hongergevoel uit en door chronische stress wordt het juist extra actief
Dus allemaal acute stress opzoeken
Ha! Jij zegt in feite hetzelfde als ik, maar dan mooier
pi_59143642
Niemand is "een eter", wat voor soort dan ook.
pi_59143718
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:56 schreef -marz- het volgende:
Niemand is "een eter", wat voor soort dan ook.
Dan waren deze topics niet nodig, maar eerder 'hoe voorkom ik dat ik omval'

Ik zal even puur voor mezelf spreken: Ik heb mijn eetpatroon aangepast en nu is het probleem nog dat ik enorme hoeveelheden (tot ik me er fysiek ongemakkelijk van voel) naar binnen kan stouwen als ik me slecht voel. Chronische stress zonder afleiding laten we maar zeggen.
Als je niet houdt van classificeren kan je het ook beschouwen als 'het aanwijzen van het probleem en een gerichte oplossing erbij zoeken'.
pi_59143783
Dus iedereen is een eter, daarom is niemand een eter. Ofzo

Tsja in de psychologie noemen we het boulimie wanneer iemand oncontroleerbare vreetbuien heeft. Maar dan nog alleen als het significant lijden veroorzaakt.

Gedrag wordt iig niet een naam gegeven, wel in kaart gebracht. Ik geef toe dat ik aan het mierenneuken wbt de term emotionele eter krijg er alleen de kriebels van als ik het hoor.

Vaak zie je toch gebeuren wat Miss_S bedoelt, dat mensen het zien als excuus: "ik ben nou eenmaal iemand die ...". Oftewel, niets aan te doen.

[ Bericht 46% gewijzigd door -marz- op 05-06-2008 14:07:43 ]
pi_59143928
Ik heb me vanaf m'n 13e tot m'n 16e heel slecht gevoeld, heel weinig naar school gaan ook bijv. door mijn thuissituatie toen, en een aantal andere dingen. Ik was toen op mijn dikst, 77 kg. Ik denk niet dat dat toeval was, dus wel degelijk emotie eten of eten door stress.
pi_59143975
Ik eet voornamelijk slecht omdat ik me momenteel gewoonweg ongelukkig voel op school en stage. Ik probeer die momenten (dankzij deze thread) "minder slecht" te maken door meer fruit en zuivel te eten. Maar toch blijf ik friet eten, omdat ik in een circel zit, waar ik pas een het einde van volgend semester uit kan komen.

Ik heb nu wel een paar keer mezelf gedwongen iets anders te eten, maar soms is het gewoon het enige dat me "blij" kan maken. Het enige andere wat ik kan doen is stoppen met school, maar dan gooi ik 3 jaar weg en ik moet dan 1/1,5 jaar wachten voor ik naar het HBO kan, geen optie dus.
pi_59144065
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 14:06 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik heb me vanaf m'n 13e tot m'n 16e heel slecht gevoeld, heel weinig naar school gaan ook bijv. door mijn thuissituatie toen, en een aantal andere dingen. Ik was toen op mijn dikst, 77 kg. Ik denk niet dat dat toeval was, dus wel degelijk emotie eten of eten door stress.
Ho ho, ik zeg toch niet dat het onmogelijk is dat mensen meer eten onder stress of depressie?
Ik heb het zelf ook meegemaakt sdb. Maar ik zou nooit beweren dat ik een "emotionele eter" ben of was. Het eten is een symptoom, geen kenmerk van iemand. Dat is wat ik bedoel te zeggen. Maar nogmaals, het is meer dat ik me erger aan de term zelf en het daarom flauwekul noem.

Inderdaad: ik denk eerlijk gezegd dat je méér opties hebt dan óf stoppen met school óf doorgaan met school en ongezond eten ?
pi_59144122
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 14:11 schreef -marz- het volgende:
Ho ho, ik zeg toch niet dat het onmogelijk is dat mensen meer eten onder stress of depressie?
Ik heb het zelf ook meegemaakt sdb. Maar ik zou nooit beweren dat ik een "emotionele eter" ben of was. Het eten is een symptoom, geen kenmerk van iemand. Dat is wat ik bedoel te zeggen. Maar nogmaals, het is meer dat ik me erger aan de term zelf en het daarom flauwekul noem.
Het komt meer over als een excuus inderdaad. Dat je er niets aan kan doen, terwijl je altijd een andere keuze kan maken. Zulke 'labels' zijn alleen handig als je jezelf daardoor kan motiveren om het te veranderen, niet om je achter te verschuilen.
pi_59144289
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 14:11 schreef -marz- het volgende:

[..]

Ok, mee eensch dan

En Inderdaad, ik heb toen op de een of andere manier een knop om gedraaid...ik ben eerst begonnen met gezonder eten, en voelde me daardoor lekkerder in mijn vel, waardoor ik andere nare dingen wat beter kon verwerken. Ook met school kwam het toen uiteindelijk wel goed. Het is echt een cirkeltje, dus misschien is het een idee om gewoon eerst echt beginnen met dat eten, i.p.v. je eerst op school te richten? Stoppen met school zou idd wel zonde zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')