abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 juli 2008 @ 18:08:52 #126
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_60325090
Haha nee, maar moet dadelijk voor de vakantie inentingen halen en wil liever het zekere voor het onzekere nemen .
KuikenGuppy
pi_60326070
Ik moest een jaar geleden dezelfde inenting hebben en toen moest ik invullen of ik medicijnen gebruikte of niet. Ik denk dat ze daar wel weten wat wel en niet goed voor je is.
pi_60326130
Check Interactions
No interactions were found for the drugs you selected.

You searched for interactions between the following drugs:

* Havrix
* Paroxetine
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
  donderdag 24 juli 2008 @ 23:00:07 #129
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_60330800
Update van mijn kant:

Zondag ben ik begonnen met het slikken van Prozac van een andere fabrikant, dit viel echter niet goed: heb de hele nacht zitten huilen, wilde zelfmoord plegen, was het allemaal echt zat. Ik dacht dat het wel over zou gaan, maar de volgende dag was net zo naar, alleen was ik daar ook nog eens heel misselijk en angstig bij, en ik had het ook ontzettend benauwd en werd steeds met hartkloppingen wakker. Na 2 dagen zo rond te hebben gelopen wilde ik stoppen met de medicatie . Dat heb ik niet gedaan gelukkig, heb wel de apotheek gebeld met de vraag wat dit opeens is (ik slik de pillen nu zo'n 3 weken bijna), waarop me is verteld dat het dus daaraan kan liggen. Dezelfde dag kon ik de andere variant ophalen en ik heb bijna nergens last meer van .
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 10:54:26 #130
20330 knuppelhout
ouwe dibbes
pi_60337036
wat je beschrijft KAN komen door de samenstelling van die pillen, echter denk ik dat het veel aannemelijker is dat je reageert zoals heel veel mensen: voor het positieve effect van een SSRI begint (na 4 tot 6wk) eerst verergering van klachten. Dit is vooral bekend bij jonge mensen, en de oorzaak voor de hetze die tegen prozac heerste in de VS enkele jaren geleden (tieners kregen het voorgeschreven zonder waarschuwingen, en er waren meerdere succesvolle suicidepogingen als gevolg hiervan).
Dat je ineens beter reageert op die andere pillen is echter wel weer bijzonder. Het lijkt toch een samenhang te hebben met de prozac van deze fabrikant, terwijl de werkzame stof echt hetzelfde is en moet zijn, het verschil zijn de vulstoffen. gekke is dan weer dat je dan ook van bijv een merk paracetamol zoiets zou moeten kunnen krijgen.
in ieder geval mooi dat je weer op de been komt. heb je je arts gebeld toen? suicidaliteit is belangrrijk genoeg daarvoor hoor!
  vrijdag 25 juli 2008 @ 11:32:02 #131
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_60337942
Ik heb het bij de pil (anticonceptie) ook. Maargoed, ik heb de arts niet gebeld maar ga straks naar de psych en dan zal ik het haar voorleggen. Ik durf gewoonweg niet te bellen, omdat ik wist dat dit kon gebeuren maar ik stond er op dat moment zelf totaal niet bij stil.
Don’t touch the girl,
and call it an accident.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 11:34:20 #132
262 Re
Kiss & Swallow
pi_60337990
normaal hoort het ook geen problem ze zijn, maar je weet maar nooit met die generieke producten, ze zijn goedkoop worden ergens in India gemaakt en dan kan er nog wel eens wat mis zijn ja
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_60343849
Ik ben nieuw hier en vraag me af of iemand ervaring heeft met Wellbutrin (buproprion).
  vrijdag 25 juli 2008 @ 15:56:28 #134
20330 knuppelhout
ouwe dibbes
pi_60344174
waartegen krijg je het? wordt niet heel veel gebruikt in nederland maar is een atypisch antidepressivum, en werkt ook bij stoppen met roken
pi_60344541
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 15:56 schreef knuppelhout het volgende:
atypisch antidepressivum
Wat houdt dat concreet in?

Ik gebruik het tegen een depressie die al jaren terug blijft komen.
(Daarnaast heb ik veel klachten die verband houden met mn diagnose klassiek autisme, maar daar valt weinig aan te behandelen met medicatie.)
  vrijdag 25 juli 2008 @ 16:40:22 #136
262 Re
Kiss & Swallow
pi_60345133
met zoveel woorden betekent dat dat het niet lijkt op de huidige ADs in de huidige markt (vandaar atypisch), het blokkeert noradrenaline en dopamine maar ze weten niet precies hoe het klinische effect tot stand komt
pi_60495488
Ik was bijna 31 dagen van de Seroxat af, de afkickverschijnselen waren zelfs al verdwenen leek het! Ik dacht dat het best goed ging, tot ik twee dagen geleden 's-nachts echt compleet panisch werd in bed. Het was echt hardstikke benauwd, ik kon niet slapen en ineens was ik doodsbenauwd om weer naar mijn werk te gaan. Blijkbaar heb ik geestelijk al enkele signalen ontvangen dat het niet allemaal goed ging op mijn werk en deze succesvol genegeerd. Echt, ik voelde de angst door mijn hele lichaam heen, mijn gedachten gingen maar rond in steeds hetzelfde rondje, vette hartkloppingen. Daarop heb ik maar besloten weer aan de AD te gaan omdat het zo helemaal fout zou gaan.

Dat leidde weer tot (een verergering van de) verschijnselen die je krijgt als je met Seroxat begint, dus overdag maar niet naar werk gegaan omdat ik zwaar angstig was en enigszins labiel (understatement). Gelukkig was mijn zus bereikbaar en heeft zij zich een beetje over mij ontfermt die dag, in mijn eentje zou ik echt dol geworden zijn want ik was doodsbang om naar mijn werk te gaan. De huisarts gebeld of ik niet tussendoor met haar kon praten, dat kon tijdens een telefonisch spreekuur aan het eind van de middag. Oxazepam voorgeschreven gekregen omdat ze wel enigszins aan mijn verhaal hoorde dat ik het flink te pakken had.

Vandaag gaat het wel weer, die gekke angsten zijn weg, en nou kan ik gaan onderzoeken waarom ik zo panisch werd. Wel jammer, 31 dagen volgehouden zonder Seroxat, dat is me nog nooit zo lang gelukt! Al is het zonder seroxat nou ook weer niet ineens geweldig allemaal. Ik verwachtte dat alles een stuk leuker zou worden zonder, maar ik vond het knap vervelend om echt boosheid in mijn buik te voelen tijdens bepaalde minde leuke gesprekken met mensen op mijn werk. Met Seroxat werd dat toch een beetje geblokt.

Misschien de volgende keer toch maar de hulp inroepen van een psychiater ofzo, grotere kans op succes en minder op deze diepe dalen.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 19:37:21 #138
262 Re
Kiss & Swallow
pi_60495604
lesson learned dan
pi_60497250
En een fijn lesje was het. .
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 21:48:12 #140
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_60498253
Klinkt fijn idd was je cold turkey gestopt?

Kleine update hier: het gaat super met me ! Sinds een paar dagen gaat het helemaal fantastisch (ik heb een ander merk medicijnen, zou het daarmee te maken kunnen hebben? of heb ik het dit keer helemaal zelf gedaan? ) ben vier kilo afgevallen, voel me helemaal happy, zit lekker in m'n vel, heb leuke toekomstplannen, kan weer genieten van 'het moment', ben weer begonnen met lezen ! en kan me weer ontspannen. Wat heerlijk ! .
KuikenGuppy
pi_60498405
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 21:48 schreef Burdie het volgende:

Kleine update hier: het gaat super met me ! Sinds een paar dagen gaat het helemaal fantastisch (ik heb een ander merk medicijnen, zou het daarmee te maken kunnen hebben? of heb ik het dit keer helemaal zelf gedaan? ) ben vier kilo afgevallen, voel me helemaal happy, zit lekker in m'n vel, heb leuke toekomstplannen, kan weer genieten van 'het moment', ben weer begonnen met lezen ! en kan me weer ontspannen. Wat heerlijk ! .
Wat fijn dat het goed gaat! Met mij gaat het ook heel goed ik voel me al twee weken heel goed.
pi_60499173
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 21:48 schreef Burdie het volgende:

Nee joh, als ik cold turkey stop dan haal ik het niet eens levend door de eerste 2 weken zonder A.D.!
Ik heb echt een flinke tijd een halfje per dag genuttigd, toen nog een flinke tijd een halve per 2 dagen en dat langzamerhand afgebouwd tot ik het een mooi moment vond om in het geheel niets meer te nemen. Dat werkte wel redelijk, tot nu dan. . Volgende keer maar iets van een psychiater consulteren, want die kunnen m.i. wat meer nuttigs zeggen over succesvol afbouwen dan een huisarts.
quote:
Klinkt goed burdie! . Op wat voor medicijnen ben je overgestapt dan en waarom?
En nog steeds aan het squashen? .
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 22:31:15 #143
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_60499285
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 22:25 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Nee joh, als ik cold turkey stop dan haal ik het niet eens levend door de eerste 2 weken zonder A.D.!
Ik heb echt een flinke tijd een halfje per dag genuttigd, toen nog een flinke tijd een halve per 2 dagen en dat langzamerhand afgebouwd tot ik het een mooi moment vond om in het geheel niets meer te nemen. Dat werkte wel redelijk, tot nu dan. . Volgende keer maar iets van een psychiater consulteren, want die kunnen m.i. wat meer nuttigs zeggen over succesvol afbouwen dan een huisarts.
[..]

Klinkt goed burdie! . Op wat voor medicijnen ben je overgestapt dan en waarom?
En nog steeds aan het squashen? .
ik ben niet overgestapt, maar heb van een andere apotheek een ander merk paroxetine gekregen .

Which reminds me... ik ben ze kwijt en zou vandaag nog de studeerkamer overhoop halen om ze te zoeken. Zo maar even doen dan .
KuikenGuppy
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 22:31:47 #144
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_60499300
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 21:54 schreef Helgi het volgende:

[..]

Wat fijn dat het goed gaat! Met mij gaat het ook heel goed ik voel me al twee weken heel goed.
Fijn om te horen Helgi houden zo he .
KuikenGuppy
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 22:34:01 #145
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_60499355
Dag 3 met lexapro ingegaan. Weinig bijzonderheden of opvallendheden verder. Misselijk en buikpijn in volle glorie aanwezig maar dat was hiervoor ook dus dat boeit ook geen zak. Gebruik ook melatonine (5mg) voor het slapen gaan. Wel al 2 nachten achter elkaar nachtmerries met de meeste gore dingen (House kijken voor slapen gaan is bloedig dromen ). Normaal gesproken weet ik 's ochtends nooit waar ik over heb gedroomd. Maar kan natuurlijk net zo goed toeval zijn. Hoop dat de 'happy pills' ze doen veranderen in dromen over blote vrouwen en palmbomen ofzo.
pi_60499703
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 22:31 schreef Burdie het volgende:

[..]

ik ben niet overgestapt, maar heb van een andere apotheek een ander merk paroxetine gekregen .
Mag ik de naam van die apotheek dan? Jouw pillen wil ik ook wel. . .
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 22:48:04 #147
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_60499723
Het lijkt wel alsof de werking steeds minder wordt . Heb geen bijwerkingen meer op veel zweten na en wat snel moe te zijn, maar eerst voelde ik me daar nog wel vrolijk bij en nu totaal niet. Ach, ms een fase ofzo.
Don’t touch the girl,
and call it an accident.
pi_60653712
Little Angel, hoe gaat het nu? Alweer iets beter?

Burdie en Helgi dat zijn de berichten die we willen horen! Houden zo!

Met mij gaat het wel redelijk, echt depressief ben ik niet meer, heb alleen af en toe een periode dat ik weer helemaal terugzak in de depressie, maar dat duurt meestal niet zo lang. Het lijkt er dus op dat ik eindelijk pillen heb gevonden die helpen
Sinds dinsdag is de dosis efexor nog wat opgehoogd, van 150 naar 187,5mg en vanaf zondag ga ik 225mg slikken, ben benieuwd of het dan nog beter gaat. Als ik geen verschil merk, mag ik weer afbouwen tot 150.
Ik heb ook nog steeds 1x per week (groeps)therapie, en daar heb ik ook héél veel aan, dus er zit zeker een stijgende lijn in
We zien de dingen niet zoals ze zijn.
We zien de dingen zoals wij zijn.
weblogje
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:26:06 #149
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_60654520
Goede berichten MissPink .

Hier gaat het ook nog altijd erg goed . Had alleen afgelopen woensdagavond een flinke paniekaanval, zoals ik die al heel lang niet meer gehad heb . Janken, huilen, op bed liggen gillen, mezelf pijn doen, bijten... echt heel onredelijk was ik .
Gelukkig weet ik waar het vandaan kwam en hoe ik het de volgende keer minder uit de hand kan laten lopen. En nu gaat 't weer prima .
KuikenGuppy
pi_60736432
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:26 schreef Burdie het volgende:

Hier gaat het ook nog altijd erg goed . Had alleen afgelopen woensdagavond een flinke paniekaanval, zoals ik die al heel lang niet meer gehad heb . Janken, huilen, op bed liggen gillen, mezelf pijn doen, bijten... echt heel onredelijk was ik .
Gelukkig weet ik waar het vandaan kwam en hoe ik het de volgende keer minder uit de hand kan laten lopen. En nu gaat 't weer prima .
Heb jij iets van hulp gehad (buiten de meds dan) voor die paniekaanvallen Burdie? En zo ja,wat dan?

Zaterdagnacht had ik trouwens ook een soort van mini-paniekaanvalletje maar toevallig kreeg ik mij heel erg snel weer onder controle, en toen dacht ik echt bij mezelf van "waar gaat dit nou weer over?!" omdat het echt nergens over ging.
Al snel sloeg toen mijn humeur naar de goede kant over en toen moest ik even om mezelf lachen. . Nog nooit zoiets vreemds meegemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')