abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59088096
Welkom in het politieke café van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin. Iedereen is welkom, behalve fascisten.
pi_59088214
quote:
Kinderen sekte Texas terug naar families
Uitgegeven: 2 juni 2008 18:08

AUSTIN - Ruim vierhonderd kinderen die bij een christelijke sekte in de Amerikaanse staat Texas waren weggehaald, moeten onmiddellijk terug naar hun families. Dat blijkt uit een besluit dat een rechtbank in Texas maandag nam, meldden media.

Het hooggerechtshof in de staat bevestigde vorige week dat de autoriteiten de 468 kinderen niet hadden mogen weghalen. De kinderen waren in april bij een inval meegenomen en in pleeggezinnen geplaatst, om hen te beschermen tegen misbruik.

Meer dan 25 tienermeiden bleken toen zwanger of al moeder. Maar volgens het hof had de kinderbescherming van Texas te weinig feitelijk bewijs dat de kinderen in de sekte fysiek gevaar lopen.
Jammer. Het lijkt erop dat de autoriteiten de zorgvuldigheid uit het oog verloren zijn.
pi_59088257
Shalom.
pi_59088302
Dankzij Pinkpop heb ik mijn dosis ongeïnspireerde politieke speeches voor de komende 5 jaar ook wel weer gehad.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 3 juni 2008 @ 13:24:13 #5
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_59088332
Miggel
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  dinsdag 3 juni 2008 @ 13:25:47 #6
Stranger than fiction
pi_59088371
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 13:23 schreef Monolith het volgende:
Dankzij Pinkpop heb ik mijn dosis ongeïnspireerde politieke speeches voor de komende 5 jaar ook wel weer gehad.
Je moet wat over hebben voor een roze polsbandje.
pi_59088394
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 13:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Roze
pi_59088410
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 13:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Fluoriserend geel dit jaar. Blijkbaar was roze nog niet erg genoeg.
  † In Memoriam † dinsdag 3 juni 2008 @ 13:27:56 #9
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59088420
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 13:23 schreef Monolith het volgende:
Pinkpop
Carpe Libertatem
pi_59088442
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 13:27 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Pinkpop
Dat zeg ik normaal ook, maar voor RATM wil ik mijn principes wel een keer aan de kant zetten.
pi_59088468
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 13:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat zeg ik normaal ook, maar voor RATM wil ik mijn principes wel een keer aan de kant zetten.
Was jij dat die over het hek sprong en terecht een paar klappen kreeg
pi_59088478
Stinkpop.
  † In Memoriam † dinsdag 3 juni 2008 @ 13:30:24 #13
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
  † In Memoriam † dinsdag 3 juni 2008 @ 13:31:28 #14
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59088506
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 13:28 schreef Monolith het volgende:
RATM bevestigd het alleen maar ... Stinkpop

.... mensen die van top40 muziek en Giel Beelen houden en naar een festival gaan.
Carpe Libertatem
pi_59088515
quote:
Tuurlijk niet, dan betaalt men minder benzineaccijns ivm minder gebruik.
pi_59088521
quote:
De EU wil een bandenspanningsmeter verplicht stellen
  † In Memoriam † dinsdag 3 juni 2008 @ 13:34:00 #17
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59088571
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 13:31 schreef Autodidact het volgende:
Tuurlijk niet, dan betaalt men minder benzineaccijns ivm minder gebruik.
Daarom moet het voor het mileu opgevangen worden door een ladebandenspanningstaks. DENK TOCH EENS AAN HET MILEU!!!
Carpe Libertatem
  dinsdag 3 juni 2008 @ 13:34:22 #18
Stranger than fiction
pi_59088578
Niemand houdt van Giel Beelen.

Zelfs z'n lelijke ex niet.
pi_59088630
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 13:29 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Was jij dat die over het hek sprong en terecht een paar klappen kreeg
Schat je me zo dom in?

@Zure_Appel: De kaartjes voor Wacken zijn ook al binnen hoor, muziekfascist.
  † In Memoriam † dinsdag 3 juni 2008 @ 13:40:20 #20
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59088719
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 13:36 schreef Monolith het volgende:
@Zure_Appel: De kaartjes voor Wacken zijn ook al binnen hoor, muziekfascist.
Lordi
Carpe Libertatem
  dinsdag 3 juni 2008 @ 13:50:05 #21
Stranger than fiction
pi_59089005
quote:
Huwelijk ontbonden wegens leugen over maagdelijkheid

Parijs, 3 juni. Een rechter in het Noord-Franse Lille heeft een huwelijk tussen twee jonge Fransen van Noord-Afrikaanse afkomst ongeldig verklaard nadat tijdens de huwelijksnacht bleek dat de vrouw had gelogen over haar maagdelijkheid.

De affaire heeft deze week tot zo veel beroering geleid, dat minister van Justitie Rachida Dati het openbaar ministerie gisteren gevraagd heeft in beroep te gaan.

De uitspraak dateert al van april, maar het publieke debat ontstond nadat het dagblad Libération vorige week een publicatie uit een juridisch tijdschrift had overgenomen. Daaruit bleek dat de rechter had geoordeeld dat de maagdelijkheid van de echtgenote in dit geval moest worden beschouwd als een „essentiële kwaliteit” waarover de echtgenoot misleid was.

Op die grond kon de dertigjarige, in Marokko geboren ingenieur de geldigheid van het huwelijk aanvechten. Een scheiding had hij beschouwd als aantasting van zijn eer. Het ongeldig verklaren wist de sporen van het huwelijk uit – het heeft nooit bestaan.

De echtgenote stemde zelf in met de nietigverklaring, volgens haar advocaat om een jarenlange procedure van haar echtgenoot te voorkomen. De rechter woog mee dat zij erkende niet de waarheid te hebben gesproken.

De kritiek richt zich met name tegen de erkenning door de rechter van de waarden van het islamitische paar. Politici van links en rechts vrezen een aantasting van de gelijkheid tussen man en vrouw op grond van religieuze gronden. Staatssecretaris Fadela Amara (Stedenbeleid), ex-voorzitter en oprichter van de stichting Ni Putes Ni Soumises die opkomt vrouwen in de Franse immigrantensteden, sprak van een „fatwa tegen de vrouwenemancipatie”.

Verschillende politici, onder wie minister van Gezondheid Roselyne Bachelot, riepen op tot wetgeving om maagdelijkheid uit te sluiten als „essentiële kwaliteit”. Anderen drongen aan op een uitspraak van het hof van Cassatie om te voorkomen dat de uitspraak zal leiden tot jurisprudentie.

Minister van Justitie Dati reageerde in eerste instantie juist relativerend. Volgens Dati was het nietig verklaren van het huwelijk ook „een manier om bescherming te bieden” aan de vrouw in kwestie. Dati zelf heeft in het verleden haar eigen gearrangeerd huwelijk nietig laten verklaren. Gisteren vroeg ze toch om hoger beroep, „vanwege het maatschappelijk debat”.
De vrouw in kwestie had niet gebloed tijdens de 1e nacht samen. Het ljikt mij een heel zwakke basis om maagdelijkheid aan te toetsen.
pi_59089551
Ja, maar ze had toegegeven geloof ik. De slet.

Hartstikke haram.
pi_59089641
quote:
An Epidemic of Abandoned Horses

Horses congregate at Denkai Animal Sanctuary in Carr, Colorado. The pace of animal rescue has skyrocketed the past year, especially for horses, as people from Colorado who have lost their properties in the national housing crisis abandon them when they move out.

The global food and fuel crisis is resulting in more than just people going hungry. Rising grain and gas prices, as well as the closure of American slaughterhouses, have contributed to a virtual stampede of horses being abandoned — some starving — and turned loose into the deserts and plains of the West to die cruel and lonesome deaths. Horse rescue projects, which are mostly small, volunteer operations with limited land and resources, are feeling the consequences of this convergence of events. In the meantime, many now unaffordable horses are being sold to abbatoirs south of the border where inhumane methods of slaughter are practiced.
meer: http://www.time.com/time/(...)9950,00.html?cnn=yes
pi_59089909
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 13:40 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Lordi
Ik ga toch net iets meer voor o.a. At the gates en Carcass.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 14:26:35 #25
Stranger than fiction
pi_59089973
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 14:14 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

meer: http://www.time.com/time/(...)9950,00.html?cnn=yes
Paardenvlees is best goed te doen.