Goed, komtie dan hé

Vanochtend, rond half 7 reed ik op de A1 nabij Ede. Er was wat (langzaamrijdende) file, opzich niet zo bijzonder. Had vannacht maar paar uur slaap gehad dus dat ritje naar Amsterdam had ik eigenlijk niet zo'n zin in maar vooruit

Reed achter een blauwe VW Transporter, welke ineens redelijk remde, en ik was wat moe dus mijn reactietijd was niet optimaal

Collega zei van Lucas pas op, nou goed ik remmen oke niks aan de hand. Dacht toen van nou, laat ik maar gewoon ff zoals het hoort was afstand houden, een meter of 2, we reden toen stapvoets.
15 seconden ongeveer na dit, voelen we een klap, duidelijk dat er iemand tegen aan zat die niet op zat te letten. Meteen daarna een nog hardere klap, echt BAM! #!@#$@% en de auto schoot een stuk vooruit, zeker een meter. Zat ik alsnog bijna op die VW Transporter voor mij

Gelukkig is de GMC een automaat en had ik mijn voet al bij de rem, automatisch trapte ik dus de rem in tijdens de aanrijding... En dan nóg een meter doorschuiven ook
Acher mij zie ik een Ford Transport (lekker originele namen ook

) staan, en de bestuurder stapt uit. Ik denk gvd wat krijgen we nu dan!@!# Terwijl ik uitstap zie ik achter de Ford nóg een bus staan, waar iemand uit stapt. Duidelijk dus, 2 klappen kwamen door de 2 bussen.
Wat is er nou gebeurd... De VW Transport achter ons heeft niet op zitten letten, is vol tegen de Ford aangereden, waarna de Ford doorschoot tegen ons. Vervolgens is die VW ook nog achter beland, vandaar die 2e harde klap
Enfin politie gebeld, vluchtstrook op, papieren ingevuld enzo. Wordt allemaal afgehandelld want ik was gelukkig niet fout
swarma
Schade:
- Ik zelf pijnlijke verkrampte rug, Collega 2 last van nek, collega 3 last van rug en nek (lag los op bank achter)
- Fordbestuurder ook last van nek + rug
- VWbestuurder, niks. Althans hij bleef er zo nuchter onder dat ik de indruk kreeg dat ie dit elke week wel had
GMC:
- Bumper + chassis omhoog gewrongen, portieren ontzet achter.
Ford:
- Voorkant vervormd, achterkant in elkaar gevouwen. VW heeft hogere bumper en knalde er met zon vaart in, dat die deuren niet zomaar meer te openen zijn. Zie ook kentekenafdruk @ terrorpics
VW:
- Ogenschijnlijk niks, maar het ABS is teruggeveerd en daaronder zal écht wel wat flinke schade zitten...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()