Ja, heb ik al eens gezien.. heftig filmpje!quote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:37 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Wees blij dat je er niet onder stond, zag hier(?) laatst nog een filmpje van een boom die door bliksem wordt getroffen:
Deze kende ik nog niet. Je moet wel 7 kleuren stront schijten als je dit overkomtquote:
Het dichtste bij een inslag dat ik ooit gekomen ben is 100 meter geloof ikquote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:53 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Deze kende ik nog niet. Je moet wel 7 kleuren stront schijten als je dit overkomt
Time Lapse in elkaar gezet. Alleen ben ik jammergenoeg wat te vroeg gestopt... Een 2e cel begon ook net te ploffen. Verder heeft Youtube de eerste secondes verkloot.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:49 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Lekkere donkere wolkies.
Hier wat foto's van een bui die ontstaat (rechter). Misschien dat ik er nog een timelapse van maak(was gister):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wow, leuke fotos man!!quote:Op dinsdag 3 juni 2008 23:03 schreef JohnFoK het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier een paar foto's van mijn kant.
In Olst (ov) kwam er vanmmidag erg veel water uit de hemel, straten stonden blank, de brandweer heeft het water weggepompt, na veel overlast en plezier voor de jeugd is de situatie weer normaal.
Kijk, dat is nog eens wat water.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 23:03 schreef JohnFoK het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In Olst (ov) kwam er vanmmidag erg veel water uit de hemel, straten stonden blank, de brandweer heeft het water weggepompt, na veel overlast en plezier voor de jeugd is de situatie weer normaal.
Die onweersbui heb ik al gehad en het is een best pittige kan ik je vertellen. Bij de buren was een bolbiksem naar binnengegaan en ontaard in de meterkast. Verder is het riool overgelopen door de vele neerslag.quote:Op woensdag 4 juni 2008 00:22 schreef garnage-patrick het volgende:
volgens mij, krijgen wij (veendam) zometeen onweer![]()
Houd vooral http://estofex.org/ in de gaten. Die geeft voorspellingen welke met zwaar weer te maken hebben.quote:Op woensdag 4 juni 2008 03:12 schreef Thunderbowl het volgende:
waar kun je eigenlijk checken of er een flikse onweersbui op komst is?
en dan heb ik het over een of 2 dagen van te voren, dit wisten ze al veel eerder dat het een ontladings avond zou zijn voor 3/4 van nederland
het was veels te mooi om te zien, en ik had geen cam bij me.. dus nu zeker 5 maand wachten???
maarhm.. JA ik zou dat wel eens willen weten, hoe krijg je ontladingsonweer hier in nederland
Vandaag in het oosten nog kans op wat stevige buien.quote:
Benelux to northern Balkans
Unstable air mass is pushed to the south-west as dry air enters northern Germany. Given rather high instability and weak CIN, thunderstorms are expected along the main convergence zone where forcing will likely be sufficient for initiation during peak heating in the afternoon hours. Over some regions, stratiform rain will likely inhibit instability especially over southern Germany. Thunderstorms that form do not encounter favourable vertical wind shear, and chance for severe weather is expected to be rather low. Stronger cells will likely be accompanied be marginally severe hail and strong wind gusts. However, given complex low-level wind field, with various outflow-boundaries, wont exclude one or two short-lived organized convective cells, capable of producing isolated severe hail. Overall threat seems to be low, though.
Klimaatsverandering hequote:Op woensdag 4 juni 2008 03:49 schreef SiGNe het volgende:
Ligt het trouwens aan mij of hebben we dit soort onweersstormen en fikse regenbuien tegenwoordig veel meer dan laten we zeggen 20 jaar geleden?
Die bui hadden we dan ook in Deventer, hier volgens mij niks ondergelopen of overstroomd.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 23:03 schreef JohnFoK het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee.quote:Op woensdag 4 juni 2008 03:49 schreef SiGNe het volgende:
Ligt het trouwens aan mij of hebben we dit soort onweersstormen en fikse regenbuien tegenwoordig veel meer dan laten we zeggen 20 jaar geleden?
Niks geen.. dus veel?quote:Op maandag 2 juni 2008 23:36 schreef Prowl het volgende:
Niks geen onweer vandaag alleen wat gedruppel nu
2 dagen vantevoren weten ze niet hoe zwaar dergelijk onweer zal worden. Het blijft moeilijk om een dergelijk verschijnsel juist te voorspellen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 03:12 schreef Thunderbowl het volgende:
waar kun je eigenlijk checken of er een flikse onweersbui op komst is?
en dan heb ik het over een of 2 dagen van te voren, dit wisten ze al veel eerder dat het een ontladings avond zou zijn voor 3/4 van nederland
het was veels te mooi om te zien, en ik had geen cam bij me.. dus nu zeker 5 maand wachten???
maarhm.. JA ik zou dat wel eens willen weten, hoe krijg je ontladingsonweer hier in nederland
Er zit weinig beweging in. Daar zal flink wat neerslag vallen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:38 schreef Fredo55 het volgende:
Check die buien in het oosten, die hangen gewoon stil.
naar mijn idee juist nietquote:Op woensdag 4 juni 2008 03:49 schreef SiGNe het volgende:
Meestal gaat het om een windstoot of downburst (lucht die door de neerslag mee uit de bui valt). Verder waren de afgelopen dagen de omstandigheden niet zo gunstig voor de vorming van hozen. Ik denk dat het onwaarschijnlijk is.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:14 schreef Barbaaf het volgende:
Hier (Capelle a/d IJssel) geruchten dat er een windhoosje geweest is, iemand die er iets over gehoord heeft?
Ja heb ik dus ookquote:Op woensdag 4 juni 2008 17:48 schreef kepler het volgende:
[..]
naar mijn idee juist niet(alhoewel dat wel tot maar 15 jaar terug gaat ongeveer
)
Ik heb het idee dat er vroeger veel vaker warmte-onweer was na een lekkere zomerdagMaar dat is gewoon mijn gevoel
Rond eind augustus/begin september was dat altijd wel zo ja, maar in de lente meestal toch niet?quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:48 schreef kepler het volgende:
[..]
naar mijn idee juist niet(alhoewel dat wel tot maar 15 jaar terug gaat ongeveer
)
Ik heb het idee dat er vroeger veel vaker warmte-onweer was na een lekkere zomerdagMaar dat is gewoon mijn gevoel
Het zijn juist de mensen die van slag zijn. Het weer is gewoon andersquote:Op woensdag 4 juni 2008 20:28 schreef SiGNe het volgende:
Het weer is steeds meer van slag de laatste jaren.
dat lijkt alleen maar zo, omdat de media er veel aandacht aanbesteedtquote:Op woensdag 4 juni 2008 20:28 schreef SiGNe het volgende:
Zag op RTL net ook een leuk weerkaartje van scandinavië, 30+ graden morgen![]()
Het weer is steeds meer van slag de laatste jaren.
Noway in mijn vakantie kurk droog en lekker warm.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:11 schreef ItaloDancer het volgende:
Nou ja als je in mei al zomerweer hebt zal er ook wel wat extra kans op onweer zijn, maar in totaal heb ik niet het idee dat er meer onweer is (over het hele jaar gezien)... augustus is inderdaad twee keer regenseizoen geweest, dit keer mag het stuivertje wisselen met juli
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |