Hier inzuid regende t anders aardig hard ineens zo rond 12u gisteravondquote:Op maandag 2 juni 2008 18:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik ging om 01:00 naar bed en niks bijzonders in R'dam-Zuid geweest hoor
Dat is een onweerscomplexje dat net vanuit het niets is ontstaan. Het trekt nu weg richting Salland, dus daar hebben we niks meer mee te maken.quote:Op maandag 2 juni 2008 18:38 schreef Rikketik het volgende:
Hier in Enschede rommelt het nu ook een beetje vanuit het zuid-westen. Het is nog steeds wel ver weg though.
Rotterdam is groot, maar zo groot nou ook weer nietquote:Op maandag 2 juni 2008 18:40 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Hier inzuid regende t anders aardig hard ineens zo rond 12u gisteravond
Lijkt me sowieso een bui waar je niet veel van hoeft te verwachten, mocht die over je heentrekken.quote:Op maandag 2 juni 2008 18:41 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dat is een onweerscomplexje dat net vanuit het niets is ontstaan. Het trekt nu weg richting Salland, dus daar hebben we niks meer mee te maken.
wijk=Negerwaard(Beverwaard)quote:Op maandag 2 juni 2008 18:41 schreef Piles het volgende:
[..]
Rotterdam is groot, maar zo groot nou ook weer niet
Die rivier heeft meer invloed dan je denkt. Ik heb al een aantal keer meegemaakt dat ik in Noord in de metro stapte, prachtig weer en ik kom in Zuid boven de grond en het is echt keiharde regen.quote:Op maandag 2 juni 2008 18:41 schreef Piles het volgende:
[..]
Rotterdam is groot, maar zo groot nou ook weer niet
juist ja, bui vóór de brienenoordbrug na de brienenoordbrug geen druppelquote:Op maandag 2 juni 2008 18:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Die rivier heeft meer invloed dan je denkt. Ik heb al een aantal keer meegemaakt dat ik in Noord in de metro stapte, prachtig weer en ik kom in Zuid boven de grond en het is echt keiharde regen.
Eén keer kwam ik druipend binnen op het werk en al m'n collega's:![]()
![]()
Want daar was het gewoon droog, nog geen druppel gevallen!
quote:Op maandag 2 juni 2008 18:45 schreef IkWilbert het volgende:
Hier in twente nu constant gerommel... beetje regen. Nog niets spectaculairs helaas.
Idem hiero!quote:Op maandag 2 juni 2008 18:39 schreef Gummibeer79 het volgende:
Einhoven WC Woensel: 't is om te janken wat een aanfluiting.... Vol verwachting de lucht in de gaten gehouden en in zwembroek met washandje en douchegel buiten gaan staan......
Nou, da's goed lullig als er niks valt!
De komende uren lijkt het er iig niet in te zitten nee.quote:Op maandag 2 juni 2008 18:09 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Die bui die deze kant op kwam trekt naar België, wordt niets voor ons dus. Lijkt overigens wel of de temperatuur ná de bui weer op begint te lopen, voor de bui uit begon e.e.a. wat af te koelen, maar nu heeft de wind weer föhn temperatuur...
posten die zooiquote:Op maandag 2 juni 2008 19:03 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Heb met me cam een filmpje kunnen opnemen van bliksem die voor me raam inslaat in een lantaarnpaal!
Niet huilen...de 2e is een erg mooie...hier in Amsterdam is het bewolkt maar er gebeurt "nog" niets.quote:Op maandag 2 juni 2008 18:59 schreef kebabkever het volgende:
Sorry voor de matige kwaliteit, maar deze wolken trekken in zwolle voor mij langs.. De donder lijkt aan één stuk door te gaan
en wanneer zet je hem online of hou je hem voor jezelf?quote:Op maandag 2 juni 2008 19:03 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Heb met me cam een filmpje kunnen opnemen van bliksem die voor me raam inslaat in een lantaarnpaal!
Laat zien dan!quote:Op maandag 2 juni 2008 19:03 schreef Dutch_Nelson het volgende:
OMGquote:
quote:ZWARE ONWEERSBUIEN TREKKEN OVER HET LAND (Frederik Vollaert)
ma 02/06/08 19:04 (UPDATE) - Een zware onweerszone trekt over het land. De eerste bliksems hebben zich al aangediend, de onweersbuien gaan in sommige regio's gepaard met hagel en zware regenval.
Weerman Frank Deboosere wijst op de ernst van de onweders en waarschuwt voor schade de komende uren door blikseminslagen, wateroverlast en mogelijk ook felle rukwinden.
De eerste onweders barstten rond 17 uur los boven het zuiden van de provincies Oost- en West-Vlaanderen, daarna kwamen het noorden van de provincies Antwerpen en Limburg aan de beurt.
In Vlaams-Brabant was er sprake van felle hagel in de streek rond Hoegaarden en Tienen. Ook Brussel kreeg te maken met felle regenbuien maar ontsnapte wel aan de zwaarste onweders.
Rond 18 uur waren de streken rond Gent en Leuven aan de beurt. In Gent is de bliksem ingeslagen in een seinhuisje, daardoor zijn er bij het spoor vertragingen van een 20-tal minuten.
Verwacht wordt dat het noodweer ons land zal verlaten via het noordwesten.
Ook veel hinder in Wallonië
Ook Wallonië kreeg het zwaar te verduren. Op de ring rond Charleroi is het ter hoogte van Mont-sur-Marchienne plaatselijk gevaarlijk rijden door een modderstroom op de weg. In de loop van de namiddag waren er al vertragingen in de regio's van Bergen, Namen en Charleroi.
Het spoorverkeer ondervindt ook erg veel hinder. Vooral de zone van Charleroi is zwaar getroffen. Zo rijden er geen treinen op lijn 130 tussen Charleroi-Zuid en Châtelet. Ook op de lijn tussen Charleroi en Marchienne moeten reizigers rekening houden met vertragingen.
Op de lijn 161 Brussel-Namen werd het treinverkeer 45 minuten lang onderbroken wegens een overstroming van een overweg in Gembloux. De vertragingen lopen daar op tot een half uur.
Prognose zegt maar weinig. Buien kunnen op ieder moment/plaats ontstaan atm.quote:Op maandag 2 juni 2008 19:23 schreef Gummibeer79 het volgende:
Prognose voor de komende 2 uur op buienradar.
Als ik het goed zie: Dit wordt 'm niet hier in Eindhoven.
Jammerrrrrr.......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |