abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59059104
Net op google video een hele goeie documentaire serie gezien van de BBC die ik toch even wil delen met iedereen hier.

Het bestaat uit drie delen van 1 uur en zet op een boeiende manier uiteen, waar we vandaag de dag staan op het gebied van technologie. Alle cutting-edge technologieen en toepassingen worden behandeld. De serie is gemaakt in 2007 dus nog erg recent.

Mijn favoriet is de Self-Replicator. Een apparaat dat atomen opbouwt tot objecten naar keuze zo in je woonkamer! In Startrek gebruiken ze dit apparaat ook en volgens de wetenschapper in deel drie kan dit 15 tot 20 jaar in de toekomst liggen! Dit zou verstrekkende gevolgen hebben voor hoe onze maatschappij en economie zijn ingericht. Een computer, eten, meubels, alles kan zo in je woonkamer worden gefabriceerd... Zo zijn er nog meer ingrijpende veranderingen die wij in ons leven allemaal nog kunnen meemaken en in deze serie worden ze stuk voor stuk goed uiteengezet.

De drie delen zijn hier te vinden:
http://video.google.nl/videosearch?q=michio+kaku&sitesearch=#q=michio%20kaku&sitesearch=&dur=3
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  Donald Duck held zondag 1 juni 2008 @ 23:43:13 #2
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_59059383
klinkt interessant. later eens bekijken
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_59077067
schop
pi_59122640
quote:
Op zondag 1 juni 2008 23:43 schreef __Saviour__ het volgende:
klinkt interessant. later eens bekijken
Zeker interessant. Beetje vreemd dat niet meer mensen reageren. Iedereen is natuurlijk druk met allochtonen bashen in andere topics.
pi_61338472
Nog maar eens een schopje.
pi_61365350
interessant. raar dat er zo weinig mensen reageren

[ Bericht 96% gewijzigd door kut_klo0n op 04-09-2008 01:43:38 ]
  vrijdag 5 september 2008 @ 00:25:31 #7
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_61390580
Ik ben een paar dagen geleden op deze video's gestuit. Zeer interessant, sowieso weet die Michio Kaku wetenschappelijke zaken goed te brengen...
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_61402092
quote:
Op donderdag 4 september 2008 00:23 schreef kut_klo0n het volgende:
DE ONTEMBARE LEEUWEN
WOPWOPWOP
pi_61405029
quote:
Op zondag 1 juni 2008 23:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Net op google video een hele goeie documentaire serie gezien van de BBC die ik toch even wil delen met iedereen hier.

Het bestaat uit drie delen van 1 uur en zet op een boeiende manier uiteen, waar we vandaag de dag staan op het gebied van technologie. Alle cutting-edge technologieen en toepassingen worden behandeld. De serie is gemaakt in 2007 dus nog erg recent.

Mijn favoriet is de Self-Replicator. Een apparaat dat atomen opbouwt tot objecten naar keuze zo in je woonkamer! In Startrek gebruiken ze dit apparaat ook en volgens de wetenschapper in deel drie kan dit 15 tot 20 jaar in de toekomst liggen! Dit zou verstrekkende gevolgen hebben voor hoe onze maatschappij en economie zijn ingericht. Een computer, eten, meubels, alles kan zo in je woonkamer worden gefabriceerd... Zo zijn er nog meer ingrijpende veranderingen die wij in ons leven allemaal nog kunnen meemaken en in deze serie worden ze stuk voor stuk goed uiteengezet.

De drie delen zijn hier te vinden:
http://video.google.nl/videosearch?q=michio+kaku&sitesearch=#q=michio%20kaku&sitesearch=&dur=3
toekomstmuziek!
helaas geeft men liever geld uit aan dingen om andere mensen mee dood te maken dan aan iets werkelijk constructiefs

maar ik zal ze eens bekijken
pi_61415231
Dit is een interessante visualisatie van een paar van de nieuwe concepten en ontwikkelingen die we tegemoet kunnen zien.
De belangrijkste is inderdaad waarschijnlijk de nanomachine, zeker de zelfreplicerende variant. Geef het ding een tank met bouwstoffen en een programma en hij kan alles voor je bouwen, tot aan auto's en huizen toe.
Een van de zaken die ik nog miste was het verschijnsel utility fog. Dat is een nog wat exotischer uitvloeisel van de nanotechnologie waarmee letterlijk een holodek gemaakt kan worden.
Een goede serie voor de Nederlandse TV hoewel die in het algemeen niet zo sterk is in diepgang.

Eventuele referenties naar Startrek zijn overigens zeer leerzaam in dit verband. Toen de serie begon in de zestiger jaren waren de gebruikte technologieën zeer futuristisch. In de loop der tijd heb ik kunnen waarnemen dat de schrijvers van de serie steeds meer moeite hebben gekregen om de echte wereld technologisch voor te blijven.
pi_61415488
Kaku is een genie. Hoewel hij vanuit de theoretische natuurkunde opereert, beschouw ik hem als een van de grootste hedendaagse filosofen.

Voor geintereseerden, lees zijn boek Parallel Worlds.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_61416011
Ik heb z'n boek over quantumveldentheorie gelezen maar was daar niet zo weg van. Zijn bijdragen aan wetenschappelijke programma's vind ik wel altijd tov
pi_61417048
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 22:17 schreef Flashwin het volgende:
Kaku is een genie. Hoewel hij vanuit de theoretische natuurkunde opereert, beschouw ik hem als een van de grootste hedendaagse filosofen.

Voor geintereseerden, lees zijn boek Parallel Worlds.
Heel goed boek, maar ik vond Hyperspace toch net ietsje beter.
  zaterdag 6 september 2008 @ 02:47:33 #14
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_61420243
Ja dat ken ik, zag t toevallig laatst op youtube. Leuk
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_61420332
Ach ja, het is toch altijd weer afwachten welke tendenzen zich wél zullen doorzetten in de maatschappij en welke niet.

In de jaren vijftig werd door sommigen voorspeld dat iedereen binnen dertig jaar zijn privé-helikopter zou hebben om mee naar het werk te gaan. Dat is er ook nooit van gekomen.

Maar goed ik ga de docu zeker eens bekijken.
  zaterdag 6 september 2008 @ 03:12:40 #16
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_61420395
Verder snap ik niet dat er hier zo weinig gereageerd wordt
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zaterdag 6 september 2008 @ 20:28:03 #17
220836 rinzzz
Zoekt en gij zult moe worden.
pi_61434390
tof, bedankt
  zondag 7 september 2008 @ 01:30:25 #18
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_61440803
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 03:12 schreef Parafernalia het volgende:
Verder snap ik niet dat er hier zo weinig gereageerd wordt
Omdat we het aan het kijken zijn.

Dat van de nanotubes wist ik al dat dat ontwikkeld wordt, maar dat men nu ook onze hersenen zo kan beïnvloeden om iemand van een depressie af te helpen is wel een hele stap voorwaarts naar een cyberbrain. Hoewel dat een gewedige ontwikkeling lijkt, moet de mensheid wel voor waken dat zo'n gedeeltelijk electronische brein niet onder controle valt van een elite/regering.
The Internets, I needs it..
  zondag 7 september 2008 @ 10:22:51 #19
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_61443302
Evolution Cyborg
Auf dem Weg zur Mensch-Maschine

Technik 45 Min.
Sonntag, 07.09.2008
19:15 - 20:00 Uhr
ZDF Dokukanal
quote:
In einigen Bereichen der Medizin ist es gelungen, den menschlichen Körper mit elektronischen Bauteilen zu ergänzen, um beispielsweise ertaubten Patienten das Hören wieder zu ermöglichen oder Blinden ein rudimentäres Sehvermögen zurückzugeben. Eine echte Fusion von Lebewesen und Maschine stellt der Neurochip dar, bei dem Nervenzellen und Chips direkt aneinander gekoppelt sind. Die Forschungen auf diesem Gebiet stehen allerdings noch ganz am Anfang. Einige Wissenschaftler wie der Brite Kevin Warwick sehen in der Verschmelzung von Mensch und Maschine allerdings den einzigen Weg, wie der Mensch gegenüber den immer leistungsfähigeren Maschinen und Computern die Oberhand behalten kann.
Voor geintresseerden.
Veel kijkplezier
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_99377446
schop!
  dinsdag 12 juli 2011 @ 21:11:01 #21
313416 Polonium210
Radioactief.
pi_99384276
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2008 23:07 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Heel goed boek, maar ik vond Hyperspace toch net ietsje beter.
Ik vond zijn Physics of the Impossible ook erg goed.
pi_99386382
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 21:11 schreef Polonium210 het volgende:

[..]

Ik vond zijn Physics of the Impossible ook erg goed.
Daar ben ik wel in begonnen, maar die heb ik nog niet kunnen uitlezen... Ik heb zo'n 15 boeken liggen die ik heel enthousiast heb gekocht, maar waarin ik alleen nog maar een paar bladzijdes heb gelezen :@
pi_116295801
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2008 00:23 schreef kut_klo0n het volgende:
pi_116307945
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 03:23 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Inderdaad, zijn er hier meer mensen die graag dit soort documentaires kijken?
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Horizon_episodes
  Moderator zondag 2 september 2012 @ 16:07:37 #25
9859 crew  Karina
Woman
pi_116307990
ALS er ooit een replicator wordt uitgevonden dan wil ik die! En een holodeck :P
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: