Zeker interessant. Beetje vreemd dat niet meer mensen reageren. Iedereen is natuurlijk druk met allochtonen bashen in andere topics.quote:Op zondag 1 juni 2008 23:43 schreef __Saviour__ het volgende:
klinkt interessant. later eens bekijken
quote:Op donderdag 4 september 2008 00:23 schreef kut_klo0n het volgende:
interessant. raar dat er zo weinig mensen reageren
toekomstmuziek!quote:Op zondag 1 juni 2008 23:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Net op google video een hele goeie documentaire serie gezien van de BBC die ik toch even wil delen met iedereen hier.
Het bestaat uit drie delen van 1 uur en zet op een boeiende manier uiteen, waar we vandaag de dag staan op het gebied van technologie. Alle cutting-edge technologieen en toepassingen worden behandeld. De serie is gemaakt in 2007 dus nog erg recent.
Mijn favoriet is de Self-Replicator. Een apparaat dat atomen opbouwt tot objecten naar keuze zo in je woonkamer! In Startrek gebruiken ze dit apparaat ook en volgens de wetenschapper in deel drie kan dit 15 tot 20 jaar in de toekomst liggen! Dit zou verstrekkende gevolgen hebben voor hoe onze maatschappij en economie zijn ingericht. Een computer, eten, meubels, alles kan zo in je woonkamer worden gefabriceerd... Zo zijn er nog meer ingrijpende veranderingen die wij in ons leven allemaal nog kunnen meemaken en in deze serie worden ze stuk voor stuk goed uiteengezet.
De drie delen zijn hier te vinden:
http://video.google.nl/videosearch?q=michio+kaku&sitesearch=#q=michio%20kaku&sitesearch=&dur=3
Heel goed boek, maar ik vond Hyperspace toch net ietsje beter.quote:Op vrijdag 5 september 2008 22:17 schreef Flashwin het volgende:
Kaku is een genie. Hoewel hij vanuit de theoretische natuurkunde opereert, beschouw ik hem als een van de grootste hedendaagse filosofen.
Voor geintereseerden, lees zijn boek Parallel Worlds.
Omdat we het aan het kijken zijn.quote:Op zaterdag 6 september 2008 03:12 schreef Parafernalia het volgende:
Verder snap ik niet dat er hier zo weinig gereageerd wordt
Voor geintresseerden.quote:In einigen Bereichen der Medizin ist es gelungen, den menschlichen Körper mit elektronischen Bauteilen zu ergänzen, um beispielsweise ertaubten Patienten das Hören wieder zu ermöglichen oder Blinden ein rudimentäres Sehvermögen zurückzugeben. Eine echte Fusion von Lebewesen und Maschine stellt der Neurochip dar, bei dem Nervenzellen und Chips direkt aneinander gekoppelt sind. Die Forschungen auf diesem Gebiet stehen allerdings noch ganz am Anfang. Einige Wissenschaftler wie der Brite Kevin Warwick sehen in der Verschmelzung von Mensch und Maschine allerdings den einzigen Weg, wie der Mensch gegenüber den immer leistungsfähigeren Maschinen und Computern die Oberhand behalten kann.
Ik vond zijn Physics of the Impossible ook erg goed.quote:Op vrijdag 5 september 2008 23:07 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Heel goed boek, maar ik vond Hyperspace toch net ietsje beter.
Daar ben ik wel in begonnen, maar die heb ik nog niet kunnen uitlezen... Ik heb zo'n 15 boeken liggen die ik heel enthousiast heb gekocht, maar waarin ik alleen nog maar een paar bladzijdes heb gelezenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:11 schreef Polonium210 het volgende:
[..]
Ik vond zijn Physics of the Impossible ook erg goed.
quote:Op donderdag 4 september 2008 00:23 schreef kut_klo0n het volgende:
interessant. raar dat er zo weinig mensen reageren
Inderdaad, zijn er hier meer mensen die graag dit soort documentaires kijken?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |