Theoretische gezien heeft een aap even veel kans 5 miljoen te winnen.quote:Op maandag 8 december 2008 23:47 schreef tong80 het volgende:
Ze zouden als experiment eens een aap zo'n spel moeten laten spelen en kijken wat ie wint
Een knop invoeren of ie door wil of nietquote:Op dinsdag 9 december 2008 00:26 schreef sander89 het volgende:
[..]
Theoretische gezien heeft een aap even veel kans 5 miljoen te winnen.
Gewoon elke koffer iets lekker doen, eerst koffer die hij kiest is voor zich zelf en dan een hele afval race.
Alleen stoppen door een bod van een bank word lastig.
http://endemol.nl/Organisatie/default.aspx?fID=6365&rID=2631quote:Miljoenenjacht: risico’s bij verlies, behoudendheid bij winst
Mensen die veel geld verliezen nemen enorme risico’s om het tij te keren. Dat concludeert Thierry Post, hoogleraar financiële economie van de City University in Londen, die samen met enkele mede-onderzoekers zo’n tweeduizend uitzendingen van Miljonenenjacht in binnen- en buitenland heeft geanalyseerd.
De Miljoenenjacht-shows, die in tachtig landen op televisie worden uitgezonden, waren voor het onderzoeksteam een prachtige proeftuin om research te doen naar de risicobereidheid van mensen. Belangrijkste conclusie uit het onderzoek is dat de Miljoenenjacht-deelnemers geen calculerende rekenmachines zijn, maar zich laten leiden door emotie.
Het team van Post vond een duidelijk patroon in de keuzes van de kandidaten. Als zij geld verliezen en er bestaat nog een kans om het tij te keren, dan zijn zij bereid extra risico te nemen. Het extra risico kan dan weer leiden tot extra verliezen en zo kan volgens Post een neerwaartse spiraal ontstaan.
Als het verlies echter onomkeerbaar is zullen de kandidaten daarin berusten en verdere risico’s vermijden, concludeert Post. Dat geldt ook omgekeerd: een kandidaat die op winst staat maar nog steeds kans heeft om flink terug te vallen zal zich behoudender opstellen.
Over het gokverschil tussen mannen en vrouwen durft Post geen uitspraken te doen. “Bij de show is er doorgaans een partner die vanuit het publiek raad geeft. Je kunt dus nooit onderzoeken of er verschil bestaat. Wellicht kan dat als je een show hebt waaraan alleen homo- en lesbostellen meedoen.’’
Bij het bekijken van de beelden is Post ook nog wat anders opgevallen: “Amerikanen zijn veel uitbundiger dan Zwitsers. Amerikanen gaan helemaal los in de show, zijn hyperactief en maken soms een radslag, terwijl in Zwitserland Miljoenenjacht best saai is. Iedereen zit netjes op een stoel. Nederlanders zitten ertussenin.’’
En is dat een pukkel daar linksonder naast d'r kin?quote:Op zondag 14 december 2008 22:31 schreef Adelante het volgende:
gelukkig wel een blond mokkel met ketting met naam d'r op
Dat is toch nooit zo? Je kunt op elk moment nog meer verdienen dan het actuele bod, dus het tij is altijd nog te keren.quote:Op woensdag 10 december 2008 18:33 schreef Tabloid het volgende:
[Als zij geld verliezen en er bestaat nog een kans om het tij te keren, dan zijn zij bereid extra risico te nemen.
Als het verlies echter onomkeerbaar is zullen de kandidaten daarin berusten en verdere risico’s vermijden, concludeert Post.
hij is zelfs een keer met 10 euro moeten aanbellen andersquote:Op zondag 14 december 2008 22:44 schreef John.Milton het volgende:
Het wordt ook een beetje pijnlijk om te presenteren zo. Het leukste moet straks nog komen, dan komt Winston met een cheque van 85 euro bij mensen thuis.
Ooit heeft ie 10 euro uit moeten reiken... Had ie gewoon contant gegevenquote:Op zondag 14 december 2008 22:44 schreef John.Milton het volgende:
Het wordt ook een beetje pijnlijk om te presenteren zo. Het leukste moet straks nog komen, dan komt Winston met een cheque van 85 euro bij mensen thuis.
Nog mooier is het dan als de mensen niet hebben gekeken en heel wat verwachtenquote:Op zondag 14 december 2008 22:44 schreef John.Milton het volgende:
dit was de ultiemequote:Op zondag 14 december 2008 22:45 schreef Mr.Houdoe het volgende:
[..]
Ooit heeft ie 10 euro uit moeten reiken... Had ie gewoon contant gegeven
Dit is btw echt een-uitzending
quote:Op zondag 14 december 2008 22:45 schreef Mr.Houdoe het volgende:
[..]
Ooit heeft ie 10 euro uit moeten reiken... Had ie gewoon contant gegeven
Precies, zij was gewoon echt dom en ik wenste haar ook die 500 euro toe. Zóveel kansen gehad om er mooi uit te komen, en dan met 500 naar huis. Domme koe. Voor deze man en zn vrouw vind ik het -tot nu toe- wel kut inderdaad.quote:
Deze had ik ook wel wat meer gegund.quote:Op zondag 14 december 2008 22:46 schreef SjonLok het volgende:
ik vind 't wel lullig voor die jongen en zijn vrouw.
Soms heb je van die kandidaten die echt irri zijn, en waarvan ik hoop dat ze verliezen. Maar hun gun ik 't wel, dus vind ik 't wel lullig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |