abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59054589
Klik hier

"Congratulations Ireland. You're having the referendum 486 million people have been denied". Harry van Bommel: “Als enige Europeanen krijgen de Ieren de kans zich uit te spreken over dit belangrijke verdrag. Er rust een historische taak op hun schouders.”

Wie A zegt moet ook B zeggen?
In Nederland krijgen we niet alsnog het recht om - na voldoende door een onafhankelijke commissie te zijn geïnformeerd - voor of tegen het Verdrag van Lissabon te stemmen. Het kabinet is bang voor een 'nee' en is derhalve niet meer geïnteresseerd in de mening van haar volk. De initiatiefwet van Van Bommel van de SP voor een referendum stuit hoogstwaarschijnlijk op een meerderheid in de kamer die tegen is, waaronder nu ook de PvdA (citaat verkiezingsprogramma PvdA: “Voor een nieuw (grondwettelijk) verdrag is een nieuw referendum nodig.”). Zolang er in het binnenland via de laatste kleine hoop, te weten politieke druk middels een burgerinitiatief, nog altijd geen referendum gaat plaatsvinden moeten de tegenstanders van het verdrag van Lissabon hun hoop vestigen op Ierland: teken de petitie!

[ Bericht 0% gewijzigd door JJasperO op 01-06-2008 21:12:16 ]
  zondag 1 juni 2008 @ 20:30:57 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_59054975
Ik ben voor verregaande europese integratie. Laten we in godsnaam al die staatjes die Europa vormen en al eeuwen lopen te bakkeleien eindelijk eens samenvoegen zodat we een grootmacht worden en kunnen meepraten over het wel en wee van deze planeet op het hoogste niveau.
pi_59055091
Ik heb een ingebouwd argwaan tegen grote machten. Meepraten over de problemen des werelds kan ook wel middels politiek overleg tussen landen ipv grootmachten. Je verliest als Nederland soevereiniteit als dit verdrag, dat nog evengoed grondwettelijk is maar niet meer zo wordt genoemd, erdoor komt. Neem bv de wet vanuit europa die bepaalt dat telecomgegevens minimaal 6 maanden bewaard dienen te worden. Zitten wij daar op te wachten? Je dient samen te werken op gebieden van grensoverschrijdende zaken, maar meer ook niet.

Buiten de gehele discussie om over welke richting we met Europa in willen slaan is het m.i. onacceptabel dat het kabinet, dat blijkbaar de vorige keer niet het mandaat had, het volk niet nog een keer haar goed- of afkeur vraagt over dit enorm belangrijk verdrag. Een stem tegen dit verdrag is evenwel geen stem tegen een samenwerkend Europa, enkel de vorm waarin.
  zondag 1 juni 2008 @ 21:02:53 #4
189777 zagevent
what's in a name
pi_59055688
quote:
Op zondag 1 juni 2008 20:30 schreef remlof het volgende:
Ik ben voor verregaande europese integratie. Laten we in godsnaam al die staatjes die Europa vormen en al eeuwen lopen te bakkeleien eindelijk eens samenvoegen zodat we een grootmacht worden en kunnen meepraten over het wel en wee van deze planeet op het hoogste niveau.
Ik ben tegen. Een verenigd Europa zou zeer slecht zijn. De staten onderling verschillen té veel van elkaar om één geheel te vormen. Zo als het nu is, is het al veels te erg. Want hoe gaat is de EU wereldvreemd. Kijk maar naar die situatie met die onderzoekscommissie in de rand rond Brussel.
Een Spanjaard die absoluut geen kennis heeft van de Zweedse gewoonten gaat even bepalen hoe en hoeveel men daar mag gaan vissen. Dát is de EU.
pi_59055811
Laten we hopen dat die Ieren zo verstandig zijn tegen te stemmen.

Waarom zouden we willen dat Europa een grootmacht wordt? Wat hebben wij als burgers daar aan?
pi_59055826
Als burger hebben we dan minder inspraak, dát hebben we eraan.
pi_59055865
quote:
Op zondag 1 juni 2008 21:09 schreef JJasperO het volgende:
Als burger hebben we dan minder inspraak, dát hebben we eraan.
Jeeeeej! Nog minder democratie!
  zondag 1 juni 2008 @ 21:15:45 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_59055974
Ik heb jaren in het VK en in Italië gewoond en gewerkt, gewoon omdat het kon dankzij de EU. En zoveel verschillen we echt niet, we lopen elkaar al duizenden jaren te beïnvloeden qua cultuur en handel. Het één staat worden van de EU landen is gewoon de logische volgende stap. Het is alleen jammer dat het stukje bij beetje moet, omdat anders de provinciale boertjes die niet verder dan de horizon kijken het niet willen pikken. Groter denken dan je achtertuin is moeilijk immers.
pi_59056024
Waarom zou groter denken gepaard moeten gaan met ''verregaande europese integratie''. Als iedereen nu gewoon z'n eigen identiteit en soevereinitiet behoudt, kunnen we alsnog emigratie, armoede, milieu en criminaliteit verbeteren/bestrijden.
  zondag 1 juni 2008 @ 21:21:31 #10
104871 remlof
Europees federalist
pi_59056094
quote:
Op zondag 1 juni 2008 21:18 schreef JJasperO het volgende:
Waarom zou groter denken gepaard moeten gaan met ''verregaande europese integratie''. Als iedereen nu gewoon z'n eigen identiteit en soevereinitiet behoudt, kunnen we alsnog emigratie, armoede, milieu en criminaliteit verbeteren/bestrijden.
Niet met open grenzen. En die hebben we nodig om economisch mee te kunnen blijven draaien.
pi_59056294
Angstzaaierij noem ik dat.
pi_59060023
quote:
Op zondag 1 juni 2008 21:21 schreef remlof het volgende:

[..]

Niet met open grenzen. En die hebben we nodig om economisch mee te kunnen blijven draaien.
De grenzen zijn nu al zo goed als open binnen de EU?
What Would Goku Do
pi_59102564
Ik wil JA stemmen.
Kan dat ook hier ergens?
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_59103421
quote:
En dan zal europa met een rotklap uitelkaar vallen net zoals met Joegoslavie, Sovjet Unie en (in de toekomst) Indonesie het geval is.

nee bedankt
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_59103580
Poep aan Harry van Bommel..
  dinsdag 3 juni 2008 @ 23:07:25 #16
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_59104200
Ierland zal wel JA stemmen. Sinds toetreding bij de EU is dat land stukken vooruit gegaan. Ohja, waar kan ik ook JA stemmen
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 4 juni 2008 @ 00:40:46 #17
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_59106060
quote:
Op zondag 1 juni 2008 21:15 schreef remlof het volgende:
Ik heb jaren in het VK en in Italië gewoond en gewerkt, gewoon omdat het kon dankzij de EU. En zoveel verschillen we echt niet, we lopen elkaar al duizenden jaren te beïnvloeden qua cultuur en handel. Het één staat worden van de EU landen is gewoon de logische volgende stap. Het is alleen jammer dat het stukje bij beetje moet, omdat anders de provinciale boertjes die niet verder dan de horizon kijken het niet willen pikken. Groter denken dan je achtertuin is moeilijk immers.
Diverse van elkaar in cultuur verschillende volken met dwang samenvoegen tot een 'eenheid'. Dat is in het verleden al zo vaak geprobeerd, altijd met een slecht eindresultaat. Je hoeft maar naar België te kijken om te zien hoe goed dat wel niet gaat. Of voormalig Joegoslavië, Irak, goh kijk zelfs eens in en oude stadswijk bij jer zelf om de hoek om te zien hoe geweldig dat allemaal gaat.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_59106833
Daar gaan we weer, de tegenstanders zijn tegen de aanpassing omdat ze tegen regelingen zijn die ook onder de huidige regels al kunnen worden ingevoerd zijn. Dat ze het kind met het badwater weggooien zien ze nooit in; door dat nieuwe verdrag krijgt eindelijk het Europese Parlement zeggenschap over al die directieven die er in Brussel worden opgesteld. Na 50 jaar krijgen we eindelijk een parlement dat ook kan functioneren als een parlement dat de Commissie controleert. En wat doen de anti' s ? Die gaan zeuren over de regels die tot stand zijn gekomen zonder democratische controle. Die er dus met hun onzinstrijd ook nooit kan komen. En ondertussen komen die regels er dus toch, omdat het EP er niks over te zeggen heeft.
pi_59106951
Mensen die een mening hebben terwijl ze niet weten waar het over gaat

Mensen die dneken dat Nederland zijn soevereiniteit verliest met dit verdrag

Mensen die denken dat Europa eens één land wordt !
  woensdag 4 juni 2008 @ 03:57:32 #20
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_59107202
quote:
Jij gaat nergens over meepraten. Het wordt de elite die het (in nog grotere mate) het voor het zeggen krijgt. De EU begint steeds meer op het Ancien Regime te lijken.
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 02:19 schreef De_Ananas het volgende:

Mensen die dneken dat Nederland zijn soevereiniteit verliest met dit verdrag

Mensen die denken dat Europa eens één land wordt !

Mensen die denken dat Nederland nu niet een vetorecht verliest en overstemd kan worden.

Mensen die ontkennen dat de kans dat Europa op den duur 'één land' wordt hiermee niet toeneemt.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  woensdag 4 juni 2008 @ 07:49:59 #21
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59107606
quote:
Op zondag 1 juni 2008 21:11 schreef FloggingMolly het volgende:

[..]

Jeeeeej! Nog minder democratie!
Lijkt me ondertussen een overduidelijke zaak.

Maar goed, sommige mensen kun je alles wijsmaken
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_59107868
Voor
pi_59107969
tegen
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 4 juni 2008 @ 09:17:23 #24
111528 Viajero
Who dares wins
pi_59108494
quote:
Op zondag 1 juni 2008 21:15 schreef remlof het volgende:
Ik heb jaren in het VK en in Spanje gewoond en gewerkt, ook mede door de EU. (Het is natuurlijk niet zo dat het voor de EU strikt verboden was in het buitenland te wonen.) Dat wil niet zeggen dat ik graag alle macht aan onverkozen mensen geef die in geheime vergaderingen besluiten nemen die voor iedereen in de EU gelden.

Hoe naief kan je zijn zeg. Ik ben niet anti-EU, maar wel fel tegen de manier waarop ze op duistere wijze steeds meer macht naar zich toe trekken.

Maar jij wil dus omdat je in het buitenland hebt gewoont graag een document accepteren dat niemand echt begrijpt? En dan op andere mensen neerkijken.. wat mij altijd zo verbaasd van die pro grondwet mensen is die extreme arrogantie.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 4 juni 2008 @ 09:18:44 #25
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59108518
tegen dus ook

Ik hou al niet van autoriteit, laat staan ondemocratische gecentraliseerde autoriteit van mensen wiens taal ik niet eens spreek.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')