abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59330367
Elk land hep zo zijn Maalderink. Guus Hiddink had er op de persconferentie van Rusland ook met een Pyotr Maalderinkov te maken..
Thus, what is of supreme importance in war is to attack the enemy's strategy. - SUN TZU
pi_59330768
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 09:49 schreef JJasperO het volgende:
Zucht, alweer die Maalderink...

Mensen prijzen 'm omdat ie informatie loskrijgt. Nou geweldig hoor. Iedereen kan informatie loskrijgen, gewoon inhoudelijk correcte vragen stellen. Maalderink kan dat echter op de één of andere manier niet zonder de helft van Nederland inclusief de geinterviewde te irriteren. Elke keer als er een persconferentie is zit ik tenenkrommend te kijken of hij de sfeer weer eens gaat verpesten. Het is gewoon een irritante kerel, klaar. Ok, de dag van Oranje weergeven kan hij dan wel zonder irriatieopwekking.

@hierboven, goede analyses.
Is een journalist er voor de sfeer dan?

En het is geen enkel probleem dat hij irritant is. Journalisten zijn er niet voor de lieve vrede.
  donderdag 12 juni 2008 @ 11:53:28 #153
140245 base3ball
State Of Mind
pi_59330944
Ik vind dat een journalist kritisch en scherp moet zijn. Dat is Maalderink ook en dat is aan hem te prijzen. Maar zijn vraagstelling is altijd heel slecht. Hij betrekt het antwoord heel vaak al in zijn vraag (die vaak ook veel te lang zijn).

Bovendien zijn zijn vragen heel vaak suggestief en zoekend naar dingen waar je helemaal niet naar moet zoeken. Bijvoorbeeld met van Persie, hij gaat als eerste de bus in dus zal hij wel kwaad zijn dat hij niet in de basis start? Buiten het feit dat de opstelling pas vrijdag wordt gemaakt door van Basten.

Er is een verschil tussen kritisch zijn en zoeken naar dingen. Dat laatste doet Maalderink en daarom is er zo'n antipathie tegen hem.
Everybody has a talent, most people just don't know what it is.
www.xi-online.nl
  donderdag 12 juni 2008 @ 11:53:49 #154
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_59330952
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:47 schreef SCH het volgende:

[..]

En het is geen enkel probleem dat hij irritant is. Journalisten zijn er niet voor de lieve vrede.
Nee, maar ik vind ook niet dat journalisten invloed moeten hebben op die lieve vrede. Ze moeten verslaan wat er gebeurt, een oorlogscorrespondent moedigt de vechtende partijen ook niet aan om er nog een paar bommen bij op te gooien.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  donderdag 12 juni 2008 @ 11:54:07 #155
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_59330960
quote:
Kritische, atypische volger van Oranje
Door ANNEMART VAN RHEE

LAUSANNE - Zelfs in de tsunami van euforie na de magistrale winst op Italië weet NOS-voetbalverslaggever Bert Maalderink met een welgemikte vraag John Heitinga's mondhoeken even omlaag te toveren in de catacomben van het Stade de Suisse. Een fantastische zege.

Gefeliciteerd. Maar had de speler wel verwacht dat hij niet in de basis stond? Waarop de zichtbaar balende Heitinga zuinig antwoordt dat hij 'best wel een beetje teleurgesteld is'.

De woorden 'in de bondscoach' laat hij diplomatiek achterwege, maar ze hangen overduidelijk in de lucht. Bert Maalderink ten voeten uit. De journalistieke pijndokter van Oranje die in de mixed-zone en op persconferenties de gevoelige voetbalzenuw openprakt.

Vooral op het gebied van intermenselijke verhoudingen, keuzes en selectiemethodes. En vaak met dezelfde licht ironische ondertoon waarmee wijlen glamourkenner en inspiratiebron Gert-Jan Dröge stoute vragen aan hoogwaardigheidsbekleders stelde. Bondscoach Van Basten liet gisteren op zijn persconferentie wel doorschemeren dat hij de manier van ondervragen intussen wel wat voorspelbaar vindt.

In Maalderinks observerende reportages spelen zelfs de boom waarachter Arjen Robben geblesseerd raakte - 'kijk, daar moet het zijn gebeurd' - en de tafel waaraan bondscoach Marco van Basten mogelijk een sms'je stuurde naar Johan Cruijff een belangrijke rol. Want: alles op zo'n toernooi is belangrijk, in al zijn relativiteit, luidt het motto.

Maalderink heeft een atypische stijl die hem niet altijd in dank wordt afgenomen. Tijdens Euro 2004 leverde hem dat ruzie met liefst zeven Oranje-spelers en een lawine aan nationale haatmail en verwensingen op.

Maalderink: ,,In Portugal had ik meer te maken met gearriveerde vedetten. Voetballers met grillen zoals Davids die weigerden mij te woord te staan. Nu is het makkelijker, het team is veel vriendelijker. Het zijn over het algemeen jonge, gretige spelers en een aantal is nog niet zoveel gewend.

,,Bovendien lijkt de generatie-Sneijder niet zo licht geraakt en bleken deze editie de verwachtingen stukken lager dan in 2004. Oranje zit toch in de poule met oud-winnaars van het EK en WK. Destijds waren het sterren die de titel bijna niet kon ontgaan. Gebeurt dat toch, dan is het auw! Ook voor het fanatieke publiek. En dan heb je het al snel gedaan wanneer je een kritische kanttekening plaatst.

,,Het gaat om het doorvragen, dat op een gegeven moment irritatie opwekt. Ik wil altijd proberen tot de kern door te dringen, ook al voel ik dat dat pijn doet. In Portugal had je de concurrentiestrijd tussen Van Nistelrooy en Kluivert. Ondanks zijn goede vorm en voorbereiding leek Dick Advocaat uiteindelijk toch niet voor Van Nistelrooy te kiezen. Ik bleef erop hameren hoe hij dat vond en toen ontplofte hij. Hij wilde nooit meer met me praten!

,,Ik zal dat ook nu weer doen wanneer er zaken binnen de ploeg spelen, maar dan ben ik wel zo dat ik het een ervaren man als Edwin van der Sar moeilijker zal maken dan Demy de Zeeuw.''

Maalderink – eveneens schaatsverslaggever voor de NOS – krijgt wel eens te horen dat zijn berichtgeving vanaf het ijs milder is dan die vanuit de voetbalstadions. Zelf bestrijdt hij die aanname. ,,Ten eerste zijn voetballers niet gewend om kritiek te krijgen. Kijk naar de Italiaanse of Spaanse sportpers, dat lijkt wel de fanclub van het nationale team. Verder zijn schaatsers totaal andere mensen: het zijn vaker winnaars, ze zijn provincialer en geen miljonair.

,,Ik bedoel: er zijn meer landen die geen Europees kampioen worden dan wel en bij het schaatsen kan je altijd een of andere titel binnenhalen. En een verhaal met een winnaar heeft een andere toon dan een verhaal met iemand die net een nederlaag voor zijn kiezen kreeg.''

In zijn werk stelt Maalderink zich op als de Ferry Mingelen van het voetbal. Net als de parlementaire verslaggever kiest hij er bewust voor geen enkel sociaal contact te onderhouden met de personen die hij volgt. Zelfs een onschuldig praatje op de luchthaven om de tijd te doden gaat hij liever uit de weg.

,,Ik wil niet socializen met de spelers, dat voelt geforceerd. Als ik eerst aardig doe en even daarna een harde vraag stel, denkt iemand meteen: wat vreemd. Dat werkt niet. Bovendien loop je gevaar onderdeel van het wereldje te worden.''

Maar door zijn toon – door sommigen aangeduid als Bert Maalderink-folklore – maakt hij allang deel uit van het circus van Oranje. Tegen wil en dank.

,,Ja daar zit ik niet op te wachten. Dat ik een soort Eddy Wally van het voetbal word. Want ik vind mezelf een serieuze journalist die goed is in het maken van items die ook interessant zijn voor mensen die niet van het spel houden.

,,Na dit toernooi wil ik daarom door. Er zit straks een andere bondscoach, wat betekent dat er nieuwe kansen en invalshoeken komen. Maar ja: ook Van Marwijk heeft al een keer geroepen dat hij nooit meer met me wil praten. Sommigen dingen veranderen dus nooit.''
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  donderdag 12 juni 2008 @ 11:55:36 #156
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_59331016
beetje offtopic, maar aangezien het wel een Maalderink rapportage was: Was ik enige die erg moest lachen om het "Marco, ga nou niet op de bal zitten, dan wordt het een ei" tijdens de training.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  donderdag 12 juni 2008 @ 11:57:14 #157
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_59331075
Jack moest gisteren bij Sportzomer wel effe ingrijpen door quasi gemeend te zeggen dat Maalderink wel erg goed is. Volgens mij is Maalderink binnen de NOS kringen ook niet geheel onomstreden.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_59331286
Maalderink probeert mensen altijd dingen te laten zeggen die helemaal niet spelen door zijn subjectieve manier van vragen stellen.
Hij geeft zelf het antwoord al op de vraag die hij stelt en wil dat dan alleen ook nog even uit de mond van de geinterviewde horen, ook al is die het helemaal niet met hem eens.
Zo iemand is geen goede journalist maar inderdaad een irritante zuiger.
  donderdag 12 juni 2008 @ 12:04:55 #159
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_59331290
quote:
Gefeliciteerd. Maar had de speler wel verwacht dat hij niet in de basis stond? Waarop de zichtbaar balende Heitinga zuinig antwoordt dat hij 'best wel een beetje teleurgesteld is'.

De woorden 'in de bondscoach' laat hij diplomatiek achterwege, maar ze hangen overduidelijk in de lucht. Bert Maalderink ten voeten uit. De journalistieke pijndokter van Oranje die in de mixed-zone en op persconferenties de gevoelige voetbalzenuw openprakt.
Het is gewoon vragen naar de bekende weg. Wat kan Heitinga anders zeggen?

'Nee ik vond het wel relaxed eigenlijk, voetbal is toch maar een stomme sport en je wordt zo moe van dat heen en weer geren, nee niets voor mij, ik hoop dat ik het hele toernooi op de bank zit.' ?!?

Voor je het weet heb je weer een schandaaltje te pakken, breed uitgemeten in de pers, interne strubbelingen in de selectie met alle spanningen van dien en tadaaa, tegen frankrijk speel je kut.

Nee lekker Bert, fijn dat je zo diepgravend bent
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_59331640
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 23:18 schreef Bartoli het volgende:
Maalderink is irritant. Tom Egbers vanmiddag op de radio over een vraag wat die van Maalderink vond "Ik laat me niet uit over collega's. maar ik kan me voorstellen dat hij het bloed onder je nagels vandaan haalt"
Wat een loser, m.a.w. Ik vind het ook een eikel, maar ik ben te laf om daar iets rechtstreeks over te zeggen"
???

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
pi_59331826
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:53 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Nee, maar ik vind ook niet dat journalisten invloed moeten hebben op die lieve vrede. Ze moeten verslaan wat er gebeurt, een oorlogscorrespondent moedigt de vechtende partijen ook niet aan om er nog een paar bommen bij op te gooien.
Een journalist gaat op onderzoek uit en als blijkt dat het andere bommen zijn dan afgesproken, dan meldt hij dat. Als hij merkt dat de generaal geen draagvlak heeft bij zijn mannen, dan vraagt hij daar op door en meldt hij dat. En journalist is meer dan alleen iemand die feitelijk weergeeft wat er gebeurt.
  donderdag 12 juni 2008 @ 12:30:04 #162
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_59331996
Ik vind Wilfredje G. soms ook diezelde rottige stijl van vragen hebben. Iets zeggen en alleen bevestiging zoeken. Het zijn geen open vragen, het zijn vragen die je je maar een beperkt aantal antwoorden open laat.

Dat is heel irritant.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_59332156
quote:
,, In Portugal had je de concurrentiestrijd tussen Van Nistelrooy en Kluivert. Ondanks zijn goede vorm en voorbereiding leek Dick Advocaat uiteindelijk toch niet voor Van Nistelrooy te kiezen. Ik bleef erop hameren hoe hij dat vond en toen ontplofte hij. Hij wilde nooit meer met me praten!
Tsja, dus dat Kluivert geen minuut heeft gespeeld daar is aan hem te danken? Toch grappig dat Kluivert geen seconde heeft geklaagd, dat er geen minuutje ruzie was in 2004. Maar ja, daar hoor je bertje niet over.
quote:
,,Ik zal dat ook nu weer doen wanneer er zaken binnen de ploeg spelen, maar dan ben ik wel zo dat ik het een ervaren man als Edwin van der Sar moeilijker zal maken dan Demy de Zeeuw.''
Dit lijkt me een leugentje, af en toe sart ie ook mensen als De Cler etc.

Maalderink is wel vaak van "leading the witness", zoooooo suggestief, mijn neefje van van 10 bauwt al vaak het antwoord voor dat Maalderink wil hebben.

Als ie zichzelf ziet als de grote kritische journalist, dan is ie daar zo weinig subtiel in dat dat irriteert.

Bovendien blijkt een zekere minachting voor zijn onderwerp en dat voelen de voetballers best, ook al hebben ze alleen mavo gedaan.

Het lijkt me een geval van iemand die vroeger vaak gepest is op school, en nu wraak neemt. tikkie zielig.

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
  donderdag 12 juni 2008 @ 12:38:56 #164
127004 maril
Smeetsfan
pi_59332213
Ik moet lachen op de kritiek die Bert krijgt, Bert blijft Bert of ze nu winnen of verliezen.
Als nederland verloren had dan hadden de meeste zijn vragen geweldig gevonden en V Basten een nurkse man.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_59332508
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 01:19 schreef schaap001 het volgende:

[..]

Nee, dat zei 'ie echt zo. Hij was overstuur van een zuigende kutvraag (maar die ben ik dus ff kwijt...).
Dat was volgens mij niet Maalderink, maar een wat grotere (dikkere) verslaggever, maar zeker weten doe ik het niet.
"Volgens mij hebben jullie wel verstand van geld.... (?)" en daar reageerden ze direct geirriteerd op "dat is toch geen normale vraag" "stel dan een normale vraag" etc. Zij dachten dat het over hun riante salaris ging.

Ajax ging naar de beurs, en hij wou alleen maar weten van broertjes de boer hoe zij die beursgang zagen, misschien wel een beetje ongelukkig geformuleerd gezien het feit dat het profvoetballersalaris ook toen een onderwerp was in de media.

[ontopic]
Maalderink heeft zo zijn eigen stijl, en die werkt soms wel en soms niet. Het mag inderdaag een tikkeltje intelligenter.
Bijvoorbeeld:
Aan de ene kant wilt hij ons laten weten dat hij toch echt niet de geheime training zal laten zien, want anders kunnen de Fransen meekijken, maar aan de andere kant kan het hem niks uitmaken als hij Marco en zijn spelers een nieuwe media-irritatie doet ontwikkelen, als hij maar journalistiek ( _! ) kan bedrijven. Een beetje huigelachtig dus.
Ook is hij in principe toch een soort spreekbuis/vertegenwoordiger van de oranje-fan, hij vraag wat wij willen weten.

[ Bericht 13% gewijzigd door NDAsilenced op 12-06-2008 13:06:13 ]
pi_59334700
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Als het gaat om journalistiek betreffende bijvoorbeeld politieke zaken, nee. Als het gaat om Europees voetbal, ook al noemen sommigen voetbal oorlog, dan nog niet maar dient hij deze zeker niet te verpesten. En dat kan prima zonder dat je journalistieke waarde verliest. Punt.
pi_59335118
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 12:50 schreef NDAsilenced het volgende:

[..]

Dat was volgens mij niet Maalderink, maar een wat grotere (dikkere) verslaggever, maar zeker weten doe ik het niet.
"Volgens mij hebben jullie wel verstand van geld.... (?)" en daar reageerden ze direct geirriteerd op "dat is toch geen normale vraag" "stel dan een normale vraag" etc. Zij dachten dat het over hun riante salaris ging.

Ajax ging naar de beurs, en hij wou alleen maar weten van broertjes de boer hoe zij die beursgang zagen, misschien wel een beetje ongelukkig geformuleerd gezien het feit dat het profvoetballersalaris ook toen een onderwerp was in de media.

[ontopic]
Maalderink heeft zo zijn eigen stijl, en die werkt soms wel en soms niet. Het mag inderdaag een tikkeltje intelligenter.
Bijvoorbeeld:
Aan de ene kant wilt hij ons laten weten dat hij toch echt niet de geheime training zal laten zien, want anders kunnen de Fransen meekijken, maar aan de andere kant kan het hem niks uitmaken als hij Marco en zijn spelers een nieuwe media-irritatie doet ontwikkelen, als hij maar journalistiek ( _! ) kan bedrijven. Een beetje huigelachtig dus.
Ook is hij in principe toch een soort spreekbuis/vertegenwoordiger van de oranje-fan, hij vraag wat wij willen weten.
Die verslaggever destijds was Peer Ulijn, en niet onze held Bertje Maalderink.

Overigens.....stel je voor, een besloten training waar je dus niets van weet of gezien hebt. Vervolgens een persconferentie over iets waar je niets van weet of gezien hebt. Eigenlijk journalistiek gezien volstrekt oninteressant voor woorden. Tja, dan moet je van een drol een taartje zien te maken als Bert Maalderink zijnde, en dan kan het voorkomen dat je zuigend overkomt.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_59335621
Bert vindt vooral zichzelf erg gevat en bijdehand... en als hij zijn vragen eens wat minder suggestief zou stellen zonder al voor de geïnterviewde te antwoorden zou hij veel meer resultaat boeken dan elke keer die simpele conflict-items van 'm zonder enige nieuwswaarde
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_59335644
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 14:30 schreef TheVulture het volgende:
Bert vindt vooral zichzelf erg gevat en bijdehand... en als hij zijn vragen eens wat minder suggestief zou stellen zonder al voor de geïnterviewde te antwoorden zou hij veel meer resultaat boeken dan elke keer die simpele conflict-items van 'm zonder enige nieuwswaarde
Precies, ik vind dat Van Basten er altijd wel goed mee omgaat. Bert staat altijd flink in zijn hemd.
pi_59335728
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 14:30 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Precies, ik vind dat Van Basten er altijd wel goed mee omgaat. Bert staat altijd flink in zijn hemd.
Ja dat was gisteren ook schitterend.
Maalderink: Wil je misschien nog iets kwijt over de training
Marco: Nee
Maalderink: Ik bedoel valt er nog iets over te melden:

Maalderink: Robben zou dus pas na Roemenie kunnen spelen
Marco: Dat maken jullie ervan
Maalderink: Nee nee nee ik bedoel (zn stopwoord) dat staat op een liesblessure
Marco: Of korter, je weet het niet
Etc.

Zeer matige vragen dus die Marco zo de kiem in smoort!
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_59335761
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 14:34 schreef Longmen het volgende:

[..]

Etc.

Op een gegeven moment was Bert door de antwoorden van Van Basten de kluts kwijt, en wist hij zijn eigen vraag niet meer
pi_59335831
Ik zal de laatste zijn die de niks-aan-de-hand-vragen van Jack van Gelder geweldig vind maar Maalderink is weer compleet het andere uiterste... zo'n zuiger die altijd op zoek is naar een conflict binnen zo'n groep is geen journalist maar een rioolrat...

[ Bericht 0% gewijzigd door TheVulture op 12-06-2008 15:24:07 ]
pi_59336441
Come on Bertje, Bertje, come on
Zou Bertje ook aan de jayo zijn
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
pi_59337657
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 14:35 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Op een gegeven moment was Bert door de antwoorden van Van Basten de kluts kwijt, en wist hij zijn eigen vraag niet meer
Ook die discussie of zijn vraag nou een feit was of een vraag. Ik weet niet meer precies welke uitspraak van bert het was maar van basten dacht dat het een feit was en bert plakte er een vraagteken achter.
pi_59338950
Haha, kijk dit filmpje. van Basten bespreekt Maalderink met Jansma

open vragen

Waarom vandaag doen wat je ook morgen kan uitstellen..?
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:34:01 #176
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_59339135
Zojuist op 3FM belde Rob Stenders Bert Maalderink op z'n mobiel met de vraag waar 'ie nou op uit was gisteren.

Bert zei, dat hij informatie had ontvangen dat Robben eigenlijk niet of nauwelijks geblesseerd meer was en dat Van Basten hem morgen als grote surprise ineens in de basis wilde zetten tegen Frankrijk. En om die vraag cq suggestie zou Van Basten geirriteerd zijn.

Dus Stenders zegt: Ah! Dus Van Basten wilde eigenlijk Robben als konijn uit de hoge hoed toveren, waardoor de Fransen van slag zouden zijn, daar geen gepast antwoord op zouden hebben en we wellicht weer een lekkere overwinning kunnen boeken. En dat heb jij nu verpest door die vraag te stellen, Dus je bent eigenlijk gewoon een landverrader?

Bertje: ik doe gewoon mijn werk. Ben ik dan een journalist of een landverrader?

Stenders: Nou, dat laatste natuurlijk.

Leuk om te horen dat Bertje er niet zo van gediend was om zuigende grafvragen te krijgen.
pi_59339331
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:34 schreef schaap001 het volgende:
Zojuist op 3FM belde Rob Stenders Bert Maalderink op z'n mobiel met de vraag waar 'ie nou op uit was gisteren.

Bert zei, dat hij informatie had ontvangen dat Robben eigenlijk niet of nauwelijks geblesseerd meer was en dat Van Basten hem morgen als grote surprise ineens in de basis wilde zetten tegen Frankrijk. En om die vraag cq suggestie zou Van Basten geirriteerd zijn.

Dus Stenders zegt: Ah! Dus Van Basten wilde eigenlijk Robben als konijn uit de hoge hoed toveren, waardoor de Fransen van slag zouden zijn, daar geen gepast antwoord op zouden hebben en we wellicht weer een lekkere overwinning kunnen boeken. En dat heb jij nu verpest door die vraag te stellen, Dus je bent eigenlijk gewoon een landverrader?

Leuk om te horen dat Bertje er niet zo van gediend was om zuigende grafvragen te krijgen.
Briljante actie van Stenders
pi_59339419
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:27 schreef Erik26 het volgende:
Haha, kijk dit filmpje. van Basten bespreekt Maalderink met Jansma

open vragen

Bert hoort zichzelf veel te graag praten.... da's een doodzonde voor een journalist... d'r loopt bij RTL4 ook zo'n type rond... Jaap van Deurzen... da's ook zo'n figuur die zich bij elk item nadrukkelijk op de voorgrond nestelt
pi_59339449
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 14:34 schreef Longmen het volgende:

[..]

Etc.

Dit is echt slecht van Bert. Moet dit nou een kwaliteits journalist voorstellen? Hij is op de kranten cursus niet verder gekomen dan les 1.1 "Stel een open vraag". En hij is te dom om te bedenken wat ie moet doen als de open vraag gewoon niet wordt beantwoord.

Hij zegt ",,Ik wil niet socializen met de spelers, dat voelt geforceerd. Als ik eerst aardig doe en even daarna een harde vraag stel, denkt iemand meteen: wat vreemd."
Volgens ben jij dan gewoon professioneel als je dat goed scheidt. als ie dat niet kan, is ie slechte journalist.

"Want ik vind mezelf een serieuze journalist die goed is in het maken van items die ook interessant zijn voor mensen die niet van het spel houden."

Wat een bullshit!! Hij wil dus voetbal verkopen aan de niet voetbal fan? Wie denkt ie wel dat ie is, de grote voetbalmissionaris, die de inboorlingen die meer van kunst en cultuur, wel effe de verlichting zal brengen? Gimme a fat fucking break.

Elke keer als ie roept "ik bedoel eigenlijk" is het een verspilling van uitzendtijd. En dat ie dan gaat roepen dat dat stukje over Robben UREN lang heeft bekeken!!! Echt hoor, heeft ie niets beters te doen?

pi_59339526
Ja mooi hoe verbaasd en geschrokken die Bert Maalderink reageerde bij Stenders toen ie hem een landverrader noemde; 'ja je hebt ons land verraden Bert dus nu ben je een landverrader...
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:52:01 #181
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_59339589
iddd maalderink weer met zn irritante opstook vragen waardoor er weer relletjes komen
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:52:16 #182
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_59339599
quote:

! Kun je dat fragment ook nog ergens terug beluisteren?
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:54:15 #183
135509 schaap001
pi_59339640
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:52 schreef Terecht het volgende:

[..]

! Kun je dat fragment ook nog ergens terug beluisteren?
Misschien dat 'ie er straks HIER bij komt te staan:

http://omroep.vara.nl/Uitzendingen_archief.2362.0.html
  Moderator donderdag 12 juni 2008 @ 16:54:35 #184
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_59339646
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:49 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ja mooi hoe verbaasd en geschrokken die Bert Maalderink reageerde bij Stenders toen ie hem een landverrader noemde; 'ja je hebt ons land verraden Bert dus nu ben je een landverrader...
Bert ziet de bui al hangen... die weet waarschijnlijk nog wel hoe het Advocaat verging na de beruchte Robben-wissel.
Dickie heeft maandenlang niet veilig over straat gekund zonder een cordon ME in de buurt
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:55:39 #185
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_59339670
Maalderink is echt een graftak. Knap dat iedereen die door hem wordt geinterviewd zijn composure kan houden. Had hem allang tegen de grond geslagen. Wanneer krijgen we weer een goede sportverslaggever op de televisie?
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:58:21 #186
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_59339743
hier ->
http://www.telesport.nl/t(...)-Bertje__.html?p=5,1

Van Basten moe van NOS-Bertje
Oranje-perschef Kees Jansma en bondscoach Marco van Basten hadden woensdag na de persconferentie nog even een onderonsje over NOS-verslaggever Bert Maalderink

Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:58:40 #187
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_59339750
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:54 schreef schaap001 het volgende:

[..]

Misschien dat 'ie er straks HIER bij komt te staan:

http://omroep.vara.nl/Uitzendingen_archief.2362.0.html
Top, thx
pi_59339910
Waarom kregen we dit gister niet te zien? Kennelijk wilde de NOS het niet uitzenden.
  donderdag 12 juni 2008 @ 17:15:43 #189
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_59340092
Erg raar waarom de NOS dit niet heeft uitgezonden.
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
pi_59340290
Geweldig dat gesprek met jansma. Bert heeft de robben verrassing wel verneukt maar denk niet dat de fransen iets hadden moeten aanpassen met die topverdediging
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_59340384
Die vraagstelling ook elke keer... een hele monoloog van eigen bevindingen uitmondend in een gesloten vraag waar het antwoord al in zit opgenomen
  donderdag 12 juni 2008 @ 17:38:57 #192
111909 B4CO
PanneNkoek
  donderdag 12 juni 2008 @ 17:47:50 #193
135509 schaap001
pi_59340714
Haha, wat een loser die Maalderink, dat 'ie dit stukje ook nog even heeft gemaakt.
  donderdag 12 juni 2008 @ 17:55:30 #194
67174 Dos37
Come on Twente
pi_59340877
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:58 schreef wdn het volgende:
hier ->
http://www.telesport.nl/t(...)-Bertje__.html?p=5,1

Van Basten moe van NOS-Bertje
Oranje-perschef Kees Jansma en bondscoach Marco van Basten hadden woensdag na de persconferentie nog even een onderonsje over NOS-verslaggever Bert Maalderink

100% terecht, wel dom trouwens om dat zo te doen.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_59342319
Gaat Marco straks de vragen ook nog voorkauwen?
pi_59342449
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 18:53 schreef snellejelle het volgende:
Gaat Marco straks de vragen ook nog voorkauwen?
Hoe zou jij het vinden als je continu wordt bestookt met zuigende vragen waar het antwoord/mening van de journalist al zo in verwerkt zit dat je maar een kant op kan....

Sowieso snap ik al die vragen over de tactiek niet... coaches laten toch nooit het achterste van hun tong zien (terecht) dus waarom er zo op door blijven gaan...
pi_59343294
Whahaaha, Bertje toch!! We zijn Bertje moe! Hallo NOS, HALLO!! We zijn BERTJE MOE!!!!
pi_59343396
gewoon elk commentaar tegen die eikel weigeren.
  donderdag 12 juni 2008 @ 20:08:19 #199
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
  donderdag 12 juni 2008 @ 20:09:31 #200
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_59344590
Wat een ontzettend domme vraag wederom.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_59344606
Was net van plan een topic voor deze klootzak te openen.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_59344741
Maalderink zuigt als sinds het EK'96 toen hij echt domme en suggestieve vragen stelde aan Seedorf na zijn wissel tegen Zwitserland.....wat je ook van Seedorf vindt die vragen die hij toen stelde, vroeg hij eigenlijk een stoot op zijn bek
pi_59344983
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 20:14 schreef Pulu het volgende:
Maalderink zuigt als sinds het EK'96 toen hij echt domme en suggestieve vragen stelde aan Seedorf na zijn wissel tegen Zwitserland.....wat je ook van Seedorf vindt die vragen die hij toen stelde, vroeg hij eigenlijk een stoot op zijn bek
Ik hoop dan ook echt dat die gast 'ns goed hard tegen de stenen word gesmeten.
  donderdag 12 juni 2008 @ 20:29:31 #204
13462 BansheeBoy
pi_59345094
Is dit eigenlijk ook de klinisch dode poedel die Kluivert gelijk vragen begon te stellen over zijn gemiste penalty direct na het winnen van de wereldbeker met Ajax?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  Moderator donderdag 12 juni 2008 @ 20:38:19 #205
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_59345346
De bijtjes schijnen het niet zo goed te doen momenteel, maar wij hebben gelukkig een dikke vette horzel.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  donderdag 12 juni 2008 @ 21:32:55 #206
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_59347177
quote:

Gisteren werd Tom Egbers in niet zoveel woorden gevraagd wat hij van Bert Maalderink vond. Het is wel duidelijk dat Egbers geen fan is van Maalderink. (© Stenders Eetvermaak)
quote:
Verslaggever: Ik wil nog één weg met je in, namelijk de manier van verslag geven op het EK door de NOS-coryfeeën. Rob, Jelmer en ik zijn dit EK naar Bern gekomen met één missie, en met één held: Bert Maalderink.
Tom Egbers: Ja.
-stilte-
Tom Egbers: Eh... Ehhh. Nou, ik vind het niet zo makkelijk om over collega's te praten, want ik val een collega nooit af. Bert Maalderink heeft zeker een eigen stijl. En dat is in ieder geval fijn als iemand een eigen stijl heeft. Dan is het in ieder geval niet grijs, het is herkenbaar. Dat ben ik met je eens. Eh... Ik kan me tegelijkertijd wel voorstellen dat hij bij een aantal mensen het bloed onder de nagels vandaan haalt. Dat is het gevolg van zijn aanpak en dat is zijn verantwoordelijkheid.

Met geluid is het leuker.

http://player.omroep.nl/?aflID=7234399: Bijna aan het einde, na Gavin DeGraw.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  donderdag 12 juni 2008 @ 22:47:28 #207
176521 Grulez
rasgroninger
pi_59349878
Iemand die gedoe maakt door te zeuren en te zeuren. Kritische vragen zijn leuk, maar zeuren en zanikken valt bij mij niet onder kritisch.

[ Bericht 3% gewijzigd door Grulez op 13-06-2008 00:52:21 ]
pi_59350374
Hij stelt ook steeds vragen over zichzelf, aan Van Basten "Waren deze vragen beter dan gisteren?" en aan Kuijt "Hoe doe ik het?".. zucht
  donderdag 12 juni 2008 @ 23:02:59 #209
13462 BansheeBoy
pi_59350441
Die Maalderink is echt ziek in zijn tedere hoofdje.

²
  donderdag 12 juni 2008 @ 23:03:55 #210
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_59350479
Een teken van onzekerheid! Misschien dat ie nu ook doorheeft dat ie een ontzettende dork is.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_59350481
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 23:00 schreef DrDentz het volgende:
Hij stelt ook steeds vragen over zichzelf, aan Van Basten "Waren deze vragen beter dan gisteren?" en aan Kuijt "Hoe doe ik het?".. zucht
Hij denkt vast dat de kijker geïnteresseerd is in het wel en wee van onze interviewer. Journalisten die zichzelf belangrijk vinden dan het nieuws.
pi_59350513
Bert Maalderink is de grote ster van dit EK
pi_59350585
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 23:05 schreef DrDentz het volgende:
Bert Maalderink is de grote ster van dit EK
Zo is het Juist door al die zure kijkers die geen kritische vragen wensen
pi_59350638
Bert is een voorbeeld!
  vrijdag 13 juni 2008 @ 00:53:12 #215
176521 Grulez
rasgroninger
pi_59353099
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 23:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Het verbaast me niks dat jij gezeur interpreteerd als kritisch.
pi_59353540
Ik denk overigens dat Bert, wanneer hij dit topic leest, apetrots en bevestigd voelt in de juistheid van zijn manier van doen.
pi_59354045
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 01:40 schreef NDAsilenced het volgende:
Ik denk overigens dat Bert, wanneer hij dit topic leest, apetrots en bevestigd voelt in de juistheid van zijn manier van doen.
't Is ook moeilijk goed te zien met zo'n betonnen plaat voor je hoofd.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 13 juni 2008 @ 08:47:32 #218
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59355293
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 23:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Nogmaals: daar gaat het niet om...
a) Het zijn geen kritische vragen, het zijn vragen die voor de hand liggen. Na een verloren wedstrijd vragen: " Voel je je nu niet erg slecht?" is zo'n overbodige vraag dat alleen KwalBert 'm, kan stellen.
b) Zoals al honderden malen gemeld stelt hij de vragen met het antwoord er in, zoals ook in het voorbeeld hierboven.

Kritisch mag, maar doe goed. En als je dat niet ziet vraag ik me werkelijk af hoe jij je journalistiek bedrijft....
pi_59355431
Precies, hij stelt vragen waar alleen het antwoord mogelijk op is wat hij wil horen.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 09:21:37 #220
135509 schaap001
pi_59355993
Ik kan me goed voorstellen dat spelers hem straal voorbij lopen of nauwelijks nog een serieus antwoord gaan geven op een bepaald moment. Waterreus was daar een ster in: hij liet zich alleen ook weer binnen 2 minuten opnaaien en verleiden tot boude uitspraken. Maar die kon altijd zo lekker strak kijken en gewoon zwijgen.

Kan me nog een "interview" herinneren met hem toen Oranje een persboycot had ingelast. Toen ging ' ie wel gewoon doodleuk voor de camera staan, maar zei gewoon helemaal niks. Mooi was dat.
pi_59356311
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 14:35 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Het was gisteren ook weer één grote humor act .
  vrijdag 13 juni 2008 @ 09:47:52 #222
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
pi_59356633
quote:
Nogmaals: daar gaat het niet om...
a) Het zijn geen kritische vragen, het zijn vragen die voor de hand liggen. Na een verloren wedstrijd vragen: " Voel je je nu niet erg slecht?" is zo'n overbodige vraag dat alleen KwalBert 'm, kan stellen.
b) Zoals al honderden malen gemeld stelt hij de vragen met het antwoord er in, zoals ook in het voorbeeld hierboven.

Kritisch mag, maar doe goed. En als je dat niet ziet vraag ik me werkelijk af hoe jij je journalistiek bedrijft....
Helemaal mee eens. Als kijker wil ik de werkelijkheid zien en daar m'n eigen conclusies aan verbinden. Als daar wat (kritisch) voor doorgevraagd moet worden, no problem. Maar hier gaat het niet om doorvragen. Bert geeft eerst zijn eigen draai aan de werkelijkheid en stelt dan enkel vragen om dat bevestigd te krijgen. Hij staat niet meer open voor andere meningen of ideeën, wat imo een eerste vereiste is voor goede journalistiek.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 10:03:45 #224
135509 schaap001
pi_59356978
Wat ik weleens zou willen zien is een interview van Bert Maalderink met Johan Cruijff. En dan van een half uurtje ofzo. De ene probeert alleen maar woorden in de mond van de ander te leggen, terwijl de andere helemaal nooit iets wil zeggen, behalve een hoop vaagheden in slecht nederlands.

Ik zou Bertje DAAR weleens z'n tanden in willen zien zetten, haha!
pi_59357821
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 09:47 schreef TheZapster het volgende:
De Bert Maalderink fan hyve
2x
Maalderink
Hyves
pi_59357985
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 10:39 schreef Longmen het volgende:

[..]

2x
Maalderink
Hyves
Opgezet door 3fm geloof ik, rob stenders ofzo....
  vrijdag 13 juni 2008 @ 10:50:57 #227
199566 Dr_g0nz0
Gonzo Journalism
pi_59358109

wat een rare gozer die Bert
"You Took Too Much Man, You Took Too Much, Too Much."
  vrijdag 13 juni 2008 @ 10:51:19 #228
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_59358119
met n suggestieve vragen en opnaaivragen
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 11:10:09 #229
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_59358598
Bert Maalderink is het levende bewijs van het 'brede' nivo van de School voor Journalistiek. Tering zeg, iedere pauper lijkt wel journalist te kunnen worden. Gelukkig zijn er ook goede voorbeelden. Maar Maalderink, tenenkrommend slecht is het. Mijn opa van 85 zou betere vraagstellingen maken.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 13 juni 2008 @ 11:10:44 #230
127004 maril
Smeetsfan
pi_59358612
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 09:47 schreef TheZapster het volgende:
De Bert Maalderink fan hyve
pi_59358803
"Robin van Persie heeft een pleister op zijn teen, maar daarover later meer"
"Wesley Sneijder zwaait naar het publiek, maar daarover later meer"

"Maar daarover later meer"
pi_59359183
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 11:10 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Bert Maalderink is het levende bewijs van het 'brede' nivo van de School voor Journalistiek. Tering zeg, iedere pauper lijkt wel journalist te kunnen worden. Gelukkig zijn er ook goede voorbeelden.
Ook van de School voor Journalistiek? Als Kees Jansma de microfoon open moet laten staan om de meest basale eerstejaars lesstof over te brengen: "open vragen stellen", dan is er wel wat goed mis.

Als de opleiding al geen eisen stelt, wie moet het dan doen? Collega journalisten delen in de malaise en vinden zichzelf ook heel belangrijk en verkeren in de veronderstelling dat ze goed bezig zijn. Verder gooit iedereen zijn eigen glazen in als hij de pers bekritiseerd. Het is dan ook geen toeval dat Van Basten pas irritatie laat blijken nu hij heel sterk staat door de overwinning. Wat nu rond Maalderink speelt heeft Van Gaal al honderd keer gezegd, nou heeft Van Gaal te weinig zelfbeheersing daarin, het is wel iemand die inhoudelijk heel veel wil vertellen als ie een vraag krijgt ipv dat een journalist met hem op laag niveau wil discussieren. Maar dan blaat iedereen met de collega's mee dat het aan Van Gaal ligt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 12:08:32 #233
176521 Grulez
rasgroninger
pi_59360093
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 10:50 schreef Dr_g0nz0 het volgende:

wat een rare gozer die Bert
quote:
albertosbanos (11 hours ago) Show Hide 0 Marked as spam Reply Marco kan tenminste nog naar de kapper
  vrijdag 13 juni 2008 @ 12:12:27 #234
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59360183

Die kritische houding is opzich goed. Journalisten die navolgen wat Kees Jansma hen influistert zijn Maar Bert draaft door.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 13 juni 2008 @ 12:15:46 #235
176521 Grulez
rasgroninger
pi_59360255
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 12:12 schreef Klopkoek het volgende:

Die kritische houding is opzich goed. Journalisten die navolgen wat Kees Jansma hen influistert zijn Maar Bert draaft door.
Tis gewoon een eigengeilerd.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 12:17:53 #236
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59360300
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 12:15 schreef Grulez het volgende:

[..]

Tis gewoon een eigengeilerd.
Ja maar de Telegraafredactie is net zo erg. Die stellen op de letter nauwkeurig de vragen die Kees Jansma voor hen heeft gedicteert. Is uiteraard makkelijker, De Telgraaf heeft vast analfabeten in dienst genomen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_59362090
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 12:12 schreef Klopkoek het volgende:

Amen
pi_59364570
Bert Maalderink !
  vrijdag 13 juni 2008 @ 16:51:23 #239
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59367304
Het schijnt dat dat filmpje niet volledig door de NOS is uitgezonden. Lobbywerk door Jansma zeker?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_59367366
Ik heb dat dus niet op TV gezien inderdaad.. what the hell, staatscensuur?
  vrijdag 13 juni 2008 @ 16:56:31 #241
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59367394
Nee Jack van Gelder die z'n buurman Van Basten in bescherming neemt.

Mocht Nederland vanavond verliezen dan durf ik er een krat bier op te zetten dat het filmpje ooit nog wel een keer op TV komt
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_59367428
Het kan toch in het "mini-EKjournaal", daar heeft Jack niks mee te maken. Ik vind dit wel uitzendwaardig.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 16:59:57 #243
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59367472
quote:
Fragment op mysterieuze wijze online

Bondscoach Van Basten had het na de internationale persconferentie even gehad met sportverslaggever Bert Maalderink.

Bijdehand
Maalderink had tijdens de persconferentie een aantal 'irritante' vragen gesteld en Van Basten was erg kortaf in zijn antwoorden, omdat hij het gehad had met het 'bijdehand doen' van de verslaggever.
Niet voor uitzendingWat de bondscoach echter niet wist, was dat de microfoons nog open stonden toen hij zijn kritiek met perschef Kees Jansma besprak. De opmerking over Maalderink werd dus vastgelegd, maar uiteindelijk werd afgesproken om het stukje niet uit te zenden in de reportage. Op een of andere manier is het fragment toch op YouTube verschenen...
http://www.rtl.nl/(/actue(...)asten_maalderink.xml
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 13 juni 2008 @ 17:05:17 #244
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_59367596
Dankzij Bert worden we Europees Kampioen, het team heeft een gezamelijke vijand nodig. Dit keer is dat Bertje!
  vrijdag 13 juni 2008 @ 18:18:49 #245
176521 Grulez
rasgroninger
pi_59369293
Ik heb toch liever dat de gezamelijke vijand Frankrijk en Roemenië is.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 10:26:37 #246
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59384506
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 00:53 schreef Grulez het volgende:

[..]

Het verbaast me niks dat jij gezeur interpreteerd als kritisch.
Het verbaast me ook niks dat jij met je hoofd in de reet van de bondscoach zit
pi_59384640
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 17:05 schreef Prosac het volgende:
Dankzij Bert worden we Europees Kampioen, het team heeft een gezamelijke vijand nodig. Dit keer is dat Bertje!
Over een gezamenlijke vijand gesproken: vond het wel grappig om te zien dat in '88 de vijand "de Bobo's" waren. Dat zoiets populistisch werkt, kun je je tegenwoordig bijna niet voorstellen.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 12:32:06 #249
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_59385411
Youp in de NRC:
quote:
Zwembad
Als NOS-sportverslaggever Bert Maalderink in een of ander Sportjournaal weer begint te zeveren over welke spelers op de training een hesje krijgen, ga ik altijd even pissen. Ik kan niet tegen dat schoolkrantgemuts en moet dan even wat anders doen.

Ik kom pas terug als Bertje echt helemaal klaar is. Zeker met zijn vragen aan de bondscoach. Zelf vindt hij die doorgaans heel kritisch, maar ik vind ze vooral ouderwets, slaapverwekkend en hopeloos ingewikkeld. In elk geval niet kritisch. Marco van Basten kijkt Bertje meestal heel vermoeid aan en geeft dan heel geduldig zo diplomatiek mogelijk zijn antwoorden. Antwoorden waar Bertje overigens nooit tevreden mee is. Bert is een bijtertje en vraagt graag nog even door. Inmiddels is het een soort spelletje geworden en het tragische er aan is dat Bert zichzelf daarin bloedserieus neemt. Hijzelf is bijna meer het onderwerp van de reportage dan de bondscoach. Inmiddels zijn er twee kampen. De absolute Bert-fans en de zogenaamde Maalderink-haters. Hoewel ik dus meestal even iets voor mezelf ga doen, hoor ik niet bij de haters. Een mens moet nou eenmaal een paar keer per dag pissen en het is prachtig als iemand je daar de gelegenheid voor biedt zonder dat je het gevoel hebt dat je iets mist. Dus ik mag hem eigenlijk wel.

Maar ondertussen merk je dat een aantal spelers en de bondscoach zelf een beetje klaar zijn met deze pony met één trucje. Het ziet eruit als een huwelijk dat een beetje is gaan ruiken. De ramen moeten open. De kamers moeten gelucht. De spelers zien de vragen al van kilometers aankomen en beantwoorden deze op bijna medelijdende toon.

Er gaat nu een filmpje over het internet waarop je perschef Jansma en Marco hun ongezouten mening over de sterverslaggever hoort geven. Omdat de microfoon openstond, kon Bertje horen wat er gezegd werd en dit stukje had hij oorspronkelijk achter zijn reportage geplakt. Later is het geskipt, maar door een lekkende NOS’er is het op het net beland. Tegenstanders linken het naar elkaar, maar de fans ook.

Want nogmaals: er zijn ook Bert-fans. Mensen die hem juist prachtig vinden, waarderen omdat hij niet met alle winden meewaait en hem op een schild hijsen, omdat hij als een van de weinigen niet meegaat in de veel te euforische polonaise na de wereldpot tegen Italië. Zij vinden hem zelfs een verademing.Voor hen bestaat de rest van de pers uit saaie meelopers. Zij stellen de toiletgang uit tot hun goeroe Bertje aan de beurt is geweest.

Of Bert moet blijven? Volgens mij is dat geen vraag. Bert blijft gewoon. Ik vrees nog honderd jaar. En eerlijk gezegd vind ik dat wel goed. Hartstikke goed zelfs. Hij groeit tijdens dit EK uit tot de absolute vijand van het team.

En dat is prachtig. Dat versterkt de teamgeest. Het is heel goed voor de groep als je met zijn allen één iemand een onbedaarlijke eikel vindt. En volgens mij komt Bert behoorlijk in de buurt. En het mooie is: Bert vindt dat volgens mij wel lekker. Bert vindt zichzelf minstens zo belangrijk als Marco, dus hij heeft wel vrede met zijn eikelbestaan. Zijn werk is niet onopgemerkt gebleven.

Er wordt over hem gepraat. En niet alleen onder het volk, maar ook onder zijn vakbroeders. Ook in die groep zijn de meningen sterk verdeeld. Sommigen vinden dat je best een beetje close met bepaalde spelers mag zijn, terwijl anderen menen dat je juist altijd gepaste afstand moet houden. Hoewel beide groepen het er over eens zijn dat de homoseksuele relatie tussen Ruud Gullit en Frits Barend ooit veel te ver ging. Die tongzoen in die parkeergarage is niemand vergeten.
Maar goed: Bert moet dus blijven en vooral zo zeikerig blijven zeuren. Het elftal gaat er alleen maar beter van spelen. En dan? Dan worden ze Europees kampioen of halen ze minimaal de finale? En dan? Dan wordt een oude traditie in ere hersteld. Het elftal pakt Bertje en ze flikkeren hem met zijn allen in het zwembad.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 16:32:47 #250
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59389306
quote:
De absolute Bert-fans en de zogenaamde Maalderink-haters. Hoewel ik dus meestal even iets voor mezelf ga doen, hoor ik niet bij de haters. Een mens moet nou eenmaal een paar keer per dag pissen en het is prachtig als iemand je daar de gelegenheid voor biedt zonder dat je het gevoel hebt dat je iets mist. Dus ik mag hem eigenlijk wel.
!
pi_59389371
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 16:32 schreef pfaf het volgende:

[..]

!
Dat heb ik nou als Youp op tv komt
pi_59390052
Ik vind z'n verslagen altijd een hoogtepuntje moet ik zeggen
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 14 juni 2008 @ 18:12:06 #253
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_59391065
Bertje is ok , leuke grappige verslagen van de trainingen altijd
De interviews zijn soms wat minder
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_59391231
Er gaat trouwens een gerucht dat de cameramensen van de NOS geïnstrueerd zijn om Maalderink bewust buiten hun kader houden. Net als bij Eddy Poelmann destijds. Iets met kinderen die dan nog kijken of zo.
“Everybody's got plans...until they get hit.” - Mike Tyson
pi_59391574
Verslagen vind ik altijd prachtig van hem . Alleen met de interviews komt ie zwak over.
Dat hij kritisch was tegenover Van Basten in de tijd dat het slecht ging, wie was dat niet. Ga nou niet ontkennen dat de meesten hier op het forum dat ook niet waren. Dat het nu goed gaat, vind ik zelf natuurlijk prachtig, mag nog wel betekenen dat je beetje kritisch mag zijn. Het interview van donderdag was zwak, belabbert etc (wat ie wel vaker heeft ), maar dat Van Basten nu presteert, maakt hem natuurlijk nog niet meteen de coach die 'al Europees kampioen' geworden is.
Desalniettemin wil ik wel dat ze winnen. .

Die verslaggever die toen Beenhakker interviewde voordat het EK begon (ben z'n naam vergeten) vond ik trouwens wel erg sympathiek, iig wel beter .
pi_59391980
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 18:21 schreef Mugger het volgende:
Er gaat trouwens een gerucht dat de cameramensen van de NOS geïnstrueerd zijn om Maalderink bewust buiten hun kader houden. Net als bij Eddy Poelmann destijds. Iets met kinderen die dan nog kijken of zo.
Nu de mensen van het geluid nog overtuigen tot een boycot.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 14 juni 2008 @ 19:23:54 #257
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_59392358
Net die filmpjes van gister even teruggekeken, maar die interviews met Sneijder en Van der Vaart deed 'ie wel leuk. Misschien heeft hij Van Bastens advies toch ter harte genomen...
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_59398358
nee, zijn interviews met spelers doet ie altijd beter, alleen met boula ging iets minder omdat boula begrijpelijk wat minder zelfverzekerd is.

Van Persie, heeft hem echt ontzettend door, of die is heel erg gehard door de Engelse pers?

Maalderink: "doelpunt ging niet echt lekker, he?"
Persie: "Oh ja vond je?

Toen ie nog bij Feyenoord speelde was dit zeker een incidentje geworden.

pi_59398514
Boulah was direct opgefokt, net een echte turk
pi_59399018
alleen IS het natuurlijk geen turk.

zondag 15 juni 2008 @ 00:40:34 #261
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_59399079
quote:
Op zondag 15 juni 2008 00:09 schreef kikoooooo het volgende:
Boulah was direct opgefokt, net een echte turk
Beetje hartenjagen afzeiken, hoe durft Maalderink !
pi_59399081
Boulah was niet opgefokt
  zondag 15 juni 2008 @ 11:26:24 #263
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_59402478
"Wat maakt het nou uit of het een belediging is?" Denk dat ie eigenlijk "makkelijk" wilde zeggen ipv "een belediging".
  zondag 15 juni 2008 @ 11:30:06 #264
127004 maril
Smeetsfan
pi_59402536
Bij mij is het nou net andersom ik vind zijn interviews leuk cool gaaf ect ect , maar ik vind zijn verslagen minder, het interesseert mij geen hol dat de oranje bus om de hoek komt, en dat v Persie het eerst eruit komt, en dat van op die bal zitten van Marco vond ik schrijnend tenenkrommend.
pi_59402595
quote:
Op zondag 15 juni 2008 00:01 schreef BogardeRules het volgende:

Van Persie, heeft hem echt ontzettend door, of die is heel erg gehard door de Engelse pers?

Maalderink: "doelpunt ging niet echt lekker, he?"
Persie: "Oh ja vond je?
Hét bewijs inderdaad dat Van Persie heel erg volwassen is geworden, maar goddomme wat een compleet overbodige vraagstelling weer van die Maalderink. Wat wil je nu bereiken door de vraag zo te stellen? Waarom niet een vraag als "Raakte je de bal wel goed eigenlijk?"

Dit soort quasi conflictvragen met schijtlollige ondertoon, Maalderink vindt zich duidelijk belangrijker dan de geïnterviewde... en als je dit soort vraagstellingen nodig hebt om je werk spannend te houden moet je lekker een ander baantje gaan zoeken.
pi_59402614
wat een pruts vragen stelt die man altijd
  zondag 15 juni 2008 @ 11:35:21 #267
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_59402624
quote:
Op zondag 15 juni 2008 00:01 schreef BogardeRules het volgende:
omdat boula begrijpelijk wat minder zelfverzekerd is.
Omdat het een Mocro is?! Pleur toch op met die onzin .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  zondag 15 juni 2008 @ 18:12:08 #268
113682 WeebI
Wee Bull
pi_59409945
Bert: De scheidsrechter voor Roemenië is Massimo Busacca. Kennen we die?
Marco: Busu..Bussacca? Die ken ik niet nee.
Bert: Hij floot Griekenland - Zweden.

..dodelijke stilte..

Marco: Mja, zoals ik eerder al zei, ik hou me niet zo met scheidsrechters bezig.
Bert: maar..
Marco: En over het algemeen vind ik de scheidsrechters goed fluiten op dit EK.
Bert: ja... ik ook...

Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
pi_59410090
Peter Houtman is beter plus zelf ook aardig gevoetbald denk dat je dan al meer krediet heb naar spelers en staf toe, plus hij brengt het leuk zonder zeikvragen gewoon lekker direct!
pi_59410433
quote:
Op zondag 15 juni 2008 18:12 schreef WeebI het volgende:

..dodelijke stilte..

Marco: Mja, zoals ik eerder al zei, ik hou me niet zo met scheidsrechters bezig.

Ik zat dit ook met stijgende verbazing te bekijken... WAT WIL JE IN GODSNAAM MET ZO'N VRAAG BERT
pi_59410461
..en dan nog zijn er mensen die die ZUIGER sympathiek vinden
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  zondag 15 juni 2008 @ 18:42:43 #272
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_59410485
quote:

..dodelijke stilte..

Waar is dat interview te vinden?
pi_59410519
quote:
Op zondag 15 juni 2008 18:42 schreef Messenga het volgende:

[..]

was net bij nos..vanavond laat is het weer bij Studio Sportzomer en rond 8 uur bij het EK journaal ook denk ik.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_59410525
quote:
Op zondag 15 juni 2008 18:42 schreef Messenga het volgende:

[..]

Zal vanavond nog wel voorbij komen in Studio Sportzomer
  zondag 15 juni 2008 @ 18:47:52 #275
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_59410591
Messenga: was net op NL 1 dus zal vanavond wel herhaald worden.

Vooral die laatste opmerking
quote:
WTF.
quote:
Op zondag 15 juni 2008 11:33 schreef TheVulture het volgende:
<..>
Dit soort quasi conflictvragen met schijtlollige ondertoon, Maalderink vindt zich duidelijk belangrijker dan de geïnterviewde...
<..>
Dit is inderdaad zijn probleem. (of ons probleem).
Een Dyson is der niks bij.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 15 juni 2008 @ 22:18:09 #276
80791 crew  Paul
pi_59415951
Hebben jullie Bert gezien in een interview op geenstijl , hij zag er niet uit

http://www.geenstijl.tv/2(...)ongens_rutger_s.html

ergens na het midden dacht ik
  zondag 15 juni 2008 @ 22:19:14 #277
171357 Rikketik
pi_59415994
Hij leek wel een soort van naakte molrat.
  zondag 15 juni 2008 @ 22:53:24 #278
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_59417911
En dan ook zo'n zonnenbril op zijn pet, wat een ontzettende achterlijkheid
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 15 juni 2008 @ 23:05:22 #279
80791 crew  Paul
pi_59418518
quote:
Op zondag 15 juni 2008 22:19 schreef Rikketik het volgende:
  zondag 15 juni 2008 @ 23:50:11 #280
113682 WeebI
Wee Bull
pi_59420425
kut verkeerde topic
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
  zondag 15 juni 2008 @ 23:59:28 #281
176521 Grulez
rasgroninger
pi_59420748
quote:
Op zondag 15 juni 2008 22:53 schreef Falco het volgende:
En dan ook zo'n zonnenbril op zijn pet, wat een ontzettende achterlijkheid
Wel een mooie pet.
  maandag 16 juni 2008 @ 00:02:03 #282
212185 Palmboom313
Hilary Duff
pi_59420828
Bert
pi_59421168
quote:
Op zondag 15 juni 2008 22:19 schreef Rikketik het volgende:

Zo'n ding verzin je toch niet
pi_59421195
hahaha..ik vond hem een beetje op zo'n blije gehandicapte lijken die helemaal blij is na het voetballen
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  maandag 16 juni 2008 @ 00:17:50 #285
171357 Rikketik
pi_59421271
quote:
Op maandag 16 juni 2008 00:14 schreef Symer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zo'n ding verzin je toch niet

Op welke foto staat Bertje en op welke de molrat?!
  maandag 16 juni 2008 @ 00:19:30 #286
176521 Grulez
rasgroninger
pi_59421322
Nog een paar screenshotjes voor de vrouwen...

pi_59421384
op die tweede screen is het echt een gehandicapte..
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  maandag 16 juni 2008 @ 00:22:39 #288
158452 IQM
I am the one
pi_59421411
Hoog Danny Rook-gehalte.
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
pi_59421476
Hulde voor dat stuk van Youp.

Wat een vervelend irritant stom journalistje is Bertje.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
  maandag 16 juni 2008 @ 00:28:13 #290
171357 Rikketik
pi_59421549
quote:
Op maandag 16 juni 2008 00:21 schreef Tim86 het volgende:
op die tweede screen is het echt een gehandicapte..
Echt zo'n mannetje dat even een dagje vrijgelaten is uit het tehuis en die kans aangrijpt om een kek petje op te doen en een fijne tosti naar binnen te werken.
pi_59421879
quote:
Op maandag 16 juni 2008 00:28 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Echt zo'n mannetje dat even een dagje vrijgelaten is uit het tehuis en die kans aangrijpt om een kek petje op te doen en een fijne tosti naar binnen te werken.

Moest denken aan die AZ gehandicapte die Willem van Hanegem altijd overal volgde
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  maandag 16 juni 2008 @ 09:56:24 #292
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_59425054
quote:

..dodelijke stilte..

Of deze :
Bert stelt een vraag
Marco geeft antwoord
Bert: Ja maar, ik ehm..de nadruk lag eigenlijk op het eerste gedeelte van de vraag...
...
Bert: of op het laatste gedeelte, dat weet ik eigenlijk niet meer...
...
Bert: Maargoed, blablabla

maandag 16 juni 2008 @ 09:57:01 #293
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_59425067
quote:
Op maandag 16 juni 2008 00:28 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Hij ziet er niet uit nee
pi_59425279
Iedereen vind het een zuiger. Hij verwacht gewoon antwoord op zijn vraag. Let maar eens op hoeveel mensen in de sportwereld niet gewoon antwoord kunnen/willen geven op een vraag. En dan doet hij wat hij moet doen, dan gaat hij door. Vergeet ook niet dat van Basten zelf ook een moeilijke man is. Barbara zei het al: ene keer is hij nukkig andere keer geestig.
pi_59425352
quote:

..dodelijke stilte..

Ja dat was weer een staaltje: slaat nergens op.
pi_59434316
Het is ook opvallend hoe vaak bij Studio Sportzomer wordt gezegd: "Dit waren niet echt briljante vragen van Bert" of "Dit was een slechte vraag van Bert"
  maandag 16 juni 2008 @ 16:13:58 #297
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_59435187
Begrijp niet dat men zo tegen Maalderink is, Bedoel hij moet toch elke dag een 'boeiende' rapportage afleveren zodat er iets te melden valt vanuit het Oranje kamp? Wat willen jullie nou? Alleen maar die saaie neutrale stem van een Joep Schreuder ofzo met twee regels dat alles OK en rustig was in het Oranje kamp?

Daarnaast moeten de Oranje spelers en van Basten niet miepen want Maalderink is journalist en zijn voornaamste taak is juist NIET daar de mond praten van de Oranje elf maar gewoon zaken benoemen en kritisch daar waar nodig te zijn vragen te stellen. Dat Van Gelder elke keer een een-tweetje met Cruijff en Van Basten heeft,is omdat het een hele vast kliek is die elkaar overal in het Amsterdamse ( AFC) wereldje tegenkomt waardoor er dus nooit echt hele genante of kritische vragen worden gesteld. Maalderink heeft daar dus schijt aan en het is des te genanter dat iemand als ex-Studio Sport chef,Kees Jansma,juist liet blijken bij collega journalisten een soort cordon sanitaire om Bert Maalderink heen te willen zetten zodat anderen niet hetzelfde(kritische?) gedrag richting de Oranje elf zouden overnemen. Walgelijk,alsof Journalisten alleen maar goed zijn om tegenwoordig als verlengstuk van de geinterviewden te dienen en alleen maar goeie dingen mogen benoemen.
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
  maandag 16 juni 2008 @ 16:17:36 #298
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59438344
Wat de NOS niet liet zien.............

Marco van Basten
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 16 juni 2008 @ 18:31:25 #300
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_59438453
spuit 11
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')