abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 juni 2008 @ 11:00:05 #1
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59044529
Nu alweer -zoals gebruikelijk- twee weken te vinden op Hoenderloo. Het is de vaste Oranje-verslaggever van de NOS. Als je eenmaal zijn stem kent en zijn manier van praten vergeet je nooit meer wie het is. Voor de helderheid, dit is em op foto:

En dit is em op beeld (zijn stem althans):

http://ek2008.nos.nl/vide(...)18/de-dag-van-oranje

Kunnen ze gewoon niet iemand anders nemen? Het is echt een heel vervelende en irritante commentator/verslaggever. Echt een zuigertje.

"Het begon rustig maar het werd een roerige zaterdag, vandaag in Hoenderloo"

In één woord: verschrikkelijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 1 juni 2008 @ 11:10:30 #2
67174 Dos37
Come on Twente
pi_59044659
Hij doet het wel goed vind ik.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_59045155
Klopkoek, ik ben het volledig met je eens wat betreft dit punt. De interviews bij het schaatsen zijn ook dramatisch van die man, zuigen zuigen zuigen.
pi_59045371
Liever zuigen zuigen zuigen dan slijmen slijmen slijmen.

Dus Bert moet blijven.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  zondag 1 juni 2008 @ 12:06:07 #5
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59045460
quote:
Op zondag 1 juni 2008 11:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
Klopkoek, ik ben het volledig met je eens wat betreft dit punt. De interviews bij het schaatsen zijn ook dramatisch van die man, zuigen zuigen zuigen.
Mmmm, dan ga ik toch weer twijfelen over mijn mening
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_59045559
Zuigertje eerste klas. Van Basten gaat er de laatste tijd wel redelijk mee om.

Maar tijdens het EK 2004 in combinatie met Advocaat was tenenkrommend.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 1 juni 2008 @ 14:04:46 #7
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_59047607
Ik kwam hem eens tegen in een cafetaria
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 1 juni 2008 @ 14:05:31 #8
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_59047626
Maar ik vind hem de leukste verslaggever van de NOS hij heeft altijd originele items
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  zondag 1 juni 2008 @ 14:14:16 #9
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_59047809
Ik ben het helemaal met je eens, Klopkoek. Al jaren eigenlijk: Suggestie: Bert Maalderink eruit, Jeroen Stekelenburg erin.
  zondag 1 juni 2008 @ 14:28:23 #10
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
  zondag 1 juni 2008 @ 14:33:22 #11
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_59048173
Zijn stem past niet bij zijn kop.

Voor de rest wel een goeie hoor, leuk hoe hij altijd bij iedereen het bloed onder de nagels weghaalt.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_59048774
quote:
Op zondag 1 juni 2008 12:12 schreef RayMania het volgende:
Zuigertje eerste klas. Van Basten gaat er de laatste tijd wel redelijk mee om.

Maar tijdens het EK 2004 in combinatie met Advocaat was tenenkrommend.
Hij is inderdaad tenenkrommend en bij dat EK heb ik ook een permanente hekel aan hem gekregen. Ondanks dat Advocaat gewoon een ontzettend incompetente, slecht communicerende klootzak was (zoek maar eens op hoe van Hanegem zich behandeld voelde tijdens dat bewuste EK) die de kritiek op zijn functioneren volledig verdiende, verdiende hij het gezuig van dit sujet niet.
  maandag 2 juni 2008 @ 03:56:44 #13
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_59061390
Zijn stem past altijd perfect bij reportages vind ik, maar die kop. De tering.
pi_59061777
Die vrouwelijke schaatscoach (ben de naam effe kwijt) stond een keer op het punt van janken toen die Maalderink weer gigantisch liep te etteren
pi_59061879
quote:
Op maandag 2 juni 2008 03:56 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Zijn stem past altijd perfect bij reportages vind ik, maar die kop. De tering.
Dat heet een radiohoofd
  maandag 2 juni 2008 @ 10:02:43 #16
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_59063174
Hij heeft vaak leuke items, heeft wel een prettige stem om naar te luisteren, maar hij stelt altijd de meest kansloze vragen
  maandag 2 juni 2008 @ 10:16:28 #17
52871 Blight
Supersized.
pi_59063415
quote:
Op maandag 2 juni 2008 10:02 schreef Hankster het volgende:
Hij heeft vaak leuke items, heeft wel een prettige stem om naar te luisteren, maar hij stelt altijd de meest kansloze vragen
Dat dus. Bloedirritant ventje zo af en toe.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_59063626
quote:
Op maandag 2 juni 2008 10:02 schreef Hankster het volgende:
  maandag 2 juni 2008 @ 11:21:31 #19
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_59064928
Hij mag wel vervangen worden door deze verslaggever, weet alleen z'n naam niet.

Klik

[ Bericht 23% gewijzigd door MarkNMGN op 02-06-2008 11:37:37 ]
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
pi_59065262
ik vind dat hij het wel goed doet, en hij heeft altijd een scherp oog voor details...
4 8 15 16 23 42
  maandag 2 juni 2008 @ 11:45:46 #21
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_59065475
Ik mis Herbert Dijkstra...
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_59065764
Het AD afgelopen week ergens:
quote:
'Rond Oranje is er altijd gedoe'

HOENDERLOO - Hij is de luis in de pels van iedere bondscoach. Bert Maalderink (44) zit namens NOS Studio Sport boven op Oranje. Aan zijn kritische toon valt niet te ontkomen. Dick Advocaat, de voorganger van Marco van Basten, werd wel eens gek van hem.

,,Ik vond en vind Dick nog steeds een fantastische man'', zegt Maalderink zonder een spoortje ironie. ,,Waarom? Hij was best wel snel op de kast te krijgen en zei dan gewoon wat hij dacht en vond op een bozige manier. Dat leverde vaak spannende interviews en dus ook leuke televisie op. Ik gun hem zijn huidige succes in Rusland van harte.''

Maalderink noemde Advocaat ooit 'Dickie Dik' in een reportage. Dat nam de toenmalige bondscoach zijn vaste ondervrager niet in dank af. ,,Wie het ook is, er is altijd gedoe rond de bondscoach'', weet Maalderink als geen ander. ,,Al wordt Pietje Puk bondscoach, maar dat zal niet gebeuren, dan krijg je toch weer een heel ander beeld dan als Pietje Puk gewoon coach bij een club was geworden. Rinus Michels heeft ooit tegen Advocaat gezegd: Dick, dat ze jou zo aanvallen heeft niets met jou te maken, dat heeft met de functie te maken. Dat klopt. Iedereen krijgt als bondscoach gezeik, herrie en gelazer. Bert van Marwijk kan erop wachten.''

Boeiende sfeer
In het spoor van Oranje is Maalderink inmiddels alweer twee weken bezig met de voorbereidingen op het EK in Oostenrijk en Zwitserland. ,,Het kan een lange ruk worden. Zeker als Nederland de finale haalt. 'Dat zou zomaar kunnen', antwoordt Van Basten vaak. Maar ik kan me dat niet voorstellen.''

Maalderink, die bij de NOS ook als prominent schaatsverslaggever fungeert, verheugt zich steeds weer op het voetbalcircus voor en tijdens de grote toernooien. ,,Bij het EK of WK gaat het echt ergens om. De hele sfeer boeit me. Je doet zes of zeven weken niets anders dan Oranje volgen. Elke dag, met dezelfde cameraploeg op stap. Dat heeft wel wat.''

Afkicken
Eenmaal weer terug in Nederland heeft Maalderink tijd nodig om in zijn normale ritme te komen. ,,Ik moet dan echt even afkicken. Als Nederland voor de finale wordt uitgeschakeld, en dat gebeurt altijd, dan denk ik daarna thuis vaak: shit, als we waren doorgegaan was ik nu daar en daar geweest en hadden we weer gegeten in dat leuke restaurantje. Het komt over alsof je uit een rijdende trein stapt. Gek hoor, dat je moet wennen om weer thuis te zijn.''

Maalderink, geboren in Steenderen en woonachtig in Utrecht, omschrijft zijn relatie met Van Basten als vriendelijk, maar afstandelijk. ,,Dat laatste vind ik helemaal niet erg. Mensen vragen mij wel eens of ik ook nog contact heb met de bondscoach buiten de camera's om. Nee, dat heb ik eigenlijk nooit. Ik heb denk ik hooguit drie of vier keer informeel met die man gesproken, Ik heb dat ook liever niet. Ik merk te vaak dat als mensen elkaar goed kennen, dat er een soort toneelstukje wordt opgevoerd als de microfoon aanstaat of de camera loopt. Dat zit niet zo in mij, ik houd liever afstand, dan kan ik vragen wat ik wil, zonder vooringenomenheid, vooroordelen of andere verborgen agenda's.''

Dezelfde grondhouding
Volgens Maalderink is Van Basten in de afgelopen vier jaar niet zoveel veranderd. ,,Maar hij heeft wel het een en ander bijgeleerd. In zijn selectiebeleid, maar ook in zijn interviewtechniek. Zijn grondhouding is echter nog precies hetzelfde. Hij is wel minder open en openhartig dan in het begin. Uitspraken zoals in het begin over aanvallend, attractief en dominant voetbal, doet hij niet meer. Die man denkt nu wel drie keer na voordat hij zoiets opnieuw gaat zeggen. Ook over spelers zei hij vroeger soms dingen die een eigen leven gingen leiden. Bijvoorbeeld over Edgar Davids. Toen zei hij: Ik neem Jan Wouters toch ook niet mee? Inmiddels heeft hij ook wel in de gaten dat hij er niet zomaar alles uit kan flappen, ook al staat hij er vierkant achter of is het misschien een grapje. Ik vind wel: als die man iets vindt, moet hij dat vooral kunnen en blijven zeggen, alleen is het voor hemzelf vaak niet zo handig.''

Maalderink: ,,Ik merk dat Van Basten moeite doet om ad rem en grappig uit de hoek te komen. Hij probeert er echt iets van te maken. Er zit geen dooie achter die tafel. Ik vind het eigenlijk wel geinig om naar die man te kijken en te luisteren tijdens zijn persconferenties. Hij gedraagt zich en spreekt als een bondcoach, maar hij lijkt me een vrolijke man binnen de muren van zijn eigen huis. Volgens mij kun je privé best wel lachen met Van Basten.''

Volgens Maalderink is de hand van perschef Kees Jansma in elk geval heel erg zichtbaar. ,,Vroeger, ik weet niet of ze het nog steeds doen, bereidden ze de persconferenties voor. Jansma in de rol van interviewer en Van Basten in zijn normale rol als bondscoach, maar ook omgekeerd. Marco van Basten dus in de rol van Bert Maalderink. Ja, daar had ik graag een keer bij willen zijn.''
(ANP)
pi_59066359
Was Maalderink dezelfde grappenmaker die na het winnen van de wereldbeker van Ajax tegen Kluivert begon over een gemiste strafschop?

En welke verslaggever stelde van die domme insinuerende vragen aan Seedorf na zijn wissel op het EK '96 na Nederland - Zwisterland?
  maandag 2 juni 2008 @ 12:28:13 #24
75556 erkel
back from Dagestan
pi_59066407
Nare man
Weisst
pi_59066506
Verachtelijk figuur. Een nare parasiet die zoveel mogelijk zweren achterlaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')