Ik doe het ook heel vaak.quote:Op zondag 1 juni 2008 12:59 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is gewoon afschuwelijk hoevaak "los daarvan" gebruikt wordt. Let er maar eens op.
quote:Op zondag 1 juni 2008 13:00 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Hoe je het wendt of keert; die juffrouw heeft gewoon de mensenrechten geschonden.
De gemiddelde fotojournalisten horen thuis in de vorige eeuw, die hebben in dit digitale tijdperk geen bestaansrecht meer.quote:Op zondag 1 juni 2008 12:59 schreef SCH het volgende:
Bovendien is het de zoveelste artiest die fotojournalisten weert. Dat begint ook echt een groot probleem te worden.
Maar verniel je dan ook iets van iemand anders? Dat doe je toch niet zonder het te weten???quote:Op zondag 1 juni 2008 13:01 schreef zoalshetis het volgende:
ok theo zat, zonder het te weten, fout. hij is vast mans genoeg om zijn excusses te maken en schadevergoeding te betalen.
iedereen wordt wel eens nijdig. big deal.
excuses hoeft hij sowieso niet te maken.quote:Op zondag 1 juni 2008 13:01 schreef zoalshetis het volgende:
ok theo zat, zonder het te weten, fout. hij is vast mans genoeg om zijn excusses te maken en schadevergoeding te betalen.
iedereen wordt wel eens nijdig. big deal.
Als het even kan...quote:Op zondag 1 juni 2008 12:57 schreef SCH het volgende:
[..]Ja joh, de volgende keer roept het publiek: "Verkracht haar, verkracht haar". En dan moet ie dat natuurlijk ook doen en treft hem geen blaam
ik bedoel dat hij niet wist dat ze niet van de organisatie had gehoord dat ze geen foto's mocht maken. dat vernielen dicht ik toe aan nijdigheid dat ze dan toch foto's maakte.quote:Op zondag 1 juni 2008 13:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar verniel je dan ook iets van iemand anders? Dat doe je toch niet zonder het te weten???
Nee, gewoon dokken.quote:Op zondag 1 juni 2008 13:02 schreef JohnDope het volgende:
[..]
excuses hoeft hij sowieso niet te maken.
Dat is ook allemaal prima. Hoe hij die voorstelling inkleedt, moet hij weten.quote:Op zondag 1 juni 2008 13:03 schreef IQM het volgende:
[..]
Als het even kan...
Waarom kwam ze gewoon niet naar voren? Ze merkte op dát moment, toen Theo beval het grote licht aan te doen, dat ze overduidelijk zijn voorstelling verneukt had. Praat met hem, bied je excuses aan van een afstandje, of loop even naar voren/op het podium. Maar dat doet ze niet. Maar ondertussen moet Theo wél wat doen. Het publiek is voor hém gekomen, heeft geld neergelegd voor hém. En hoe gaat een theatermaker/cabaretier/entertainer verder? Wel, op de manier die hij heeft gekozen.Hij betrekt het publiek erin, laat ze een keuze maken en zorgt voor wat opschudding. Dat had je kunnen verwachten bij hem.
Was er een tijdje terug ook niet zoiets, met iemand die een cabaretier (of tv-maker ofzo) aanklaagde, waarna de rechter zei: "Ja, dat had je kunnen verwachten met de reputatie van meneer X"?
Dat betwijfel ik. Die vrouw maakte zich namelijk schuldig aan het plegen van ongewenste intimiteiten. In principe was dit gewoon zelf verdediging van Theo.quote:
Ik ben nog steeds benieuwd hoe die camera er precies uitzag. Ik denk niet dat Theo dacht dat hij een camera (een prijs zelfs, toch?) van 15.000 euro aan het mollen was.quote:Op zondag 1 juni 2008 13:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is ook allemaal prima. Hoe hij die voorstelling inkleedt, moet hij weten.
Hij ging alleen te ver toen hij de apparatuur vernielde.
Dat had ik in ieder geval wel gedaan als cabaretier.quote:Op zondag 1 juni 2008 13:07 schreef IQM het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds benieuwd hoe die camera er precies uitzag. Ik denk niet dat Theo dacht dat hij een camera (een prijs zelfs, toch?) van 15.000 euro aan het mollen was.Waarschijnlijk dacht hij: "Ik gooi dat ding van een paar honderd euro kapot, het geheugenkaartje overleeft het en na de show praten we het uit."
Dan heeft ie zich vergist. Kan gebeuren. Gewoon 15.000 euro neertellen.quote:Op zondag 1 juni 2008 13:07 schreef IQM het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds benieuwd hoe die camera er precies uitzag. Ik denk niet dat Theo dacht dat hij een camera (een prijs zelfs, toch?) van 15.000 euro aan het mollen was.Waarschijnlijk dacht hij: "Ik gooi dat ding van een paar honderd euro kapot, het geheugenkaartje overleeft het en na de show praten we het uit."
Ja joh, dat zal de rechter vast ook zeggenquote:Op zondag 1 juni 2008 13:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Die vrouw maakte zich namelijk schuldig aan het plegen van ongewenste intimiteiten. In principe was dit gewoon zelf verdediging van Theo.
Een professioneel fotograaf weet dat je niet standaard mag gaan schieten met je camera.quote:Op zondag 1 juni 2008 12:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee. Ik lees op Teletekst dat ze niet door de organisatie is geinformeerd.
Nee, het is haar eigen schuld. Had ze haar polaroid maar mee moeten nemen.quote:Op zondag 1 juni 2008 13:10 schreef IQM het volgende:
Ik snap ook niet waarom je met je prijscamera foto's gaat schieten én voor de Sp!ts én voor een simpel fotootje van Theo bij een artikel over dat comedyfestival.
Ik sluit dat zeker niet uit, want de rechter moet ook met zijn tijd meegaan.quote:
Zolang er geen foto wordt gepubliceerd kan daar geen sprake van zijn. Zeker een persoon in een publieke functie heeft, ondanks de beslotenheid van de zaal waarin opgetreden wordt, nog iets meer te slikken. Dat hij haar voor verstoring de zaal uit laat zetten, prima, zoals je iemand die schreeuwt of gaat lopen streaken tijdens je voorstellen ook laat verwijderen, maar dat hij tot vernieling overgaat van ’s andersmans eigendom is natuurlijk buiten elke proportie.quote:Op zondag 1 juni 2008 13:05 schreef JohnDope het volgende:
Dat betwijfel ik. Die vrouw maakte zich namelijk schuldig aan het plegen van ongewenste intimiteiten. In principe was dit gewoon zelf verdediging van Theo.
quote:Op zondag 1 juni 2008 13:11 schreef Napalm het volgende:
[..]
Een professioneel fotograaf weet dat je niet standaard mag gaan fotograveren.
Hoe zit het met het portret en auteursrecht van Maassen?
Krijgt zij nu daar ook boetes voor?
Enfin, je blaat maar wat SCH.
Wat een eikel die Theo.quote:Op zondag 1 juni 2008 13:12 schreef Impala-neuker het volgende:
Het voorval staat nu op youtube!![]()
Zo te zien was het dus een leica M8 met Noctilux lens (50mm F1).
Ik zeg niet dat het haar eigen schuld is, maar ik vraag het me gewoon af.quote:Op zondag 1 juni 2008 13:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, het is haar eigen schuld. Had ze haar polaroid maar mee moeten nemen.
Organisatie zat fout, Theo zat fout. Fotojournaliste valt niks te verwijten. Theo krijgt een boete, organisatie betaalt nieuwe camera en iedereen gaat weer over tot de orde van de dag.
Er zijn berichten die stellen dat zij voor dit festival de benodigde papieren had om te mogen schieten. Dat Maassen niet gefotografeerd wilde worden was haar niet doorgegeven. Ik denk dat haar in die zin dus niet veel te verwijten valt.quote:Op zondag 1 juni 2008 13:11 schreef Napalm het volgende:
[..]
Een professioneel fotograaf weet dat je niet standaard mag gaan schieten met je camera.
Hoe zit het met het portret en auteursrecht van Maassen?
Krijgt zij nu daar ook "boetes" voor?![]()
Enfin, je blaat maar wat SCH.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |