Doe eens wild!quote:
Betekent dat dat m'n sluitertijd richting de 1/1000e kan, bijvoorbeeld?quote:Op zaterdag 31 mei 2008 22:41 schreef Shark.Bait het volgende:
Nog van het vorige topic:
Met FP op je flitser heb je die hele flash sync niet nodig, tenzij je niet-compatible flitsers met je camera verbind.
Ja, daar valt voor mij ook niet aan te ontkomen vrees ik. Een nieuwe. Nog totaal geen nieuws van de reparateur van de ouwe...quote:
ik vergelijk met de D200, niet met de D2xquote:Op zondag 1 juni 2008 01:17 schreef Tokus het volgende:
hoeveel foto's moet ik dan aan denken, bij de D2x?
edit: o wacht, ik las verkeerd. Dacht dat je met de D2x er meer kon maken, maar het is andersom. Ik vond het al zo gek, want m'n D300 staat op 750 foto's, en de accu is nog 45% vol.
En je punt is...?quote:Op zondag 1 juni 2008 13:21 schreef Shark.Bait het volgende:
En een D70s die je al hebt is nog goedkoper dan een nieuwe cam
Ik denk dat je relatief veel geld neerlegt voor de D2x, terwijl de prestaties voor dat geld niet echt beter zijn. (of je moet 8fps @ 5megapixel willen)quote:
Yupquote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:56 schreef veldmuis het volgende:
Gezichtsherkenning? Dat-ie focust op het gezicht?
quote:Op zondag 15 juni 2008 19:03 schreef veldmuis het volgende:
Kan iemand me vertellen hoeveel 12bit RAW plaatjes er in de buffer van de D300 kunnen? Kan het in reviews niet terugvinden.
De buffer? Nee hoor, die zit ingebouwd. Foto's worden in de buffer gestopt, en vanuit daar weggeschreven naar de kaart.quote:Op zondag 15 juni 2008 20:38 schreef limpix het volgende:
http://www.dpreview.com/reviews/nikond300/page13.asp
Continious drive tests/File flush timing
Lijkt me sterk afhankelijk van het type kaart wat je gebruikt..em/of de MBd10 kit.
yep, daar staat het ook, en ben er nu achter dat dat dus ook best nauwkeurig is.quote:Op zondag 15 juni 2008 20:49 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Graag! Ik neem aan dat dat gewoon in het display komt te staan, net als bij de D70s?
Ik heb er een Kingston Elite Pro 45x in zitten, die haalt iets van 20MB/sec.quote:Op zondag 15 juni 2008 21:01 schreef veldmuis het volgende:
Die geeft ook 17 aan dan?
Tnx iig, dan heb ik een idee. Dan hoef ik helemaal niet zo'n supersnelle CF kaart. Het is al een wereld van verschil met die 3 of 4 van m'n D70s..
ik gebruik zelf ook de transcend 4GB (133x) en die voldoet voor mij prima. Er kunnen 148 14-bits RAWs op, maar meestal zijn het meer.quote:Op zondag 15 juni 2008 21:15 schreef veldmuis het volgende:
Die had ik al gezien idd. Die allersnelste sandisk is wel heel mooi, maar zó snel hoeft het dus niet.
Zal wel uitkomen op transcend oid. Lekker 4gig, als het niet bevalt koop ik wel gewoon een snelle sandisk.
Merk je het verschil nou echt tussen 12 bit en 14 bit?quote:Op zondag 15 juni 2008 21:57 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
ik gebruik zelf ook de transcend 4GB (133x) en die voldoet voor mij prima. Er kunnen 148 14-bits RAWs op, maar meestal zijn het meer.
Nikon kondigt op 1 juli aan dat de camera vanaf Augustus te koop is. Op de laatste dag van aug. ligt hij dan in de winkel en is dan zodanig populair dat je hem pas volgend jaar voor een fatsoenlijke prijs kan kopenquote:Op zondag 22 juni 2008 20:26 schreef veldmuis het volgende:
Ik heb iig besloten te wachten.
De D700 lijkt over een goeie maand aangekondigd te worden, dus ik ga 100% zeker wachten tot die aangekondigd is. Zal ook voor de prijs van de D300 goed zijn.
andere lens ook dit probleem? maak dan je zoeker schoon en het focus screen. die zit boven je spiegel.quote:Heb wel een ander probleem nu: Een dikke stip in de zoeker van m'n D70s. De spiegel is schoon, ben ik met een wattenstaafje overheen gegaan. Wat is de volgende stap?
En daar gaat het mij een beetje om. De D200 heb ik al voor 600 euro weg zien gaan. Dat scheelt zoveel dat ik ga wachtenquote:Op zondag 22 juni 2008 20:49 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Nikon kondigt op 1 juli aan dat de camera vanaf Augustus te koop is. Op de laatste dag van aug. ligt hij dan in de winkel en is dan zodanig populair dat je hem pas volgend jaar voor een fatsoenlijke prijs kan kopen
Je zal ws een zooi 2e hands D300's op de markt zien verschijnen...
Yup, zelfs zonder lens zie ik het ding heel duidelijk door de zoeker.quote:andere lens ook dit probleem? maak dan je zoeker schoon en het focus screen. die zit boven je spiegel.
quote:Op woensdag 25 juni 2008 13:20 schreef veldmuis het volgende:
Over een week wordt er een nieuwe Nikon aangekondigd he! Ik verwacht dat de prijs van de D300 daarmee wel omlaag gaat. Ikweetnietmeerwie in datzelfde topic deelde die mening niet. Dus je moet zelf weten wat je doet.
Ik kocht in februari 2007 mijn D200, een half jaar voor de aankondiging van de D300. Ik betaalde er toen 1400 euro voor...quote:Op woensdag 25 juni 2008 14:18 schreef ForrestX het volgende:
[..]
Soms is het nodig dat iemand je gewoon even met beide benen op de grond zet...een 1st-class-impulsaankoper als ik zeker... Als ik eenmaal iets in mijn hoofd heb, moet en zal het er komen en het liefste gisteren.
een D200 heb je nu 2e hands voor 500 - 750 euro, maar die als al bijna 3 jaar uit toch??
Een D300 kost nu ongeveer ¤ 1400,- voor een body alleen als ik me niet vergis...dan zal het nog wel een tijd duren voordat ie op het zelfde prijsniveau zit als de D200 nu...
geduld dus?
De D700 is er eind augustus heb ik horen zeggen hier en daar...of het een opvolger is weet ik niet...ik denk wel dat het invloed zal hebben op de D300quote:Op woensdag 25 juni 2008 17:27 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik kocht in februari 2007 mijn D200, een half jaar voor de aankondiging van de D300. Ik betaalde er toen 1400 euro voor...
De prijs van de D300 zal dus pas zakken als de opvolger bekend is. Want ook de aan te kondigen camera's zullen niet aan die prijs tornen denk ik.
Wij noemen dat scam.quote:Op woensdag 25 juni 2008 22:03 schreef ForrestX het volgende:
viel mij oog op site van bovenstaande link direct op deze :
http://www.leonoshop.com/goods.php?id=190&gclid=COrhoMeykJQCFQWR1QodeTy3fg
Begin juli is ook genoemd... En zoals Veldmuis zegt: de D700 zal tussen de D300 en D3 in komen... Dus die zal echt niets (of heeeeeel weinig) doen met de prijs van de D300.quote:Op woensdag 25 juni 2008 20:33 schreef ForrestX het volgende:
[..]
De D700 is er eind augustus heb ik horen zeggen hier en daar...of het een opvolger is weet ik niet...ik denk wel dat het invloed zal hebben op de D300
[Centraal] Canon Topic - deel 7quote:Op donderdag 26 juni 2008 08:33 schreef ebeaydojraes het volgende:
hmzzz.. als ze dit uitbrengen .. en dat moet tegenover de nieuwe 5D komen te staan ... denk 't niet. Dan laat Canon de 5D nog ff 2 jaar doorlopen, aangezien de prijs de helft lager ligt, of dan brengen ze snel even een kleine update ervoor uit, zodat hij ook 14 bit is en dan kunnen ze de prijs ook zo laag houden. Nieuwe 5D zal echt niet veel duurder worden dan 2200 euro ...
al zijn de gercuhten wel erg sterk aan het worden ... zou t raar vinden ... maar goed. ze hebben wel vreemdere dingen gedaan ..
Op 1 juli aangekondigd, op 30 augustus in de winkel (als Nikon niet veranderd is van release strategie). prijs 2700 euro Ik verwacht niet dat de D300 daardoor ineens een paar honderd euro zal zakken in prijs.quote:Op donderdag 26 juni 2008 06:01 schreef Xilantof het volgende:
Begin juli is ook genoemd... En zoals Veldmuis zegt: de D700 zal tussen de D300 en D3 in komen... Dus die zal echt niets (of heeeeeel weinig) doen met de prijs van de D300.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |