Soms alleen als diegene op het zelfde adres woont. Ligt aan de voorwaarden.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 11:18 schreef PietjePuk007 het volgende:
Mag je officieel je lease-auto alleen aan familie uitlenen? Is dat normaal in een lease-contract?
Met een advocaat gaan praten om te kijken wat voor oplossingen er mogelijk zijn. Er zijn manieren om hem te dwingen te betalen, bijvoorbeeld een percentage kan worden ingehouden van zijn loon, uitkering, of andere wijze waarop hij (legaal) geld verdiend..... maar dat is pas NA een rechter er uitspraak over heeft gedaan. Ook kan hij eventueel verantwoordelijk worden gehouden voor de advocaatskosten die jij gaat maken.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:03 schreef Sigmund_Freud het volgende:
1 We komen er uit en de veroorzaker betaalt alles in termijnen plus evt hulp van zijn ouders.
2 Hij zegt zoek het zelf maar uit.
3 Bij scenario 2 via de juridische het verhalen.
Iemand een tip voor scenario 3?
Heb wel een aangetekende brief gestuurd dat mochten er kosten op mij worden verhaald, ik ze op hem verhaal etc etc.
Veel mensen vergeten dat je geen EIGENAAR van een LEASE auto bent, en er dus inderdaad voorwaarden aan hangen. Meestal mag je em inderdaad alleen laten gebruiken door je directe familie, zoals vrouw en kinderen die op hetzelfde adres wonen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 02:39 schreef Feitosa het volgende:
Soms alleen als diegene op het zelfde adres woont. Ligt aan de voorwaarden.
hangt echt van de voorwaarden af die de LM en je werkgever overeenkomen. Hoe ruimen hoe duurder. ik mag vrijwel iedereen in de auto laten rijden, en familie en niet inwonende vriendinnen hem laten lenenquote:Op woensdag 1 juli 2009 02:58 schreef maartena het volgende:
[..]
Veel mensen vergeten dat je geen EIGENAAR van een LEASE auto bent, en er dus inderdaad voorwaarden aan hangen. Meestal mag je em inderdaad alleen laten gebruiken door je directe familie, zoals vrouw en kinderen die op hetzelfde adres wonen.
Als je em aan jan en alleman wil uitlenen, dan dien je een auto te KOPEN.
(Ik leen mijn gekochte auto trouwens ook aan niemand uit. Alleen ik of mijn vrouw rijdt, en in hoge uitzondering mijn schoonmoeder ofzo)
Jah ik heb hem dus geen druppel zien drinken gelukkig.. En van mijn WG/LM mag ik hem wel aan vrienden uitlenen als hij niks had gedronken was er niks aan de hand. Hij wou kleingeld halen maar is dus aan het scheuren gegaan door het dorp. Ga er morgen avond langs samen met mijn vader (2 is beter als getuige en onthouden meer dan 1) en dan hoor ik het wel..quote:Op woensdag 1 juli 2009 02:53 schreef maartena het volgende:
[..]
Hou er trouwens rekening mee dat juridische stappen ook verkeerd kunnen aflopen, en dat zij OOK een advocaat in dienst nemen die de rechter bijv. weten te overtuigen dat JIJ degene bent geweest die zo stom was om de sleutels van een auto waar je geen eigendom van hebt te geven aan iemand die je wellicht hebt ZIEN drinken, en dan ben je natuurlijk advocaatskosten + de originele rekening kwijt.
In dit geval is er geen schade aan een derde (WA dekking, waar de verzekering wel moet voorschieten, heeft die geen keuze in zelfs), maar heeft het eigen voertuig schade. En dan hangt het er maar net vanaf wat de afspraken zijnquote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:44 schreef Phuturistixxx het volgende:
Vreemd, ik dacht dat verzekeringsmaatschappijen altijd uitbetaalden en het dan verder verhalen op de dader, die vriend in dit geval.
Lekker voor je als je in de puinpoeier wordt gereden door iemand die gezopen heeft ofzo... dan moet je maar zien dat je je geld krijgt omdat de verz. maatschappij weigert te betalen..
Da's simpel: NIETquote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:41 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Dit is dus het geval.
Een vriend van mij heeft dus schade gereden in mijn auto van de zaak. Komt er nog bij dat hij waarschijnlijk teveel gedronken had(meegenomen door de politie). Hoe word dit nu afgehandeld verzekerings technisch?
Probleem is dus 1 teveel gedronken en 2 hij is geen partner/familie.
Iemand enig idee?
ik niet iedereen mag hem wat mij betreft lenen. Maakt weinig uit of de LM dat nu leuk vindt of niet. Verzekerd is de auto toch wel. Enige wat ze kunnen doen is het contract erna nietig verklaren.quote:Op woensdag 1 juli 2009 02:58 schreef maartena het volgende:
[..]
Veel mensen vergeten dat je geen EIGENAAR van een LEASE auto bent, en er dus inderdaad voorwaarden aan hangen. Meestal mag je em inderdaad alleen laten gebruiken door je directe familie, zoals vrouw en kinderen die op hetzelfde adres wonen.
Als je em aan jan en alleman wil uitlenen, dan dien je een auto te KOPEN.
(Ik leen mijn gekochte auto trouwens ook aan niemand uit. Alleen ik of mijn vrouw rijdt, en in hoge uitzondering mijn schoonmoeder ofzo)
Heb je al enig idee op hoeveel de schade getaxeerd is?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:03 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Dag mensen,
ff een vervolg bij dit verhaal.
Zojuist een telefoontje van WG gehad de leasemaatschappij had het proces verbaal binnen en dat betekent: de verzekering kan en mag niet uitbetalen. Ik moet het eerst betalen en dan maar uitzoeken met die vriend van mij. Reden dat het zo lang duurde dat het lang duurde voordat de politie het proces verbaal naar de leasemaatschappij had verstuurd. Nu zijn er enkele scenario's
1 We komen er uit en de veroorzaker betaalt alles in termijnen plus evt hulp van zijn ouders.
2 Hij zegt zoek het zelf maar uit.
3 Bij scenario 2 via de juridische het verhalen.
Iemand een tip voor scenario 3?
Heb wel een aangetekende brief gestuurd dat mochten er kosten op mij worden verhaald, ik ze op hem verhaal etc etc.
Is dit niet hetzelfde als je zegt dat iedereen van jou 170 mag rijden op de snelweg, maar dat het wel kan de politie je achteraf er een bekeuring voor geeft?quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:01 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
ik niet iedereen mag hem wat mij betreft lenen. Maakt weinig uit of de LM dat nu leuk vindt of niet. Verzekerd is de auto toch wel. Enige wat ze kunnen doen is het contract erna nietig verklaren.
Dat klopt ja, maar voor je rechtspositie op de weg maakt het natuurlijk niks uit of de LM het er wel of niet mee eens isquote:Op woensdag 1 juli 2009 12:15 schreef avotar het volgende:
[..]
Heb je al enig idee op hoeveel de schade getaxeerd is?
[..]
Is dit niet hetzelfde als je zegt dat iedereen van jou 170 mag rijden op de snelweg, maar dat het wel kan de politie je achteraf er een bekeuring voor geeft?
Of dat je best je zwans op de bar mag leg, maar het wel kan zijn dat een uitsmijter je dan buiten gooit?
Dank je Sherlockquote:Op woensdag 1 juli 2009 17:41 schreef Rosbief het volgende:
Volgens mij mag je zoveel drinken als je wilt, zolang het geen alcohol is of bevat.
Je zou op zich de eerste pagina eens kunnen lezenquote:Op woensdag 1 juli 2009 17:53 schreef Matty___ het volgende:
heb je er naast gezeten?
dan mag het en wordt het als normale schade behandeld
heb je er naast gezeten en wist je dat die dronken was heb je een probleem
eerst gepost dan gelezen maar te lui om mijn post aan te passen zoals het hoort op fokquote:Op woensdag 1 juli 2009 17:55 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je zou op zich de eerste pagina eens kunnen lezen.
Want vooral jij weet hoe je geld terug moet krijgen van vrienden, hequote:Op woensdag 1 juli 2009 23:00 schreef nachtdier3 het volgende:
Ik zou het eerst even zonder velletje doen om zn reactie te peilen. Politie is erbij geweest begrijp ik, dus dat hij heeft gereden is hopelijk wel duidelijk.
Pas als ie niet echt reageert, zou ik het dnek ik officieel gaan doen via de officiele manier dus. Overigens een prima test om te zien of je vriend ook echt de vriendschap waard is /was.
Tenzij je dus net als de TS een vriend hebt die em leent, en vervolgens net iets te veel drinkt.....quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:01 schreef ArnoKlaassen het volgende:
ik niet iedereen mag hem wat mij betreft lenen. Maakt weinig uit of de LM dat nu leuk vindt of niet. Verzekerd is de auto toch wel. Enige wat ze kunnen doen is het contract erna nietig verklaren.
inderdaadquote:Op donderdag 2 juli 2009 12:31 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Want vooral jij weet hoe je geld terug moet krijgen van vrienden, he
Neem aan dat het je collega alleen z'n eigen risico kostte?quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:56 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Da's simpel: NIET
Alle kosten worden op jou verhaalt. Ligt er een beetje aan wat voor schade. Iemand op mijn werk was met leasebak op een rotonde gereden en dat kostte 13000 euro
En de schade doorbelasten...quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:01 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Ben ook wel beniewd inderdaad.quote:
TS mag met een beetje pech dokken. Hoe TS zijn geld bij zijn vriend terughaalt is zijn probleem.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:43 schreef Peter het volgende:
Hij mag dokken omdat a. zijn verzekering het niet dekt, b. jouw verzekering het niet dekt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |