ik gebruik geen beamerquote:Op zaterdag 14 juni 2008 12:14 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Hoe doe je dat met je beamer?
Als je het wilt maken zit toch je eigen schaduw ervoor of wat?
quote:Op donderdag 5 juni 2008 03:38 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
ik zit even pauze te houden (ben vaak 's nachts aan het schilderen) en lees dit topic nog eens door
en het wil er bij mij maar niet in dat jullie het makkerlijker vinden op deze manier dan de manier waarop ik het doe;
volgens jou en ik geloof skiczukie ook is zou het dus makkelijker zijn om
tja
ten eerste een diaprojector aan te schaffen ? (een oud fototoestel heb ik nog wel)
dan vervolgens het plaatje dat ik meestal via google vind uit te ptinten.......
daar een foto van te maken (aangezien ik maar één foto nodig heb, neem ik maar even voor het gemak
aan dat ik dan een rolletje vol moet schieten van alle lichtenstein afbeeldingen die ik eventueel zou
willen maken in de toekomst. (mocht ik drie dagen later ineens een ander plaatje vinden ben ik de pineut, moet ik weer een rolletje volschieten, maar goed........ dit even terzijde)
het lijkt me trouwens nog behoorlijk lastig om foto's te maken van het plaatje uit de printer,
maar goed, als dit al goed zou lukken dan fotorolletje naar de winkel brengen,
laten ontwikkelen (diaprojector en foto's ontwikkelen kosten geld)
als de foto's klaar zijn kan ik beginnen, moet ik dus behoorlijk wat ruimte voor gaan vrijmaken om
de diaprojector te gaan installeren en dan kan ik eindelijk beginnen met tekenen..........
wat ik nu doe; foto uitprinten.
doek pakken potlood gum en tekenen, kost niks extra heb geen extra ruimte nodig en kan zó beginnen.
dus wat is dan het voordeel voor mij?
topic is toch al om zeep geholpen nu, dus ik weet niet of ik nog reactie krijg, maar in ieder geval
dit is niet lullig bedoeld maar na alles nog eens nagelezen te hebben, begrijp ik dus écht niet wat
het voordeel voor mij zou zijn.
een beamer is al helemaal niks voor mij, da's veel te duur en te ingewikkeld bovendien staat mijn computer in de huiskamer en zou ik dus zo'n beetje de helft van mijn meubels moeten gaan verschuiven om een schilderij op doek te krijgen.
nou ja dat zat ik dus even te overdenken.........
quote:Op maandag 9 juni 2008 11:31 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
hoi rene![]()
helaas is op deze vraag niet meteen een kort antwoord.
ik hou niet echt alle uren bij, maar bijv, het meest recente werk wat ik heb gedaan is een schilderij die ik
op verzoek van iemand had gemaakt, hij had het schilderij gezien dat bij mij hangt en wilde deze ook graag hebben. Oké.... dus ik aan het werk.. dit was een schilderij van 60x80 cm.
ik heb er een week over gedaan, ieder vrij uurtje dat ik had vooral 's nachts (soms tot 6 uur in de ochtend)
dus ik denk dat ik over dat schilderij in uren ongeveer 35 uur gedaan heb, kan ook meer zijn maar zeker niet minder. er zijn verschillende stadia's toevallig heb ik van dit schilderij tussendoor van het proces foto's gemaakt.
eerst het plaatje uitprinten natuurlijk, zonder het plaatje naast me kan ik niks![]()
[ afbeelding ]
ik pak mijn doek, potlood en gummetje en ga tekenen, ben ik zo 3 uur zoet mee
wordt ook best een hoop in ''gegumd'' maar die gumstrepen werk ik later allemaal weg
met een héél dun laagje witte verf zie je later niets meer van
[ afbeelding ]
dan ga ik doe ik de tekening nog eens met een permanent marker (dunschrijver) die geeft
niet af, en is voor mij makkelijke om overzicht te houden, als ik onder het schilderen toch denk,
hé dit lijntje moet ietstje anders dan kan ik makkelijker doen dan dat ik de zwarte lijnen eerst
met verf zou invullen, want dan is de lijn dikker, en zou je verbeteringen eerder zien, en zo zie je er
niets meer van achteraf....
[ afbeelding ]
en dan ga ik schilderen, eerst alle vlakken die geel moeten doe ik wit, lijkt vreemd maar dan pakt de gele
kleur veel mooier op verzoek van de jongen heb ik sommige kleuren van het schilderij aangepast zoals
het raamkozijn rood i.p.v. wit en de lippen van de dame rose/rood i.p.v. fel rood
de achtergrond had ik eerst lichtblauw gedaan maar is later toch maar voor lichtgrijs vervangen
voor de achtergrond en gezicht heb ik acrylverf uit potjes gekozen, niet alleen omdat die kleur mooier was
maar ook omdat het dan veel gladder is qua oppervlakte, het geel van de haren is juist leuk als daar een beetje structuur inzit vindt ik dus dat doe ik dan weer met verf uit tube's
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
het duurdt ook zo lang omdat bijv. de huidskleur zeker 3x moet, ook wit, geel, en bijv. licht grijs
is het mooist na 3x de andere kleuren zijn meestal in 2x wel goed maar doe ik ook vaak 3x
omdat het rood bijv. dan net even mooier en feller wordt...
tja , misschien denk je jeetje wat een vreemde manier, ik heb geen idee hoe andere mensen het
doen, maar dit is mijn manier geworden, mensen die écht technieken hebben geleerd vinden dit misschien helemaal
een rare manier maar goed alle tips zijn welkom (behalve tips om met een projector of beamer te gaan tekenen)
want die paar uurtjes tekenen is het probleem niet voor mij, en projector of beamer is me teveel gedoe.
dus ja om even op je vraag terug te komen, zal het drieluikje dat 3x 40x40cm was ook wel op zo'n 35 á 40 uur komen.
dat ik eraan gewerkt heb toendertijd, ik weet wel dat het nog een hele klus was toen.
zobeetje uitgebreid antwoord op een korte vraag
nee dat is mijn andere topic Voor de liefhebbers van POP ARTquote:Op zaterdag 14 juni 2008 12:25 schreef Jakhals het volgende:
Heb je zo'n beetje alles wat je geschilderd hebt, hier gepost?
Heb nog steeds het indruk dat er vast nog foto's van je schilderijen zijn, die je hier nog niet gepost hebt.
nee, helaas heb ik geen écht schilderij Van Roy Lichtenstein,quote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:21 schreef Bleekmiddel het volgende:
heb je zelf wel 1 echt werk van die kunstenaar? of is dat gewoon echt niet te betalen?
Heb wel gekeken, en een schilderij van hem kostte 31.000 dollarquote:Op zaterdag 14 juni 2008 19:19 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
nee, helaas heb ik geen écht schilderij Van Roy Lichtenstein,
misschien is er ergens in de wereld wel een heel rijk persoon die er één in particulier bezit
heeft, maar voor zover ik weet hangen de échte schilderijen allemaal in musea
en ik heb voor je zitten googlen of ik ergens een prijs kan vinden hoeveel zoiets nou zou
kosten, ik kan me herinneren dat ik ooit eens iets gevonden had waar 200.000usdollar
bij stond, maar die kan ik niet terugvinden
mmm ik heb hier iets gevonden over een zeefdruk van lichtensteinquote:Op zaterdag 14 juni 2008 19:32 schreef Bleekmiddel het volgende:
En is er niet iets van een eventuele " gesigneerde / genummerde" zeefdruk. of is dat ook niet te betalen.
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 19:54 schreef skiczukie het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is een hele tijd mijn UserIcon geweest.
Dit was toch je usericon?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 19:54 schreef skiczukie het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is een hele tijd mijn UserIcon geweest.
Daarna, inderdaad.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 20:22 schreef Jakhals het volgende:
[..]
Dit was toch je usericon?
[ afbeelding ]
Wel geniaal, ik ga hem weer als UI gebruiken.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 20:22 schreef Jakhals het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
hé deze heb ik een keer geschilderd !quote:Op zaterdag 14 juni 2008 20:22 schreef Jakhals het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Volgens mij was hij toch eerder lichtgroen..quote:Op zaterdag 14 juni 2008 20:26 schreef skiczukie het volgende:
Daarna, inderdaad.Wie ben jij dan, dat je dat weet?
Felgroen? Het was beetje limoengroen. Weet nog wel goed dat je erover klaagde dat iedereen je usericon jatte. Damn, wat moet ik met zulke infoquote:Op zaterdag 14 juni 2008 20:29 schreef skiczukie het volgende:
Wel geniaal, ik ga hem weer als UI gebruiken.Ik had hem felgroen in elk geval.
Op mijn beeldscherm was het felgroen.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 23:45 schreef Jakhals het volgende:
[..]
Felgroen? Het was beetje limoengroen. Weet nog wel goed dat je erover klaagde dat iedereen je usericon jatte. Damn, wat moet ik met zulke info...
Hij is vast wel nog opgeslagen m'n dossier over je, zal straks wel kijkenquote:Op zaterdag 14 juni 2008 23:49 schreef skiczukie het volgende:
Op mijn beeldscherm was het felgroen.En inderdaad, iedereen jaloers en mijn UI jatten.
![]()
Heb jij hem nog ergens in je cache ofzo?
tja....... het zou wel leuk zijn om in ieder geval één zeefdruk van de échte meester te hebben,quote:Op zaterdag 14 juni 2008 20:26 schreef Bleekmiddel het volgende:
Ik zelf ben fan van herman brood. (kan wel een echte schilderij van hem kopen) maar toch ben ik voor een gesigneerde zeefdruk gegaan. Je verdient nu met deze dingen toch aardig wat geld. en 1500 euro voor een toch wel echte Roy Lichtenstein is toch wel te doen. De "meester" heeft hem zelf gesigneerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |