abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59384821
ik weet dat ik eerder in dit topic heb vermeld dat ik de hele ""war serie van 9 doeken in één keer wilde verkopen maar........ er kwam iemand kijken naar een (ander) schilderij en zag de ''war'' serie en werd hier ter plekke
helemaal verliefd op, aangezien de hele serie té veel was voor zijn budget ben ik overstag gegaan en heeft
hij dus 5 doeken gekocht; het drieluik en de twee piloten.

nu is deze set dus nog over;
de set in één keer mag weg voor 400 euro

maar per stuk kan nu ook;

tweeluik whaam 2 doeken van 40x50 cm dus totale lengte 1 meter
250 euro

TEX ! 50x 60 cm 125 euro

WAR-KISS 50x60 cm 125 euro
pi_59385043
VOOR DE REST IS NOG TE KOOP;

THE KISS 60X60CM 125 EURO

TEARS OF FEAR 50X60CM 125 EURO

LOVE 60X70CM 125 EURO

en dan is het op !
  zaterdag 14 juni 2008 @ 12:14:24 #103
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_59385099
Hoe doe je dat met je beamer?
Als je het wilt maken zit toch je eigen schaduw ervoor of wat?
pi_59385172
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 12:14 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Hoe doe je dat met je beamer?
Als je het wilt maken zit toch je eigen schaduw ervoor of wat?
ik gebruik geen beamer
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 03:38 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

ik zit even pauze te houden (ben vaak 's nachts aan het schilderen) en lees dit topic nog eens door

en het wil er bij mij maar niet in dat jullie het makkerlijker vinden op deze manier dan de manier waarop ik het doe;

volgens jou en ik geloof skiczukie ook is zou het dus makkelijker zijn om

tja
ten eerste een diaprojector aan te schaffen ? (een oud fototoestel heb ik nog wel)
dan vervolgens het plaatje dat ik meestal via google vind uit te ptinten.......
daar een foto van te maken (aangezien ik maar één foto nodig heb, neem ik maar even voor het gemak
aan dat ik dan een rolletje vol moet schieten van alle lichtenstein afbeeldingen die ik eventueel zou
willen maken in de toekomst. (mocht ik drie dagen later ineens een ander plaatje vinden ben ik de pineut, moet ik weer een rolletje volschieten, maar goed........ dit even terzijde)

het lijkt me trouwens nog behoorlijk lastig om foto's te maken van het plaatje uit de printer,
maar goed, als dit al goed zou lukken dan fotorolletje naar de winkel brengen,
laten ontwikkelen (diaprojector en foto's ontwikkelen kosten geld)

als de foto's klaar zijn kan ik beginnen, moet ik dus behoorlijk wat ruimte voor gaan vrijmaken om
de diaprojector te gaan installeren en dan kan ik eindelijk beginnen met tekenen..........

wat ik nu doe; foto uitprinten.
doek pakken potlood gum en tekenen, kost niks extra heb geen extra ruimte nodig en kan zó beginnen.

dus wat is dan het voordeel voor mij?

topic is toch al om zeep geholpen nu, dus ik weet niet of ik nog reactie krijg, maar in ieder geval
dit is niet lullig bedoeld maar na alles nog eens nagelezen te hebben, begrijp ik dus écht niet wat
het voordeel voor mij zou zijn.

een beamer is al helemaal niks voor mij, da's veel te duur en te ingewikkeld bovendien staat mijn computer in de huiskamer en zou ik dus zo'n beetje de helft van mijn meubels moeten gaan verschuiven om een schilderij op doek te krijgen.

nou ja dat zat ik dus even te overdenken.........

quote:
Op maandag 9 juni 2008 11:31 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

hoi rene

helaas is op deze vraag niet meteen een kort antwoord.
ik hou niet echt alle uren bij, maar bijv, het meest recente werk wat ik heb gedaan is een schilderij die ik
op verzoek van iemand had gemaakt, hij had het schilderij gezien dat bij mij hangt en wilde deze ook graag hebben. Oké.... dus ik aan het werk.. dit was een schilderij van 60x80 cm.
ik heb er een week over gedaan, ieder vrij uurtje dat ik had vooral 's nachts (soms tot 6 uur in de ochtend)
dus ik denk dat ik over dat schilderij in uren ongeveer 35 uur gedaan heb, kan ook meer zijn maar zeker niet minder. er zijn verschillende stadia's toevallig heb ik van dit schilderij tussendoor van het proces foto's gemaakt.

eerst het plaatje uitprinten natuurlijk, zonder het plaatje naast me kan ik niks

[ afbeelding ]

ik pak mijn doek, potlood en gummetje en ga tekenen, ben ik zo 3 uur zoet mee
wordt ook best een hoop in ''gegumd'' maar die gumstrepen werk ik later allemaal weg
met een héél dun laagje witte verf zie je later niets meer van
[ afbeelding ]

dan ga ik doe ik de tekening nog eens met een permanent marker (dunschrijver) die geeft
niet af, en is voor mij makkelijke om overzicht te houden, als ik onder het schilderen toch denk,
hé dit lijntje moet ietstje anders dan kan ik makkelijker doen dan dat ik de zwarte lijnen eerst
met verf zou invullen, want dan is de lijn dikker, en zou je verbeteringen eerder zien, en zo zie je er
niets meer van achteraf....
[ afbeelding ]

en dan ga ik schilderen, eerst alle vlakken die geel moeten doe ik wit, lijkt vreemd maar dan pakt de gele
kleur veel mooier op verzoek van de jongen heb ik sommige kleuren van het schilderij aangepast zoals
het raamkozijn rood i.p.v. wit en de lippen van de dame rose/rood i.p.v. fel rood
de achtergrond had ik eerst lichtblauw gedaan maar is later toch maar voor lichtgrijs vervangen
voor de achtergrond en gezicht heb ik acrylverf uit potjes gekozen, niet alleen omdat die kleur mooier was
maar ook omdat het dan veel gladder is qua oppervlakte, het geel van de haren is juist leuk als daar een beetje structuur inzit vindt ik dus dat doe ik dan weer met verf uit tube's
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

het duurdt ook zo lang omdat bijv. de huidskleur zeker 3x moet, ook wit, geel, en bijv. licht grijs
is het mooist na 3x de andere kleuren zijn meestal in 2x wel goed maar doe ik ook vaak 3x
omdat het rood bijv. dan net even mooier en feller wordt...

tja , misschien denk je jeetje wat een vreemde manier, ik heb geen idee hoe andere mensen het
doen, maar dit is mijn manier geworden, mensen die écht technieken hebben geleerd vinden dit misschien helemaal
een rare manier maar goed alle tips zijn welkom (behalve tips om met een projector of beamer te gaan tekenen )
want die paar uurtjes tekenen is het probleem niet voor mij, en projector of beamer is me teveel gedoe.

dus ja om even op je vraag terug te komen, zal het drieluikje dat 3x 40x40cm was ook wel op zo'n 35 á 40 uur komen.
dat ik eraan gewerkt heb toendertijd, ik weet wel dat het nog een hele klus was toen.

zo beetje uitgebreid antwoord op een korte vraag
pi_59385279
Heb je zo'n beetje alles wat je geschilderd hebt, hier gepost?

Heb nog steeds het indruk dat er vast nog foto's van je schilderijen zijn, die je hier nog niet gepost hebt .
pi_59385387
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 12:25 schreef Jakhals het volgende:
Heb je zo'n beetje alles wat je geschilderd hebt, hier gepost?

Heb nog steeds het indruk dat er vast nog foto's van je schilderijen zijn, die je hier nog niet gepost hebt .
nee dat is mijn andere topic Voor de liefhebbers van POP ART

dit is alléén het topic voor de schilderijen die ik verkoop
zeker heb ik véél meer schilderijen gemaakt, mijn hele huis hangt vol, tot aan toilet en keuken aan toe,

maar het is niet de bedoeling dat ik alles verkoop, ik wil zelf natuurlijk ook gewoon roy lichtenstein aan de muur, maar ja, te veel schilderijen.....en te weinig muren en in de tussentijd al weer vele nieuwe afbeeldingen gevonden van lichtenstein die ik wil schilderen, dus...... ik heb een beetje ruimte nodig

maar in het andere topic kun je zien wat ik zoal geschilderd heb door de jaren heen..........
pi_59390153
heb je zelf wel 1 echt werk van die kunstenaar? of is dat gewoon echt niet te betalen?
pi_59392276
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 17:21 schreef Bleekmiddel het volgende:
heb je zelf wel 1 echt werk van die kunstenaar? of is dat gewoon echt niet te betalen?
nee, helaas heb ik geen écht schilderij Van Roy Lichtenstein,
misschien is er ergens in de wereld wel een heel rijk persoon die er één in particulier bezit
heeft, maar voor zover ik weet hangen de échte schilderijen allemaal in musea

en ik heb voor je zitten googlen of ik ergens een prijs kan vinden hoeveel zoiets nou zou
kosten, ik kan me herinneren dat ik ooit eens iets gevonden had waar 200.000usdollar
bij stond, maar die kan ik niet terugvinden

wel deze link met alle musea's waar schilderijen van lichtenstein hangen.

http://www.artcyclopedia.com/artists/lichtenstein_roy.html

maar voor jou en mij zal het ongetwijfeld nooit haalbaar zijn om een échte roy lichtenstein aan
de wand te hangen

(of we moeten de staatsloterij winnen natuurlijk )

maar je hebt me wel ineens nieuwsgierig gemaakt en ik google vanavond nog eens verder misschien kan ik dan iets vinden met een prijskaartje eraan, en dan geen reproductie, artprint of poster maar een écht door hem gemaakt schilderij,

als ik iets vind plaats ik de link wel even........ als jij iets vindt mag je de link ook hier plaatsen want is
eigenlijk best leuk om te weten....
pi_59392488
En is er niet iets van een eventuele " gesigneerde / genummerde" zeefdruk. of is dat ook niet te betalen.
pi_59392523
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 19:19 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

nee, helaas heb ik geen écht schilderij Van Roy Lichtenstein,
misschien is er ergens in de wereld wel een heel rijk persoon die er één in particulier bezit
heeft, maar voor zover ik weet hangen de échte schilderijen allemaal in musea

en ik heb voor je zitten googlen of ik ergens een prijs kan vinden hoeveel zoiets nou zou
kosten, ik kan me herinneren dat ik ooit eens iets gevonden had waar 200.000usdollar
bij stond, maar die kan ik niet terugvinden
Heb wel gekeken, en een schilderij van hem kostte 31.000 dollar .
pi_59392669
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 19:32 schreef Bleekmiddel het volgende:
En is er niet iets van een eventuele " gesigneerde / genummerde" zeefdruk. of is dat ook niet te betalen.
mmm ik heb hier iets gevonden over een zeefdruk van lichtenstein
even naar beneden scrollen lotnr.288
1200 1400 euro staat erbij

288
Omschrijving: Roy Lichtenstein
New York 1923 - 1997
Merton of the Movies
In potlood gesigneerd, gedateerd 1968 en geannoteerd A/P m.o., in 1968 uitgegeven door List Art Poster New York.
Zeefdruk op zilverfolie, 76 x 50,9 cm.
Literatuur:
Mary Lee Corlett, 'The Prints of Roy Lichtenstein. A catalogue raisonn‚ 1948-1997', New York, p. 93, cat.no. 61 (ill.)
¤ 1200,00 - 1400,00

http://www.glerum.nl/catalogus.php?pagina_nummer=12&id=5&lang=nl
pi_59392861
ah hier heb ik meer info over screenprints en litho's

(dus nog steeds geen echt schilderij, maar misschien blijven die ook wel gewoon in het museum
dat weet ik niet precies...)

http://www.herndonfineart.com/lichtenstein.htm
pi_59392902

Dit is een hele tijd mijn UserIcon geweest.
pi_59392919
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 19:54 schreef skiczukie het volgende:
[ afbeelding ]

pi_59392966
Misschien een idee voor je .. combineer twee Lichtenstein's. Bijvoorbeeld die Revolver en een blondje. Heb je twee in een, en een eigen draai eraan.
pi_59393370
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 19:54 schreef skiczukie het volgende:
[ afbeelding ]

Dit was toch je usericon?

pi_59393458
Ik zelf ben fan van herman brood. (kan wel een echte schilderij van hem kopen) maar toch ben ik voor een gesigneerde zeefdruk gegaan. Je verdient nu met deze dingen toch aardig wat geld. en 1500 euro voor een toch wel echte Roy Lichtenstein is toch wel te doen. De "meester" heeft hem zelf gesigneerd.
pi_59393463
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 20:22 schreef Jakhals het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Daarna, inderdaad. Wie ben jij dan, dat je dat weet?
pi_59393525
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Wel geniaal, ik ga hem weer als UI gebruiken. Ik had hem felgroen in elk geval.
pi_59397757
quote:

[..]

[ afbeelding ]
hé deze heb ik een keer geschilderd !
volgens mij hangt ie bij mijn jongste broertje. helaas geen foto van
pi_59397994
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 20:26 schreef skiczukie het volgende:
Daarna, inderdaad. Wie ben jij dan, dat je dat weet?
Volgens mij was hij toch eerder lichtgroen..

Goed geheugen, hè .
pi_59398015
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 20:29 schreef skiczukie het volgende:
Wel geniaal, ik ga hem weer als UI gebruiken. Ik had hem felgroen in elk geval.
Felgroen? Het was beetje limoengroen. Weet nog wel goed dat je erover klaagde dat iedereen je usericon jatte. Damn, wat moet ik met zulke info ...
pi_59398105
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 23:45 schreef Jakhals het volgende:

[..]

Felgroen? Het was beetje limoengroen. Weet nog wel goed dat je erover klaagde dat iedereen je usericon jatte. Damn, wat moet ik met zulke info ...
Op mijn beeldscherm was het felgroen. En inderdaad, iedereen jaloers en mijn UI jatten.

Heb jij hem nog ergens in je cache ofzo?
pi_59398162
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 23:49 schreef skiczukie het volgende:
Op mijn beeldscherm was het felgroen. En inderdaad, iedereen jaloers en mijn UI jatten.

Heb jij hem nog ergens in je cache ofzo?
Hij is vast wel nog opgeslagen m'n dossier over je, zal straks wel kijken ..
pi_59398224
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 20:26 schreef Bleekmiddel het volgende:
Ik zelf ben fan van herman brood. (kan wel een echte schilderij van hem kopen) maar toch ben ik voor een gesigneerde zeefdruk gegaan. Je verdient nu met deze dingen toch aardig wat geld. en 1500 euro voor een toch wel echte Roy Lichtenstein is toch wel te doen. De "meester" heeft hem zelf gesigneerd.
tja....... het zou wel leuk zijn om in ieder geval één zeefdruk van de échte meester te hebben,

zou eigenlijk wel moeten hé als échte ''Fan''

dan zou ik een zeefdruk willen hebben van girl with ribbon (mijn usericoon)

dat is toch wel mijn favoriet eigenlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')