abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59085879
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 11:32 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat weet je natuurlijk niet, als de vraag naar eensgezinswoning gelijkblijft of stijgt dan kan de prijs van je appartement harder dalen dan de normale eengezinswoning.

Andersom is natuurlijk ook mogelijk.
Dat weet je natuurlijk niet idd... Maar goed dit topic staat bol van speculatie dus dit kan er ook wel bij, maar bij mij in de buurt lijkt dit de meest voor de hand liggende optie
  dinsdag 3 juni 2008 @ 13:45:18 #152
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_59088867
Nog een beetje speculatie dan.
Duurdere appartementen zullen de aankomende periode heel weinig stijgen in waarde wat de prijsstijgingscijfers zullen vertekenen.

Veel 55+ ers kiezen er nu voor om hun eengezinswoning te verruilen voor een groot nieuwbouw appartement. Het stukje nieuwbouw spreekt ze aan. Als straks die generatie doorstroomt naar een aanleunwoning of verzoringstehuis dan zijn die appartementen niet nieuw meer en voor kopers minder aantrekkeling = weinig vraag. Dus die prijzen zullen vrijwel gelijk blijven.
  woensdag 4 juni 2008 @ 08:36:55 #153
216787 vastgoedzeepbel
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_59108014
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 13:45 schreef HarryP het volgende:
Nog een beetje speculatie dan.
Duurdere appartementen zullen de aankomende periode heel weinig stijgen in waarde wat de prijsstijgingscijfers zullen vertekenen.

Veel 55+ ers kiezen er nu voor om hun eengezinswoning te verruilen voor een groot nieuwbouw appartement. Het stukje nieuwbouw spreekt ze aan. Als straks die generatie doorstroomt naar een aanleunwoning of verzoringstehuis dan zijn die appartementen niet nieuw meer en voor kopers minder aantrekkeling = weinig vraag. Dus die prijzen zullen vrijwel gelijk blijven.
Wel leuk, mensen die denken dat huizenprijzen niet kunnen zakken. Ik verwacht dat er binnen 3 jaar 20% van prijs af is. Zeker in het hogere segment.
Nederlanders hebben de hoogste hypotheekschuld ter wereld en de Rabobank betaalbaaheidsindex staat op het laagste niveau sinds 1970. Wanneer knapt deze zeepbel?
huizenmarkt-zeepbel.nl
verwachtingen woningmarkt experts
pi_59108039
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 08:36 schreef vastgoedzeepbel het volgende:

[..]

Wel leuk, mensen die denken dat huizenprijzen niet kunnen zakken. Ik verwacht dat er binnen 3 jaar 20% van prijs af is. Zeker in het hogere segment.
Pure speculatie, en wat is het hogere segment? 500k +?
  woensdag 4 juni 2008 @ 09:23:18 #155
216787 vastgoedzeepbel
pi_59108577
400k.
Natuurlijk is dit pure speculatie. Een aflossingsvrije hypotheek nemen en er van uitgaan dat de huizenprijzen toch wel stijgen is ook speculatie.. En een beetje dom...
Nederlanders hebben de hoogste hypotheekschuld ter wereld en de Rabobank betaalbaaheidsindex staat op het laagste niveau sinds 1970. Wanneer knapt deze zeepbel?
huizenmarkt-zeepbel.nl
  woensdag 4 juni 2008 @ 09:37:15 #156
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_59108798
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 09:23 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
400k.
Natuurlijk is dit pure speculatie. Een aflossingsvrije hypotheek nemen en er van uitgaan dat de huizenprijzen toch wel stijgen is ook speculatie.. En een beetje dom...
Ben ik het niet helemaal mee eens.
Als je hypotheek een periode van 30 jaar heeft zal je huis na 30 jaar minstens evenveel opbrengen door de inflatie (ook als er een forse prijscorrectie komt)
pi_59108925
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 09:37 schreef Revolution-NL het volgende:

Als je hypotheek een periode van 30 jaar heeft zal je huis na 30 jaar minstens evenveel opbrengen door de inflatie (ook als er een forse prijscorrectie komt)
Precies.

Het alternatief is overigens huren. Misschien dat TS daar eens een rekensommetje aan moet wagen over die 30 jaar gerekend. Ik denk dat TS dan een beetje schrikt en snel gaat kijken of hij niet toch een woning kan kopen (waarschijnlijk niet...).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 4 juni 2008 @ 10:04:23 #158
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_59109350
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 09:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Precies.

Het alternatief is overigens huren. Misschien dat TS daar eens een rekensommetje aan moet wagen over die 30 jaar gerekend. Ik denk dat TS dan een beetje schrikt en snel gaat kijken of hij niet toch een woning kan kopen (waarschijnlijk niet...).
Met huren weet je nooit wat de toekomst je brengt.
Huurverhoging op huurverhoging op huurverhoging, nee dat is lekker
  woensdag 4 juni 2008 @ 10:29:23 #159
216787 vastgoedzeepbel
pi_59109830
http://www.hypohome.nl/hy(...)vrije-hypotheken.htm

http://financieel.infonu.(...)-de-goedkoopste.html

[ Bericht 36% gewijzigd door vastgoedzeepbel op 04-06-2008 11:03:22 ]
huizenmarkt-zeepbel.nl
  woensdag 4 juni 2008 @ 11:06:34 #160
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_59110730
quote:
Niet veel mensen hebben hun volledige hypotheekbedrag in een aflossingsvrije hypotheek zitten. Slechts een deel van de schuld is aflossingsvrij.
En met een beleggingshypotheek heb je ook geen garantie dat je alles aflost.

Mensen die met de verkoopprijs van hun woning de hypotheek niet kunnen aflossen gaan overigens niet verhuizen. Dus die blijven zitten waar ze zitten. Daardoor is er weer minder aanbod.
  woensdag 4 juni 2008 @ 11:20:26 #161
216787 vastgoedzeepbel
pi_59111050
Veel mensen kunnen maar net hun aflossingsvrije hypotheek betalen.
Als de rente 2% oploopt in de 5 jaar waarover de hypotheek is afgesloten zijn ze gewoon "de lul".
Die blijven niet zitten, de bank die dit huis als onderpand heeft, zal het verkopen. Net als begin jaren 80 gebeurde.

Met de beleggingshypotheek bedoel je vast de woekerhypotheek, daar trapt nu niemand meer in... Het spel is bijna over.
huizenmarkt-zeepbel.nl
pi_59111685
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 11:20 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
Als de rente 2% oploopt in de 5 jaar waarover de hypotheek is afgesloten zijn ze gewoon "de lul".
Die blijven niet zitten, de bank die dit huis als onderpand heeft, zal het verkopen. Net als begin jaren 80 gebeurde.
Ik heb hier al cijfermatig op gereageerd. Toch blijf jij maar, zonder enige onderbouwing, hierover doorschreeuwen. Reageer eens op wat ik schreef, reageer inhoudelijk. Of geef gewoon toe dat je geen flauw benul hebt van waar je over spreekt.
  woensdag 4 juni 2008 @ 11:54:49 #163
216787 vastgoedzeepbel
pi_59112003
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 11:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb hier al cijfermatig op gereageerd.
Ik ook.

De kans is gewoon heel erg groot dat de boel inzakt.
huizenmarkt-zeepbel.nl
pi_59112455
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 11:20 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
Veel mensen kunnen maar net hun aflossingsvrije hypotheek betalen.
En nog meer mensen kunnen met gemak hun hypotheek betalen. Kom eens met absolute cijfertjes ipv het geneuzel in de marge van jou.
pi_59112577
ik wordt ondertussen een beetje moe van meneer of mevrouw vastgoedzeepbel. Je registreert je alleen maar hier onder een of andere suggestieve naam om de boel hier onder te spammen en paniek te zaaien.

Ik vraag me af waar de dubbele agenda is. Want je neemt verder niet deel aan andere discussies dan die over de huizenmarkt
pi_59112738
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 11:54 schreef vastgoedzeepbel het volgende:

Ik ook.
Nee, dat heb je niet en zo ja: gaarne een verwijzing. (desnoods alleen datum + tijd)
quote:
De kans is gewoon heel erg groot dat de boel inzakt.
Ook dat mag je beter onderbouwen dan: what goes up must come down.
pi_59113022
quote:
Op maandag 2 juni 2008 14:55 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Eensch!!!!
Over 30 jaar is door de inflatie je huis sowieso meer waard. Tot die tijd weet ik exact wat mijn maandlasten zijn.
30 jaar lang inflatie ? Er komen ook nog periodes met deflatie.
  woensdag 4 juni 2008 @ 12:52:24 #168
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_59113442
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 12:32 schreef corus het volgende:

[..]

30 jaar lang inflatie ? Er komen ook nog periodes met deflatie.

Volgens mij hebben we het hier over de algehele linie.
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:23:43 #169
216787 vastgoedzeepbel
pi_59114325
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 12:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, dat heb je niet en zo ja: gaarne een verwijzing. (desnoods alleen datum + tijd)
Gewoon lezen...

Hoe kwam jij erbij dat de langlopende rente zou gaan dalen? Dat had je toch gehoord van de bankiers die je regelmatig spreekt?
Waar staat dat dan? Bijna alle banken verwachten dat de rente nog iets verder oploopt.

Ik gelooft wel dat jij vaak bankiers spreekt, maar ik denk dat jij zelf ook tot je nek in de fin. wereld zit.

Je probeert net als alle banken "HET VERTROUWEN" hoog te houden.
(vertrouwen hoog houden = voorliegen, onvolledig informeren = "pappen en nathouden")

[ Bericht 3% gewijzigd door vastgoedzeepbel op 04-06-2008 15:01:44 ]
huizenmarkt-zeepbel.nl
pi_59120399
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:23 schreef vastgoedzeepbel het volgende:

Gewoon lezen...
Ik lees. Maar ik zie geen reactie op mijn onderbouwde verhaal waarom een stijging van 2% geen problemen gaat geven.

Misschien ben ik wel blind: toon dat even aan.
quote:
Hoe kwam jij erbij dat de langlopende rente zou gaan dalen? Dat had je toch gehoord van de bankiers die je regelmatig spreekt?
Waar staat dat dan? Bijna alle banken verwachten dat de rente nog iets verder oploopt.
Op de korte termijn... Ik had het over het eind van het jaar, dat stond er ook gewoon bij.
quote:
Ik gelooft wel dat jij vaak bankiers spreekt, maar ik denk dat jij zelf ook tot je nek in de fin. wereld zit.

Je probeert net als alle banken "HET VERTROUWEN" hoog te houden.
(vertrouwen hoog houden = voorliegen, onvolledig informeren = "pappen en nathouden")
Ik onderbouw mijn verhaal. Als jij dat nu ook eens zou doen ipv alleen maar wat te roepen. Niet dat je dat kan, want het gebrek aan onderbouwing is bij jou natuurlijk geen onwil, maar onmacht.
  woensdag 4 juni 2008 @ 17:06:15 #171
216787 vastgoedzeepbel
pi_59121319
Waar staat dat banken verwachten dat de rente aan het eind van het jaar gaat dalen DS4? Zou je daar wat hyperlinks voor kunnen aanleveren?
huizenmarkt-zeepbel.nl
  woensdag 4 juni 2008 @ 17:53:00 #172
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_59122387
Maar hoe is het artikel in Elsevier te verklaren over de te verwachte rentedaling in de VS?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_59122405
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 17:06 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
Waar staat dat banken verwachten dat de rente aan het eind van het jaar gaat dalen DS4? Zou je daar wat hyperlinks voor kunnen aanleveren?
Probeer je nu snel ergens anders over te beginnen om af te leiden van het feit dat je een beetje in de hoek geluld bent?

Ik heb je al gezegd dat ik verhaalde over gesprekken die ik had. Gek genoeg worden mijn gesprekken niet (allemaal) uitgewerkt en op internet geplaatst, dus je vraagt naar de bekende weg.

In afwachting van een inhoudelijke reactie van jou...
pi_59132575
quote:
Op maandag 2 juni 2008 16:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Bankiers (niet alle bankiers, maar ik spreek er genoeg die er zo over denken).

Hmm, ik krijg juist brieven van de verzekeringsmaatschappijen dat de banken de rente al een tijdje kunstmatig laag houden en dat het Grote Stijgen binnenkort toch echt aangebroken is.

Heb overigens zelf net een huis gekocht in Delft voor 190k (30 jaar vast tegen 5.3%)...da's precies een tarief dat me erg gewild lijkt voor goed opgeleide starters waar er in Delft velen van zijn. Ik verwacht ook niet dat mijn huis zal dalen in waarde. De vraag in Delft e.o. is gewoon erg hoog.

Ik heb ook geen flauw idee of het gaat stijgen of dalen in de toekomst. Er zijn gewoon teveel variabelen.

Groeiend aantal alleenstaanden -> grotere vraag
Groeiend aantal babyboomers overlijden -> groter aanbod
Groeiend aantal babyboomers met pensioen -> vraagverschuiving naar ander type woning
Nieuwe wetten/regels, hypo aftrek gemorrel , starterskoopsubsidie -> flink randomverschuivingen in vraag/aanbod.

Probeer daar eens maar wat van te maken
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_59134299
2e en 3e generatie allochtonen die geen genoegen nemen met huurflatje waar ze vroeger met 5 broers en 7 zussen moesten wonen. De schoolresultaten zijn al bijna net zo hoog als autochtone kids, zij zullen voor een groot deel de onderklasse ontstijgen en de vraag naar koopwoningen opstuwen.

De rente is momenteel kunstmatig hoog, soort rentebubbel zeg maar, omdat er geen vertrouwen is het lastig is om te lenen van elkaar. Maar aanbod van geld en kapitaal is er nog steeds (spaarders genoeg) en vraag naar leningen is er ook nog steeds. Dit vertrouwen komt er wel weer. Concurentie tussen banken is nog steeds aan het toenemen en banken willen graag veel klanten, anders worden ze overgenomen.

Tenslotte zorgt de lage FED% en de afvlakkende EU-economie (door hogere inkoopprijzen en minder investeringsklimaat) dat het niet nodig is voor de ECB om de rente te verhogen.

Denk dat ilange rente stabiel blijft, en de korte rente wel weer gaat zakken.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')