Dat weet je natuurlijk niet idd... Maar goed dit topic staat bol van speculatie dus dit kan er ook wel bij, maar bij mij in de buurt lijkt dit de meest voor de hand liggende optiequote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:32 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat weet je natuurlijk niet, als de vraag naar eensgezinswoning gelijkblijft of stijgt dan kan de prijs van je appartement harder dalen dan de normale eengezinswoning.
Andersom is natuurlijk ook mogelijk.
Wel leuk, mensen die denken dat huizenprijzen niet kunnen zakken. Ik verwacht dat er binnen 3 jaar 20% van prijs af is. Zeker in het hogere segment.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:45 schreef HarryP het volgende:
Nog een beetje speculatie dan.
Duurdere appartementen zullen de aankomende periode heel weinig stijgen in waarde wat de prijsstijgingscijfers zullen vertekenen.
Veel 55+ ers kiezen er nu voor om hun eengezinswoning te verruilen voor een groot nieuwbouw appartement. Het stukje nieuwbouw spreekt ze aan. Als straks die generatie doorstroomt naar een aanleunwoning of verzoringstehuis dan zijn die appartementen niet nieuw meer en voor kopers minder aantrekkeling = weinig vraag. Dus die prijzen zullen vrijwel gelijk blijven.
Pure speculatie, en wat is het hogere segment? 500k +?quote:Op woensdag 4 juni 2008 08:36 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
[..]
Wel leuk, mensen die denken dat huizenprijzen niet kunnen zakken. Ik verwacht dat er binnen 3 jaar 20% van prijs af is. Zeker in het hogere segment.
Ben ik het niet helemaal mee eens.quote:Op woensdag 4 juni 2008 09:23 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
400k.
Natuurlijk is dit pure speculatie. Een aflossingsvrije hypotheek nemen en er van uitgaan dat de huizenprijzen toch wel stijgen is ook speculatie.. En een beetje dom...
Precies.quote:Op woensdag 4 juni 2008 09:37 schreef Revolution-NL het volgende:
Als je hypotheek een periode van 30 jaar heeft zal je huis na 30 jaar minstens evenveel opbrengen door de inflatie (ook als er een forse prijscorrectie komt)
Met huren weet je nooit wat de toekomst je brengt.quote:Op woensdag 4 juni 2008 09:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Precies.
Het alternatief is overigens huren. Misschien dat TS daar eens een rekensommetje aan moet wagen over die 30 jaar gerekend. Ik denk dat TS dan een beetje schrikt en snel gaat kijken of hij niet toch een woning kan kopen (waarschijnlijk niet...).
Niet veel mensen hebben hun volledige hypotheekbedrag in een aflossingsvrije hypotheek zitten. Slechts een deel van de schuld is aflossingsvrij.quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:29 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
http://www.hypohome.nl/hy(...)vrije-hypotheken.htm
Ik heb hier al cijfermatig op gereageerd. Toch blijf jij maar, zonder enige onderbouwing, hierover doorschreeuwen. Reageer eens op wat ik schreef, reageer inhoudelijk. Of geef gewoon toe dat je geen flauw benul hebt van waar je over spreekt.quote:Op woensdag 4 juni 2008 11:20 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
Als de rente 2% oploopt in de 5 jaar waarover de hypotheek is afgesloten zijn ze gewoon "de lul".
Die blijven niet zitten, de bank die dit huis als onderpand heeft, zal het verkopen. Net als begin jaren 80 gebeurde.
Ik ook.quote:Op woensdag 4 juni 2008 11:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb hier al cijfermatig op gereageerd.
En nog meer mensen kunnen met gemak hun hypotheek betalen. Kom eens met absolute cijfertjes ipv het geneuzel in de marge van jou.quote:Op woensdag 4 juni 2008 11:20 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
Veel mensen kunnen maar net hun aflossingsvrije hypotheek betalen.
Nee, dat heb je niet en zo ja: gaarne een verwijzing. (desnoods alleen datum + tijd)quote:
Ook dat mag je beter onderbouwen dan: what goes up must come down.quote:De kans is gewoon heel erg groot dat de boel inzakt.
30 jaar lang inflatie ? Er komen ook nog periodes met deflatie.quote:Op maandag 2 juni 2008 14:55 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Eensch!!!!
Over 30 jaar is door de inflatie je huis sowieso meer waard. Tot die tijd weet ik exact wat mijn maandlasten zijn.
quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:32 schreef corus het volgende:
[..]
30 jaar lang inflatie ? Er komen ook nog periodes met deflatie.
Gewoon lezen...quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, dat heb je niet en zo ja: gaarne een verwijzing. (desnoods alleen datum + tijd)
Ik lees. Maar ik zie geen reactie op mijn onderbouwde verhaal waarom een stijging van 2% geen problemen gaat geven.quote:
Op de korte termijn... Ik had het over het eind van het jaar, dat stond er ook gewoon bij.quote:Hoe kwam jij erbij dat de langlopende rente zou gaan dalen? Dat had je toch gehoord van de bankiers die je regelmatig spreekt?
Waar staat dat dan? Bijna alle banken verwachten dat de rente nog iets verder oploopt.
Ik onderbouw mijn verhaal. Als jij dat nu ook eens zou doen ipv alleen maar wat te roepen. Niet dat je dat kan, want het gebrek aan onderbouwing is bij jou natuurlijk geen onwil, maar onmacht.quote:Ik gelooft wel dat jij vaak bankiers spreekt, maar ik denk dat jij zelf ook tot je nek in de fin. wereld zit.
Je probeert net als alle banken "HET VERTROUWEN" hoog te houden.
(vertrouwen hoog houden = voorliegen, onvolledig informeren = "pappen en nathouden")
Probeer je nu snel ergens anders over te beginnen om af te leiden van het feit dat je een beetje in de hoek geluld bent?quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:06 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
Waar staat dat banken verwachten dat de rente aan het eind van het jaar gaat dalen DS4? Zou je daar wat hyperlinks voor kunnen aanleveren?
Hmm, ik krijg juist brieven van de verzekeringsmaatschappijen dat de banken de rente al een tijdje kunstmatig laag houden en dat het Grote Stijgen binnenkort toch echt aangebroken is.quote:Op maandag 2 juni 2008 16:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bankiers (niet alle bankiers, maar ik spreek er genoeg die er zo over denken).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |