abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juni 2008 @ 12:22:45 #226
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_59112739
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 10:29 schreef pberends het volgende:
OBAMA .
Wat heb jij toch voor walgelijke obsessie met die man
Pugna Pro Patria
pi_59113039
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 12:22 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

pi_59113151
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 07:53 schreef Apache4U het volgende:
Ik verheug me nu al op de debatten tussen Obama en McCain. Ook al wint Obama ze glansrijk vraag ik me af hoeveel waarde de gemiddelde Amerikaan daar aan hecht. Obama heeft immers een rare naam, is moslim en zwart..
En McCain is genoemd naar een patatmerk!!!!!!
Zo dom is de gemiddelde Amerikaanse kiezer nou ook weer niet hoor. Bovendien is hij Christen. Het feit dat hij zwart is zou misschien nog een redelijk significante invloed kunnen hebben, maar de vraag is of dat echt een rol speelt bij kiezers die uberhaupt zouden overwegen op een democraat te stemmen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_59114504
quote:

[..]

pi_59114713
quote:

[..]

Langzaam maar zeker laten nu ook de gefrustreerde Hillary-supporters van zich horen
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_59116341
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 07:53 schreef Apache4U het volgende:
Ik verheug me nu al op de debatten tussen Obama en McCain. Ook al wint Obama ze glansrijk vraag ik me af hoeveel waarde de gemiddelde Amerikaan daar aan hecht. Obama heeft immers een rare naam, is moslim en zwart..
Waar komen juillie allemaal vandaan? Overal in Nederland is er totaal geen idee hou de VS op het moment in elkaar steekt. Men gaat er bijna allemaal vanuit dat McCain het toch wordt. McCain kan winnen maar dan moet Obama echt op zijn bek gaan. Hij heeft een beter netwerk en campagne, veel meer geld, brengt meer mensen op de been en staat zelfs nu voor volgens de polls.

http://www.electoral-vote.com/

Ik denk dat hij Michigan, Nevada, Indiana, Virginia zal winnen en zelfs de Carolina's zijn niet ver gegrepen. Als hij niet iets gigantisch fouts doet wordt het 300+ electoral votes en hij heeft er maar 269 nodig.
pi_59116473
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 10:55 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik zat meer aan McBain te denken:

[ afbeelding ]

pi_59117296
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 14:28 schreef Fokski het volgende:

[..]

Waar komen juillie allemaal vandaan? Overal in Nederland is er totaal geen idee hou de VS op het moment in elkaar steekt. Men gaat er bijna allemaal vanuit dat McCain het toch wordt. McCain kan winnen maar dan moet Obama echt op zijn bek gaan. Hij heeft een beter netwerk en campagne, veel meer geld, brengt meer mensen op de been en staat zelfs nu voor volgens de polls.

http://www.electoral-vote.com/

Ik denk dat hij Michigan, Nevada, Indiana, Virginia zal winnen en zelfs de Carolina's zijn niet ver gegrepen. Als hij niet iets gigantisch fouts doet wordt het 300+ electoral votes en hij heeft er maar 269 nodig.
Nee hoor, Ik denk (en hoop) dat Obama het gaat worden. In mijn post wilde ik met wat cynisme duidelijk maken dat debatteren voor sommige Amerikanen van generlij invloed zal zijn op hun keuze omdat hun oordeel over Obama toch al vast staat. Ik heb het niet over het merendeel, maar toch een aanzienlijk percentage.
Ik kom uit Nederland maar heb wat tijd doorgebracht in Texas en California. Mijn vriendin komt uit California.
Hoe de VS in elkaar steekt? Ik denk dat ik wel een globaal idee heb.

Waar ik o.a. op doelde is deze poll:
http://online.wsj.com/pub(...)SJ-20080312-poll.pdf

Daar zie je op pagina 26 het volgende:
Do you know what Barack Obama's religion is? (IF “YES,” ASK:) What religion is he?
.....................................................................................................................3/08+..........12/07+
Protestant (includes United Church of Christ, Baptist, Lutheran,
Methodist, Episcopal, Presbyterian, and other Christians) ..............37...............18...[315]
Catholic ........................................................................................................2.................2
Jewish ...........................................................................................................-................. -
Muslim......................................................................................................... 13................8
Mormon/LDS/Church of Jesus Christ of Latter Day Saints..................-................. -
Other ..............................................................................................................2.................1
None.............................................................................................................. 2.................1
Not sure/refused.........................................................................................44...............70
+ Results shown reflect responses among registered voters.

Kortom, +/- 10% denkt dat ie moslim is. Als eerst gevraagd wordt of je weet welk geloof en daarna pas daadwerkelijk naar het geloof gevraagd wordt kun je er denk ik ook vanuit gaan dat het niet om een "wilde gok" gaat.
pi_59118175
Ik hoop dat Obama niet toegeeft aan Clinton. Het lijkt me een beroerde combinatie voor de verkiezingen in november. Ik neem aan dat langzamerhand de druk groter wordt en Clinton aan het eind van de week haar nederlaag toegeeft.
pi_59121967
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:23 schreef Toad het volgende:
Ik hoop dat Obama niet toegeeft aan Clinton. Het lijkt me een beroerde combinatie voor de verkiezingen in november. Ik neem aan dat langzamerhand de druk groter wordt en Clinton aan het eind van de week haar nederlaag toegeeft.
ze is wel erg vervelend, ze heeft verloren en toch doorgaan om de kansen van mccain te vergroten zodat ze over 4 jaar het nog eens kan proberen
pi_59122251
Charles Groenhuijsen zegt dat Obama Hillary zeker niet moet kiezen als running matennaaier:
quote:
Adviezen aan Barack Obama en John McCain

Uitgegeven: 4 juni 2008 13:40
Laatst gewijzigd: 4 juni 2008 13:48

Beste Barack en John,

Van harte gefeliciteerd met de kandidatuur van jullie partij. Wat zullen jullie moe zijn van al dat gereis en al die toespraken. En nu begint de campagne pas echt! Mag ik jullie een paar welgemeende adviezen geven? Door Charles Groenhuijsen.

Adviezen voor Barack Obama

Ga uit van je eigen kracht: Mensen kwamen met 10-duizenden naar je luisteren. Je hebt gewonnen met je energieke optimisme. Het gevaar ligt nu op de loer dat ze je een anti-Bush en anti-McCain campagne willen laten voeren. Trap daar niet in. Bush gaat weg. En McCain verdient een positief debat over de wereldproblemen waar jullie beiden een oplossing voor zoeken.

Wie wordt jouw kandidaat-vice-president? Met die keuze geef je een politiek visitekaartje af. Iedereen gaat je nu adviseren Hillary als running mate te nemen. Niet doen! Je krijgt haar vrienden er bij maar ook haar talrijke vijanden. Doe nooit waar je vijanden op hopen. Hillary is bovendien een zure verliezer. Weg met de Clintons dus.

Historische stap

Wie dan wel? Je bent zelf de eerste zwarte kandidaat in de geschiedenis. Dat is een historische stap. Speel voor je running mate dus op safe. Geen vrouw dus of andere gewaagde keus. Don’t push it!

Je hebt zelf niet veel politieke ervaring. Neem dus een degelijke blanke man met veel ervaring als politieke manager.

Knokploegen

In 2004 werd jouw voorganger John Kerry afgeslacht door rechtse politieke knokploegen die hem in afschuwelijke TV-spotjes zwart maakten. Grijp onmiddelijk in als dat dit jaar weer gebeurt. John Kerry wachtte te lang en raakte onherstelbaar beschadigd. Je vindt het vervelend maar het is onvermijdelijk: sla dan snel terug.

En Barack, nog even als vaders onder elkaar. Jij en ik hebben beiden opgroeiende kinderen. Stel dat we met onze gezinnen in Irak woonden. En stel je voor dat we dan in de krant lezen dat Amerika een progressieve, zwarte president krijgt. En het eerste wat die president doet is zijn soldaten terugtrekken uit Irak. De kans is groot dat het dan weer een bloedige chaos wordt in Irak.

Vergeet George Bush en zijn eigenwijze oorlog. Denk aan al die miljoenen vaders en moeders in Irak, die op Amerika vertrouwen. Laat hen alsjeblieft niet in de steek.

Adviezen voor John McCain

Je persoonlijke geschiedenis blijft je grootste kracht. Je bent met jouw militaire verleden en politieke carriere een held. Ga uit van dat positieve verhaal.

Partijgenoten proberen je vast te verleiden tot een gemene campagne. Doe het niet. Je tegenstander is een goede en vaderlandslievende Amerikaan. Die verdient respect en een campagne met serieuze politieke argumenten.

Zwaktes

Je moet met de keus voor running mate je eigen zwaktes afdekken. Je bent een eigenwijze man die zich door niemand iets wijs laat maken. Daar ben je ver mee gekomen. Maar bij Bush hebben we gezien hoe gevaarlijk eigenwijzigheid kan zijn. Neem niet iemand die amper tegen je op kan. Daag jezelf uit met een sterke kandidaat die je durft tegen te spreken.

Natuurlijk kies je iemand die veel jonger is dan jijzelf. Jammer, maar statistisch heb je een fikse kans dat je - met jouw leeftijd en kankergeschiedenis - ziek wordt.

Neem een politicus met brede ervaring. Iemand die als jij uitvalt het zo kan overnemen. Zo stel je twijfelaars een beetje gerust die twijfelen of ze wel op een 71-jarige moeten stemmen.

Smeerlapperij

In 2004 hield jouw voorganger George Bush zijn mond toen rechtse knokploegen Democraat John Kerry in smerige TV-filmpjes beschimpten. Jij kunt beter. Grijp onmiddellijk in als dat dit jaar weer gebeurt. Dit soort smeerlapperij is heel effectief. Maar zo wil je toch geen president worden? Wees trots op je campagne.

John, jouw partij is heel christelijk. Maar jammer genoeg vaak ook heel intolerant. Tegen homo’s bijvoorbeeld of tegenover mensen die anders denken over abortus, euthanasie of wapenbezit. Iedereen heeft recht op een eigen mening en op een leven dat hij/zij wil. Laat iedereen trouwen met de persoon van wie hij/zij houdt. Geef ze die ruimte. Dat is toch reuze christelijk?

Van onverdraagzame partijgenoten krijg je zeker kritiek voor zo’n tolerante houding. Maar je hebt eerder laten zien dat je lef hebt. Laat miljoenen andersdenkende “Fellow-Americans” alsjeblieft niet in de steek.
http://www.nu.nl/news/159(...)_en_John_McCain.html

Gaat Barack toch voor John Edwards?
  woensdag 4 juni 2008 @ 18:00:51 #238
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_59122553
quote:
She will get something to do with health care, a cabinet post or the chance to lead the legislation through the Senate."

Another Democrat who has discussed strategy with friends in the Obama inner circle said that Mr Obama was openly considering asking Mrs Clinton to join his cabinet, alongside two other former presidential rivals: John Edwards, who is seen as a likely attorney general; and Joe Biden, who is a leading contender to become Secretary of State.

Mr Obama hinted at the plan last week. "One of my heroes is Abraham Lincoln," he said. "Lincoln basically pulled in all the people who had been running against him into his cabinet because whatever personal feelings there were, the issue was 'how can we get this country through this time of crisis?’ And I think that has to be the approach that one takes."

http://www.telegraph.co.u(...)-dignified-exit.html
Ik denk dat Jim Webb de meeste kans krijgt: ervaren, een oorlogsheld met een zoon in Irak, en hij zou helpen zijn thuisstaat Virginia binnen te halen, die door Obama onverwacht een swing state is geworden.
Géén kloon van tvlxd!
pi_59122555
Ik verwacht ook John Edwards
pi_59122777
Dan is het al bekeken, Obama en Edwards zou een veel te links ticket zijn... Dan jaag je een aanzienlijk deel van de rechtse of twijfelende Democraten naar de andere kant.
pi_59122830
Een running mate moet gekozen worden omdat hij kiezers kan meetrekken die de kandidaat anders niet zouden steunen. Dus niet iemand die grotendeels uit dezelfde vijver zit te vissen, daar win je niets mee.

Hillary is dan een betere keuze, maar zijn ze dan nog serieus te nemen na de strijd van de laatste maanden? En hoe gaat het met twee van dergelijke persoonlijkheden en dan ook nog Bill erbij?
pi_59122951
Trouwens, misschien niet iets dat de Obama-fans hier kunnen waarderen:

Obama vows backing for Israel
pi_59123075
edwards zou het mooist zijn maar te links om de verkiezingen mee te winnen.
daarom denk ik dat het jim webb wordt als militaire tegenhanger voor mccain.

maar hillary en bill moeten pal achter obama gaan staan en niet gaan zitten zeuren de komende maanden.
anders schepen ze amerika op met mccain.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_59123265
Clinton to AIPAC: I know Obama will be a good friend to Israel
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  woensdag 4 juni 2008 @ 18:47:38 #245
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_59123599
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:11 schreef Evil_Jur het volgende:
Dan is het al bekeken, Obama en Edwards zou een veel te links ticket zijn... Dan jaag je een aanzienlijk deel van de rechtse of twijfelende Democraten naar de andere kant.
Jij noemt iedereen links die in the picture staat bij de Democraten, dus dat zegt niets.
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 4 juni 2008 @ 18:51:07 #246
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_59123681
quote:
Fantastisch citaat van McCain: We should be able to deliver bottled hot water to dehydrated babies.
Géén kloon van tvlxd!
pi_59123714
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:47 schreef Montov het volgende:

[..]

Jij noemt iedereen links die in the picture staat bij de Democraten, dus dat zegt niets.
Ohja?
  woensdag 4 juni 2008 @ 18:56:57 #248
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_59123824
Ik denk niet dat Hillary veel trek heeft in vice president zijn, dat is de doodsteek voor iedere carriere, lijkt het. Haar toespraken gister en vandaag maakten dat ook wel impliciet duidelijk.

Een van de weinige interessante discussies op CNN tussen de pundits was laatst, over de inhoud van VP-schap. In de wandelgangen, zeggen ze, hoor je dan altijd, dat Cheney de meest invloedrijke VP ooit was, of Al Gore, of dat Johnson staten won voor Kennedy, maar in de praktijk blijkt het dat dat op niets is gebaseerd, en dat het een inhoudloze ceremoniële functie is -- wachten op een mogelijk ongeluk van de president.

En niemand kijkt een plek naar beneden, je stemt of voor McCain of voor Obama, niet voor de tweede viool. Edwards en Cheney in 2004, hebben ook bar weinig uitgemaakt.

Dus iedere 4 jaar weer is het iets waar men enorm naar uitkijkt, wie wordt de VP, maar waarom eigenlijk...

Wat niet wil zeggen dat Mitt Romney geen uitstekende aanvulling is voor McCain...
pi_59124009
Wat verwacht jij dan wat Clinton wil doen? Die speech van vannacht is natuurlijk een strategische zet om ergens invloed op te kunnen uitoefenen.
pi_59124025
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:18 schreef Evil_Jur het volgende:
Trouwens, misschien niet iets dat de Obama-fans hier kunnen waarderen:

Obama vows backing for Israel
Godverdomme, ik dacht dat hij juist Israël wilde vernietigen... Nu daalt mijn achting voor hem...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')