Oh get, heeft iemand de multidimensionale poort weer eens open laten staan en krijgen we weer eens berichtjes uit het inverted-universum?quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:27 schreef Dzy het volgende:
Spam.
En ik wil firefox niet supporten, Internet Explorer is veel gebruikersvriendelijker, sneller, mooier en beter dan Firefox.
quote:Absolutely horrible!…
quote:This address bar thing SUCKS ASS, how the hell do I turn it off?
quote:how the hell do I disable this annoying thing?
quote:I don’t like this. I’m used to typing the first two letters of the sites I use a lot. It’s just using more time as I need to scroll down to find it.
quote:Is there any way to disable this? I find it horrendously annoying.
quote:Love the beta 5 but absolutely can’t stand the location bar drop down.
quote:Wow Dude… why don’t we put the WHOLE WEBPAGE in the awesomebar?
Then we could call it the UltraBrowserBar!
Damn I hate the new location bar.
quote:I despise it Why is there not an OPTION to turnoff bookmarks in the address bar?
quote:Guys, seriously. Love the speed, love the fixes, but that address bar is pissing me off, even with the old bar addon.
Ja er staan ook veel positieve reacties, maar waarom kan je dat k%#@&*&* ding niet uitzetten?quote:[...] I feel your pain. I’m absolutely loving the speed of FF3b5, but that doesn’t stop me wanting to smash the computer to bits because of this damn awful address bar.
Er staan meer positieve dan negatieve zelfsl.quote:Op donderdag 29 mei 2008 19:09 schreef SuperRembo het volgende:
Laat ze eerst maar eens een optie toevoegen zodat ik die achterlijke nieuwe zoekfunctie in de url-bar kan uitschakelen. Firefox 3 is een stuk sneller dan versie 2, maar die "awesomebar" maakt 'm totaal onbruikbaar.
En ik ben niet de enige die 't een on-ding vindt:
[..]
Ja er staan ook veel positieve reacties, maar waarom kan je dat k%#@&*&* ding niet uitzetten?
Het principe dat je delen van de URL in kunt tikken heeft wel mijn voorkeur maar de layout ervan zuigt wel jaquote:Op donderdag 29 mei 2008 19:09 schreef SuperRembo het volgende:
Laat ze eerst maar eens een optie toevoegen zodat ik die achterlijke nieuwe zoekfunctie in de url-bar kan uitschakelen. Firefox 3 is een stuk sneller dan versie 2, maar die "awesomebar" maakt 'm totaal onbruikbaar.
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:31 schreef nietzman het volgende:
[..]
Oh get, heeft iemand de multidimensionale poort weer eens open laten staan en krijgen we weer eens berichtjes uit het inverted-universum?
Duidelijk een mening van iemand, die Firefox niet lang gebruikt heeft of er geen behoefte aan heeft (eerlijk is eerlijk: je moet gebruiken wat aan je behoefte voldoet, daar laat ik je vrij in!)quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:27 schreef Dzy het volgende:
Spam.
En ik wil firefox niet supporten, Internet Explorer is veel gebruikersvriendelijker : yeah right een van de belangrijkste redenen om IE niet te gebruiken , sneller (IE is momenteel een van de traagste browsers), mooier en beter dan Firefox Je kunt Firefox zo mooi maken als je zelf wilt (skins).
Wat is er dan beter aan IE?
Het lijkt leuk, maar in de praktijk werkt het niet. Ik heb het een tijd lang (een paar weken) geprobeerd, maar het komt er op neer dat ik veel en veel meer moet typen dan voorheen. Als ik naar m'n eigen website wil in FF2 dan typ ik "su", dan staat superrembo.com meteen bovenaan. Als ik in FF3 "su" typ, dan krijg ik niet alleen alles waar "su" voor komt in de url, maar OOK alles waar "su" voor komt in de titel, dus MyAT van fok, myReact bij Tweakers, Gmail, enz enz. Dat alles staat gerangschikt zodat de pagina's die ik vaak bezoek bovenaan staan, dus MyAT staat bovenaan en m'n eigen site ergens ver beneden. In FF2 heb ik zo praktisch alle sites die ik regelmatig bezoek met 4 of 5 toestaanslagen beschikbaar. In FF3 komt 't er op neer dat ik de complete urls moet typen of met de muis naar m'n bookmarks moet.quote:Op donderdag 29 mei 2008 19:51 schreef FJD het volgende:
[..]
Het principe dat je delen van de URL in kunt tikken heeft wel mijn voorkeur maar de layout ervan zuigt wel ja
Dat is inderdaad een groot nadeel van teil drei van FF... maar wellicht is er binnenkort een getweakte versie te downloaden die dat euvel niet heeftquote:Op donderdag 29 mei 2008 22:01 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Het lijkt leuk, maar in de praktijk werkt het niet. ....... je kunt bijna niets instellen aan de nieuwe functionaliteit.
Maar toch zal je moeten downloaden.quote:Op donderdag 29 mei 2008 20:51 schreef PiRANiA het volgende:
ik was vroeger firefox fan, maar nu niet meer
Ik moest grinniken.quote:Op donderdag 29 mei 2008 19:53 schreef edcetera het volgende:
[..]
Duidelijk een mening van iemand, die Firefox niet lang gebruikt heeft of er geen behoefte aan heeft (eerlijk is eerlijk: je moet gebruiken wat aan je behoefte voldoet, daar laat ik je vrij in!)
Internet Explorer is leuk als je het internet alleen gebruikt voor het intypen van een www-adres en om een paar sites op te slaan (bookmarks/favorieten). Verder heeft het programma weinig functies.
Als je echter een actieve blogger bent, Hyves/Facebook, vertalingen van woorden/zinnen, makkelijke zoekfuncties binnen sites of search engines / Wikipedia etc etc, uitgebreid zoeken in bookmarks/favorieten (zelfs bij het intypen van een URL), fotosites, waarschuwingen voor foute sites (onderzocht, dus niet alleen zeveren over iedere site die een bepaald secure protocol gebruikt), inzoomen en ik kan nog ff doorgaan, dan kun je niet om Firefox heen.
Het feit, dat steeds meer mensen (wereldwijd 30%) Firefox gebruiken zegt genoeg!
(Voor de Opera fans: Ja, ze heben in Firefox 3 veel dingen overgenomen uit Opera en Opera is zeker beter dan IE, maar aan compatibilteit en script snelheid ontbreekt het een en ander)
Kijk, wáárom nou dat geforceerde 'Zie ons het internet vernieuwen' 'Steun ons in onze strijd!' gewauwel. Kwaliteit verkoopt zichzelf wel.quote:
quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:31 schreef nietzman het volgende:
[..]
Oh get, heeft iemand de multidimensionale poort weer eens open laten staan en krijgen we weer eens berichtjes uit het inverted-universum?
Was het maar zo, dat kwaliteit ALLEEN zichzelf verkoopt. Flink wat promotie, afspraken met andere bedrijven en andere truuks zijn vaak meer doorslaggevend. Het aloude V2000/VHS/Betamax verhaal of om in de ICT wereld te blijven: Windows - OS/2 zijn goede voorbeeldenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 21:24 schreef dubidub het volgende:
Gewoon zielig, zo'n record. En dan vooral dat hele 'zie ons beter zijn'. Kwaliteit verkoopt zichzelf.
En wat zquing zegt, natuurlijk.
En Opera dan? Dat is een prima browser, zonder dit soort advertenties, maar die toch wel een aardig marktaandeel aan het veroveren is.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:25 schreef edcetera het volgende:
[..]
Was het maar zo, dat kwaliteit ALLEEN zichzelf verkoopt. Flink wat promotie, afspraken met andere bedrijven en andere truuks zijn vaak meer doorslaggevend. Het aloude V2000/VHS/Betamax verhaal of om in de ICT wereld te blijven: Windows - OS/2 zijn goede voorbeelden
Zonder enthousiastelingen zou een produkt als Firefox geen naamsbekendheid krijgen en zelfs geen bestaansrecht hebben (en ja, dat komt oa door kwaliteit). Aangezien ze geen miljarden in promotie en investeringen kunnen steken.
Deze ludieke actie is een van hun promotie-middelen.
Uiteraard roept ieder bedrijf, dat ze beter zijn!
quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:11 schreef Ofyles2 het volgende:
Inmiddels heb ik me aangemeld bij het FF-promotieteam en houd ik zoveel mogelijk redacties over het nieuws rondom Mozilla Firefox 3.
Ik moest lachen.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 02:13 schreef Dagonet het volgende:
Ofyles2, met je firefoxspam, ga het zelf 50.000 keer downloaden maar val ons er niet mee lastig.
1 aangezien er nooit een record poging is geweestquote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:33 schreef PuLoX het volgende:
Hier kan je in de gaten houden hoeveel mensen er al ingeschreven hebben
Het is wel een leuke poging, maar hoeveel mensen hebben ze nodig om het te verbreken?
Hoe bedoel je standalone? FF bestaat alleen uit een standalone versie. Je kan de laatste beta downloaden of als je bleeding edge wil, een nightly build.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 17:00 schreef wipes66 het volgende:
is er eigenlijk al een standalone versie van de laatste firefox 3 ?
Ik denk dat wipes66 een portable versie bedoelt, dus geen gebruik maakt van het register en dergelijke. Die is er inderdaad.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 17:24 schreef Farenji het volgende:
[..]
Hoe bedoel je standalone? FF bestaat alleen uit een standalone versie. Je kan de laatste beta downloaden of als je bleeding edge wil, een nightly build.
Lijkt me vrij logisch aangezien firefox cross platform is en het register een windows verzinsel is.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 18:14 schreef tomwas54 het volgende:
[..]
Ik denk dat wipes66 een portable versie bedoelt, dus geen gebruik maakt van het register en dergelijke. Die is er inderdaad.
Die zit er standaard inquote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:24 schreef Repeat het volgende:
Toen ik opera probeerde kon ik die lekkere adblok niet vinden. Voor mij dus reden om er gelijk mee te stoppen...
Ik denk dat jij naar een psycholoog moet.quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:27 schreef Dzy het volgende:
Spam.
En ik wil firefox niet supporten, Internet Explorer is veel gebruikersvriendelijker, sneller, mooier en beter dan Firefox.
lees zijn reply een paar posts verderquote:Op zaterdag 31 mei 2008 20:02 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk dat jij naar een psycholoog moet.
Omdat opera een veel te logge uit de kluiten gewassen browser is met functies die ik nooit gebruik/niet interresant vind?quote:Op donderdag 29 mei 2008 22:04 schreef zquing het volgende:
Waarom FF gebruiken als er opera is?
Awesomebar(ff wennen) + snelheid is inderdaad geweldig in Fx3!quote:Op zaterdag 31 mei 2008 21:22 schreef wobbel het volgende:
Moet zeggen dat ik Firefox al gebruik sinds het begin, hij heette destijds Phoenix nog volgensmij...daarna heeft hij nog een andere naam gehad.
Maargoed, FF 2.0 was de laatste tijd zo gigantisch traag dat ik er bijna aan dacht om hem weer in te ruilen voor Opera of IE7...en toen kwam FF3!!![]()
![]()
Ding is echt retesnel, en het installeren enzo van de plugins is zoveel relaxter.
De adresbalk vond ik in het begin erg kut, maar nu vind ik hem zelfs bijzonder fijn werken![]()
alleen het downloadsvenstertje is nog steeds kut...dat is al sinds de beta's erg verneukt maar gaat er steeds beter uitzien. Hoop dat ie in RC2 of de final er wel weer een stuk beter uitziet.
Kortom: top browseren ik heb me al aangemeldmet 4 email adressen
log? Ik vind het juist licht en relaxed, maar goed.http://operawatch.com/new(...)xplorer-picture.html. Die is grappigquote:Op zondag 1 juni 2008 12:30 schreef McKillem het volgende:
[..]
Omdat opera een veel te logge uit de kluiten gewassen browser is met functies die ik nooit gebruik/niet interresant vind?
quote:Op zondag 1 juni 2008 13:10 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
log? Ik vind het juist licht en relaxed, maar goed.http://operawatch.com/new(...)xplorer-picture.html. Die is grappig
Hummer pwnt aston martin.quote:Op zondag 1 juni 2008 16:20 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
ze kloppen wel
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 2 juni 2008 11:29 schreef McKillem het volgende:
[..]
Hummer pwnt aston martin.
Dat zegt dus genoeg over firefox vs opera.
IEquote:Op zondag 1 juni 2008 16:20 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
ze kloppen wel
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Of over jouquote:Op maandag 2 juni 2008 11:29 schreef McKillem het volgende:
[..]
Hummer pwnt aston martin.
Dat zegt dus genoeg over firefox vs opera.
* klikt op 'updates checken' en installeert die meukquote:
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 16:36 schreef bravo het volgende:
Vanavond om 19:00 uur te downloaden voor Nederland!
Tweakers linkt ook naar mozilla.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 19:34 schreef Omkron het volgende:
ik wil wel downloaden en meedoen aan het record natuurlijk.
Nee man, je hebt TOT morgen 17.00 UTC de tijdquote:Op dinsdag 17 juni 2008 19:58 schreef IHVK het volgende:
Ik krijg net een mail van Mozilla. Morgen 17:00 UTC.
Oh, hehe ik kan inderdaad niet lezen.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 20:13 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Nee man, je hebt TOT morgen 17.00 UTC de tijd
Als je er aan went wil je niets anders. Geloof me het is even wennen. maar je raakt nooit meer iets kwijt ff paar trefwoorden typen en tada gevonden.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:22 schreef Sigmund666 het volgende:
Wat een fijne browser, maar god:
HOE ZET IK DIE FUCKING AWESOMEBAR UIT?! Wat een fucking stuk vreten is me dat zeg! Ik wil het niet hebben!
spotlight, OSX....quote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:23 schreef IHVK het volgende:
[..]
Als je er aan went wil je niets anders. Geloof me het is even wennen. maar je raakt nooit meer iets kwijt ff paar trefwoorden typen en tada gevonden.
Mwoa, ik denk dat het vooral wennen is..quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:10 schreef Sigmund666 het volgende:
Er is een oplossing voor handen genaamd de Oldbar. Ik vermoed dat ie werkt, maaaaaar.
Iedereen is hem nu aan het downloaden. Ik denk niet dat veel mensen die awesomebar zo awesome vinden
Oh? Ik zie namelijk amper verschil.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:26 schreef Godlike02 het volgende:
Ik vind FF3 echt geen vooruitgang met de vorige versies moet ik eerlijk zeggen.
Het bookmarksorganiseermenu (inclusief de ster rechts in de adresbalk waarmee je kunt bookmarken/unbookmarken), het downloadmenu (met automatisch een voortgangsbalk onderin), identiteitsinformatie van de site, automatisch blokkeren van sites waarvan bekend is dat ze spam veroorzaken, hele site inzommen i.p.v. enkel tekst, vragen wachtwoord te onthouden pas nadat je ziet of je wel het goede wachtwoord ingevuld hebt..... toch wel wat verbeteringen hoor.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:30 schreef McKillem het volgende:
[..]
Oh? Ik zie namelijk amper verschil.
De overduidelijke functie die ik kan vinden is de history die je zo duidelijk voor je neus krijgt als je een adres in typt (wat ik erg cool vind persoonlijk) maar verder...
Wat vind jij beter aan de vorige?
Oldbar is alleen een cosmetische "oplossing", het lost niets op voor het echte "probleem": de irritante manier van zoeken.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:10 schreef Sigmund666 het volgende:
Er is een oplossing voor handen genaamd de Oldbar. Ik vermoed dat ie werkt, maaaaaar.
Fx3 is veel sneller dan Fx2 en gebruikt minder geheugen.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:26 schreef Godlike02 het volgende:
Ik vind FF3 echt geen vooruitgang met de vorige versies moet ik eerlijk zeggen.
Merk ik zelf niet zoveel van, omdat ik met FF2 ook nooit problemen had.. Maar voor de mensen die er wel problemen mee hadden, is het best 'n vooruitgangquote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:54 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Fx3 is veel sneller dan Fx2 en gebruikt minder geheugen.
Het houdt zich aan de W3C-standaarden itt Explorer.quote:In hoeverre is het beter den IE7? Op welke noemenswaardige punten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |