abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59014748
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 14:14 schreef Maarten1 het volgende:

[..]

"...zegt Stephen Hawking dat hij als een wetenschapper niet voor Placks moment kan spreken dus..."
"...zeggende dat Hawking het heeft dat de Big Bang uit niets is gekomen"
"...niet kan spreken in deze in zijn brief naar een kerk."
lekker duidelijk joh...

Mijlenver concreter en duidelijker dan dingen als 'dat weet ik toevallig'
quote:
Hoe dan ook: aan jou weer dezelfde vraag, waarop nog geen enkel antwoord is gekomen:
Geen idee, ik ken de beste persoon niet.
pi_59015033
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 22:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Dat is niet zo. Je vraagt ook niet waarom kabouters of frumsels niet bestaan.

Frumsels?
/\oo/\
pi_59017264
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 16:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mijlenver concreter en duidelijker dan dingen als 'dat weet ik toevallig'
[..]
je weet in elk geval wat ik bedoel, dat is bij jouw rare zinnen nogal vaag
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 16:09 schreef Triggershot het volgende:

Geen idee, ik ken de beste persoon niet.
je weet niet wie god is? je kent hem niet?
daarom vraag ik ook wat 'god voor jou' is
wat versta je onder god?
je gelooft toch dattie bestaat?
wat denk je dat hij doet dan?
of wat denk je uberhaupt van hem te kunnen zeggen?
toch vast wel iets?
"Isaac Newton invented gravity because some asshole hit him with an apple"
  vrijdag 30 mei 2008 @ 20:02:14 #129
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_59019341
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 16:23 schreef Elketraz het volgende:

[..]

Frumsels?
Je gelooft niet in Frumsels?

Heiden

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 30-05-2008 20:09:17 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 30 mei 2008 @ 20:14:54 #130
pi_59019645
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 14:42 schreef Vitale het volgende:

[..]

Ik vertel geen leugens hoor. Het is papierversnipperaar die hier loopt te verkondigen dat levende cellen zijn ontstaan uit water, koolstof, krijt en electriciteit als ware het een vaststaande feit. Over leugens gesproken...

Ik weet wat er werd aangetoond in het miller-urey experiment. Maar jij ontkent dus dat deze simulatie van de hypothetische voorwaarden die op de aarde toen heersten niet achterhaald is? Het was een mooie startsein voor experimenteel onderzoek waarop zou worden voortborduurt maar dan nog is dit experiment achterhaald omdat nu wordt aangenomen dat de voorwaarden die toen op aarde heersten niet gelijk liggen aan dit experiment. Inhoudelijk is het daarom toch echt afgedaan.
Het experiment heeft wel aangetoond dat uit anorganische stoffen organische zaken kunnen ontstaan. Dat de omstandigheden op de oeraarde anders waren dan in het experiment is jammer, maar het is een nuttig experiment geweest.
quote:
Hieruit zijn er inmiddels vele andere wetenschappelijke hypothesen over de oorsprong van het leven zoals de kleitheorie of via de inslaande meteorieten met organische stoffen.

Overigens is het heel mooi dat er bouwstenen van leven zijn gekregen uit verschillende experimenten maar tot een zichzelf onderhoudend en vermenigvuldigend systeem als een levende cel zijn ze niet gekomen. Abiogenese is moeilijk te bewijzen en te falsifieren. We kunnen niet eens spreken van een theorie maar van een eventueel aanvaardbare hypothese. Het is maar net waar je zelf in wilt 'geloven'.
Als je kan aantonen dat onder bepaalde omstandigheden leven kan ontstaan ben je er toch?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_59020596
Anyways, papierversnipperaartje, wat wil je hier nou eigenlijk mee bereiken?
/\oo/\
pi_59020722
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 18:13 schreef Maarten1 het volgende:

[..]

je weet in elk geval wat ik bedoel, dat is bij jouw rare zinnen nogal vaag
[..]
Rare zinnen, je zou je eigen antwoorden er nog eens op na moeten lezen, met antwoorden als 'weet ik toevallig' en verwijzen naar je leraars als referentie mijn zinnen vaag noemen vind ik werkelijk krom.
quote:
je weet niet wie god is?
Nee, nooit gezien of gesproken.
quote:
je kent hem niet?
nope.
quote:
daarom vraag ik ook wat 'god voor jou' is
onbekende terrein?
quote:
wat versta je onder god?
Ja vrijwel niets omdat het altijd een beschrijving is van een ander wat je zelf aanneemt?
je gelooft toch dattie bestaat?
quote:
wat denk je dat hij doet dan?
Geen idee, God zijn?
quote:
of wat denk je uberhaupt van hem te kunnen zeggen?
Geen idee.
quote:
toch vast wel iets?
Geen idee.

Net zoals ik geen idee heb wat ik ga vragen aan een onbekende persoon van een onbekende cultuur zou ik het bij god al helemaal niet weten.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 21:08:06 #133
pi_59020725
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 21:01 schreef Elketraz het volgende:
Anyways, papierversnipperaartje, wat wil je hier nou eigenlijk mee bereiken?
Het is een voortzetting van een discussie in een ander topic.
pi_59020788
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 21:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is een voortzetting van een discussie in een ander topic.
Oke, wat wil je in deze discussie bereiken, of aantonen?
/\oo/\
  vrijdag 30 mei 2008 @ 21:17:57 #135
pi_59020927
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 21:11 schreef Elketraz het volgende:

[..]

Oke, wat wil je in deze discussie bereiken, of aantonen?
Een gelovige (zie OP) wilde weten waarom hij (of de mensheid als geheel) bestond. Ik stelde dat het een onzinvraag was. Hij vond dat het antwoord God was en dat religie antwoord gaf op zo'n vraag. Dus ik stelde de vraag die er logischerwijs op volgt. En er is geen antwoord. De persoon zelf vond het een onzinvraag, maar hij gaat er over nadenken.

Zijn religie geeft dus niet alle antwoorden.
pi_59031093
Islam geeft er antwoord op. Namelijk dat je niet alles kan weten. You're satisfied?
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 16:09:52 #137
213270 TheWanderer
With the wanderlust you fight.
pi_59032736
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 14:18 schreef Burakius het volgende:
Islam geeft er antwoord op. Namelijk dat je niet alles kan weten. You're satisfied?
de bijbel ook
  zaterdag 31 mei 2008 @ 16:31:54 #138
pi_59033154
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 14:18 schreef Burakius het volgende:
Nee.

De aanleiding van dit topic was dat TheWanderer persé wilde weten waarom de mens bestond. Maar dezelfde vraag over God mag niet? Dat is hypocriet.
pi_59033482
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 16:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee.

De aanleiding van dit topic was dat TheWanderer persé wilde weten waarom de mens bestond. Maar dezelfde vraag over God mag niet? Dat is hypocriet.
Met wat voor antwoord zou jij tevreden zijn?
  zaterdag 31 mei 2008 @ 16:55:42 #140
64288 Bensel
Ladderzat
pi_59033594
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 14:42 schreef Vitale het volgende:

[..]

Ik vertel geen leugens hoor. Het is papierversnipperaar die hier loopt te verkondigen dat levende cellen zijn ontstaan uit water, koolstof, krijt en electriciteit als ware het een vaststaande feit. Over leugens gesproken...

Ik weet wat er werd aangetoond in het miller-urey experiment. Maar jij ontkent dus dat deze simulatie van de hypothetische voorwaarden die op de aarde toen heersten niet achterhaald is? Het was een mooie startsein voor experimenteel onderzoek waarop zou worden voortborduurt maar dan nog is dit experiment achterhaald omdat nu wordt aangenomen dat de voorwaarden die toen op aarde heersten niet gelijk liggen aan dit experiment. Inhoudelijk is het daarom toch echt afgedaan.

Hieruit zijn er inmiddels vele andere wetenschappelijke hypothesen over de oorsprong van het leven zoals de kleitheorie of via de inslaande meteorieten met organische stoffen.

Overigens is het heel mooi dat er bouwstenen van leven zijn gekregen uit verschillende experimenten maar tot een zichzelf onderhoudend en vermenigvuldigend systeem als een levende cel zijn ze niet gekomen. Abiogenese is moeilijk te bewijzen en te falsifieren. We kunnen niet eens spreken van een theorie maar van een eventueel aanvaardbare hypothese. Het is maar net waar je zelf in wilt 'geloven'.
de reden waarom we niet zelf een nieuw organisme kunnen laten staan is niet zo moeilijk te bedenken:
Al het organisch materiaal wat buiten de cel/virusomhulsel komt, word afgebroken door eiwitten, vrije radicalen van zuurstof, of word opgenomen door andere organismen. . Zelfs al kun je al deze factoren uistluiten, dan nog moet je de atmosfeer van de aarde nabootsen, en grond hebben met alle potentieel belangrijke moleculen (zoals Zink bijvoorbeeld, 1 van de eerste celreactiekatalysatoren).

Feit is, dat het op een plek zo groot als de aarde, een 10tal miljoen jaren heeft geduurd voordat alle grondstoffen voor het leven zo opgehoopt waren dat er zelfreplicerend molecuul (RNA)kon ontstaan (door normale chemische en natuurkundige reacties), laat staan een hele cel. Dat boots je niet zomaar even na in een lab. Alle reacties die nodig zijn om leven te vormen, zijn bewezen te kunnen zonder 'hulp van buitenaf' op een prebiotische aarde.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  zaterdag 31 mei 2008 @ 17:03:41 #141
64288 Bensel
Ladderzat
pi_59033757
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 16:51 schreef R_ het volgende:

[..]

uberhaupt een antwoord zou handig zijn. Gelovigen maken gewoon een verschil tussen het ontstaan van iets uit niets, en God uit niets, dat terwijl het 2 dezelfde dingen zijn.

God kan immers geclassificeerd worden als 'iets', want een gelovige wil God ook weer niet 'niets' noemen, want dat is godslaster. Levert wel aparte dingen op trouwens: "ik aanbid God" is dan gelijk aan "ik aanbid niets" (oh, dat herinnert er mij aan: iedere gelovige zou een keer als God/Allah genoemd word in een kerkdienst, het vervangen voor Jan, of Piet. Ineens klinken goddelijke teksten ziekelijk obsessief)
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  zaterdag 31 mei 2008 @ 17:12:55 #142
213270 TheWanderer
pi_59033940
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 16:51 schreef R_ het volgende:

[..]

geniaal antwoord
  zaterdag 31 mei 2008 @ 17:17:03 #143
213270 TheWanderer
pi_59034006
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 16:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee.

perse ik stelde gewoon een vraag,zoals jij mij vragen aan het stellen was.
ik was redelijk 'open' aan het discussieren, tuurlijk ben ik overtuigd van mijn standpunten maar ik wijs niet alles bij voorbaat af.
ik moet eerlijk toegeven dat het met mensen als haushofer en sommige anderen heel wat prettiger discussieren is als met jou.
pi_59034129
Breaking news!!!!!

God bestaat niet...

Dat maakt dit topic dus nogal nutteloos: slotje?
Ik vind van niet
  zaterdag 31 mei 2008 @ 17:26:35 #145
pi_59034160
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 17:17 schreef TheWanderer het volgende:

[..]

perse ik stelde gewoon een vraag,zoals jij mij vragen aan het stellen was.
Maar je vraag is onzinnig. Jij accepteerde dat niet en kwam met een antwoord op een onzinnige vraag. Ik ga daarop door en nu ben jij moeilijk aan het doen. Je vragen en antwoorden hebben consequenties, maar die lijk je niet te willen accepteren.
quote:
ik was redelijk 'open' aan het discussieren, tuurlijk ben ik overtuigd van mijn standpunten maar ik wijs niet alles bij voorbaat af.
Dat doe je wel, daar wijs ik je juist op. Ik snap dat je dat vervelend vind maar dat is niet mijn schuld.
quote:
ik moet eerlijk toegeven dat het met mensen als haushofer en sommige anderen heel wat prettiger discussieren is als met jou.
Misschien kan je dan beter in GC of ONZ gaan discussiëren want ik ga er idd serieus op in.

Ik wijs je op de consequenties van je vragen en antwoorden. Dan moet je niet de aandacht afleiden door teleurgesteld tegen mij te doen. Dan moet je over je vragen en antwoorden nadenken.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 17:39:27 #146
213270 TheWanderer
pi_59034407
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 17:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
quote:
Maar je vraag is onzinnig. Jij accepteerde dat niet en kwam met een antwoord op een onzinnige vraag. Ik ga daarop door en nu ben jij moeilijk aan het doen. Je vragen en antwoorden hebben consequenties, maar die lijk je niet te willen accepteren.
jij vind mijn vraag onzinnig.
ik aanvaard de consequenties van mijn vragen en antwoorden, maar ik vind de 'toon' in je antwoorden bot en met als doel mij en mensen die geen atheist zijn belachelijk te maken.
quote:
Dat doe je wel, daar wijs ik je juist op. Ik snap dat je dat vervelend vind maar dat is niet mijn schuld.
dat doe ik niet, sommige reactie's in dit topic hebben mij aan het denken gezet.
quote:
Misschien kan je dan beter in GC of ONZ gaan discussiëren want ik ga er idd serieus op in.
nogmaals, ik heb er niets op tegen als je serieus reageerd, sterker nog ik erger me er zelfs aan als je dat niet doet. (zie je pingpong discussie).
quote:
Ik wijs je op de consequenties van je vragen en antwoorden. Dan moet je niet de aandacht afleiden door teleurgesteld tegen mij te doen. Dan moet je over je vragen en antwoorden nadenken.
ik leid helemaal nergens de aandacht van af, de discussie was al een paar dagen afgelopen.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 17:45:59 #147
pi_59034529
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 17:39 schreef TheWanderer het volgende:

[..]

[..]

jij vind mijn vraag onzinnig.
En jij vind dit topic onzinnig, dat is meten met twee maten.
quote:
ik aanvaard de consequenties van mijn vragen en antwoorden, maar ik vind de 'toon' in je antwoorden bot en met als doel mij en mensen die geen atheist zijn belachelijk te maken.
Misschien ligt dat aan jou of jouw ideeën.
quote:
[..]

dat doe ik niet, sommige reactie's in dit topic hebben mij aan het denken gezet.
Tof.
quote:
nogmaals, ik heb er niets op tegen als je serieus reageerd, sterker nog ik erger me er zelfs aan als je dat niet doet. (zie je pingpong discussie).
Maar misschien ben jij degene die ontwijkend doet.
quote:
ik leid helemaal nergens de aandacht van af, de discussie was al een paar dagen afgelopen.
Volgens mij loopt hij nog, hoor
  zaterdag 31 mei 2008 @ 17:48:13 #148
213270 TheWanderer
pi_59034564
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 17:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En jij vind dit topic onzinnig, dat is meten met twee maten.
[..]

Misschien ligt dat aan jou of jouw ideeën.
[..]

Tof.
[..]

Maar misschien ben jij degene die ontwijkend doet.
[..]

Volgens mij loopt hij nog, hoor
heb ik gezegd dat dit topic onzinnig was?
waarom reageer ik hier dan eigenlijk
  zaterdag 31 mei 2008 @ 17:54:34 #149
pi_59034670
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 17:48 schreef TheWanderer het volgende:

[..]

heb ik gezegd dat dit topic onzinnig was?
waarom reageer ik hier dan eigenlijk
Moet ik het echt uitleggen?

Uit dit topic blijkt dat je het onderwerp, nl. de vraag "Waarom bestaat God", onzin vind.
pi_59035413
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 21:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een gelovige (zie OP) wilde weten waarom hij (of de mensheid als geheel) bestond. Ik stelde dat het een onzinvraag was. Hij vond dat het antwoord God was en dat religie antwoord gaf op zo'n vraag. Dus ik stelde de vraag die er logischerwijs op volgt. En er is geen antwoord. De persoon zelf vond het een onzinvraag, maar hij gaat er over nadenken.
Je zou kunnen antwoorden dat de mensheid bestaat om bewustzijn te helpen evolueren. Waarom een persoon bestaat is specifieker: Dan vraag je je af waarom je in deze tijd bent geboren, op deze plaats, in dit lichaam. Dat zijn logische vragen als je ervan uitgaat dat zielen vanuit de 'zielenwereld' (door sommigen de Hemel genoemd) hier op deze planeet (door sommige de Aarde genoemd) incarneren om te groeien.
/\oo/\
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')