Succesquote:Op donderdag 29 mei 2008 14:20 schreef TheWanderer het volgende:
[..]
jij vind die vraag onzin, ik niet ik vind hem nog belangrijker dan de hoe vraag.
jij kunt mij dus niet uitleggen waarom dingen er zijn, alleen maar hoe?
goh, mijn geloof kan dat wel
Daarom is geen réden, als je van de trap afvalt, ben je snel beneden.quote:Op donderdag 29 mei 2008 14:32 schreef DustPuppy het volgende:
Uh oh....
Ik denk dat de meeste genoemde reden zal zijn: Daarom!
Ooit eens van t Big Bang theorie gehoord?quote:Op donderdag 29 mei 2008 14:40 schreef TheWanderer het volgende:
anders zou er een 'begin' aan de wereld zijn geweest, dit zou dus betekenen dat het heelal uit niets ontstaan is.
en uit niets kan niets ontstaan.
overigens pretendeer ik niet alle antwoorden hebben, maar ik geloof dat god die heeft.
jaquote:Op donderdag 29 mei 2008 14:45 schreef Ionesco het volgende:
[..]
Ooit eens van t Big Bang theorie gehoord?
Maar een God hoeft niet te beginnen?quote:Op donderdag 29 mei 2008 14:40 schreef TheWanderer het volgende:
anders zou er een 'begin' aan de wereld zijn geweest,
Of als resultaat van een kwantumfluctuatie. Er ontstaan regelmatig paren deeltje - antideeltjes. Zo zou er ook een heelal - anti-heelal kunnen ontstaan.quote:dit zou dus betekenen dat het heelal uit niets ontstaan is.
Min of meer wel dus. Maar dat iets anders niet zou kunnen is geen reden waarom er een God moet zijn.quote:
Dat is makkelijk. "ik geloof en verder hoef ik niet na te denken." Maar als iemand iets zegt over de hormonale oorsprong van religieuze gevoelen er wel meteen een mening over hebben.quote:overigens pretendeer ik niet alle antwoorden hebben, maar ik geloof dat god die heeft.
Ik denk dat je de vraag iets anders moet interpreteren. Niet zozeer als waarom zou God bestaan, maar meer Wat is de zin van het bestaan van het Opperwezen.quote:Op donderdag 29 mei 2008 14:40 schreef TheWanderer het volgende:
anders zou er een 'begin' aan de wereld zijn geweest, dit zou dus betekenen dat het heelal uit niets ontstaan is.
overigens pretendeer ik niet alle antwoorden hebben, maar ik geloof dat god die heeft.
Dat is makkelijk. "ik geloof en verder hoef ik niet na te denken." Maar als iemand iets zegt over de hormonale oorsprong van religieuze gevoelen er wel meteen een mening over hebben.quote:Op donderdag 29 mei 2008 14:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar een God hoeft niet te beginnen?
[..]
Of als resultaat van een kwantumfluctuatie. Er ontstaan regelmatig paren deeltje - antideeltjes. Zo zou er ook een heelal - anti-heelal kunnen ontstaan.
[..]
Min of meer wel dus. Maar dat iets anders niet zou kunnen is geen reden waarom er een God moet zijn.
Dat heb ik nooit zo begrepen, "deels in een theorie geloven". Wat houdt dat in ? Dat je datgene wat niet overeenkomt met je wereldbeeld niet aanvaardt?quote:Op donderdag 29 mei 2008 14:46 schreef TheWanderer het volgende:
[..]
jaen ik geloof er zelfs deels in
de rede van het bestaan van de rede-geverquote:Op donderdag 29 mei 2008 14:47 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik denk dat je de vraag iets anders moet interpreteren. Niet zozeer als waarom zou God bestaan, maar meer Wat is de zin van het bestaan van het Opperwezen.
Wat is zijn doel in zijn bestaan? Wat is zijn 'higher purpose'?
Dat zei je al es vaker; waarop ik antwoordde dat een deeltje iets heel erg anders is dan een compleet universum met al haar geometrische structuur en natuurwetten.quote:Op donderdag 29 mei 2008 14:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Of als resultaat van een kwantumfluctuatie. Er ontstaan regelmatig paren deeltje - antideeltjes. Zo zou er ook een heelal - anti-heelal kunnen ontstaan.
Je gaat voorbij aan de vraag die je zelf in het vorige topic stelde: waarom.quote:Op donderdag 29 mei 2008 14:52 schreef TheWanderer het volgende:
ik geloof dat hij er altijd al is geweest.
ik heb geen verstand van quantumfluctuatie, maar volgens mij is dat dus ook 'iets'.
ik moet juist wel nadenken, ik zoek vaak dit soort discussies op omdat het mij helpt om mijn mening te vormen.
daarboven op vind ik nadenken veels te leuk om te laten
ik geloof in de bigbang. ik geloof alleen niet dat deze toevallig is ontstaan.quote:Op donderdag 29 mei 2008 14:53 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit zo begrepen, "deels in een theorie geloven". Wat houdt dat in ? Dat je datgene wat niet overeenkomt met je wereldbeeld niet aanvaardt?
Aangezien we niet voorbij de Big Bang kunnen kijken is dat niet van belang. Het deeltje-antideeltje idee geeft aan dat er ogenschijnlijk iets uit niets kan ontstaan.quote:Op donderdag 29 mei 2008 14:55 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat zei je al es vaker; waarop ik antwoordde dat een deeltje iets heel erg anders is dan een compleet universum met al haar geometrische structuur en natuurwetten.
Ja en? Wat als het "iets" is? Dat de Big Bang ook een trigger heeft, is toch nooit ontkent door iemand?quote:Op donderdag 29 mei 2008 14:52 schreef TheWanderer het volgende:
Ik geloof dat hij er altijd al is geweest.
ik heb geen verstand van quantumfluctuatie, maar volgens mij is dat dus ook 'iets'.
Waarom? Wat is de zin er van?quote:Op donderdag 29 mei 2008 14:58 schreef R_ het volgende:
Een eventueel antwoord:
Omdat God altijd was, is en altijd zal zijn.
Waarom niet? En kan je dat bewijzen?quote:Er bestaat niets anders dan God. Niets buiten God.
Gelovigen vragen toch altijd naar de zin van het leven en het bestaan van de mens? Waarom hier stoppen?quote:Dan heeft het ook geen zin om naar redenen te vragen.
Waarom wil hij dat?quote:Dat er uberhaupt iets bestaat is een gevolg omdat God wil zijn
Waarom?quote:Is een beetje mijn visie
ik vind het een hele moeilijke vraag.quote:Op donderdag 29 mei 2008 14:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan de vraag die je zelf in het vorige topic stelde: waarom.
Waarom zou er een God (moeten) zijn.
Een antwoord als "ik snap niet hoe het heelal ontstaan is dus ik verzin een makkelijke verklaring" is geen goed antwoord op de vraag waarom er een god zou zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |