Nonens. we hebben een schatting van hoeveel zonnestelsels op zijn (een theoretische schatting, dat wel) aan de hand daar van kun je best uitspraken doen over het bestaan van leven op andere planeten. Nu moet ik zeggen dat ik geen materiaal deskundige ben...quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:24 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Statistisch gezien kun je er vrij weinig over zeggen, aangezien we niet weten met welke nummers we werken
Is je huis een beetje aan kant?quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:11 schreef Djarum het volgende:
nice!![]()
* Djarum zet de koffie vast klaar.
zolang ze maar eerst even aanbellen als ze langskomen bij me, en niet gelijk naast me staan.. dan schrik ik me ook zo de pleuris.
Je kunt best uitspraken doen ja, maar geen statistische schatting maken als je niet eens weet hoe groot je input-groep is.quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:26 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Nonens. we hebben een schatting van hoeveel zonnestelsels op zijn (een theoretische schatting, dat wel) aan de hand daar van kun je best uitspraken doen over het bestaan van leven op andere planeten. Nu moet ik zeggen dat ik geen materiaal deskundige ben...
Drake Equationquote:Op donderdag 29 mei 2008 13:26 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Nonens. we hebben een schatting van hoeveel zonnestelsels op zijn (een theoretische schatting, dat wel) aan de hand daar van kun je best uitspraken doen over het bestaan van leven op andere planeten. Nu moet ik zeggen dat ik geen materiaal deskundige ben...
Logischerwijs zijn dat twee hele andere vragen. De vraag of er buiten onze eigen planeet nog leven is in het universum is een andere dan of (alle) gevallen van alienspottings waarheidsgetrouw zijn. Niet?quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:36 schreef Iblis het volgende:
Wat statistiek betreft, Carl Sagan rekent in één van z'n boeken voor dat als in de VS alle gerapporteerde alienontvoeringen waar zijn, en dit getal geextrapoleerd wordt over de gehele wereld (aannemende dat aliens geen speciale voorkeur voor Amerikanen hebben), dat er over de afgelopen decennia elke paar seconden een alienontvoering ergens had moeten plaatsvinden. Dit zonder dat er onomstotelijk bewijs van is gekomen.
Dat is wel een beetje typisch.
Las laatst een artikel met de mooie titel: Drake's equation, een draak van een vergelijking.quote:
Ja natuurlijk is het geen échte wetenschap, maar het dient hier vooral om G.Fawkes aan te geven dat er al eens iemand nagedacht heeft over dit gegeven.quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:46 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Las laatst een artikel met de mooie titel: Drake's equation, een draak van een vergelijking.
Het is een leuke vergelijking, maar pure speculatie, de vergelijking zit vol met aannames, waarvan er nu al meerdere onjuist blijken...
Ik had er dus idd al over gelezen en ook over het SETI projectquote:Op donderdag 29 mei 2008 13:52 schreef 1-of-6Billion het volgende:
[..]
Ja natuurlijk is het geen échte wetenschap, maar het dient hier vooral om G.Fawkes aan te geven dat er al eens iemand nagedacht heeft over dit gegeven.![]()
Ik vind wél leuk dat de wiki z'n best doet om naar huidige inzichten die vergelijking in te vullen.
Dat is zeker zo. De link was, hoe kunnen we statistiek gebruiken in de vraag over buitenaards leven. Sommige mensen claimen het leven nl. hier op aarde al ontmoet te hebben.quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:40 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Logischerwijs zijn dat twee hele andere vragen. De vraag of er buiten onze eigen planeet nog leven is in het universum is een andere dan of (alle) gevallen van alienspottings waarheidsgetrouw zijn. Niet?
Hoeft niet per se van buitenaardse komaf te zijn.quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:54 schreef Bastard het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)bodja___.html?p=13,1
quote:'The explosion happened at about 8 km above the ground, and perhaps it was a plane, but authorities could not identify whether it was a civil or military aircraft,'
Eigen planeet eerst!quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:55 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Dus als die video klopten de Drake Equation (N=2,3) ook, dan is er niet veel ruimte meer voor andere aliens in ons melkwegstelsel
quasi grappige foto onderschriften bij de telegraafquote:Op donderdag 29 mei 2008 15:54 schreef Bastard het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)bodja___.html?p=13,1
Dat zeg ik ook altijdquote:Op donderdag 29 mei 2008 13:24 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Statistisch gezien kun je er vrij weinig over zeggen, aangezien we niet weten met welke nummers we werken
Wat voor definitie van leven gebruik je ?quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:30 schreef L.Denninger het volgende:
"van alle planeten die we kennen heeft er maar 1 tot nu toe leven - het lijkt er dus op dat het een uitzondering is !"
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |