quote:Op donderdag 29 mei 2008 10:11 schreef Lod het volgende:
We kunnen het natuurlijk hier over gaan hebben: Prequel Harry Potter onder de hamer
Dit zijn verhalen geschreven door andere schrijvers over het pre-Hogwarts leven van Harry. En die worden dan geveild. Maar aan wie? Worden ze nog uitgegeven? Snap nog niet helemaal wat er de bedoeling van is.
quote:Op donderdag 29 mei 2008 10:16 schreef DaFrenk het volgende:
Hm, ik neem aan dat het dan verder terug gaat dan boek 1? Ik bedoel, die begint met een lang stuk over zijn leven voor Hogwarts. Maar mogelijk lezen we dan van meer ongelukjes met magie uit woede ofzo. Kan leuk zijn.
Al is het maar 800 woorden.
En er is toch nog die lexicon? Waar nu een rechtzaak voor loopt tegen die online lexicon van Steve van der Ark? Wat overigens wel een erg fijne website is om af en toe te raadplegen. Vooral die readers guides zijn erg leuk en informatief.
quote:Op donderdag 29 mei 2008 10:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik begrijp daar juist uit dat JKR een verhaal van 800 woorden schreef voor die veiling. 12 Andere schrijvers hebben ook iets van 800 woorden geschreven maar niet over Harry Potter.
Het wordt vast geveild aan een rijke boekenverzamelaar ofzo.
Ja, méér boeken over Harry Potter zou inderdaad vreemd zijn. Hoewel ik het waarschijnlijk toch met alle plezier ga lezen.quote:Op donderdag 29 mei 2008 11:25 schreef Etcetera het volgende:
ik zou het echt zonde vinden als ze nu zegt 'ik ga nog meer HP schrijven' en dan bedoel ik echt boeken. dan zou ik haar niet meer geloofwaardig vinden. ze heeft al die tijd gezegd dat het 7 delen zijn en niet meer. moet ze het ook bij 7 delen houden
De jonge Orde in actie tegen Voldemort!quote:Op donderdag 29 mei 2008 11:43 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik zou best een prequel over James en Lilly willen lezen. De baby fase van Harry boeit me niet echt...
Daar is best wel een serie over te maken. Zijn komst op Hogwarts als outcast, hoe hij dat ervaren heeft, al die familieproblemen, Grindelwald in zijn tienerjaren, afglijden naar de dark side, the big fight, steentjes maken met Flamel....quote:Op donderdag 29 mei 2008 12:13 schreef Lod het volgende:
Ja, en wat meer over Dumbledore en zijn verleden. Kreeg de indruk dat die ook wel wat meegemaakt had in zijn jeugd.
Dus! We kunnen het op 11 juni allemaal gewoon lezen!quote:Following on the big news from yesterday about the brand new 800 word prequel to events in the Harry Potter series, we now have some additional information about what the story will feature. According to the Guardian, we will be hearing more about the beloved Marauders, as the paper reports the story will feature “the fictional wizard’s father James and his friend Sirius Black in their younger years.” Newsround also has a small photo from the card, that shows the last line from J.K. Rowling that reads “From the prequel I am not working on – but that was fun!” We hope to have a larger photo of this and will update here shortly.
As we posted yesterday, this new Harry Potter prequel from author J.K. Rowling is contained on a special card that will be part of a charity auction to be held in London at Waterstone’s on June 10. The bookseller will then post the card (along with 12 other cards donated to the auction from authors such as Neil Gaiman and more) online, available for all to see on June 11. Also as we reported previously, this card then will be contained in a new book, which will go on sale in August and is NOW AVAILABLE FOR PRE-ORDER here via Waterstone’s. All proceeds from this event will benefit Dyslexia Action and English Pen.
Bron: http://www.the-leaky-cauldron.org/2008/5/29/new-harry-potter-prequel-to-feature-marauders-story
Ja, dat vermoeden had ik ook al. Toch zonde. Bijna alle boeken hebben het wel.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:20 schreef wonderer het volgende:
Ik denk de lijm waarmee de stof op de band gelijmd is...
quote:The Children's High Level Group to publish "The Tales of Beedle the Bard" on 4th December 2008
There was understandable disappointment among Harry Potter fans when only one copy of "The Tales of Beedle the Bard" was offered to the public last December. I am therefore delighted to announce that, thanks to the generous support of Bloomsbury, Scholastic and Amazon (who bought the handwritten copy at auction) - and with the blessing of the wonderful people who own the other six original books - "The Tales of Beedle the Bard" will now be widely available to all Harry Potter fans. Royalties will be donated to the Children's High Level Group, to benefit institutionalised children in desperate need of a voice. The new edition will include the Tales themselves, translated from the original runes by Hermione Granger, and with illustrations by me, but also notes by Professor Albus Dumbledore, which appear by generous permission of the Hogwarts Headmasters' Archive.' 'Dumbledore's commentary on the Tales, which was discovered among his papers after his death, includes some historical notes, personal reminiscences, and insights into that most mysterious branch of magic: wandlore. I very much hope that readers coming to these classic wizarding fables for the first time will find his commentary both entertaining and helpful.
jkrowling.com
Ik heb de verleiding niet kunnen weerstaanquote:Op donderdag 31 juli 2008 14:05 schreef alwaysthebest het volgende:
Ik ben ernstig in de verleiding om de luxe versie te kopen.Maar hij is toch iets te duur.
Er zijn er maar 100.000 van, zou dat snel zijn uitverkocht? Ik twijfel heel erg.quote:Op donderdag 31 juli 2008 15:48 schreef Lod het volgende:
[..]
Ik heb de verleiding niet kunnen weerstaan. Niet dat ik erg tegenstribbelde, maar toch.
Dat zie ik nu ook.quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:58 schreef sinaasappelsapje het volgende:
O kut, ik zie net trouwens ook dat je alleen met een creditcard kunt bestellen op Amazon. En die heb ik niet.
Is ie ergens anders ook nog te koop?
Volgens mij wel ja, hij is ook maar 1cm dikquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 09:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zou het boek lijken op die twee eerdere boekjes, Magic Beasts en Quidditch?
Leuke boekjes zijn dat.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 10:58 schreef DaFrenk het volgende:
Overigens heb ik die Magic Beasts en Quidditch ook laatst gekocht nog, van Bloomsbury wel te verstaan, die kleine paperbacks. Hoewel de Scholastic editie dus in een hardcover zat, heb ik toch liever alles van Bloomsbury, voelt toch "echter"
Juistquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 11:34 schreef alwaysthebest het volgende:
De goedkope editie staat nu idd. ook bij bol.com te koop voor 8 euro. Ik heb hem daar maar besteld. De Engelse goedkope versie is zo mooi.
Zeker jaquote:Leuke boekjes zijn dat.Horen toch wel echt bij je collectie.
Jammer dat er geen Nederlandse versies meer van te krijgen zijn.
quote:J.K. Rowling wint proces tegen Harry Potterlexicon
Een Amerikaanse rechter heeft maandag 8 september de publicatie van een Harry Potterlexicon verboden. Volgens de rechter bewees de Britse schrijfster Joanne K. Rowling, de geestelijke moeder van Harry Potter, dat het lexicon van Potter-fan Steven Vander Ark haar blijvend schade zou berokkenen. De rechter verbood de publicatie en kende Rowling en filmstudio Warner Bros. een schadevergoeding van 6.750 dollar (bijna 4.800 euro) toe.
Steven Vander Ark startte jaren geleden zijn eigen website met een Harry Potterlexicon (www.hp-lexicon.org, momenteel offline). De Amerikaanse uitgeverij RDR Books wilde die website nu in boekvorm uitbrengen.
Rowling en Warner Bros. trokken daarop naar de rechter. In april vertelde Rowling nog in tranen aan de rechter dat ze het lexicon ziet als diefstal van haar geestelijke eigendom. Rowling gaf destijds haar toestemming voor de website met het Harry Potterlexicon, maar vindt dat er een verschil is tussen fans die kosteloze informatie op het internet publiceren en fans die diezelfde info in boekvorm trachten te verkopen.
In de reeks rond Harry Potter zijn zeven boeken verschenen die in 64 talen werden vertaald. Wereldwijd zijn er 400 miljoen exemplaren verkocht.
Bron
quote:Uw bestelling met bestelnummer ************ is verzonden
Inderdaad, dat ziet er heel goedkoop uit. Hier ook de Bloomsbury editie!quote:Op donderdag 4 december 2008 19:05 schreef alwaysthebest het volgende:
Wat een prachtige kaft alleen al.Gelukkig heb ik de gewone Engelse, de Amerikaanse kaft ziet er echt zoveel minder uit...
Dat kun je denk ik ook niet vergelijken: die andere 2 zijn duidelijk boeken bestemd voor school. Dit is een sprookjesboek waaruit heksen en tovenaars aan hun kinderen voorlezenquote:Op woensdag 17 december 2008 00:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb vanmiddag de Bloomsbury versie binnengekregen. Strakjes nog even een stukje lezen, ben benieuwd! Wel jammer dat hij neit hetzelfde formaat heeft als die andere 2 extra boekjes. Maar ja, die had ik toch als box gekocht, dus deze zou er hoe dan ook niet bijpassen.
De eerste vijf vond ik ook beduidend beter ja. Deel zes was overduidelijk een soort tussenfilm als overgang naar het laatste boek, volgens mij.quote:Op zaterdag 5 december 2009 23:03 schreef Netsplitter het volgende:
Ik blijf 6 de slechtste film tot nu toe vinden.
Snap niet dat ze daarmee accoord is gegaan.
Maar goed.
Daar heb ik nog geen mening over kunnen vormenquote:Op zaterdag 5 december 2009 23:08 schreef Steve het volgende:
Dat is het boek ook een beetje he, een tussenboek. Vond ik tenminste.
Niet daarom.quote:Op zaterdag 5 december 2009 23:06 schreef DaMart het volgende:
[..]
De eerste vijf vond ik ook beduidend beter ja. Deel zes was overduidelijk een soort tussenfilm als overgang naar het laatste boek, volgens mij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
quote:Op zaterdag 5 december 2009 23:50 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Niet daarom.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vooral 1 en 3 inderdaad. 1 was belachelijk, 3 was belangrijk.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Wel vreemd, maar nu kunnen ze bij de laatste film wel meer uitpakken denk ik.
quote:Op zondag 6 december 2009 17:43 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik heb het ook wel eens in het topic over de film gezegd, maar 1 vind ik filmtechnisch best begrijpelijk. Ze wilden gewoon nietVind ik een bs reden eerlijk gezegt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Wel vreemd, maar nu kunnen ze bij de laatste film wel meer uitpakken denk ik.
Er is geen reden voor die belachelijke beslissing te vinden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
quote:Op zondag 6 december 2009 17:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Vind ik een bs reden eerlijk gezegt.
Er is geen reden voor die belachelijke beslissing te vinden.Toch denk ik dat dat de reden is. Maar ik vind het ook niks, ik heb veel liever dat ze de boeken tot op de letter naleven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |