Dus al die andere mensen die net als jij een geloof hebben (een ander geloof dan jij, dat wel) hebben het allemaal mis,quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:45 schreef TheWanderer het volgende:
[..]
ik denk niet dat ik het mis kan hebben.
Precies wat je zegt, god is inderdaad een hulpmiddel om om te gaan met dingen die je niet begrijpt !quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:55 schreef TheWanderer het volgende:
[..]
nee hoor je mag mij best om bewijs vragen, of ik daar een pasklaar antwoord op heb is een 2e ik ben namelijk geen geleerde.
maar for starters, de behoefte aan een god.
elk verlangen van de mens kan vervuld worden vanuit de natuur, dorst=water honger=eten sociaal=mensen de behoefte aan een god=god.
en de behoefte aan een god lijkt me onomstotelijk vast te liggen als je kijkt hoeveel gelovigen er zijn.
bezoek een willekeurig volkje in afrika en ze hebben wel een god.
jij stelt dat er geen god is.quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Aangezien jij degene bent die iets stelt, namelijk dat er een God is, ligt de bewijslast bij jou.
Hij kan jou heel makkelijk "geen god" laten zien.quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:57 schreef TheWanderer het volgende:
[..]
jij stelt dat er geen god is.
aangezien ik die mogelijkheid veel kleiner acht, vind ik dat die bewijslast eigenlijk bij jou ligt.
ja.quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:55 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dus al die andere mensen die net als jij een geloof hebben (een ander geloof dan jij, dat wel) hebben het allemaal mis,
maar jij kunt het onmogelijk mis hebben.
Ten slotte ben jij heel speciaal, toch ?
wat begrijp ik niet?quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:56 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Precies wat je zegt, god is inderdaad een hulpmiddel om om te gaan met dingen die je niet begrijpt !
Hoe minder kennis, hoe meer belang bij een God om het "onverklaarbare" te verklaren.
Dat is die behoefte aan "God".
ik kan jou god laten zienquote:Op donderdag 29 mei 2008 13:59 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Hij kan jou heel makkelijk "geen god" laten zien.
Kun jij hem net zo makkelijk God laten zien ? Of is ie even op vakantie nu ?
Huh, nu kan je het opeens wel mis hebben ?quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:59 schreef TheWanderer het volgende:
[..]
ja.
ik kan het mis hebben.
elk mens is speciaal
Je draait het om.quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:57 schreef TheWanderer het volgende:
[..]
jij stelt dat er geen god is.
aangezien ik die mogelijkheid veel kleiner acht, vind ik dat die bewijslast eigenlijk bij jou ligt.
God is een trein ?quote:Op donderdag 29 mei 2008 14:01 schreef TheWanderer het volgende:
[..]
ik kan jou god laten zien
doe je raam open en kijk naar buiten
quote:Op donderdag 29 mei 2008 14:02 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Huh, nu kan je het opeens wel mis hebben ?
In je vorige post dacht je daar nog anders over!
En elk mens is inderdaad speciaal, net zo speciaal als de rest :
[ afbeelding ]
Wolken, planten, tennisbaan. Geen God, you losequote:Op donderdag 29 mei 2008 14:01 schreef TheWanderer het volgende:
[..]
ik kan jou god laten zien
doe je raam open en kijk naar buiten
Omdat gelovigen bang zijn dat hun geloof alleen maar uit hormonen bestaan.quote:Op donderdag 29 mei 2008 14:03 schreef Yorrit het volgende:
waarom wordt dit topic gekaapt door geloofsgebash?
daar ging het helemaal niet over!
Nee, da's logisch, anders zou je het niet gelovenquote:Op donderdag 29 mei 2008 14:05 schreef TheWanderer het volgende:
[..]
@ je plaatje.
nee ik kan het mis hebben dat betekend namelijk dat ik een kritische blik op dingen houd.
ik denk niet dat ik het mis heb.
ja geef hun maar weer de schuldquote:Op donderdag 29 mei 2008 14:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat gelovigen bang zijn dat hun geloof alleen maar uit hormonen bestaan.
tvptje..quote:Op donderdag 29 mei 2008 14:01 schreef RM-rf het volgende:
Overigens , mensen met een gebrek aan Oxytocine kunnen ook geen langdurige relatie aangaan...
Je kunt dus een direkte band leggen met het behouden van een relatie en je vatbaarheid om opgelicht te worden..
Inderdaad moet ik erkennen dat ik aan mijn vrouw maandelijks meer geld kwijtben dan dat ik ooit aan 'balletje-balletje-spelers' of 'pyramide-beleggingsfondsen' heb afgedragen
De big bang is een mogelijkheid, en er is evolutiequote:Op donderdag 29 mei 2008 14:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je draait het om.
Als iemand stelt dat regen uit wolken komt met ie dat bewijzen.
Als iemand stelt dat er een Big Bang is geweest mag ie dat bewijzen
Als iemand stelt dat er evolutie is, mag hij dat bewijzen (en dat is tot nu toe aardig gelukt).
Maar als jij stelt dat er een God is mag ik bewijzen dat dat niet zo is?
Jij draait hier nu zaken om. De bewijslast ligt bij jou.
en waarom zijn die dingen daar?quote:Op donderdag 29 mei 2008 14:05 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
God is een trein ?
Je kunt me van alles laten zien - de aarde, de lucht, je grote teen - maar dat is precies wat het is : aarde, lucht en een grote teen.
Waar is die god dan ?
okquote:Op donderdag 29 mei 2008 14:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wolken, planten, tennisbaan. Geen God, you lose
Nou ja, we mogen er toch wel vanuit gaan dat je bij je vrouw er nog iets voor terug krijgt?quote:Op donderdag 29 mei 2008 14:01 schreef RM-rf het volgende:
Overigens , mensen met een gebrek aan Oxytocine kunnen ook geen langdurige relatie aangaan...
Je kunt dus een direkte band leggen met het behouden van een relatie en je vatbaarheid om opgelicht te worden..
Inderdaad moet ik erkennen dat ik aan mijn vrouw maandelijks meer geld kwijtben dan dat ik ooit aan 'balletje-balletje-spelers' of 'pyramide-beleggingsfondsen' heb afgedragen
alles bestaat uit hormonen en atomen en shitquote:Op donderdag 29 mei 2008 14:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat gelovigen bang zijn dat hun geloof alleen maar uit hormonen bestaan.
Ik vind ons bestaan, de aarde en de natuur een bewijs dat er geen God is.quote:Op donderdag 29 mei 2008 14:10 schreef TheWanderer het volgende:
[..]
ik vind bijvoorbeeld ons bestaan, de aarde, en de natuur een bewijs.
Dat is een onzin vraag. Je kan vragen hoe die dingen daar gekomen zijn en daar antwoord op krijgen, maar de vraag waarom is onzinnig. Je kan net zo goed vragen waarom er een God zou moeten bestaan. We kunnen namelijk prima zonder.quote:Op donderdag 29 mei 2008 14:12 schreef TheWanderer het volgende:
[..]
en waarom zijn die dingen daar?
dit vind ik een hele belangrijke vraag.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |