Je zegt het zelf al. Als ze goed genoeg zijn doet niemand er moeilijk over.quote:Op donderdag 29 mei 2008 23:27 schreef VoreG het volgende:
Z'n PSV verleden zal me mn reet roesten, ik kan die Ooijer gewoon niet uitstaan.
Enige club waarvan je geen oud-spelers moet halen is Feyenoord, maar dat zijn doorgaans toch al afdankertjes. Van Persie is overigens een uitzondering, dat is een held
Ik vergelijk Van Persie niet met Ooijer hoor!quote:Op vrijdag 30 mei 2008 00:44 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al. Als ze goed genoeg zijn doet niemand er moeilijk over.
quote:Kluivert zegt gelijk 'ja' tegen Ajax
Door ROGIER DEELSTRA
ZEIST - Patrick Kluivert blijft solliciteren naar een terugkeer bij Ajax. De spits zou direct 'ja' zeggen bij een aanbieding van zijn oude liefde, ook als het om een stageplaats als trainer zou gaan.
,,Als Ajax belt, zeg ik 'ja'. Dat is zeker,'' aldus Kluivert in een interview met de supportersvereniging van Ajax, dat op Ajaxlife TV is uitgezonden. ,,Maar dan moeten ze wel bellen."
Kluivert stond afgelopen seizoen in Frankrijk bij Lille, maar kwam door blessures weinig in actie. Hij kreeg dan ook geen contractverlenging.
Is het niet als voetballer, dan zou de Amsterdammer (31) ook een stage op trainingscomplex De Toekomst aangrijpen. ,,Natuurlijk is AZ ook een optie, want ik ken Louis van Gaal goed. Maar het liefst ga ik zeker bij Ajax stage lopen."
De oud-international, die twee zoontjes in de Ajax-jeugd heeft rondlopen, zegt verder het niet eens te zijn met de kritiek op de jeugdopleiding van de club. ,,Ik heb het niveau gezien waarin mijn kinderen spelen... Petje af hoor."
Kluivert ging verder in op de sportieve problemen van de laatste jaren. ,,Ajax moet Ajax weer worden, weer lekker gaan voetballen en niet te veel op de beurs gaan rommelen. Het moet weer een echte voetbalclub worden, zoals in De Meer en dan komt alles goed."
Het beste nieuws sinds jaren....DE redding voor Ajax. We komen er wel weer bovenop.quote:FIFA bepaalt: 'Vanaf 2012 geldt 6+5-regel'
De FIFA heeft tijdens een congres in Sydney met een enorme meerderheid besloten het 6+5-voorstel van voorzitter Josep Blatter te aanvaarden. Vanaf 2012/13 moet de omstreden regel in werking gaan.
Blatter en de FIFA willen een beperking van het aantal buitenlanders dat uitkomt in een elftal. Van de elf spelers die per ploeg op het veld staan, moeten er minimaal zes afkomstig zijn uit het land van de club.
'Het congres stemde met een overweldigende meerderheid, met 155 stemmen voor en vijf tegen. Bedankt voor de bescherming van het voetbal', vertelde de preses vanuit Australië.
De regel zal in Europa niet kunnen worden toegepast, kondigde de Europese Commissie al aan. De Europes Unie heeft immers bepaald dat er een vrij verkeer is van werknemers binnen de grenzen van de EU. Een beperking van het aantal buitenlandse spelers is volgens de EU 'illegaal'.
Blatter zou zich echter niet zo maar gewonnen willen geven. Op 5 juni heeft hij een onderhoud met vertegenwoordigers van de EU. 'Of het illegaal is? Voor wie? Als er een wet is, dan kan een wet worden gewijzigd.'
Vanaf 2012/13 moet de omstreden regel in werking gaan. En in het seizoen 2001/11 moet er een eerste stap worden gemaakt en moeten er minimaal vier spelers uit eigen land worden opgesteld. In 2011/12 zal er een 5+6-regel van kracht zijn.
Jammer dat het nog 4 seizoenen duurt...quote:Op vrijdag 30 mei 2008 09:54 schreef Sethje het volgende:
[..]
Het beste nieuws sinds jaren....DE redding voor Ajax. We komen er wel weer bovenop.
Daar kun je toch naar toe werken nu. Op de lange termijn is deze maatregel heel belangrijk voor een club als ajaxquote:Op vrijdag 30 mei 2008 09:55 schreef Breach het volgende:
[..]
Jammer dat het nog 4 seizoenen duurt...
Dan kan meteen de hele B-jeugd (met oa Rodney Sneijder) in Ajax1 spelenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 09:55 schreef Breach het volgende:
[..]
Jammer dat het nog 4 seizoenen duurt...
Zouden het ongeluk en de verdenking in de verkrachtingszaak er niet mee te maken hebben gehad dat Kluivert uit Nederland vertrok?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 09:58 schreef Pritt het volgende:
Ga nou eens weg met die Kluivert meuk.
Die kerel verliet Ajax veel te jong voor een hoop geld.
Zo'n grote held is het ook weer niet
Maar goed misschien lagen de meeste toen nog in een luier.
Inderdaad. Blatter blaast wel hoog van de toren, maar de wetgeving is nu eenmaal tegen.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 09:57 schreef sjimz het volgende:
Eerst maar eens zien dat het in Europa ook daadwerkelijk wordt ingevoerd.
Ik denk dat dit wel een rol heeft gespeeld ja.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:02 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Zouden het ongeluk en de verdenking in de verkrachtingszaak er niet mee te maken hebben gehad dat Kluivert uit Nederland vertrok?
Als stagiaire kan inderdaad. Maar waarom dan ook geen prestatie-contract? Als je hem er toch rond hebt lopen, kun je hem net zo goed nog even mee laten trainen. Niet geschoten is altijd misquote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:40 schreef koningdavid het volgende:
Kluivert halen!
... als stagiaire dan he. Kluivert had praktisch een volmaakte techniek, volgens mij kan hij onze spitsen echt wel het nodige bijbrengen. Bij PSV zag je ook dat gasten als Afellay aangaven dat ze enorm veel van Kluivert hebben geleerd.
Als Kluivert, Bergkamp en Van Basten bijvoorbeeld Castillion (B1) even onder handen nemen heb je over 2 jaar een topper, kan niet anders.
Nou, nou, een beetje nuance is wel op zijn plaats. Natuurlijk zouden ze fantastische leermeesters kunnen zijn, maar het is altijd afwachten hoe bepaalde jongens dingen wel of niet oppikken. Sommige zijn nu eenmaal meer te beinvloeden dan anderen. En los daarvan moet je ook nog een flinke dosis talent hebben natuurlijk. Kluivert en Bergkamp kunnen mij best trainen, maar toch zal ik niet veel verder komen dan het plaatselijke zondagmiddag-bierteam.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:40 schreef koningdavid het volgende:
Als Kluivert, Bergkamp en Van Basten bijvoorbeeld Castillion (B1) even onder handen nemen heb je over 2 jaar een topper, kan niet anders.
Dat is voor jou al een hele verbetering.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:47 schreef Blight het volgende:
[..]
Nou, nou, een beetje nuance is wel op zijn plaats. Natuurlijk zouden ze fantastische leermeesters kunnen zijn, maar het is altijd afwachten hoe bepaalde jongens dingen wel of niet oppikken. Sommige zijn nu eenmaal meer te beinvloeden dan anderen. En los daarvan moet je ook nog een flinke dosis talent hebben natuurlijk. Kluivert en Bergkamp kunnen mij best trainen, maar toch zal ik niet veel verder komen dan het plaatselijke zondagmiddag-bierteam.
Kluiverts techniek komt van zijn talent, als je dat niet hebt kan Kluivert het je ook niet aanleren. Hij heeft veel spelinzicht, ervaring en een uitstekende wedstrijdmentaliteit. Daar kunnen andere wat van leren, maar van zijn techniek niet. Daar kunnen ze alleen maar ademloos naar kijken en bescheiden van worden.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:40 schreef koningdavid het volgende:
Kluivert halen!
... als stagiaire dan he. Kluivert had praktisch een volmaakte techniek, volgens mij kan hij onze spitsen echt wel het nodige bijbrengen.
Ik weet het wel zekerquote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:35 schreef Houniet het volgende:
[..]
Ik denk dat dit wel een rol heeft gespeeld ja.
Wat begrijp je niet aan het woord prestatie-contract?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:59 schreef Breach het volgende:
Kluivert nu een contract aanbieden zou de domste actie van deze eeuw zijn. Nog erger dan Kuffour, Roger en Urzaiz bij elkaar. Kom op gasten, Kluivert heeft veel voor Ajax en Oranje betekend, hij was een geweldenaar in de periode 1997 tot 2001 maar nu is het gewoon helemaal niks meer. En dan zou ie (omdat ie ooit goed was) nu terug moeten komen
Mwa, Heitinga was gisteren ook niet super, net als van der Vaart. Van mij mag De Zeeuw komen. Een beetje concurrentie zou Gabri ook goed doenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:02 schreef Urquhart het volgende:
Die De Zeeuw vond ik gisteren ook tegenvallen, ik weet nu niet of ik blij met de eventuele komst van hem moet zijn.
Ik begrijp je heel goedquote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:17 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan het woord prestatie-contract?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |