abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 mei 2008 @ 15:59:39 #26
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_58966173
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 15:54 schreef tong80 het volgende:

[..]

Juist.

Het blijft een klein landje. We hebben niet betere banen dan de rest van de wereld. Tennis spelen ze overal op goede banen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_58966187
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 15:52 schreef tong80 het volgende:
Haase is 21 en komt net kijken.

Nadal is van dezelfde leeftijd en gaat Roland Garros voor de vierde keer winnen

Tong asjeblieft. Niet te dom proberen overkomen
  woensdag 28 mei 2008 @ 16:01:21 #28
47580 hoM3r
Our trip.
pi_58966210
Och, er zijn tijden geweest dat we nul deelnemers hadden bij Roland Garros, nu hebben we er drie in het hoofdtoernooi. Haasse speelde een matige wedstrijd, maar zal zeker nog stijgen in de wereldranglijst. Je moet gewoon de mazzel hebben dat je een uitzonderlijke topper hebt als land, en dat hebben we momenteel helaas niet.
pi_58966306
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 15:52 schreef tong80 het volgende:
Haase is 21 en komt net kijken.

Nadal is van dezelfde leeftijd en gaat Roland Garros voor de vierde keer winnen

Davydenko stond op dezelfde leeftijd nog in challengers te harken
  woensdag 28 mei 2008 @ 16:20:46 #30
67205 Colplay
How you doin??
pi_58966669
Natuurlijk moet je de staat van het Nederlandse tennis niet afrekenen op een dag, maar dit toernooi is natuurlijk niet echt een succes te noemen. Nederlaag Huta Galung is ingecalculeerd en het is al knap dat hij het hoofdtoernooi haalt.

Krajicek is een groot drama, verliest van de nummer 300 zoveel en heeft dit jaar nog geen partij gewonnen. Zal de draad heus wel weer op gaan pakken, maar het lijkt er op dat het geen top 10 speelster zal worden.

Haase is op zich bezig met een goed seizoen en een nederlaag in zo'n wedstrijd tegen Cilic kan gebeuren, al valt het wel tegen dat hij in straight sets onderuit gaat en zo weinig breakpoints heeft benut.

Misschien dat er weer redelijke jaren aankomen, maar RG is in ieder geval een toernooi om snel te vergeten. Nu ligt gras en hardcourt Nederlanders over het algemeen beter (uitzondering King Martin), dus misschien dat we na Wimbledon al weer heel anders praten.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  Trouwste user 2022 woensdag 28 mei 2008 @ 16:51:05 #31
7889 tong80
Spleenheup
pi_58967423
Toch raar dat gras ons beter ligt. Ik ken geen grasbanen hier in de buurt.

Alles is gravel.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 28 mei 2008 @ 16:52:00 #32
7889 tong80
Spleenheup
pi_58967452
'Hij kan enorme vegen uitdelen.' Lekker wijf is het toch

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_58968105
We zijn geen structureel topland, maar na die grote successen van de jaren '90 hoop je natuurlijk altijd op meer.
  woensdag 28 mei 2008 @ 17:37:34 #34
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_58968432
Wij zijn een land van knuffelen en gezellig en een on-Duitse(ervoor gaan) mentaliteit. Daarom is het altijd met onz kwakkelen.
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
  Trouwste user 2022 woensdag 28 mei 2008 @ 17:40:39 #35
7889 tong80
Spleenheup
pi_58968499
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 17:37 schreef thloreg het volgende:
Wij zijn een land van knuffelen en gezellig en een on-Duitse(ervoor gaan) mentaliteit. Daarom is het altijd met onz kwakkelen.
Gullit en van Basten drinken geen alcohol.

Rijkaard rookt en zuipt houdt van goede muziek.

Die hadden ze veel belangrijker moeten maken

vrijdag 30 mei 2008 @ 21:47:16 #36
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_59021635
Ik snap niet waarom het Nederlandse basketbal zo matig is...
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_59021775
Ik snap niet dat wij geen curlingtoppers hebben..dat kan iedereen volgens mij

Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_59021879
Het probleem is dat de betere Nederlandse tennissers hun nederlagen in het buitenland lijden. Als ze in Nederland zouden blijven tennissen, zou er meer gewonnen worden. En het NK zou ook meer uren zendtijd behoren te krijgen dan zo'n Parijse kermis. Daar worden meer toppers geboren.
pi_59021907
De Englesen hebben toch ook niemand ondanks alle geld
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_59021989
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 21:57 schreef qonmann het volgende:
Die hebben chauvinisme met Wimbledon, wat scheelt dan die wereldranglijst.
pi_59022064
daarom adopteren ze Murray maar
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  vrijdag 30 mei 2008 @ 22:37:39 #42
75556 erkel
back from Dagestan
pi_59022936
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 21:57 schreef qonmann het volgende:
De Engelsen kennen het hele systeem met clubs niet, zoals wij dat hier kennen. Daar ligt bij hun het probleem.

Maar talent is hier genoeg, alleen de mentaliteit is er meestal niet. Bij de meisjes kun je er zo 5 opnoemen die de laatste jaren de topsport mentaliteit niet aankonden en kozen voor het veilige leven van school, vrienden/vriendinnen, uitgaan etc.
Weisst
pi_59023025
klopt wel ja, de meeste van die Serven en Russen tennissen echt om aan armoede te ontsnappen en hun hele familie is daarvan afhankelijk en 24-7 mee bezig..
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_59023340
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 22:41 schreef Tim86 het volgende:
klopt wel ja, de meeste van die Serven en Russen tennissen echt om aan armoede te ontsnappen en hun hele familie is daarvan afhankelijk en 24-7 mee bezig..
Daar heb je wel een punt wat betreft die 24-7 .

Je ziet die speelsters ook altijd zo gedreven op de baan staan,
, één en al concentratie ook al staan ze achter of gaat het moeizaam (zoals bv Sharapova vandaag & gisteren)
Ik vind het wel mooi om te zien

Maar goed anders hadden ze het niet gehaald wellicht

Servie is heel apart , want zowel de heren als de dames gaan daar zeer goed
(vroeger hadden ze ooit Seles dus het komt niet uit de lucht vallen)
pi_59023445
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 22:37 schreef erkel het volgende:

[..]

De Engelsen kennen het hele systeem met clubs niet, zoals wij dat hier kennen. Daar ligt bij hun het probleem.

Maar talent is hier genoeg, alleen de mentaliteit is er meestal niet. Bij de meisjes kun je er zo 5 opnoemen die de laatste jaren de topsport mentaliteit niet aankonden en kozen voor het veilige leven van school, vrienden/vriendinnen, uitgaan etc.
Dat van die clubs wist ik niet.

Misschien worden ze ook wel teveel in de watten gelegd,
Jaren geleden wel eens een BBC doc gezien waarom het de Engelen maar niet lukte toppers te krijgen ondanks het vele Wimbley-geld dat er in werd gestoken.
Je zou denken met heel veel geld etc. kun je toch wel een goede tennisschool starten.

Maar het lukte niet, dus mentaliteit/ geen clubs zal ook wel meespelen
  vrijdag 30 mei 2008 @ 23:17:54 #46
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_59023816
In Nederland worden er te veel andere dingen omheen gepakt. De bond zorgt er voor dat je op school kunt blijven en ze zorgen voor ruimte voor andere dingen buiten het tennis, mocht het niets worden.

In Nederland wil iedereen veiligheid. Dus als je goed kunt tennissen, moet je iets anders ook achter de hand hebben, mocht het tennissen niet lukken.

Btw iedereen die zegt dat die oostblok mensen geen andere keuze hebben. De tennissers die daar vandaan komen, komen ook niet uit de armste gezinnen hoor....
Ik wil niet zeggen dat ze schatrijk zijn ofzo, maar als ze helemaal niets zouden hebben, dan zou dochter/zoonlief niet zo goed zijn geworden aangezien ze het dan niet zouden kunnen betalen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_59024095
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 23:17 schreef Komakie het volgende:
In Nederland worden er te veel andere dingen omheen gepakt. De bond zorgt er voor dat je op school kunt blijven en ze zorgen voor ruimte voor andere dingen buiten het tennis, mocht het niets worden.

In Nederland wil iedereen veiligheid. Dus als je goed kunt tennissen, moet je iets anders ook achter de hand hebben, mocht het tennissen niet lukken.

Btw iedereen die zegt dat die oostblok mensen geen andere keuze hebben. De tennissers die daar vandaan komen, komen ook niet uit de armste gezinnen hoor....
Ik wil niet zeggen dat ze schatrijk zijn ofzo, maar als ze helemaal niets zouden hebben, dan zou dochter/zoonlief niet zo goed zijn geworden aangezien ze het dan niet zouden kunnen betalen.
Die oostblokkers gaan vaak naar een academie in Spanje, Duitsland of de VS (of worden in eigen land super begeleid) op 10-12 jarige leeftijd en gaan dan vol voor het tennis, dat zie je in Nederland amper. Dat het met rijkdom niets te maken heeft is wel duidelijk. Het geld wat er in landen als Frankrijk en Engeland is zorgt er hooguit voor dat die jongens wat plekken hoger staan dan waar ze horen of dat er wat meer jongens in de marge meedraaien, de echte talenten komen ook zonder geld wel bovendrijven.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 23:39:44 #48
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_59024311
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 23:29 schreef wimderon het volgende:

[..]

Die oostblokkers gaan vaak naar een academie in Spanje, Duitsland of de VS (of worden in eigen land super begeleid) op 10-12 jarige leeftijd en gaan dan vol voor het tennis, dat zie je in Nederland amper. Dat het met rijkdom niets te maken heeft is wel duidelijk. Het geld wat er in landen als Frankrijk en Engeland is zorgt er hooguit voor dat die jongens wat plekken hoger staan dan waar ze horen of dat er wat meer jongens in de marge meedraaien, de echte talenten komen ook zonder geld wel bovendrijven.
Bij een sport als tennis niet zo snel.
Voetballen kan iedereen altijd. Geef ze een bal en ze gaan spelen. Voor tennis is een heleboel meer nodig. Er gaat ongelooflijk veel talent verloren in de tenniswereld, puur om het feit dat het niet voor iedereen is weg gelegd. Daarom is de KNLTB nu ook bezig om tennis steeds toegankelijker te maken voor kinderen. Zelfs voor kids die niet zo snel daar mee in aanraking zouden komen. Dat kan komen door een geldgebrek of door een ontbrekende interesse van familie of vrienden.

Laten we wel even eerlijk zijn. Er zijn een paar oostblokkers waarbij dat gelukt is, maar je wilt niet weten wat het percentage is van mislukte opleidingen.

Probleem in Nederland is dat er te veel de mentaliteit heerst dat je succesvol moet zijn. In vergelijking met een hele goede tennisser worden is het succesvol afronden van een opleiding en een goede baan vinden natuurlijk vrij simpel.
Het doen van een opleiding en het vinden van een goede baan wordt in Nederland zo ver gepushed dat er te weinig over blijft om vol voor het tennis te gaan.
Een paar spelers hebben het bijvoorbeeld wel gedaan en ik ken er ook een paar die het niet gedaan hebben. Die het niet gedaan hebben, en een opleiding zijn gaan doen naast het tennissen hebben nu een goede opleiding of zin er mee bezig, maar zijn nooit echt ver gekomen met tennissen.
Van een paar die het wel gedaan hebben, zijn er een aantal geslaagd, of bezig met slagen en er zijn er een aantal die het gewoon niet gehaald hebben en nu dus vrij weinig hebben.

Dan nog... als jij je HAVO afmaakt en daarna gaat tennissen. Op je 25ste blijkt dat je nooit goed genoeg zult zijn, dan is er nog tijd zat voor een opleiding. Maar dat zien veel mensen anders.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_59024956
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 23:39 schreef Komakie het volgende:

[..]

Bij een sport als tennis niet zo snel.
Voetballen kan iedereen altijd. Geef ze een bal en ze gaan spelen. Voor tennis is een heleboel meer nodig. Er gaat ongelooflijk veel talent verloren in de tenniswereld, puur om het feit dat het niet voor iedereen is weg gelegd. Daarom is de KNLTB nu ook bezig om tennis steeds toegankelijker te maken voor kinderen. Zelfs voor kids die niet zo snel daar mee in aanraking zouden komen. Dat kan komen door een geldgebrek of door een ontbrekende interesse van familie of vrienden.

Laten we wel even eerlijk zijn. Er zijn een paar oostblokkers waarbij dat gelukt is, maar je wilt niet weten wat het percentage is van mislukte opleidingen.

Probleem in Nederland is dat er te veel de mentaliteit heerst dat je succesvol moet zijn. In vergelijking met een hele goede tennisser worden is het succesvol afronden van een opleiding en een goede baan vinden natuurlijk vrij simpel.
Het doen van een opleiding en het vinden van een goede baan wordt in Nederland zo ver gepushed dat er te weinig over blijft om vol voor het tennis te gaan.
Een paar spelers hebben het bijvoorbeeld wel gedaan en ik ken er ook een paar die het niet gedaan hebben. Die het niet gedaan hebben, en een opleiding zijn gaan doen naast het tennissen hebben nu een goede opleiding of zin er mee bezig, maar zijn nooit echt ver gekomen met tennissen.
Van een paar die het wel gedaan hebben, zijn er een aantal geslaagd, of bezig met slagen en er zijn er een aantal die het gewoon niet gehaald hebben en nu dus vrij weinig hebben.

Dan nog... als jij je HAVO afmaakt en daarna gaat tennissen. Op je 25ste blijkt dat je nooit goed genoeg zult zijn, dan is er nog tijd zat voor een opleiding. Maar dat zien veel mensen anders.
Je gaat aan m'n punt voorbij. Als iemand gaat tennissen en echt talent heeft (laten we zeggen top-20 niveau) kom je vanzelf bovendrijven. Die academies zorgen er enkel voor dat je de beschikking hebt over alle faciliteiten, waardoor je fincancieel geen zorgen hebt en je talent er vaak eerder uitkomt. Er zijn in het oostblok (of de VS) ook genoeg spelers die vanaf hun vroege jeugd klaargestoomd worden en het niet redden ondanks topfaciliteiten en dito begeleiding. Dan ligt het op een enkele uitzondering (mentaal) puur aan een gebrek aan talent. Jongens als Bolletieri of Pilic willen de kassa zien rinkelen en omdat ze niet het risico willen lopen om de nieuwe Nadal te hebben laten lopen zitten er ook genoeg missers bij, maar dus ook genoeg jongens die jarenlang in de marge meedraaien. Zoiets zie je in Nederland minder en dan kom je bij de redenen die jij aanvoert. Maar als je echt talent hebt kom je er heus wel, kijk maar naar Haase. Jongens in de marge als Huta Galung en Sijsling hebben duidelijk een gebrek aan talent en dat ze niet in de top-50 komen ligt echt niet bij het feit ze eerst hun Havo hebben afgemaakt. Het verschil met landen als VS/Frankrijk is dat er daar meer geld is voor goede begeleiding en die jongens tal van wildcards krijgen door het jaar heen, waardoor jongens met hetzelfde talent ietsje hoger staan, maar van een top-200 speler maak je geen vaste top-50 speler
pi_59025185
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 23:39 schreef Komakie het volgende:

[..]

In elke sport bereiken maar zeer weinigen de top. Dat is bij tennis niet anders dan bij andere sporten.

Een paar oostblokkers ....
13 van de top20 zijn oostblok, dus we hebben het niet over een paar mi.

De top 20 bij de dames;

1. (2) Maria Sharapova (Rus) 4181
2. (3) Ana Ivanovic (Ser) 3922
3. (4) Jelena Jankovic (Ser) 3755
4. (5) Svetlana Kuznetsova (Rus) 3365
5. (6) Serena Williams (VSt) 2836
6. (8) Anna Chakvetadze (Rus) 2731
7. (7) Elena Dementieva (Rus) 2630
8. (9) Venus Williams (VSt) 2626
9. (11) Marion Bartoli (Fra) 2178
10. (10) Daniela Hantuchova (Svk) 2122
11. (12) Patty Schnyder (Zwi) 1830
12. (13) Vera Zvonareva (Rus) 1772
13. (15) Agnes Szavay (Hon) 1682
14. (14) Dinara Safina (Rus) 1662
15. (16) Agnieszka Radwanska (Pol) 1533
16. (17) Nicole Vaidisova (Tsj) 1435
17. (19) Victoria Azarenka (WRu) 1248
18. (18) Shahar Peer (Isr) 1215
19. (20) Francesca Schiavone (Ita) 1201
20. (34) Alize Cornet (Fra) 1160

Het mooie van (dames)tennis is dat elk westers land zo nu en dan een talent kan voortbrengen maar niet kan produceren op bestelling

Belgie/Duitsland/Zwitserland/Spanje/Frankrijk (in mindere mate) hebben allemaal toppers gehad maar zitten nu even zonder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')