abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 juni 2008 @ 20:48:13 #276
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59393936
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 20:44 schreef Fixers het volgende:

[..]

Want een touwtje tussen een stalen treinwiel en een stalen brug, dat zet zoden aan de dijk. Dat touwtje is een centimeter of 2 doorsnee, dergelijk touw heeft een breeksterkte van een slordige 6900 kilogram. Lijkt me dat zo'n diesel met een rollende kolensleep toch wel iets meer dan dat weet los te trekken. Zelfs al is het een lijn van 40mm 8strengs gevlochten polyester (breeksterkte een ton of 25). Dat zou die trein echt niet tegen houden.
Die trein niet nee. Maar als je heel die brug daarmee nou eens in een krakeling trekt?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59393975
Vanochtend in Leeuwarden:


Arriva stellen 324 en 313 en NSR Buffel 3413 staan te genieten van de weekendrust en de zon.


Terwijl twee Arriva Spurts zich haasten naar station Leeuwarden, is ACTS met flinke vertraging binnengekomen vanuit Veendam op het emplacement Lw. De 5814 is hier bezig met het rangeren van de wagensets om ze daarna te plaatsen op de terminal voor belading.


ACTS 5814 duwt de set lege containerdraagwagens vanaf de Leeuwarder Schenkenschans naar de Containerterminal.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 20:53:34 #278
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59394054
Leuk! Hebben die 5800'en eigenlijk iets van radiobesturing, of hangt er aan de andere kant een machinist naar buiten?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 14 juni 2008 @ 21:05:03 #279
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59394350
Of was het misschien maar één containerwagen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 14 juni 2008 @ 21:15:44 #280
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59394598
Dat ie 'm ff met de hand een zetje geeft?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 15 juni 2008 @ 01:17:34 #281
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_59399621
Ik stond gisteren op Antwerpen Centraal op vrienden te wachten (niveau -2, spoor 21), toen ik daar aankwam zag ik een voor mij onbekende locomotief, volgens mij geen eigendom van de Belgische spoorwegen. Er stond ook geen NMBS-logo o.i.d. op. Een dergelijke loc stond aan beide kanten van de trein, op het bord stond 'Niet instappen' (foto gemaakt na vertrek van de trein trouwens)

Hier wat pics:






Zouden dit mogelijk de Traxx-locomotieven kunnen zijn, die gaan rijden op de HSL?

Excuus voor de brakke pics, had camera bij me maar heb niet echt naar de instellingen gekeken - heb de flitser uitgeschakeld omdat ik de andere reizigers niet wilde laten storen / schrikken, er werd zojuist iemand gearresteerd bij spoor 22, en de trein werd doorzocht...

[ Bericht 9% gewijzigd door James1988 op 15-06-2008 01:26:39 ]
pi_59400037
quote:
Op zondag 15 juni 2008 01:17 schreef James1988 het volgende:


Zouden dit mogelijk de Traxx-locomotieven kunnen zijn, die gaan rijden op de HSL?
Ja is een BR189, gaat dienst doen op de HSL naar station Noordkempen.
Door de NMBS worden er 40 189 loc's gehuurd voor 10 jaar van Angel Trains, ook zullen de huur loc's met goederen gaan rijden.

Op dit forum kan je nog meer info vinden: www.hgbtf.net
............................
  zondag 15 juni 2008 @ 08:35:27 #283
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59401088
Is 't geen BR186? De BR189 is toch een goederenloc die maximaal 140 mag?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_59401170
Is inderdaad een BR 186, zie dit plaatje: http://www.treinfoto2000.(...).Hasselt19052008.JPG Zelfde loknummer als hierboven namelijk :--)
  zondag 15 juni 2008 @ 09:11:19 #285
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59401193
Whaaa! Gemengde goederen- en reizigersloc! Mag dat nog van Europa?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_59401206
Dat gebeurt hier in NL ook... Kijk maar naar de 1600'en of de B-Cargo 25.5'jes





  zondag 15 juni 2008 @ 09:37:55 #287
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59401354
Ja, maar dat zijn charters, zoals CNL en EETC. Nah, slap excuus natuurlijk, maar heeft B-Cargo inmiddels een eigen vloot of delen ze nog steeds locs met de reizigerstak van de NMBS?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_59402017
Ooh is het een 186, kan nog steeds niet echt verschil zien tussen 186 en 189.
Behalve natuurlijk als ik het op de loc voorop gezien heb
............................
pi_59402921
Man zwaargewond na val van roltrap
Een 21-jarige man is vrijdagavond zwaargewond geraakt nadat op station Sloterdijkhij van een roltrap was gevallen.
De man wilde over de zwarte rubberen band naar beneden glijden maar verloor zijn evenwicht. Hij viel enkele meters en kwam op zijn hoofd terecht.
Personeel van de traumahelikopter werd ingeschakeld voor medische hulp. De man ligt met zwaar hoofdletsel in het ziekenhuis.


Wat een sukkel
pi_59403042
quote:
Op zondag 15 juni 2008 10:51 schreef sander89 het volgende:
Ooh is het een 186, kan nog steeds niet echt verschil zien tussen 186 en 189.
Behalve natuurlijk als ik het op de loc voorop gezien heb
Volgens mij zijn er ook geen uiterlijke verschillen tussen beide Baureihen, hooguit iets met het dak / verschil in pantograaf etc
  zondag 15 juni 2008 @ 12:36:38 #291
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_59403791
Uiterlijke verschillen:
186 (gebouwd door Bombardier) heeft een gladde zijkant en zijraampjes met een hoekje eraf
189 (gebouwd door Siemens) heeft een geribbelde zijkant en vierkante zijraampjes.
pi_59404913
Als die Belgen er al mee rondkarren, dan rijst bij mij de vraag waar 'onze' TRAXX-en nu zijn? Wgm?
Socialist in Mercedes
  zondag 15 juni 2008 @ 13:54:11 #293
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59405337
quote:
Op zondag 15 juni 2008 11:51 schreef Willy84 het volgende:
Man zwaargewond na val van roltrap
Op Lombardijen is er eentje aan de rand van het perron blijven staan. Die is nu stuk

http://www.nu.nl/news/1613403/14/Trein_grijpt_man_op_station.html
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 15 juni 2008 @ 13:58:06 #294
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_59405407
quote:
Het perron?
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
pi_59406529
quote:
Op zondag 15 juni 2008 09:13 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat gebeurt hier in NL ook... Kijk maar naar de 1600'en of de B-Cargo 25.5'jes

[ afbeelding ]
Zit er aan de andere kant een stuurstand of rijdt het ding hier daadwerkelijk vooruit met de voorste panto omhoog?

Meestal gebruiken ze toch de achterste als ze vooruit rijden.
pi_59406630
quote:
Op zondag 15 juni 2008 12:36 schreef ReisT het volgende:
Uiterlijke verschillen:
186 (gebouwd door Bombardier) heeft een gladde zijkant en zijraampjes met een hoekje eraf
189 (gebouwd door Siemens) heeft een geribbelde zijkant en vierkante zijraampjes.
Ik zal het proberen te onthouden
............................
  zondag 15 juni 2008 @ 15:09:29 #297
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59406650
quote:
Op zondag 15 juni 2008 13:58 schreef WebHawkjuh het volgende:
Het perron?
Nee die man.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59406822
quote:
Op zondag 15 juni 2008 15:03 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Zit er aan de andere kant een stuurstand of rijdt het ding hier daadwerkelijk vooruit met de voorste panto omhoog?

Meestal gebruiken ze toch de achterste als ze vooruit rijden.
De 25.5 heeft maar 1 panto en rijdt zoals ie kan rijden, namelijk beide. Geen stuurstand o.i.d. dus. De ene keer dus panto voorop, en als ie gedriehoekt rijdt zit de panto achterop
pi_59406845
Hier bijv is de panto dus achterop:
pi_59410143
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 14:27 schreef Lausteen het volgende:
Iemand dit al gezien? Dagkaarten voor 15 euro

http://members.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewUserPage&userid=treindagkaart
Ja. Meteen twee gekocht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')