quote:Op woensdag 28 mei 2008 16:40 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
je méént het ???????
deed andy warhol dat echt zo, kan ik niet geloven
is een geintje of niet ?
quote:Op woensdag 28 mei 2008 17:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nou, Warhol 'deed' het niet zo. Alleen deze serie werken zijn met dit principe gemaakt (en voor de duidelijkheid, de afbeelding zoals hierboven staat is het eindresultaat)
Dit werk heet 'do it yourself landscape', er zijn ook nog andere werken uit de do it yourself serie
Mag ik ook een beetje oefenen als ik net begin?quote:Op woensdag 28 mei 2008 16:27 schreef Jordy-B het volgende:
't doet nogal denken aan paint by numbers, maar dan zonder numbers. Nou ja, prima.
ik heb geen idee eigenlijk, nou dan heb ik zeker voor de allermoeilijkste manier gekozen met mijnquote:Op woensdag 28 mei 2008 17:18 schreef Litso het volgende:
Warhol stond er ook om bekend dat hij gewoon afbeeldingen op zijn doek projecteerde en overtrok, toch?
ik vind van welquote:Op woensdag 28 mei 2008 17:20 schreef Litso het volgende:
[..]
Mag ik ook een beetje oefenen als ik net begin?
Pop-art is elk geval niet het na-schilderen van een ander pop-art schilderij. Of toch wel?quote:Op woensdag 28 mei 2008 11:37 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Wat is popart dan wel? (Douche).
The fuck.quote:Op woensdag 28 mei 2008 18:05 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Pop-art is elk geval niet het na-schilderen van een ander pop-art schilderij. Of toch wel?Daar heb je me tuk.
Als we het over de stijl hebben, niet over de stroming, dan denk ik dat hij daarvan afwijkt door dat gedoe met de computer. Hij maakt namelijk het verschil tussen licht en donker heel grof, maar nog steeds trapsgewijs. Terwijl popart juist vaak wordt gekenmerkt door een of twee kleuren, en niet al die trapjes van wit en minder wit zoals in het gezicht zitten. Dat lijkt mij zelf ook mooier trouwens, maar het is wel heel moeilijk om een gezicht neer te zetten met maar een paar kleuren en lijnen.quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:33 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
maar wat litso schilderd neigt toch ook wel een beetje naar pop art vind ik
Precies, al dat gezeik. Als je nou 40 mille hebt betaald aan je galeriehouder voor een popartschilderij en je krijgt dit, zou je een punt hebben.quote:al is het wel weer een heel ander soort maar ach ''what's in a name''
Litso is in ieder geval goed bezig en heeft er lol in, hoop weer snel een werkje van
hem te kunnen bewonderen hier
Jij maakt geen pop-art, je immiteert het.quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:33 schreef fanvanheteersteuur het volgende:![]()
oeps wat ongezellig hier![]()
jullie gaan tot geen ruzie krijgen over wat pop art nou wel en niet is.........
volgens mij is dit pop art Voor de liefhebbers van POP ART
maar wat litso schilderd neigt toch ook wel een beetje naar pop art vind ik
al is het wel weer een heel ander soort maar ach ''what's in a name''
Litso is in ieder geval goed bezig en heeft er lol in, hoop weer snel een werkje van
hem te kunnen bewonderen hier
ja, ja ik weet het ik ''schilder na'' wat ik mooi vindquote:Op donderdag 29 mei 2008 17:00 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Jij maakt geen pop-art, je immiteert het.
mijn schilderijtjes zijn goedkoper hoorquote:[
Precies, al dat gezeik. Als je nou 40 mille hebt betaald aan je galeriehouder voor een popartschilderij en je krijgt dit, zou je een punt hebben.
quote:Op donderdag 29 mei 2008 17:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
Zullen we het 'wat is pop-art' hier buiten laten
Misschien is dat meer iets voor een eigen topic. Maar niet dit topic iig.
Litso wil gewoon lekker schilderen, zonder zich met stromingen of stijlen bezig te houden. En dat lijkt mij prima.
Ik snap dat mensen dat sommige mensen er over vallen als dit popart genoemd wordt, die mensen hebben zelfs een punt wat mij betreft. Maar dat is een discussie opzich, en zou zelfs een eigen topic verdienen
Zelfde hier. Ik baal er wel enorm van dat ik alles na kan tekenen, maar nooit iets uit m'n hoofd. Dan eindig ik steevast met harkpoppetjes.quote:Op woensdag 28 mei 2008 17:30 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
nou ja, tis wel mijn manier, natekenen deed ik al vanaf dat ik een kleuter was, dus dat kan ik wel,
al heb ik maar een postzegel, maakt niet uit......
alleen uit mijn hoofd hé, dat gaat niet, maar goed aangezien ik hélemaal verliefd ben op het
werk van Roy Lichtenstein, hoeft dat gelukkig niet, hij heeft het al bedacht dus hoef ik het
gelukkig niet te doen
en terwijl ik je post lees zie ik je avatorquote:Op donderdag 29 mei 2008 17:40 schreef Soempie het volgende:
[..]
Zelfde hier. Ik baal er wel enorm van dat ik alles na kan tekenen, maar nooit iets uit m'n hoofd. Dan eindig ik steevast met harkpoppetjes.
Heb je wel genoeg drugs gebruikt?quote:Op donderdag 29 mei 2008 17:13 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
ja, ja ik weet het ik ''schilder na'' wat ik mooi vind
en ik weet zelf héél goed dat dat een gebrek aan eigen fantasie is
maar je heb ik al in mijn topics uitgelegd, ik wou dat ik het zelf kon bedenken
maar ja ik kan dat dus gewoon niet
nee..... ben ik ook niet van planquote:Op donderdag 29 mei 2008 20:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Heb je wel genoeg drugs gebruikt?
Och, daar baalde ik ook altijd van. Tot ik erachter kwam dat natekenen ook best leuk kan zijnquote:Op donderdag 29 mei 2008 17:40 schreef Soempie het volgende:
[..]
Zelfde hier. Ik baal er wel enorm van dat ik alles na kan tekenen, maar nooit iets uit m'n hoofd. Dan eindig ik steevast met harkpoppetjes.
quote:Op maandag 2 juni 2008 13:44 schreef desaparacido het volgende:
Als je vaak genoeg tekent komt dat allemaal vanzelf hoor, maak je niet druk.
Over het kleurmengen kan ik alleen maar zeggen dat het je misschien wat eenvoudiger afgaat als je ook wat secundaire kleuren koopt. Als je bezig bent, maak ook voldoende om in een keer te gebruiken, want een tweede keer precies dezelfde kleur mengen gaat lastig worden (maar daar ben je zelf al achtergekomen).
Ik denk wel dat het beter is dat je, in plaats van een plaatje te photoshoppen, eens goed kijkt naar je albumhoes waar de schaduwen precies liggen, hoe het vorm van het gezicht daar invloed op heeft e.d. Train je oog, dan volgt de rest zo'n beetje vanzelf.
(en neem een groter doek, hoe groter, hoe minder gepriegel, hoe makkelijker)
Ben benieuwd naar wat je nog meer maakt
quote:Op maandag 2 juni 2008 16:57 schreef desaparacido het volgende:
Wat ik ook vaak doe als ik lang bezig ben is m'n doek ondersteboven leggen en ga ik zo verder zodat ik niet gek word van telkens naar hetzelfde kijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |