abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58967165
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 16:40 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

je méént het ???????

deed andy warhol dat echt zo, kan ik niet geloven

is een geintje of niet ?
pi_58967187
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 16:41 schreef skiczukie het volgende:

[..]

is een geintje toch ?

woensdag 28 mei 2008 @ 17:07:36 #33
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_58967783

Nou, Warhol 'deed' het niet zo. Alleen deze serie werken zijn met dit principe gemaakt (en voor de duidelijkheid, de afbeelding zoals hierboven staat is het eindresultaat)

Dit werk heet 'do it yourself landscape', er zijn ook nog andere werken uit de do it yourself serie
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_58967830
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 17:07 schreef Automatic_Rock het volgende:

Nou, Warhol 'deed' het niet zo. Alleen deze serie werken zijn met dit principe gemaakt (en voor de duidelijkheid, de afbeelding zoals hierboven staat is het eindresultaat)

Dit werk heet 'do it yourself landscape', er zijn ook nog andere werken uit de do it yourself serie

had je me effe mooi te pakken zeg

ik dacht al.......
  woensdag 28 mei 2008 @ 17:18:57 #35
105263 Litso
Interlectueel.
pi_58968005
Warhol stond er ook om bekend dat hij gewoon afbeeldingen op zijn doek projecteerde en overtrok, toch?
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  woensdag 28 mei 2008 @ 17:20:16 #36
105263 Litso
Interlectueel.
pi_58968037
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 16:27 schreef Jordy-B het volgende:
't doet nogal denken aan paint by numbers, maar dan zonder numbers. Nou ja, prima.
Mag ik ook een beetje oefenen als ik net begin?
pi_58968272
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 17:18 schreef Litso het volgende:
Warhol stond er ook om bekend dat hij gewoon afbeeldingen op zijn doek projecteerde en overtrok, toch?
ik heb geen idee eigenlijk, nou dan heb ik zeker voor de allermoeilijkste manier gekozen met mijn
potlood en gummetje

nou ja, tis wel mijn manier, natekenen deed ik al vanaf dat ik een kleuter was, dus dat kan ik wel,
al heb ik maar een postzegel, maakt niet uit......

alleen uit mijn hoofd hé, dat gaat niet, maar goed aangezien ik hélemaal verliefd ben op het
werk van Roy Lichtenstein, hoeft dat gelukkig niet, hij heeft het al bedacht dus hoef ik het
gelukkig niet te doen
pi_58968286
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 17:20 schreef Litso het volgende:

[..]

Mag ik ook een beetje oefenen als ik net begin?
ik vind van wel
pi_58969024
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 11:37 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Wat is popart dan wel? (Douche).
Pop-art is elk geval niet het na-schilderen van een ander pop-art schilderij. Of toch wel? Daar heb je me tuk.
pi_58989218
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 18:05 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Pop-art is elk geval niet het na-schilderen van een ander pop-art schilderij. Of toch wel? Daar heb je me tuk.
The fuck.
pi_58989257
Iemand heeft er geen reet van begrepen maar loopt wel te koop met z'n zgn. kunstzinnigheid. . Iemanden.
pi_58990791
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 15:02 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

The fuck.
Leg jij het dan maar even goed uit brada.
pi_58991358

oeps wat ongezellig hier

jullie gaan tot geen ruzie krijgen over wat pop art nou wel en niet is.........

volgens mij is dit pop art Voor de liefhebbers van POP ART

maar wat litso schilderd neigt toch ook wel een beetje naar pop art vind ik

al is het wel weer een heel ander soort maar ach ''what's in a name''

Litso is in ieder geval goed bezig en heeft er lol in, hoop weer snel een werkje van
hem te kunnen bewonderen hier

pi_58991653
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 16:33 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

Als we het over de stijl hebben, niet over de stroming, dan denk ik dat hij daarvan afwijkt door dat gedoe met de computer. Hij maakt namelijk het verschil tussen licht en donker heel grof, maar nog steeds trapsgewijs. Terwijl popart juist vaak wordt gekenmerkt door een of twee kleuren, en niet al die trapjes van wit en minder wit zoals in het gezicht zitten. Dat lijkt mij zelf ook mooier trouwens, maar het is wel heel moeilijk om een gezicht neer te zetten met maar een paar kleuren en lijnen.
quote:

Litso is in ieder geval goed bezig en heeft er lol in, hoop weer snel een werkje van

Precies, al dat gezeik. Als je nou 40 mille hebt betaald aan je galeriehouder voor een popartschilderij en je krijgt dit, zou je een punt hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_58991948
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 16:33 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

oeps wat ongezellig hier

jullie gaan tot geen ruzie krijgen over wat pop art nou wel en niet is.........

volgens mij is dit pop art Voor de liefhebbers van POP ART

Jij maakt geen pop-art, je immiteert het.
pi_58992256
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 17:00 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Jij maakt geen pop-art, je immiteert het.
ja, ja ik weet het ik ''schilder na'' wat ik mooi vind

en ik weet zelf héél goed dat dat een gebrek aan eigen fantasie is

maar je heb ik al in mijn topics uitgelegd, ik wou dat ik het zelf kon bedenken
maar ja ik kan dat dus gewoon niet

mazzel dus voor mij dat roy lichtenstein ze al verzonnen had.........

je wrijft het er toch nog maar een keer in hé

maakt niet uit....... kan ik wel tegen

pi_58992317
quote:
[
Precies, al dat gezeik. Als je nou 40 mille hebt betaald aan je galeriehouder voor een popartschilderij en je krijgt dit, zou je een punt hebben.
mijn schilderijtjes zijn goedkoper hoor

maar inderdaad als je ziet wat een prijzen ze vragen

NIET NORMAAL

wat ik écht helemaal nooit begrepen is is waaarom mensen een vermogen neertellen voor
''werkjes'' van Anton Heijboer.........
  donderdag 29 mei 2008 @ 17:21:53 #48
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_58992445
Zullen we het 'wat is pop-art' hier buiten laten
Misschien is dat meer iets voor een eigen topic. Maar niet dit topic iig.
Litso wil gewoon lekker schilderen, zonder zich met stromingen of stijlen bezig te houden. En dat lijkt mij prima.

Ik snap dat mensen dat sommige mensen er over vallen als dit popart genoemd wordt, die mensen hebben zelfs een punt wat mij betreft. Maar dat is een discussie opzich, en zou zelfs een eigen topic verdienen
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_58992497
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 17:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
Zullen we het 'wat is pop-art' hier buiten laten
Misschien is dat meer iets voor een eigen topic. Maar niet dit topic iig.
Litso wil gewoon lekker schilderen, zonder zich met stromingen of stijlen bezig te houden. En dat lijkt mij prima.

Ik snap dat mensen dat sommige mensen er over vallen als dit popart genoemd wordt, die mensen hebben zelfs een punt wat mij betreft. Maar dat is een discussie opzich, en zou zelfs een eigen topic verdienen

wie wil mag er één openen, ik heb aan mijn eigen 2 topic's wel mijn handen vol
  donderdag 29 mei 2008 @ 17:40:56 #50
30252 Soempie
Procreating
pi_58992847
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 17:30 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

nou ja, tis wel mijn manier, natekenen deed ik al vanaf dat ik een kleuter was, dus dat kan ik wel,
al heb ik maar een postzegel, maakt niet uit......

alleen uit mijn hoofd hé, dat gaat niet, maar goed aangezien ik hélemaal verliefd ben op het
werk van Roy Lichtenstein, hoeft dat gelukkig niet, hij heeft het al bedacht dus hoef ik het
gelukkig niet te doen
Zelfde hier. Ik baal er wel enorm van dat ik alles na kan tekenen, maar nooit iets uit m'n hoofd. Dan eindig ik steevast met harkpoppetjes.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_58996077
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 17:40 schreef Soempie het volgende:

[..]

Zelfde hier. Ik baal er wel enorm van dat ik alles na kan tekenen, maar nooit iets uit m'n hoofd. Dan eindig ik steevast met harkpoppetjes.
en terwijl ik je post lees zie ik je avator
pi_58996917
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 17:13 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

ja, ja ik weet het ik ''schilder na'' wat ik mooi vind

en ik weet zelf héél goed dat dat een gebrek aan eigen fantasie is

maar je heb ik al in mijn topics uitgelegd, ik wou dat ik het zelf kon bedenken
maar ja ik kan dat dus gewoon niet
Heb je wel genoeg drugs gebruikt?
pi_58996958
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 20:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Heb je wel genoeg drugs gebruikt?
nee..... ben ik ook niet van plan
  donderdag 29 mei 2008 @ 22:38:56 #54
105263 Litso
Interlectueel.
pi_59000051
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 17:40 schreef Soempie het volgende:

[..]

Och, daar baalde ik ook altijd van. Tot ik erachter kwam dat natekenen ook best leuk kan zijn
  maandag 2 juni 2008 @ 13:44:26 #55
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_59068192
Als je vaak genoeg tekent komt dat allemaal vanzelf hoor, maak je niet druk.

Over het kleurmengen kan ik alleen maar zeggen dat het je misschien wat eenvoudiger afgaat als je ook wat secundaire kleuren koopt. Als je bezig bent, maak ook voldoende om in een keer te gebruiken, want een tweede keer precies dezelfde kleur mengen gaat lastig worden (maar daar ben je zelf al achtergekomen ).

Ik denk wel dat het beter is dat je, in plaats van een plaatje te photoshoppen, eens goed kijkt naar je albumhoes waar de schaduwen precies liggen, hoe het vorm van het gezicht daar invloed op heeft e.d. Train je oog, dan volgt de rest zo'n beetje vanzelf.

(en neem een groter doek, hoe groter, hoe minder gepriegel, hoe makkelijker)

Ben benieuwd naar wat je nog meer maakt
As your attorney I advise you to rent a very fast car with no top.
pi_59068351
Toen een vriend van me ineens besloot kunstenaar te worden ging ie elke dag cirkels tekenen enzo. Gewoon om zijn fijne motoriek te oefenen, controle krijgen over zijn beweging. Goed kijken kun je ook wel oefenen, door bijvoorbeeld te proberen iets of iemand met zo min mogelijk lijnen neer te zetten.
pi_59071172
quote:
Op maandag 2 juni 2008 13:44 schreef desaparacido het volgende:
Als je vaak genoeg tekent komt dat allemaal vanzelf hoor, maak je niet druk.

Over het kleurmengen kan ik alleen maar zeggen dat het je misschien wat eenvoudiger afgaat als je ook wat secundaire kleuren koopt. Als je bezig bent, maak ook voldoende om in een keer te gebruiken, want een tweede keer precies dezelfde kleur mengen gaat lastig worden (maar daar ben je zelf al achtergekomen ).

Ik denk wel dat het beter is dat je, in plaats van een plaatje te photoshoppen, eens goed kijkt naar je albumhoes waar de schaduwen precies liggen, hoe het vorm van het gezicht daar invloed op heeft e.d. Train je oog, dan volgt de rest zo'n beetje vanzelf.

(en neem een groter doek, hoe groter, hoe minder gepriegel, hoe makkelijker)

Ben benieuwd naar wat je nog meer maakt

alles mee eens, dit is goede raad litso

gewoon podlood en gummetje nemen, enne...
tekening maken op het doek, kan eventueel als je eenmaal tevreden bent nog even met een zwarte
''dunlijnige marker stift"" die geeft niet af..... over de potloodlijnen heen en als je helemaal tevreden
bent dan pas gaan schilderen, afhankelijk van de moeilijkheid van het doek kan wel even duren
voordat je alles goed op ''doek'' hebt maar je moet nooit haast maken met schilderen of tekenen
anders gaat het sowieso mis, bij hel e moeilijke tekeningen ben ik zo 4 of 5 uur bezig voordat ik
tevreden ben.. mocht je teveel ''gumstrepen'' zien, die kun je eerst met witte verf dun wegwerken
zie je daarna niets meer van.

maar goed daarna kun je lekker gaan ''inkleuren'' wat makkelijker klinkt dan het is.

tip; gele vlakken worden mooier en helderder als je ze eerst wit schilderd en daarna pakt het geel
ppk sneller, twee laagjes is dan genoeg, alleen als je reliëf in je schilderij wilt, zoals bj mij altijd het geval
met de haren van de blonde dames, dan heb je meerdere lagen nodig.

voorbeeld;

orgineel plaatje;

eerste potloodtekening

met stift;

als je hierna nog iets wilt veranderd kun je tijdens het schilderen doen,

enne.... ik ben ook benieuwd naar méér werk
  maandag 2 juni 2008 @ 16:57:10 #58
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_59072694
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik nooit op m'n canvassen schets. Sowieso schets ik zelden vooraf, alleen om te controleren of m'n compositie of verhoudingen niet heel raar eruit gaan komen, maar dat doe ik niet op het doek zelf. Direct op een schoon leeg doek schilderen werkt bevrijdend. Maar oké, mijn werk is dan ook heel wat losser dan de Liechtenstein voorbeelden hier.

En dan iets wat ik zelf altijd heel belangrijk vind: leg je doek weg als je ff vastzit! Ga dan na een paar dagen, weken, maanden verder met een frisse blik. Wat ik ook vaak doe als ik lang bezig ben is m'n doek ondersteboven leggen en ga ik zo verder zodat ik niet gek word van telkens naar hetzelfde kijken.
pi_59072774
quote:
Op maandag 2 juni 2008 16:57 schreef desaparacido het volgende:
Wat ik ook vaak doe als ik lang bezig ben is m'n doek ondersteboven leggen en ga ik zo verder zodat ik niet gek word van telkens naar hetzelfde kijken.

heb je ook foto's van je werk?
  dinsdag 3 juni 2008 @ 18:01:47 #60
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_59095679
Nee, buiten directe familie mag niemand het zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')