Ik geloof dat jij het pleidooi niet helemaal begrijpt. Je kunt toch ook gelukkig zijn met "de kleine dingen in het leven" (quote:Op donderdag 29 mei 2008 12:26 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nogmaals laat de mensen - die alleen maar over een huis met een hypotheek van 6,5 ton kunnen dromen - lekker gelukkig zijn met die (kleine) dingetjes die ze wel kunnen kopen.
Inderdaad dat bedoel ik dus, voor Halsema zijn de kleine dingen niet goed genoeg, die koopt meteen een beuker van een huis met een 650 ruggen hypotheek.quote:Op donderdag 29 mei 2008 12:53 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij het pleidooi niet helemaal begrijpt. Je kunt toch ook gelukkig zijn met "de kleine dingen in het leven" () als je bewust bent van de gevolgen die consumeren heeft?
Wat overigens niet wil zeggen dat ze overdadig consumeert. Ik zie een huis meer als een investering. Maar goed, kennelijk staat voor jou het er wel aan gelijk, aangezien het in elke reactie van je terugkomt...quote:Op donderdag 29 mei 2008 12:54 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Inderdaad dat bedoel ik dus, voor Halsema zijn de kleine dingen niet goed genoeg, die koopt meteen een beuker van een huis met een 650 ruggen hypotheek.
Nogmaals die mensen kunnen alleen maar dromen over zo'n investering waar Femke heel blij mee is.quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:01 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Wat overigens niet wil zeggen dat ze overdadig consumeert. Ik zie een huis meer als een investering. Maar goed, kennelijk staat voor jou het er wel aan gelijk, aangezien het in elke reactie van je terugkomt...
Maar dat heeft toch niets te maken met haar oproep na te denken over je consumptiegedrag? Als je nu over haar benzine verslindende auto begint of zoiets...quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:04 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nogmaals die mensen kunnen alleen maar dromen over zo'n investering waar Femke heel blij mee is.
Hee een aanpassing...quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:04 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nogmaals die mensen kunnen alleen maar dromen over zo'n investering waar Femke heel blij mee is.
Wees gewoon even sociaal en gun die mensen die dat niet kunnen betalen ook wat plezier en blijdschap.
Dit is wel heel erg offtopic, maargoed:quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:14 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Hee een aanpassing...
Het is veelzeggend dat je er vanuit gaat dat die mensen alleen plezier en blijdschap kunnen krijgen door consumptie van luxe-goederen. De reclame-branche heeft zijn werk goed gedaan...
Maar kan die afleiding dan niet komen van de tv die je al hebt staan, maar heb je daar een breedbeeld HD tv voor nodig? Dat is waar het omgaat in mijn ogen. Overigens, ik blijf van mening dat we vanzelf tegen de grenzen aan gaan lopen met wat betreft grondstoffen en dan heb je geen keuze meer (of nog veel minder nu).quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dit is wel heel erg offtopic, maargoed:
Als jij in de put zit of op een manier ongeluk hebt ondergaan, dan vergeet je die ellende sneller door consumeren (of genieten van het geen dat jij geconsumeerd hebt) en dat is ook logisch omdat je bent afgeleid.
Denk nou even na zonder emoties: de mensheid gaat heus niet kapot door het te kort aan of verkeerd gebruik van de grondstoffen.quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:21 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Overigens, ik blijf van mening dat we vanzelf tegen de grenzen aan gaan lopen met wat betreft grondstoffen en dan heb je geen keuze meer (of nog veel minder nu).
Ah, we lopen weer 'ns tegen de grenzen van de groei aan. Net als 30 jaar geleden. En net als 200 jaar geleden trouwens. Laat me raden: we hebben nog een jaartje of tien maar dan gaat het echt hopeloos grandioos mis?quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:21 schreef DivineJester het volgende:
Overigens, ik blijf van mening dat we vanzelf tegen de grenzen aan gaan lopen met wat betreft grondstoffen en dan heb je geen keuze meer (of nog veel minder nu).
Waarschijnlijk omdat de meeste mensen niet zo nihilistisch zijn ingesteld. Sowieso, het is geen taak van de overheid om te bepalen waar mensen wel of niet gelukkig van mogen worden.quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:14 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Hee een aanpassing...
Het is veelzeggend dat je er vanuit gaat dat die mensen alleen plezier en blijdschap kunnen krijgen door consumptie van luxe-goederen. De reclame-branche heeft zijn werk goed gedaan...
Stel nou dat ik mijn grootste geluk uit een zo groot mogelijke LCD tv haal. Wie ben jij om voor mij te bepalen dat ik dat niet meer mag?quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:14 schreef DivineJester het volgende:
Pardon?quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:45 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Denk nou even na zonder emoties: de mensheid gaat heus niet kapot door het te kort aan of verkeerd gebruik van de grondstoffen.
De meerderheid die je anders opknoopt.quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:01 schreef FJD het volgende:
[..]
Stel nou dat ik mijn grootste geluk uit een zo groot mogelijke LCD tv haal. Wie ben jij om voor mij te bepalen dat ik dat niet meer mag?
Het is wel zo, want de mensheid heeft al zo ongekend veel overleeft, dit overleven we ook wel.quote:
Jep.quote:
Best kans dat over 3000 jaar alle levende mensen opnieuw afstammen van zo'n 50.000 mensen die de klap hebben overleefd.quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:19 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is wel zo, want de mensheid heeft al zo ongekend veel overleeft, dit overleven we ook wel.
Er is helemaal geen te kort aan fossiele brandstoffen, de mensen die aan de touwtjes trekken zijn echt niet gek hoorquote:Op donderdag 29 mei 2008 15:21 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Jep.
Het dreigende tekort aan fossiele brandstoffen is al zo goed als opgelost en speelt op geen enkele wijze een rol in nagenoeg alle mondiale conflicten anno 2008!
Hoogst waarschijnlijk is de aarde niet het eerste huis waar de mens is komen te wonen.quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:22 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Best kans dat over 3000 jaar alle levende mensen opnieuw afstammen van zo'n 50.000 mensen die de klap hebben overleefd.
John, het was fijn je vandaag weer effe gesproken te hebbenquote:Op donderdag 29 mei 2008 15:23 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Hoogst waarschijnlijk is de aarde niet het eerste huis waar de mens is komen te wonen.
Het lijkt me wel logisch, want niks is voor altijd, alles dat gebruikt wordt gaat op den duur kapot. Die maatregelen die worden genomen zijn gewoon ongekend laf, want we lossen de problemen niet op, maar we stellen de problemen uit, zodat de latere generaties met het probleem worden opgezadeld.quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:27 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
John, het was fijn je vandaag weer effe gesproken te hebben![]()
![]()
Tuurlijk! Wat mensen zelf doen moeten ze zelf wetenquote:Op donderdag 29 mei 2008 13:13 schreef JohnDope het volgende:
Als mensen nou gelukkig worden van iPoDjuH, spelcomputer, het zoveelste paar schoenen, hair extensions, of god mag weten wat.... Laat die mensen dan gewoon lekker gelukkig zijn met die kleine dingetjes.
Wanneer waren we ook al weer eerder met 6,5 miljard mensen?quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:19 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is wel zo, want de mensheid heeft al zo ongekend veel overleeft, dit overleven we ook wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |