abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 mei 2008 @ 12:53:11 #176
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_58986054
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 12:26 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nogmaals laat de mensen - die alleen maar over een huis met een hypotheek van 6,5 ton kunnen dromen - lekker gelukkig zijn met die (kleine) dingetjes die ze wel kunnen kopen.
Ik geloof dat jij het pleidooi niet helemaal begrijpt. Je kunt toch ook gelukkig zijn met "de kleine dingen in het leven" ( ) als je bewust bent van de gevolgen die consumeren heeft?
pi_58986077
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 12:53 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Ik geloof dat jij het pleidooi niet helemaal begrijpt. Je kunt toch ook gelukkig zijn met "de kleine dingen in het leven" ( ) als je bewust bent van de gevolgen die consumeren heeft?
Inderdaad dat bedoel ik dus, voor Halsema zijn de kleine dingen niet goed genoeg, die koopt meteen een beuker van een huis met een 650 ruggen hypotheek.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 29 mei 2008 @ 13:01:50 #178
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_58986242
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 12:54 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Inderdaad dat bedoel ik dus, voor Halsema zijn de kleine dingen niet goed genoeg, die koopt meteen een beuker van een huis met een 650 ruggen hypotheek.
Wat overigens niet wil zeggen dat ze overdadig consumeert. Ik zie een huis meer als een investering. Maar goed, kennelijk staat voor jou het er wel aan gelijk, aangezien het in elke reactie van je terugkomt...
pi_58986293
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:01 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Wat overigens niet wil zeggen dat ze overdadig consumeert. Ik zie een huis meer als een investering. Maar goed, kennelijk staat voor jou het er wel aan gelijk, aangezien het in elke reactie van je terugkomt...
Nogmaals die mensen kunnen alleen maar dromen over zo'n investering waar Femke heel blij mee is.
Wees gewoon even sociaal en gun die mensen die dat niet kunnen betalen ook wat plezier en blijdschap.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 29 mei 2008 @ 13:12:12 #180
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_58986484
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:04 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nogmaals die mensen kunnen alleen maar dromen over zo'n investering waar Femke heel blij mee is.
Maar dat heeft toch niets te maken met haar oproep na te denken over je consumptiegedrag? Als je nu over haar benzine verslindende auto begint of zoiets...
Het is iets fundamenteel anders als je een (dure) lange-termijnsinvestering in (bestaand) onroerend goed doet dan wanneer je regelmatig nieuwe producten koopt die je eigenlijk niet nodig hebt, maar die dan dus wel geproduceerd moeten worden. Halsema geeft enkel aan dat het wellicht beter zou zijn je wat minder te laten leiden door druk vanuit de maatschappij om allerhande gadgets/pc's/telefoons/weetikveelwat te kopen. Ze zegt helemaal nergens dat je dat niet mag kopen, en ze keurt niemand af. Ze roept op tot "bezinning" (wat een eng woord eigenlijk).
pi_58986519
Als mensen nou gelukkig worden van iPoDjuH, spelcomputer, het zoveelste paar schoenen, hair extensions, of god mag weten wat.... Laat die mensen dan gewoon lekker gelukkig zijn met die kleine dingetjes.
  donderdag 29 mei 2008 @ 13:14:40 #182
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_58986538
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:04 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wees gewoon even sociaal en gun die mensen die dat niet kunnen betalen ook wat plezier en blijdschap.
Hee een aanpassing...
Het is veelzeggend dat je er vanuit gaat dat die mensen alleen plezier en blijdschap kunnen krijgen door consumptie van luxe-goederen. De reclame-branche heeft zijn werk goed gedaan...
pi_58986561
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:14 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Hee een aanpassing...
Het is veelzeggend dat je er vanuit gaat dat die mensen alleen plezier en blijdschap kunnen krijgen door consumptie van luxe-goederen. De reclame-branche heeft zijn werk goed gedaan...
Dit is wel heel erg offtopic, maargoed:
Als jij in de put zit of op een manier ongeluk hebt ondergaan, dan vergeet je die ellende sneller door consumeren (of genieten van het geen dat jij geconsumeerd hebt) en dat is ook logisch omdat je bent afgeleid.
  donderdag 29 mei 2008 @ 13:21:06 #184
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_58986692
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:15 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dit is wel heel erg offtopic, maargoed:
Als jij in de put zit of op een manier ongeluk hebt ondergaan, dan vergeet je die ellende sneller door consumeren (of genieten van het geen dat jij geconsumeerd hebt) en dat is ook logisch omdat je bent afgeleid.

Maar kan die afleiding dan niet komen van de tv die je al hebt staan, maar heb je daar een breedbeeld HD tv voor nodig? Dat is waar het omgaat in mijn ogen. Overigens, ik blijf van mening dat we vanzelf tegen de grenzen aan gaan lopen met wat betreft grondstoffen en dan heb je geen keuze meer (of nog veel minder nu).
pi_58987326
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:21 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Overigens, ik blijf van mening dat we vanzelf tegen de grenzen aan gaan lopen met wat betreft grondstoffen en dan heb je geen keuze meer (of nog veel minder nu).
Denk nou even na zonder emoties: de mensheid gaat heus niet kapot door het te kort aan of verkeerd gebruik van de grondstoffen.

Als de mensheid uitsterft dan komt dat door betutteling en nergens anders door.
pi_58987654
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:21 schreef DivineJester het volgende:
Overigens, ik blijf van mening dat we vanzelf tegen de grenzen aan gaan lopen met wat betreft grondstoffen en dan heb je geen keuze meer (of nog veel minder nu).
Ah, we lopen weer 'ns tegen de grenzen van de groei aan. Net als 30 jaar geleden. En net als 200 jaar geleden trouwens. Laat me raden: we hebben nog een jaartje of tien maar dan gaat het echt hopeloos grandioos mis?
pi_58987867
quote:

[..]

Hee een aanpassing...
Waarschijnlijk omdat de meeste mensen niet zo nihilistisch zijn ingesteld. Sowieso, het is geen taak van de overheid om te bepalen waar mensen wel of niet gelukkig van mogen worden.
pi_58989200
quote:
Stel nou dat ik mijn grootste geluk uit een zo groot mogelijke LCD tv haal. Wie ben jij om voor mij te bepalen dat ik dat niet meer mag?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  donderdag 29 mei 2008 @ 15:06:25 #189
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58989307
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:45 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Denk nou even na zonder emoties: de mensheid gaat heus niet kapot door het te kort aan of verkeerd gebruik van de grondstoffen.

Pardon?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  donderdag 29 mei 2008 @ 15:07:24 #190
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58989330
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 15:01 schreef FJD het volgende:

[..]

Stel nou dat ik mijn grootste geluk uit een zo groot mogelijke LCD tv haal. Wie ben jij om voor mij te bepalen dat ik dat niet meer mag?
De meerderheid die je anders opknoopt.

Zo werkt de wereld lieverd. Dus geniet er nog maar effe van en leg wat opzij voor een automaat.
pi_58989654
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 15:06 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Pardon?
Het is wel zo, want de mensheid heeft al zo ongekend veel overleeft, dit overleven we ook wel.
  donderdag 29 mei 2008 @ 15:21:06 #192
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58989697
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 15:19 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het is wel zo.
Jep.

Het dreigende tekort aan fossiele brandstoffen is al zo goed als opgelost en speelt op geen enkele wijze een rol in nagenoeg alle mondiale conflicten anno 2008!
  donderdag 29 mei 2008 @ 15:22:14 #193
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58989734
quote:

[..]

Het is wel zo, want de mensheid heeft al zo ongekend veel overleeft, dit overleven we ook wel.
Best kans dat over 3000 jaar alle levende mensen opnieuw afstammen van zo'n 50.000 mensen die de klap hebben overleefd.
pi_58989754
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 15:21 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Jep.

Het dreigende tekort aan fossiele brandstoffen is al zo goed als opgelost en speelt op geen enkele wijze een rol in nagenoeg alle mondiale conflicten anno 2008!
Er is helemaal geen te kort aan fossiele brandstoffen, de mensen die aan de touwtjes trekken zijn echt niet gek hoor

En buiten dat; de manier om op een winstgevende manier energie uit water te halen ligt ook al klaar op de plank.
pi_58989781
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 15:22 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Best kans dat over 3000 jaar alle levende mensen opnieuw afstammen van zo'n 50.000 mensen die de klap hebben overleefd.
Hoogst waarschijnlijk is de aarde niet het eerste huis waar de mens is komen te wonen.
  donderdag 29 mei 2008 @ 15:27:04 #196
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58989871
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 15:23 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Hoogst waarschijnlijk is de aarde niet het eerste huis waar de mens is komen te wonen.
John, het was fijn je vandaag weer effe gesproken te hebben

pi_58989971
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 15:27 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

John, het was fijn je vandaag weer effe gesproken te hebben

Het lijkt me wel logisch, want niks is voor altijd, alles dat gebruikt wordt gaat op den duur kapot. Die maatregelen die worden genomen zijn gewoon ongekend laf, want we lossen de problemen niet op, maar we stellen de problemen uit, zodat de latere generaties met het probleem worden opgezadeld.

Dus wanneer de aarde onleefbaar wordt, is de enige oplossing verkassen.
pi_58989980
Femke Halsema is hypocriet. Eerst wil ze zo veel mogelijk vrouwen aan het werk krijgen en kinderopvang zo goed mogelijk regelen, maatregelen waarmee je in feite een consumptiemaatschappij in de hand werkt. Iedereen moet dus veel werken, zodat ze weinig tijd hebben voor gezin en kinderen, die je daardoor wel alles kan geven (materieel), maar nauwelijks aandacht en goede opvoeding (waar we wellicht later ook de vruchten van zullen plukken).

En nu ineens lopen roepen dat het anders moet en minder focussen op werk en consumptie.
Wat een politiek gedraai weer, alleen maar om zetels te winnen in de peilingen
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_58990110
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:13 schreef JohnDope het volgende:
Als mensen nou gelukkig worden van iPoDjuH, spelcomputer, het zoveelste paar schoenen, hair extensions, of god mag weten wat.... Laat die mensen dan gewoon lekker gelukkig zijn met die kleine dingetjes.
Tuurlijk! Wat mensen zelf doen moeten ze zelf weten

Maar ook onze regering vindt dit belangrijker dan relaties met hulpbehoevende ouders of kinderen. Want iedereen moet fulltime werken. Beide ouders, en mooier wordt de maatschappij daar niet van. Maar als we dat niet doen gaat ons welvaartsnivo omlaag (minder aaipotts en hairtextensions)! En de regering is druk bezig met propaganda om dát te voorkomen...werken zullen we!
  donderdag 29 mei 2008 @ 15:46:38 #200
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_58990360
quote:

[..]

Wanneer waren we ook al weer eerder met 6,5 miljard mensen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')