abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58939898
quote:
VVD-Kamerlid Fred Teeven bereidt een wetsvoorstel voor dat het mogelijk maakt krakers 'onder bepaalde omstandigheden' als criminele organisatie te vervolgen.

De politie verdenkt één van de 51 krakers die zaterdag bij de ontruiming van panden aan de Eerste Oosterparkstraat werden gearresteerd, van verboden wapenbezit. Hij zou de eigenaar van een daar gevonden gaspistool zijn. Vanmorgen zaten nog vier krakers vast.

Woonstichting De Key wil zo snel mogelijk met het slopen van de panden beginnen. ''We wachten op een vonnis over de winkel op nummer 93 huis en een woning erboven, dat donderdag zal worden uitgesproken. Die stonden langer dan een jaar leeg,'' zegt Danielle Klinkert van De Key. Kraken is toegestaan als woningen een jaar leegstaan.

Klinkert: ''Voor de andere panden hebben we geen procedure aangespannen, omdat die nog geen jaar leegstonden.'' Volgens de politie zouden ze in juni worden ontruimd.

Burgemeester Job Cohen besloot zaterdag tot een spoedontruiming vanwege verstoring van de openbare orde toen krakers agenten hadden belaagd die na een melding van geluidsoverlast een kraakster wilden arresteren.

De Key wil op de plaats van de panden het Huis van Acht bouwen, een complex van twee winkels en acht koopappartementen.

De Key heeft aangifte gedaan omdat dit weekeinde, net als bij de ambtswoning van Cohen, ruiten van het kantoor aan de Hoogte Kadijk zijn vernield. ''Op camera's die binnen hangen, was helaas niets te zien.''

De VVD-gemeenteraadsfractie wil dat afspraken met krakersbolwerk Vrankrijk in de Spuistraat van tafel gaan na 'het geweld van de kraakbeweging'. ''De politie mag in elk legaal café gewoon binnenlopen, maar in dit bolwerk van de kraakbeweging, die de stad, de politie en de burgemeester teistert met geweld en intimidatie, komt de politie niet binnen. Dat is absurd,'' zegt VVD'er Bas van 't Wout.

Een andere VVD'er, Tweede Kamerlid Teeven, biedt Cohen onderdak aan als de burgemeester zich onveilig voelt. Teeven werkt met het CDA en de ChristenUnie aan een initiatiefwet om het krakers een stuk lastiger te maken. Teeven: ''Onder bepaalde omstandigheden zou je deze groepen krakers als criminele organisatie moeten kunnen behandelen.''

De politie trof zaterdag in de panden behalve het gaspistool ook twee honkbalknuppels, een klewang (kapmes), een ploertendoder, twee vlindermessen, twee busjes pepperspray, scherpe munitie, een boksbeugel, een schietpen voor waarschuwingspijlen en een stuk hout met een handvat en spijkers aan. Bij ontruimingen vorig jaar werden in ontruimde panden boobytraps aangetroffen. Zou een gebarricadeerde deur met een slijptol worden opengemaakt, dan bestond de kans dat ontvlambare vloeistof zou ontbranden. In een ander pand werd een constructie aangetroffen waarbij een deel van het dak op agenten zou kunnen vallen. Voor deze boobytraps zijn nooit verdachten aangehouden.

De krakers hebben de aanwezigheid van boobytraps altijd ontkend en noemen de wapenvondst in de Eerste Oosterparkstraat niet indrukwekkend en een poging de kraakbeweging te criminaliseren. ''Een vlindermes kun je in elk huis vinden. Ga je eigen vriendenkring maar na.''
Bron: Parool.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 13:35:00 #2
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_58940012
Nou wauw, één gaspistooltje onder 51 krakers. Overdrijven is ook een vak hoor.
Ik ga naar huis.
pi_58940175
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 13:35 schreef nietzman het volgende:
quote:
De politie trof zaterdag in de panden behalve het gaspistool ook twee honkbalknuppels, een klewang (kapmes), een ploertendoder, twee vlindermessen, twee busjes pepperspray, scherpe munitie, een boksbeugel, een schietpen voor waarschuwingspijlen en een stuk hout met een handvat en spijkers aan.
Ik heb wel het idee dat die krakers het behoorlijk voor zichzelf aan het verpesten zijn de laatste tijd.
pi_58940187
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 13:35 schreef nietzman het volgende:

"De politie vond: twee honkbalknuppels, een klewang (kapmes), een ploertendoder, twee vlindermessen, een gaspistool, twee busjes pepperspray, scherpe munitie, een boksbeugel, een schietpen voor waarschuwingspijlen en een stuk hout met een handvat en spijkers."
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 13:42:34 #5
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_58940214
De volgende keer dat ik niet doorlees mogen jullie me de kieteldood geven. Maar niet met een ploertendoder.
Ik ga naar huis.
pi_58940267
ook terecht dat dat tuig keihard word aangepakt.

is toch niet normaal dat ze een huis "stelen"de boel vernielen en de politie* terrorjapie met grof geweld aanvallen...
  dinsdag 27 mei 2008 @ 14:11:13 #7
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58940879
Gaan ze speculerende huisjesmelkende onroerend goed bezitters dan ook als criminele organisaties vervolgen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_58940969
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 13:42 schreef nietzman het volgende:
De volgende keer dat ik niet doorlees mogen jullie me de kieteldood geven. Maar niet met een ploertendoder.
Brute anale verkrachting met een hooivork, bedoel je.

Goed bezig. Lekker verknallen voor de rest. Trouwens sowieso al nooit echt een voorstander van kraken geweest.
pi_58941486
Kraken als een pand meer dan ene jaar leeg staat allemaal leuk en aardig, maar als de eigenaar of politie je dan verzoekt je spullen te pakken en het pand te verlaten dan heb je dat gewoon te doen.
Als je wat meer zekerheid wil koop of huur je maar gewoon een huis.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 27 mei 2008 @ 14:54:32 #10
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58942086
"Criminele Organisatie"

Fredje Teefen denkt ook bij zichzelf: politie en justitie hebben zichzelf onsterfelijk belachelijk gemaakt toen ze de F-Side / Vak-M van Ajax wel effe zouden laten wegzetten als een criminele organisatie en jammerlijk faalden.

Dus toen probeerden we het bij de Hell's Angels, en maakten we weer een glansrijke buikschuiver zoals zelfs de Angels ze nog niet hebben meegemaakt op hun Harley's.

Dus nu politie en justitie al zeker 2 weken niet op de voorpagina hebben gestaan als zijnde een stelletje onkundige suflullen, is het hoog tijd om artikel 140 - lidmaatschap van een criminele organisatie weer eens van stal te halen.

Kan iemand die man een welverdiend euthanasietje schenken alsjeblieft?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  dinsdag 27 mei 2008 @ 14:57:02 #11
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58942140
overigens ben ik voorstander van kraken, maar de huidige kraakscene is niets waard.

Al die buitenlanders moeten wegwezen, dat is 1. Ga maar in je eigen land kraken en de boel op stelten zetten.

Daarnaast zou het fijn zijn als men een fatsoenlijke woordvoerder aanwijst, in plaats van de zoveelste bekakte-bitch-gone-bad met een muil van heb ik jou daar zonder dat er iets zinnigs uitkomt.

Maar dat ben ik dan...
pi_58943009
Stoer plan , alleen heb ik in de uitvoering meer vertrouwen in TON of PVV dan die praatjesmakers van de VVD.
pi_58943110
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 14:57 schreef Pappie_Culo het volgende:

Daarnaast zou het fijn zijn als men een fatsoenlijke woordvoerder aanwijst, in plaats van de zoveelste bekakte-bitch-gone-bad met een muil van heb ik jou daar zonder dat er iets zinnigs uitkomt.
linkje?
  dinsdag 27 mei 2008 @ 16:30:22 #14
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_58944145
NWS -> POL
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 27 mei 2008 @ 16:39:31 #15
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_58944342
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 14:32 schreef DroogDok het volgende:
Kraken als een pand meer dan ene jaar leeg staat allemaal leuk en aardig, maar als de eigenaar of politie je dan verzoekt je spullen te pakken en het pand te verlaten dan heb je dat gewoon te doen.
Als je wat meer zekerheid wil koop of huur je maar gewoon een huis.
Helemaal mee eens, daarnaast verpesten ze het voor zichzelf door steeds meer geweld toe te passen en dodelijke boobytraps te installeren.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  dinsdag 27 mei 2008 @ 16:53:01 #16
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58944618
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 15:37 schreef TubewayDigital het volgende:
Stoer plan , alleen heb ik in de uitvoering meer vertrouwen in TON of PVV dan die praatjesmakers van de VVD.
Laat ik je vast uit de droom helpen: iedereen met ook maar een beetje verstand van zaken weet dat dit NOOIT gaat lukken.

Het zal er dus ook niet van komen.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 18:07:24 #17
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_58946013
De VVD is bezig met een populisme-inhaalslag ofzo?
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  dinsdag 27 mei 2008 @ 19:39:05 #18
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_58947980
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 16:39 schreef LENUS het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, daarnaast verpesten ze het voor zichzelf door steeds meer geweld toe te passen en dodelijke boobytraps te installeren.
Idd, en aangezien ze al zo ver zijn afgegleden vindt ik het een goed plan
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 27 mei 2008 @ 19:50:00 #19
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58948260
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 19:39 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, en aangezien ze al zo ver zijn afgegleden vindt ik het een goed plan
Maar het feit dat recentelijk de Hell's Angels en en eerder Ajax hooligans niet konden worden veroordeeld voor dit artikel, dat geeft jou niet het idee dat we hier te maken hebben met een gefrustreerd elitair manneke dat hoog van de toren blaast nu bij Cohen twee ruitjes zijn ingegegooid?

Zijn toch twee groepen die (zeker kijkende naar de aanleiding van de poging ze weg te zetten voor "art 140") iets meer op de kerfstok hadden dan twee ruitjes en wat vage aantijgingen over een boobytrap.

De geweldige wapenvondst is naar ik aanneem ook niet bijster schrikwekkend, maar ik heb geen exacte lijst of foto's gezien...
  dinsdag 27 mei 2008 @ 20:39:55 #20
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_58949435
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 19:50 schreef Pappie_Culo het volgende:
Maar het feit dat recentelijk de Hell's Angels en en eerder Ajax hooligans niet konden worden veroordeeld voor dit artikel, dat geeft jou niet het idee dat we hier te maken hebben met een gefrustreerd elitair manneke dat hoog van de toren blaast nu bij Cohen twee ruitjes zijn ingegegooid?

Zijn toch twee groepen die (zeker kijkende naar de aanleiding van de poging ze weg te zetten voor "art 140") iets meer op de kerfstok hadden dan twee ruitjes en wat vage aantijgingen over een boobytrap.
Eerst Nekschot die met veel poeha wordt opgepikt vanwege cartoons, en nu krakers die als criminelen berecht moeten worden omdat ze stenen door een ruit gooien. Wat is de volgende stap? Foutparkeerders een nacht vastzetten?

Kom op, waar hebben we het over... is het een sport aan het worden om zo hard mogelijk de meest onzinnige vergrijpen te willen bestraffen om toch nog een beetje 'daadkracht' te kunnen tonen?
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  dinsdag 27 mei 2008 @ 22:28:23 #21
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58951824
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 16:39 schreef LENUS het volgende:

[..]

"Ze"? En, wordt toegepast geweld van krakers soms niet bestraft?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  † In Memoriam † dinsdag 27 mei 2008 @ 22:42:51 #22
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58952198
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 14:57 schreef Pappie_Culo het volgende:
overigens ben ik voorstander van kraken, maar de huidige kraakscene is niets waard.

Al die buitenlanders moeten wegwezen, dat is 1. Ga maar in je eigen land kraken en de boel op stelten zetten.

Echtwaar:
Carpe Libertatem
  woensdag 28 mei 2008 @ 09:09:27 #23
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58956785
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 22:42 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Echtwaar:
Loik he?
pi_58959150
Ik vind het prima dat die krakers zo erg gedemoniseerd worden, want zonder dat demoniseren zal dat kraken nooit verboden worden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 28 mei 2008 @ 11:11:11 #25
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58959174
jeej! nog meer leegstand!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')