hoe was hij een jaar geleden bijoorbeeld......quote:Op dinsdag 27 mei 2008 01:58 schreef Beroepsgokker het volgende:
Oke hier de situatie. Het broertje (19jaar) van mijn vriendin is ontspoord.. Wat hem bezielt weet ik niet, maar hij is totaal de weg kwijt. Hij heeft geen vrienden, enkel een paar van WoW (online spelletje) en heel af en toe spreekt hij daar ook mee af. Ik ken die jongens niet, heb ze nooit gezien dus geen idee wat voor gasten dat zijn. Hij doet de hele dag niks anders dan spelletjes spelen, tv kijken en op bed liggen, zijn kamer is bijna nog erger dan een vuilnisbelt. Tot voor kort ging hij nog naar school (MBO) maar ook daar is hij mee gestopt en hij wilt gaan werken..
Haar ouders hebben zelf van alles geprobeerd, maar weten er ook geen raad meer mee. De buitenwereld weet hier niets vanaf.. Ik heb ze geadviseerd om hulp te zoeken, maar ze zijn dat niet van plan. Haar vader was laatst zo pissig op hem dat hij zijn kledingkast door het raam heen heeft gesmeten... (schade ruim 1500 euro).
Hij is ooit aan onderzoek geworpen (toen hij 12 was) en daaruit bleek dat hij een vorm van faalangst heeft.
Ik probeer met hem te praten (hij vind mij ook maar een sukkel trouwens, zoals hij alles vindt), maar ik kom er niet doorheen. Met zijn ouders praat hij ook nooit.
Iemand een idee wat mijn vriendin en ik hieraan kunnen doen? Ik voel me er gewoon rot over dat haar broertje naar de klote gaat, hij heeft echt nodig hulp nodig, maar hoe???? Kijk als het mijn eigen kind was dan had ik hem met handboeien naar de psycholoog getrokken, maar ik als "buitenstaander" kan hier niet zoveel mee en mijn vriendin ook niet.
Inderdaad.... Maar ja laat hem lekker gaan werken als dat is wat hij wil. Gewoon binnen drie maanden een baan en kostgeld betalen of het huis uit. Soms moet je je gewoon niet voor de gek houden, omdat jij een opleiding wil, hoeft niet iedereen dat te willen. Laat hem maar lekker werken voor zijn geld, je kunt hem altijd ondersteunen als hij daar over twee jaar op terug komt.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 02:06 schreef Morwen het volgende:
Lekker voorbeeld geeft die vader om zijn kast uit het raam te flikkeren
Precies.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 02:15 schreef Elfletterig het volgende:
Misschien - heel simpel - gewoon eens meenemen de échte wereld in? Een keertje samen iets gaan doen, hem eens meeslepen als je uitgaat, wat dan ook. Verder moet die jongen natuurlijk ook van zijn ouders een schop onder kont hebben en teruggestuurd worden naar school.
Waarom moet hij op zijn 19e terug geschopt worden naar school?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 05:27 schreef fotostarter het volgende:
Precies.
Is er ooit wel iets leuks gedaan met die jongen? ZIjn ze wel eens op vakantie?
Als ze hem binnen laten kluisteren, zal hij nooit beter weten.
Inderdaad, meestal duurt dit echt niet de rest van iemands leven en op je 19e heb je nog niet alles vergooit hoor als je een jaartje niets doetquote:Op dinsdag 27 mei 2008 06:24 schreef Brizo het volgende:
Denk dat hij zelf eerst de realisatie nodig heeft dat het zo niet langer kan.
Ik heb het niet eens over een opleiding..quote:Op dinsdag 27 mei 2008 05:58 schreef Stone2211 het volgende:
[..]
Waarom moet hij op zijn 19e terug geschopt worden naar school?
Laat hem lekker zijn eigen weg zoeken, het is echt niet zo dat een opleiding alle problemen laat verdwijnen.
Je reageert op de post van Elfletterig met: precies...quote:Op dinsdag 27 mei 2008 09:45 schreef fotostarter het volgende:
Ik heb het niet eens over een opleiding..
Leer lezen.
Dit dus iddquote:Op dinsdag 27 mei 2008 02:06 schreef Morwen het volgende:
Lekker voorbeeld geeft die vader om zijn kast uit het raam te flikkeren![]()
Ja met het idee, dat ie is iets anders moest doen als zichzelf opsluiten.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 09:49 schreef Stone2211 het volgende:
[..]
Je reageert op de post van Elfletterig met: precies...
Komt goed hoor...quote:Op dinsdag 27 mei 2008 09:57 schreef fotostarter het volgende:
Ja met het idee, dat ie is iets anders moest doen als zichzelf opsluiten.
Excuses voor mn botte opmerking.
Fijne maandag nog eej!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Genoeg over wow (het is een leuk spel)
Zorg ervoor dat hij onder de mensen komt , ga sporten met hem. Neem hem een keer mee (as hij ze rijbewijs kan nog ene makkelijk bob zijn). Als je echt het probleem op wil lossen, zorg ervoor dat je vriendin nog wel Nummer 1 blijf en niet haar broertje (de eerste tijd is toch geen dankbaar werk).
Ga de ouders er zeker net mee lastig vallen , de voelen ten eerste aangevallen en beschermen (terecht of niet ) het kind
Wat is hier mis mee?? ik spreek al sinds mijn 16e (ben nu 22) af met mijn clan genoten van tientalle games. zijn echt niet allemaal nerds zitten allemaal gewoon studenten die op mavo/havo/vwo en inmiddels allemaal hbo/uni etc ....quote:Oke hier de situatie. Het broertje (19jaar) van mijn vriendin is ontspoord.. Wat hem bezielt weet ik niet, maar hij is totaal de weg kwijt. Hij heeft geen vrienden, enkel een paar van WoW (online spelletje) en heel af en toe spreekt hij daar ook mee af. Ik ken die jongens niet, heb ze nooit gezien dus geen idee wat voor gasten dat zijn.
Het hielp voor mij.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:34 schreef Roquefort het volgende:
Dat gaan werken is helemaal zo'n slecht idee nog niet. Na een jaar heeft ie de perspectiefloosheid daarvan wel door, en kan ie misschien wel gemotiveerd nog eens een school of studie oppakken. En in ieder geval houdt ie er wat regelmaar aan over en komt ie wat onder de mensen.
En ja, dat verberggedrag van het gezin is natuurlijk ook niet erg snugger, dus verklarend.
juist, en een jonge vent van 19 zit er niet op te wachten dat de iets oudere vriend van zijn zus als tweede vader gaat optreden....quote:Op woensdag 28 mei 2008 16:14 schreef Loire het volgende:
Probleem is dat je geen buitenstaander bent.
het is niet de bedoeling van beroepsgokker om hemm te gaan heropvoeden, ts wil alleen weten wat hij dan wel kan doen. vrij weinig dus, omdat het broertje er toch echt zelf achter moet komen.quote:Op woensdag 28 mei 2008 16:39 schreef l3laster het volgende:
[..]
juist, en een jonge vent van 19 zit er niet op te wachten dat de iets oudere vriend van zijn zus als tweede vader gaat optreden....
althans ik had al moeite als mijn vader zo op m'n huid zat van mijn doen en laten... laat staan als de vriend van me zusje er mee zou gaan bemoeien
Het is misgegaan op de middelbare school.. Die was 20km ver en zijn vriendjes van de basisschool gingen allerlei andere richtingen op. Op de basisschool was 'ie wel een cool ventje.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 02:07 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
hoe was hij een jaar geleden bijoorbeeld......
was ie toen gewoon ''normaal'' ?
misschien is er iets ergs gebeurd waar hij niet over wil/kan praten?
zo niet heeft ie misschien gewoon een schop onder zijn kont nodig om weer normaal te doen, want een kledingkast door het raam gooien is wel een beetje té........
Ben vorig jaar met hem een paar dagen in Londen geweest (op kosten van zijn ouders). Was wel leuk, maar hij kan gewoon moeilijk contact maken met anderen, loopt constant achter mij aan in de kroeg enzo. Op een gegeven moment gingen we eten en stappen met wat leuke mensen die we daar tegenkwamen, en dan is hij gewoon erg stil. En dus doelwit van domme grappen (waardoor hij zich nog slechter gaat voelen denk ik).quote:Op dinsdag 27 mei 2008 02:15 schreef Elfletterig het volgende:
Misschien - heel simpel - gewoon eens meenemen de échte wereld in? Een keertje samen iets gaan doen, hem eens meeslepen als je uitgaat, wat dan ook. Verder moet die jongen natuurlijk ook van zijn ouders een schop onder kont hebben en teruggestuurd worden naar school.
Kostgeld zal hij nooit hoeven te betalen.. Zijn ouders zijn miljonair en geld speelt dus geen rol.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 04:10 schreef Stone2211 het volgende:
[..]
Inderdaad.... Maar ja laat hem lekker gaan werken als dat is wat hij wil. Gewoon binnen drie maanden een baan en kostgeld betalen of het huis uit. Soms moet je je gewoon niet voor de gek houden, omdat jij een opleiding wil, hoeft niet iedereen dat te willen. Laat hem maar lekker werken voor zijn geld, je kunt hem altijd ondersteunen als hij daar over twee jaar op terug komt.
Hij is met zijn ouders een keer in Afrika geweest, Amerika 2x en heel vaak Frankrijk/Spanje etc.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 05:27 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Precies.
Is er ooit wel iets leuks gedaan met die jongen? ZIjn ze wel eens op vakantie?
Als ze hem binnen laten kluisteren, zal hij nooit beter weten.
Hij heeft dus 2 zussen en die krijgen ook ontzettend veel, zou dus een beetje unfair zijn om hem te laten betalen. Maar anders was het wel een goede geweest.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 06:24 schreef Brizo het volgende:
Een van mij vrienden heeft ook ene tijdje zo geleefd, zat eigenlijk constand achter zijn pc of lag in zijn bed, als de klok 6 uur aangaf wist hij nogsteeds niet of dat nou in de ochtend of in de avond was.
Echt tot m doordringen lukte niet, tot zijn ouders besloten alle sponsoring stop te zetten, en hij ineens voor zichzelf moest gaan zorgen. Pas toen kwam hij er achter wat hij eigenlijk aan het (niet)doen was.
Met als resultaat dat hij zelf netjes een baatje zocht en wow account de deur uit deed, en inmiddels weer gewoons studeert en een enigsinds normaal leven heeft.
Tja het huis uit zou het beste zijn, maar hij kan absoluut niet voor zichzelf zorgen. Eitje bakken gaat net, maar een beetje rijst of macaroni maaltijd maken gaat niet lukken.quote:Denk dat hij zelf eerst de realisatie nodig heeft dat het zo niet langer kan. Dat geld voor hem, maa rook voor zijn ouders. Die zitten waarschijnlijk nog een beetje in de ontkennigsfase, en hopen dat het snel weer over gaat. Daarna kunnen zijn ouders ingrijpen, of hij kan zelf hulp zoeken. Een psycholoog of maatschappelijk werk oid kan helpen, of hem het huis uit kicken en zelf voor zijn eigen leven laten betalen(laatste reddingsmiddel van veel ouders)
Ik probeer hem te begrijpen maar kan er niet bij met mijn hoofd dat iemand de hele dag op bed kan liggen/zitten. Hij zit daar gewoon weg te kwijnen, enorm zonde. 19 jaar is juist de leeftijd om met vrienden te stappen en lol hebben, dat mist hij.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 06:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Inderdaad, meestal duurt dit echt niet de rest van iemands leven en op je 19e heb je nog niet alles vergooit hoor als je een jaartje niets doetHij moet zich gewoon op een dag realiseren dat hij met een virtuele wereld zijn 'echte leven' aan het ontlopen is, maar krampachtig tegen hem in proberen te praten zal toch niet helpen. Hij zal vinden dat jullie hèm namelijk niet begrijpen.
hij heeft het wel naar zijn zin op het werk daar. Probleem is alleen dat hij over 5 jaar nog steeds hard moet werken voor een minimaal salaris en zijn zussen beide afgestudeerd WO'er zijn. Terwijl ik hem slim genoeg acht om HBO te doen (ik weet uit ervaring hoe het is om van VBO-advies op het WO terecht te komen.., impossible is nothingquote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:04 schreef AcidBurner het volgende:
Waar bemoei je je mee? en ja het is een late puber... gaat wel weer over ... als hij elke morgen aan zijn shift in de fabriek mag beginnen... dan zal hij snel terug aan het studeren zijn
Dus zonder enig probleem vreemde mensen aanspreken is normaal voor jou? Het gros van de mensen heeft moeite met het aanspreken van compleet vreemde mensen. Daarvoor uitgelachen worden heeft meer te maken met de flauwe gesprekspartners, me dunkt.quote:Op woensdag 28 mei 2008 19:38 schreef Beroepsgokker het volgende:
Ben vorig jaar met hem een paar dagen in Londen geweest (op kosten van zijn ouders). Was wel leuk, maar hij kan gewoon moeilijk contact maken met anderen, loopt constant achter mij aan in de kroeg enzo. Op een gegeven moment gingen we eten en stappen met wat leuke mensen die we daar tegenkwamen, en dan is hij gewoon erg stil. En dus doelwit van domme grappen (waardoor hij zich nog slechter gaat voelen denk ik).
Jij bepaald voor hem wat leuk is? Sommige mensen hebben meer slaap/rust nodig dan anderen.quote:Ik probeer hem te begrijpen maar kan er niet bij met mijn hoofd dat iemand de hele dag op bed kan liggen/zitten. Hij zit daar gewoon weg te kwijnen, enorm zonde. 19 jaar is juist de leeftijd om met vrienden te stappen en lol hebben, dat mist hij.
haha, serieus als jullie niet weten wat een guild/clan voor een goede vriendschappen kan op bouwen ook al zie je elkaar niet zo vaak dan moet je gewoon je mond houden.quote:Vervolgens zou ik hem ervan proberen te overtuigen dat een sportclub wellicht een goed idee kan zijn. Een teamsport welteverstaan. Vrienden maken is hij misschien niet zo sterk in, maar dat komt vanzelf. Een sport maakt dat alleen maar makkelijker. Hockey of voetbal zijn hier goed geschikt voor. Dit zou jij eventueel wel kunnen doen. Hem entausiast maken voor een sport. In dit opzicht is hij misschien meer vatbaar voor jou dan voor zijn ouders.
Haha we hebben een digitaal vriendje van je vriendin haar broertje gevondenquote:Op donderdag 29 mei 2008 09:51 schreef l3laster het volgende:
[..]
haha, serieus als jullie niet weten wat een guild/clan voor een goede vriendschappen kan op bouwen ook al zie je elkaar niet zo vaak dan moet je gewoon je mond houden.
je kan die jongens toch niet eens dwingen tussen de hockey kneuzen te gaan lopen of de voetbal sjonnies
haha nee hoor...quote:Op donderdag 29 mei 2008 10:04 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Haha we hebben een digitaal vriendje van je vriendin haar broertje gevonden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |