abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58932801
Oke hier de situatie. Het broertje (19jaar) van mijn vriendin is ontspoord.. Wat hem bezielt weet ik niet, maar hij is totaal de weg kwijt. Hij heeft geen vrienden, enkel een paar van WoW (online spelletje) en heel af en toe spreekt hij daar ook mee af. Ik ken die jongens niet, heb ze nooit gezien dus geen idee wat voor gasten dat zijn. Hij doet de hele dag niks anders dan spelletjes spelen, tv kijken en op bed liggen, zijn kamer is bijna nog erger dan een vuilnisbelt. Tot voor kort ging hij nog naar school (MBO) maar ook daar is hij mee gestopt en hij wilt gaan werken..
Haar ouders hebben zelf van alles geprobeerd, maar weten er ook geen raad meer mee. De buitenwereld weet hier niets vanaf.. Ik heb ze geadviseerd om hulp te zoeken, maar ze zijn dat niet van plan. Haar vader was laatst zo pissig op hem dat hij zijn kledingkast door het raam heen heeft gesmeten... (schade ruim 1500 euro).

Hij is ooit aan onderzoek geworpen (toen hij 12 was) en daaruit bleek dat hij een vorm van faalangst heeft.

Ik probeer met hem te praten (hij vind mij ook maar een sukkel trouwens, zoals hij alles vindt), maar ik kom er niet doorheen. Met zijn ouders praat hij ook nooit.

Iemand een idee wat mijn vriendin en ik hieraan kunnen doen? Ik voel me er gewoon rot over dat haar broertje naar de klote gaat, hij heeft echt nodig hulp nodig, maar hoe???? Kijk als het mijn eigen kind was dan had ik hem met handboeien naar de psycholoog getrokken, maar ik als "buitenstaander" kan hier niet zoveel mee en mijn vriendin ook niet.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 02:05:29 #2
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_58932835
Die ouders moeten een deal maken dat hij mag computeren en tv kijken als hij naar een psych gaat. En anders de stekker eruit. Maar goed, dat is een taak van de ouders. Lijkt me niet dat jij en je vriendin hier veel aan kunnen doen.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 02:06:29 #3
105263 Litso
Interlectueel.
pi_58932842
Je hebt het eerst voornamelijk over hoe jij het vindt, en vervolgens vraag je wat 'jullie' kunnen doen. Hoe denkt je vriendin hier over?
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  dinsdag 27 mei 2008 @ 02:06:35 #4
84524 Morwen
I got life
pi_58932843
Lekker voorbeeld geeft die vader om zijn kast uit het raam te flikkeren Maar goed, hij is 19 dus, gewoon hem de deur uit zetten. Wat niet jullie verantwoordelijkheid is maar die van jouw schoonouders. Niet mee bemoeien dus, zij tolereren hem blijkbaar nog wel.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  dinsdag 27 mei 2008 @ 02:06:35 #5
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_58932844
Laat die jongen gewoon WoW ( ) doen man kan ie its bereiken wat ie normaal nooit zou kunnen. Wat is z'n gamenick trouwens en welke server ?
*Hosselcopter*
pi_58932845
WoW. Typisch...
pi_58932849
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 01:58 schreef Beroepsgokker het volgende:
Oke hier de situatie. Het broertje (19jaar) van mijn vriendin is ontspoord.. Wat hem bezielt weet ik niet, maar hij is totaal de weg kwijt. Hij heeft geen vrienden, enkel een paar van WoW (online spelletje) en heel af en toe spreekt hij daar ook mee af. Ik ken die jongens niet, heb ze nooit gezien dus geen idee wat voor gasten dat zijn. Hij doet de hele dag niks anders dan spelletjes spelen, tv kijken en op bed liggen, zijn kamer is bijna nog erger dan een vuilnisbelt. Tot voor kort ging hij nog naar school (MBO) maar ook daar is hij mee gestopt en hij wilt gaan werken..
Haar ouders hebben zelf van alles geprobeerd, maar weten er ook geen raad meer mee. De buitenwereld weet hier niets vanaf.. Ik heb ze geadviseerd om hulp te zoeken, maar ze zijn dat niet van plan. Haar vader was laatst zo pissig op hem dat hij zijn kledingkast door het raam heen heeft gesmeten... (schade ruim 1500 euro).

Hij is ooit aan onderzoek geworpen (toen hij 12 was) en daaruit bleek dat hij een vorm van faalangst heeft.

Ik probeer met hem te praten (hij vind mij ook maar een sukkel trouwens, zoals hij alles vindt), maar ik kom er niet doorheen. Met zijn ouders praat hij ook nooit.

Iemand een idee wat mijn vriendin en ik hieraan kunnen doen? Ik voel me er gewoon rot over dat haar broertje naar de klote gaat, hij heeft echt nodig hulp nodig, maar hoe???? Kijk als het mijn eigen kind was dan had ik hem met handboeien naar de psycholoog getrokken, maar ik als "buitenstaander" kan hier niet zoveel mee en mijn vriendin ook niet.
hoe was hij een jaar geleden bijoorbeeld......

was ie toen gewoon ''normaal'' ?

misschien is er iets ergs gebeurd waar hij niet over wil/kan praten?

zo niet heeft ie misschien gewoon een schop onder zijn kont nodig om weer normaal te doen, want een kledingkast door het raam gooien is wel een beetje té........

pi_58932879
Misschien - heel simpel - gewoon eens meenemen de échte wereld in? Een keertje samen iets gaan doen, hem eens meeslepen als je uitgaat, wat dan ook. Verder moet die jongen natuurlijk ook van zijn ouders een schop onder kont hebben en teruggestuurd worden naar school.
pi_58933179
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 02:06 schreef Morwen het volgende:
Lekker voorbeeld geeft die vader om zijn kast uit het raam te flikkeren
Inderdaad.... Maar ja laat hem lekker gaan werken als dat is wat hij wil. Gewoon binnen drie maanden een baan en kostgeld betalen of het huis uit. Soms moet je je gewoon niet voor de gek houden, omdat jij een opleiding wil, hoeft niet iedereen dat te willen. Laat hem maar lekker werken voor zijn geld, je kunt hem altijd ondersteunen als hij daar over twee jaar op terug komt.
pi_58933302
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 02:15 schreef Elfletterig het volgende:
Misschien - heel simpel - gewoon eens meenemen de échte wereld in? Een keertje samen iets gaan doen, hem eens meeslepen als je uitgaat, wat dan ook. Verder moet die jongen natuurlijk ook van zijn ouders een schop onder kont hebben en teruggestuurd worden naar school.
Precies.
Is er ooit wel iets leuks gedaan met die jongen? ZIjn ze wel eens op vakantie?
Als ze hem binnen laten kluisteren, zal hij nooit beter weten.
pi_58933341
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 05:27 schreef fotostarter het volgende:
Precies.
Is er ooit wel iets leuks gedaan met die jongen? ZIjn ze wel eens op vakantie?
Als ze hem binnen laten kluisteren, zal hij nooit beter weten.
Waarom moet hij op zijn 19e terug geschopt worden naar school?

Laat hem lekker zijn eigen weg zoeken, het is echt niet zo dat een opleiding alle problemen laat verdwijnen.
pi_58933370
Echt veel kan je niet doen, je bent tenslotte geen familie, en ook geen vriend van hem, je betn alleen de enige die het probleem opmerkt. Je vriendin is dus degene die er met haar familie over moet praten.

Een van mij vrienden heeft ook ene tijdje zo geleefd, zat eigenlijk constand achter zijn pc of lag in zijn bed, als de klok 6 uur aangaf wist hij nogsteeds niet of dat nou in de ochtend of in de avond was.
Echt tot m doordringen lukte niet, tot zijn ouders besloten alle sponsoring stop te zetten, en hij ineens voor zichzelf moest gaan zorgen. Pas toen kwam hij er achter wat hij eigenlijk aan het (niet)doen was.
Met als resultaat dat hij zelf netjes een baatje zocht en wow account de deur uit deed, en inmiddels weer gewoons studeert en een enigsinds normaal leven heeft.

Denk dat hij zelf eerst de realisatie nodig heeft dat het zo niet langer kan. Dat geld voor hem, maa rook voor zijn ouders. Die zitten waarschijnlijk nog een beetje in de ontkennigsfase, en hopen dat het snel weer over gaat. Daarna kunnen zijn ouders ingrijpen, of hij kan zelf hulp zoeken. Een psycholoog of maatschappelijk werk oid kan helpen, of hem het huis uit kicken en zelf voor zijn eigen leven laten betalen(laatste reddingsmiddel van veel ouders)
pi_58933388
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 06:24 schreef Brizo het volgende:

Denk dat hij zelf eerst de realisatie nodig heeft dat het zo niet langer kan.
Inderdaad, meestal duurt dit echt niet de rest van iemands leven en op je 19e heb je nog niet alles vergooit hoor als je een jaartje niets doet Hij moet zich gewoon op een dag realiseren dat hij met een virtuele wereld zijn 'echte leven' aan het ontlopen is, maar krampachtig tegen hem in proberen te praten zal toch niet helpen. Hij zal vinden dat jullie hèm namelijk niet begrijpen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 27 mei 2008 @ 07:45:41 #14
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_58933608
Sorry TS, ik vind je een beetje een zeikert, waar bemoei je je eigenlijk mee? Laat die mensen het lekker zelf uitzoeken, als zijn ouders hem zat zijn schoop ze hem echt het huis wel uit, getuige de reactie van de vader mbt de kledingkast hebben ze daar geen moeite mee.

Bemoei jij je lekker met je vriendinnetje, tussen dit soort familie gezeik wil je echt niet in komen te zitten. Bovendien bestaat de kans dat als jij haar broertje teveel afzeikt zij en haar ouders jou dit (terrecht) kwalijk gaan nemen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 27 mei 2008 @ 08:23:27 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58933912
Game verslaving... een mooi S&M onderwerp
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 27 mei 2008 @ 08:54:55 #16
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_58934261
Een paar rammen op z'n harses heeft ie nodig. suc6!
  dinsdag 27 mei 2008 @ 08:58:29 #17
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58934318
Hij is gewoon een laatbloeiende puber. Komt wel goed binnen 10 jaar.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 27 mei 2008 @ 08:59:48 #18
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_58934336
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_58935090
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 05:58 schreef Stone2211 het volgende:

[..]

Waarom moet hij op zijn 19e terug geschopt worden naar school?

Laat hem lekker zijn eigen weg zoeken, het is echt niet zo dat een opleiding alle problemen laat verdwijnen.
Ik heb het niet eens over een opleiding..
Leer lezen.
pi_58935169
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 09:45 schreef fotostarter het volgende:
Ik heb het niet eens over een opleiding..
Leer lezen.
Je reageert op de post van Elfletterig met: precies...
pi_58935287
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 02:06 schreef Morwen het volgende:
Lekker voorbeeld geeft die vader om zijn kast uit het raam te flikkeren
Dit dus idd

En hoezo nou ontspoort, van wat ik zo lees valt t wel mee hoor. Hij heeft gewoon net als zoveel jongens van rond die leeftijd geen idee wat hij precies wilt doen en voornamelijk interesse in gamen...komt wel goed hoor

Zoals hierboven ok al ergens gezegd is, neem hem eens mee ergens naartoe, als is t maar naar de bioscoop of een terrasje ofzo
pi_58935319
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 09:49 schreef Stone2211 het volgende:

[..]

Je reageert op de post van Elfletterig met: precies...
Ja met het idee, dat ie is iets anders moest doen als zichzelf opsluiten.
Excuses voor mn botte opmerking.

Fijne maandag nog eej!
pi_58935344
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 09:57 schreef fotostarter het volgende:
Ja met het idee, dat ie is iets anders moest doen als zichzelf opsluiten.
Excuses voor mn botte opmerking.

Fijne maandag nog eej!
Komt goed hoor...
  dinsdag 27 mei 2008 @ 10:04:25 #24
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_58935456
Waar bemoei je je mee? en ja het is een late puber... gaat wel weer over ... als hij elke morgen aan zijn shift in de fabriek mag beginnen... dan zal hij snel terug aan het studeren zijn
  dinsdag 27 mei 2008 @ 10:07:04 #25
33189 RM-rf
1/998001
pi_58935517
Tja, het zijn uiteindelijk evengoed de ouders die het gedrag van die jongen faciliteren.....

kunnen ze wel boos en geweldadig worden en dan voor 1500 euro schade veroorzaken... als die jongen echter verder de hele dag ook op zn bed 'mag' blijven liggen en kennelijk geen enkele eigen verantwoordelijkheid krijgt, zal hij ook nooit leren zijn eigen gedrag te verbeteren.

Ik vermoed eerder dat het probleem niet enkel van die jongen zelf is, maar ook een relatieprobleem 'binnen' het gezin zelf, de opmerking dat 'niemand buiten het gezin er van weet' doet vermoeden dat ook de ouders zich ervoor schamen en die jongen zélf ook 'verborgen' houden voor anderen... feitelijk doen ze dus precies datgene fout (ze schamen zich ook voor hun zoon en 'verstoppen' hem, net zoals hij zichzelf verstopt) wat ze hem ook aanrekenen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')