hoe was hij een jaar geleden bijoorbeeld......quote:Op dinsdag 27 mei 2008 01:58 schreef Beroepsgokker het volgende:
Oke hier de situatie. Het broertje (19jaar) van mijn vriendin is ontspoord.. Wat hem bezielt weet ik niet, maar hij is totaal de weg kwijt. Hij heeft geen vrienden, enkel een paar van WoW (online spelletje) en heel af en toe spreekt hij daar ook mee af. Ik ken die jongens niet, heb ze nooit gezien dus geen idee wat voor gasten dat zijn. Hij doet de hele dag niks anders dan spelletjes spelen, tv kijken en op bed liggen, zijn kamer is bijna nog erger dan een vuilnisbelt. Tot voor kort ging hij nog naar school (MBO) maar ook daar is hij mee gestopt en hij wilt gaan werken..
Haar ouders hebben zelf van alles geprobeerd, maar weten er ook geen raad meer mee. De buitenwereld weet hier niets vanaf.. Ik heb ze geadviseerd om hulp te zoeken, maar ze zijn dat niet van plan. Haar vader was laatst zo pissig op hem dat hij zijn kledingkast door het raam heen heeft gesmeten... (schade ruim 1500 euro).
Hij is ooit aan onderzoek geworpen (toen hij 12 was) en daaruit bleek dat hij een vorm van faalangst heeft.
Ik probeer met hem te praten (hij vind mij ook maar een sukkel trouwens, zoals hij alles vindt), maar ik kom er niet doorheen. Met zijn ouders praat hij ook nooit.
Iemand een idee wat mijn vriendin en ik hieraan kunnen doen? Ik voel me er gewoon rot over dat haar broertje naar de klote gaat, hij heeft echt nodig hulp nodig, maar hoe???? Kijk als het mijn eigen kind was dan had ik hem met handboeien naar de psycholoog getrokken, maar ik als "buitenstaander" kan hier niet zoveel mee en mijn vriendin ook niet.
Inderdaad.... Maar ja laat hem lekker gaan werken als dat is wat hij wil. Gewoon binnen drie maanden een baan en kostgeld betalen of het huis uit. Soms moet je je gewoon niet voor de gek houden, omdat jij een opleiding wil, hoeft niet iedereen dat te willen. Laat hem maar lekker werken voor zijn geld, je kunt hem altijd ondersteunen als hij daar over twee jaar op terug komt.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 02:06 schreef Morwen het volgende:
Lekker voorbeeld geeft die vader om zijn kast uit het raam te flikkeren
Precies.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 02:15 schreef Elfletterig het volgende:
Misschien - heel simpel - gewoon eens meenemen de échte wereld in? Een keertje samen iets gaan doen, hem eens meeslepen als je uitgaat, wat dan ook. Verder moet die jongen natuurlijk ook van zijn ouders een schop onder kont hebben en teruggestuurd worden naar school.
Waarom moet hij op zijn 19e terug geschopt worden naar school?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 05:27 schreef fotostarter het volgende:
Precies.
Is er ooit wel iets leuks gedaan met die jongen? ZIjn ze wel eens op vakantie?
Als ze hem binnen laten kluisteren, zal hij nooit beter weten.
Inderdaad, meestal duurt dit echt niet de rest van iemands leven en op je 19e heb je nog niet alles vergooit hoor als je een jaartje niets doetquote:Op dinsdag 27 mei 2008 06:24 schreef Brizo het volgende:
Denk dat hij zelf eerst de realisatie nodig heeft dat het zo niet langer kan.
Ik heb het niet eens over een opleiding..quote:Op dinsdag 27 mei 2008 05:58 schreef Stone2211 het volgende:
[..]
Waarom moet hij op zijn 19e terug geschopt worden naar school?
Laat hem lekker zijn eigen weg zoeken, het is echt niet zo dat een opleiding alle problemen laat verdwijnen.
Je reageert op de post van Elfletterig met: precies...quote:Op dinsdag 27 mei 2008 09:45 schreef fotostarter het volgende:
Ik heb het niet eens over een opleiding..
Leer lezen.
Dit dus iddquote:Op dinsdag 27 mei 2008 02:06 schreef Morwen het volgende:
Lekker voorbeeld geeft die vader om zijn kast uit het raam te flikkeren![]()
Ja met het idee, dat ie is iets anders moest doen als zichzelf opsluiten.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 09:49 schreef Stone2211 het volgende:
[..]
Je reageert op de post van Elfletterig met: precies...
Komt goed hoor...quote:Op dinsdag 27 mei 2008 09:57 schreef fotostarter het volgende:
Ja met het idee, dat ie is iets anders moest doen als zichzelf opsluiten.
Excuses voor mn botte opmerking.
Fijne maandag nog eej!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |