Omdat het alleen scholen in de ranstad betreft, terwijl er ook scholen buiten de randstad zijn.quote:Op maandag 26 mei 2008 22:38 schreef Iced_Lips het volgende:
Is best leuk zo'n berichtje copy en pasten, maar verklaar even je TT.
Waarom is dit discriminatie?
En waarom zou dat niet mogen? In het onderwijs zijn als jaar en dag gelden gereserveerd voor speciale categoriën. Als blijkt dat gemiddeld genomen bepaalde minderheden moeite hebben met het meekomen in het hoger onderwijs, is het logisch dat daarop geinvesteerd wordt.quote:Op maandag 26 mei 2008 22:40 schreef faun het volgende:
Omdat hij specifiek geld uitgeeft aan bepaalde minderheden in het scholensysteem en dat mag niet.
We zijn of Nederlander of geen Nederlander.
Ja, net als de meeste autochtonen doen de meeste allochtonen vmbo -> mbo. Circa 65% van de bevolking heeft maximaal een mbo-opleiding.quote:Op maandag 26 mei 2008 22:43 schreef MouzurX het volgende:
nee het is positieve discriminatie, dan mag het .
En sinds wanneer doen allochtonen hbo? De meesten doen toch gewoon vmbo -> mbo?
(niet discriminerend, maar gewoon statistisch gezien.)
Dat zou betekenen dat er intelligente mensen buiten de randstad leven. Dit topic ging nou juist om onzinnige positieve discriminatie uit te bannenquote:Op maandag 26 mei 2008 22:42 schreef Dirkh het volgende:
Omdat het alleen scholen in de ranstad betreft, terwijl er ook scholen buiten de randstad zijn.
Dat doet toch helemaal niks af van mijn "argument" ?quote:Op maandag 26 mei 2008 23:19 schreef Iced_Lips het volgende:
[..]
Ja, net als de meeste autochtonen doen de meeste allochtonen vmbo -> mbo. Circa 65% van de bevolking heeft maximaal een mbo-opleiding.
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 02:18 schreef Picchia het volgende:
Iek bin ook allochtoon. Waar is de aandacht voor mijn groep?!
Ja en jij denkt nog steeds dat mensen geloven dat je op de uni zit, als hobby aan je motor sleutelt en motor rijdt en dat je elke dat rent en dus niet dik bent.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 09:17 schreef terrorjapie het volgende:
alsof die lui er harder door gaan studeren....
dat smerige luie tuig kiest liever de criminele weg dan hrd werken voor je opleiding/geld
Ik doe niet aan alcohol maar wil wel een uitzondering maken!quote:Op dinsdag 27 mei 2008 14:40 schreef zwemmerseczeem het volgende:
En op de dag dat de allochtone ouders hun kinderen niet meer opzadelen met slechtere kansen door een gebrek aan inburgering, is die subsidie niet meer nodig en drink ik er een borrel op!
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 15:25 schreef DR-ONLINE het volgende:
[..]
Ik doe niet aan alcohol maar wil wel een uitzondering maken!![]()
Nice post.
Dusss nog steeds.... dan geven we maar geld aan ->HBO<- instellingen?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 14:40 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Wat een pracht reacties allemaal weer. Wat zielug, extra geld voor allochtonen.. die hebben het al zo mooi voorelkaar!![]()
Mensen vergeten maar even dat:
-Allochtonen vaak standaard een te laag schooladvies krijgen.
-Dat ze vaak op slechte zwarte scholen zitten waar het niet om ontdekken en leren gaat, maar om achterstanden wegwerken.
-Dat veel allochtone ouders zeeeer laagopgeleid zijn, wat ook niet meewerkt voor hun kansen.
-Dat het hoger onderwijs voor veel allochtonen nog een vrij onbekend terrein is.
-Dat ze vaak in kutbuurten wonen met weinig aansprekende voorbeelden om zich heen. De buurman is een werkloze Tokkie die bier drinkt, in plaats van een bioloog die de buurtkinderen graag zijn verzameling zeldzame vlinders laat zien.
En ja, sommige van die dingen zijn de verantwoordelijkheid van de ouders, maar moeten de kinderen daar maar voor boeten?
Het blijft een feit dat als je uit een zwarte doos getrokken wordt (door de verloskundige) je kansen om te studeren een stuk minder zijn. Dat heeft niets met talent te maken, maar alles met bevoorrechtheid. En dat de regering probeert hier iets aan toe doen, niets anders dan lof hiervoor.
En op de dag dat de allochtone ouders hun kinderen niet meer opzadelen met slechtere kansen door een gebrek aan inburgering, is die subsidie niet meer nodig en drink ik er een borrel op!
Ja, immers op HBO zijn ook allochtone studenten aanwezig. Echter deze stoppen vaker met hun studie omdat zij bijvoorbeeld een taalachterstand hebben. Deze taalachterstand hebben zij vaak met hun intelligentie kunnen maskeren gedurende hun middelbare school, maar op het HBO worden zij plotseling hard met hun neus op de feiten gedrukt.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 21:40 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dusss nog steeds.... dan geven we maar geld aan ->HBO<- instellingen?
Een woord veranderen en we zijn het eens!quote:Op maandag 26 mei 2008 23:19 schreef Iced_Lips het volgende:
[..]
Ook hoeft er hier helemaal geen sprake te zijn van discriminatie. Immers Art. 1 van de Grondwet beschrijft discriminatie als volgt: "Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."
Indien blijkt uit onderzoek dat bepaalde minderheden categorisch gezien bepaalde problematiek (zoals criminaliteit) hebben en dat de autochtone bevolking categorisch gezien dit niet heeft, is er niet sprake van gelijke gevallen. Daarmede is er geen sprake van discriminatie.
[..]
Er is een verschil tussen dom zijn en (door omstandigheden)slecht presteren.quote:Op donderdag 29 mei 2008 17:56 schreef Seneca het volgende:
Het is geen discriminatie, maar racisme. Discriminatie is namelijk onderscheid maken op niet relevante kenmerken. Door hier toch onderscheid te maken impliceert de overheid dus dat het feit dat mensen allochtoon zijn relevant is voor het feit dat ze slechtere resultaten halen (lees: dommer zijn).
Allochtoon zijn zegt wat over je geboorteplaats of over die van je ouders. Heeft niets met ras of ethniciteit te maken dus, in principe.quote:Op donderdag 29 mei 2008 17:56 schreef Seneca het volgende:
Het is geen discriminatie, maar racisme. Discriminatie is namelijk onderscheid maken op niet relevante kenmerken. Door hier toch onderscheid te maken impliceert de overheid dus dat het feit dat mensen allochtoon zijn relevant is voor het feit dat ze slechtere resultaten halen (lees: dommer zijn).
Oh, dus nu wil je beweren dat Turken en Marrokanen lui zijn? Je hebt wel lef mannetjequote:Op donderdag 29 mei 2008 18:08 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Allochtoon zijn zegt wat over je geboorteplaats of over die van je ouders. Heeft niets met ras of ethniciteit te maken dus, in principe.
Daarnaast is het geld er dus omdat ze juist niet dommer zijn, maar toch slechtere resultaten halen.
Zucht. Nee, lui zijn is ook niet precies hetzelfde als slechte resultaten halen. Ik zal Plasterk ff bellen, want jij hebt duidelijk ook subsidie nodig.quote:Op donderdag 29 mei 2008 18:21 schreef Seneca het volgende:
[..]
Oh, dus nu wil je beweren dat Turken en Marrokanen lui zijn? Je hebt wel lef mannetje
Wacht, dus ze zijn niet dom, niet lui, en TOCH halen ze slechte resultaten? Dus wat je eigenlijk wilt zeggen dat Turken en Marrokanen simpelweg incompetent zijn?quote:Op donderdag 29 mei 2008 22:14 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Zucht. Nee, lui zijn is ook niet precies hetzelfde als slechte resultaten halen. Ik zal Plasterk ff bellen, want jij hebt duidelijk ook subsidie nodig.
Daar moet je bij mij niet mee aankomen. Ik had zelf ook geen gunstige omstandigheden op school, en ben desondanks met prima cijfers geslaagd voor het VWO. Ik ben nooit door docenten of de overheid gematst. En dat is maar goed ook, want in het bedrijfsleven hebben ze geen enkele boodschap aan je persoonlijke situatie: of je presteert naar behoren, of je baan gaat naar een ander.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 01:09 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Wel eens gehoord van ongunstige omstandigheden??
Je verwart bevoorrechtheid met getalenteerdheid. Geloof ik.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 08:46 schreef speknek het volgende:
Dat is wat je krijgt als je mensen beloont naar hun behoeften, in plaats van hun kunnen. De middelmaat aan de top.
Prachtig. jij hebt 100% je best gedaan.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 01:19 schreef Seneca het volgende:
[..]
Daar moet je bij mij niet mee aankomen. Ik had zelf ook geen gunstige omstandigheden op school, en ben desondanks met prima cijfers geslaagd voor het VWO. Ik ben nooit door docenten of de overheid gematst. En dat is maar goed ook, want in het bedrijfsleven hebben ze geen enkele boodschap aan je persoonlijke situatie: of je presteert naar behoren, of je baan gaat naar een ander.
Beter leren ze die kids nu al wat eigen verantwoording is dan om ze nu al te gaan pamperen en de hand boven het hoofd te houden. Zie hier hoe een generatie lamzakken gekweekt wordt die menen dat ze overal recht op hebben, succesvol willen worden maar desondanks niet meer dan part time willen werken, en over het algemeen alleen aan zichzelf denken ipv de maatschappij.
Nee want ze blijven de top. Het is niet alleen nature wat iemand's kunnen bepaalt, ook nurture, en dus sociaal-economische status (en drijfveer!) van de ouders. Of dat iets goeds is, is natuurlijk een tweede. Maar de vraag is of het voorgestelde helpt, ofdat je mensen met minder kunnen op hogere posities zet.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 13:27 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Dat het VWO nu hoofzakelijk bevolkt wordt door kinderen die hun plek op het VWO mede te danken hebben aan de sociaal-economische status van hun ouders, en niet voor 100% uit talent, dat is geen neiging naar de middelmaat?
En dat is nou juist de fout die gemaakt wordt. Niet de hoeveelheid inzet die telt, maar of ze het VWO halen.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 13:32 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Als mensen nou gemiddeld 80% moeite zouden doen zul je zien dat minder van die laaste groep voor het VWO slaagt.
Maar als het nurture is kan het juist in een later stadium nog bijgespijkerd worden.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 13:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee want ze blijven de top. Het is niet alleen nature wat iemand's kunnen bepaalt, ook nurture, en dus sociaal-economische status (en drijfveer!) van de ouders. Of dat iets goeds is, is natuurlijk een tweede. Maar de vraag is of het voorgestelde helpt, ofdat je mensen met minder kunnen op hogere posities zet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |