abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58929157
Plasterk stimuleert hoger onderwijs aan allochtonen
Uitgegeven: 26 mei 2008 22:10
Laatst gewijzigd: 26 mei 2008 22:14

DEN HAAG - Minister Ronald Plasterk van Onderwijs wil de resultaten van studenten van Turkse, Marokkaanse en Surinaamse afkomst verbeteren.

Vijf hbo-scholen in de Randstad krijgen daarvoor dit jaar 4 miljoen euro. Dat bedrag loopt op tot 17 miljoen euro in 2011.

Dat heeft het ministerie van Onderwijs maandag bekendgemaakt. Met het geld moeten de scholen ook vroegtijdige uitval onder deze groepen allochtonen tegengaan.

Het gaat om de Haagse Hogeschool, Hogeschool Inholland, Hogeschool Utrecht, Hogeschool van Amsterdam en Hogeschool Rotterdam.

Bron:
Nu.nl
I am the mountain the forest and the earth.
pi_58929238
Is best leuk zo'n berichtje copy en pasten, maar verklaar even je TT.

Waarom is dit discriminatie?
Wij hebben de juridische vrijheid om te zeggen wat we denken maar we hebben de morele verplichting om na te denken over hetgeen wat we zeggen!
pi_58929302
Omdat hij specifiek geld uitgeeft aan bepaalde minderheden in het scholensysteem en dat mag niet.
We zijn of Nederlander of geen Nederlander.
I am the mountain the forest and the earth.
  maandag 26 mei 2008 @ 22:41:18 #4
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_58929318
Omdat dat geld er ook gewoon kan zijn voor autochtone studenten.

Altijd maar weer uitzonderingen maken .

Ik zie het geld ook gewoon het potje van de school ingaan
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEˇ
pi_58929346
quote:
Op maandag 26 mei 2008 22:38 schreef Iced_Lips het volgende:
Is best leuk zo'n berichtje copy en pasten, maar verklaar even je TT.

Waarom is dit discriminatie?
Omdat het alleen scholen in de ranstad betreft, terwijl er ook scholen buiten de randstad zijn.
  maandag 26 mei 2008 @ 22:43:03 #6
181126 MouzurX
Misschien?
pi_58929353
nee het is positieve discriminatie, dan mag het .

En sinds wanneer doen allochtonen hbo? De meesten doen toch gewoon vmbo -> mbo?
(niet discriminerend, maar gewoon statistisch gezien.)
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 26 mei 2008 @ 22:54:19 #7
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_58929594
Er is structureel geldgebrek in het onderwijs en dan komen ze met dit
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  maandag 26 mei 2008 @ 23:10:01 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_58929975
Dit is inderdaad per definitie discriminatie... En ook lekker zinnig, die 17 miljoen zal wel weer tot resultaat hebben dat er 5 schoolverlaters minder zijn, oftewel miljoenen per persoon...
censuur :O
pi_58930076
Hoe willen ze dat ooit gaan voorkomen? ze extra begeleiding geven? meer aandacht dan hun autochtone mede studenten scholieren? da's een schoolvoorbeeld van discriminatie en bij voorbaat gedoemd om te mislukken.
pi_58930215
quote:
Op maandag 26 mei 2008 22:40 schreef faun het volgende:
Omdat hij specifiek geld uitgeeft aan bepaalde minderheden in het scholensysteem en dat mag niet.
We zijn of Nederlander of geen Nederlander.
En waarom zou dat niet mogen? In het onderwijs zijn als jaar en dag gelden gereserveerd voor speciale categoriën. Als blijkt dat gemiddeld genomen bepaalde minderheden moeite hebben met het meekomen in het hoger onderwijs, is het logisch dat daarop geinvesteerd wordt.

Ook hoeft er hier helemaal geen sprake te zijn van discriminatie. Immers Art. 1 van de Grondwet beschrijft discriminatie als volgt: "Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Indien blijkt uit onderzoek dat bepaalde minderheden categorisch gezien bepaalde problematiek (zoals taalachterstand) hebben en dat de autochtone bevolking categorisch gezien dit niet heeft, is er niet sprake van gelijke gevallen. Daarmede is er geen sprake van discriminatie.
quote:
Op maandag 26 mei 2008 22:43 schreef MouzurX het volgende:
nee het is positieve discriminatie, dan mag het .

En sinds wanneer doen allochtonen hbo? De meesten doen toch gewoon vmbo -> mbo?
(niet discriminerend, maar gewoon statistisch gezien.)
Ja, net als de meeste autochtonen doen de meeste allochtonen vmbo -> mbo. Circa 65% van de bevolking heeft maximaal een mbo-opleiding.
Wij hebben de juridische vrijheid om te zeggen wat we denken maar we hebben de morele verplichting om na te denken over hetgeen wat we zeggen!
  maandag 26 mei 2008 @ 23:21:04 #11
8369 speknek
Another day another slay
pi_58930269
quote:
Op maandag 26 mei 2008 22:42 schreef Dirkh het volgende:
Omdat het alleen scholen in de ranstad betreft, terwijl er ook scholen buiten de randstad zijn.
Dat zou betekenen dat er intelligente mensen buiten de randstad leven. Dit topic ging nou juist om onzinnige positieve discriminatie uit te bannen .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 26 mei 2008 @ 23:22:52 #12
185631 Guncta
En un momento dado
pi_58930322
Triest, het klopt ook nog spreektaal wordt helaas schrijftaal..
Al die uitroeptekens., de laatste tijd.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
  maandag 26 mei 2008 @ 23:42:25 #13
181126 MouzurX
Misschien?
pi_58930801
quote:
Op maandag 26 mei 2008 23:19 schreef Iced_Lips het volgende:
[..]

Ja, net als de meeste autochtonen doen de meeste allochtonen vmbo -> mbo. Circa 65% van de bevolking heeft maximaal een mbo-opleiding.
Dat doet toch helemaal niks af van mijn "argument" ?
Hoe kan je allochtonen helpen als je geld aan HBO instellingen geeft terwijl 65+ %, het zal wel iets van 80 ofzo zijn ?, niet op een HBO instelling les krijgt?
  dinsdag 27 mei 2008 @ 01:09:10 #14
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_58932450
Het gaat alleen om HBO! Discriminatie dus!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_58932661
Wat mij vooral fascineert is HOE een bak geld ervoor gaat zorgen dat de resultaten van die studenten erop vooruit gaan. Bijlessen ofzo? En hoe zit het met de autochtone student die het moeilijk heeft op het HBO? Maakt die ook aanspraak op extra begeleiding?

Het was veel beter geweest wanneer de minister gewoon wat geld beschikbaar had gesteld om schooluitval onder HBO'ers te voorkomen, zonder dit 1 op 1 aan de afkomst te linken. Discriminatie is een zwaar woord, maar helemaal zuiver en eerlijk ten opzichte van andere studenten vind ik dit niet.
pi_58932680
pi_58932711
allochtonen hebben gewoon vaak niet het doorzettingsvermogen om HBO te halen (mede door gebrek aan steun van het thuisfront).

We jammer, maar het is helaas nou eenmaal zo
٩๏̯͡๏)۶
pi_58932715
http://www.fondswervingonline.nl/node/8136

Ohnoes, ook mannen worden gedizkrimineert.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_58932887
Iek bin ook allochtoon. Waar is de aandacht voor mijn groep?!
pi_58932986
Ik vraag me af wat die scholen gaan doen van dat geld om de resultaten van die groepen leerlingen te verbeteren.
pi_58933101
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 02:18 schreef Picchia het volgende:
Iek bin ook allochtoon. Waar is de aandacht voor mijn groep?!
  dinsdag 27 mei 2008 @ 03:41:05 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_58933104
Ik vraag me alleen af of het helpt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_58933106
Volkert was een Allahstrijder??
pi_58933170
Grow up please. Net of allochtonen geen collegegeld hoeven te betalen.

Dit geld zal wel weer naar zijn vriendjes gaan: een paar idioten die de hele dag koffie drinken en een paar allochtonen "begeleiden" en hier ¤17 miljoen voor nodig hebben... Of dacht je dat de allochtonen ook maar iets van dat geld krijgen?!
pi_58933931
DIZZCRIMINATIEEE!!!

Of mag alleen rechts dit soort posts maken?
  dinsdag 27 mei 2008 @ 08:56:33 #26
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_58934282
"Positieve" discriminatie is ook discriminatie!
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_58934624
-edit-

[ Bericht 96% gewijzigd door paddy op 28-05-2008 12:39:04 ]
pi_58934725
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 09:17 schreef terrorjapie het volgende:
alsof die lui er harder door gaan studeren....

dat smerige luie tuig kiest liever de criminele weg dan hrd werken voor je opleiding/geld
Ja en jij denkt nog steeds dat mensen geloven dat je op de uni zit, als hobby aan je motor sleutelt en motor rijdt en dat je elke dat rent en dus niet dik bent.
pi_58941710
Wat een pracht reacties allemaal weer. Wat zielug, extra geld voor allochtonen.. die hebben het al zo mooi voorelkaar!

Mensen vergeten maar even dat:
-Allochtonen vaak standaard een te laag schooladvies krijgen.
-Dat ze vaak op slechte zwarte scholen zitten waar het niet om ontdekken en leren gaat, maar om achterstanden wegwerken.
-Dat veel allochtone ouders zeeeer laagopgeleid zijn, wat ook niet meewerkt voor hun kansen.
-Dat het hoger onderwijs voor veel allochtonen nog een vrij onbekend terrein is.
-Dat ze vaak in kutbuurten wonen met weinig aansprekende voorbeelden om zich heen. De buurman is een werkloze Tokkie die bier drinkt, in plaats van een bioloog die de buurtkinderen graag zijn verzameling zeldzame vlinders laat zien.

En ja, sommige van die dingen zijn de verantwoordelijkheid van de ouders, maar moeten de kinderen daar maar voor boeten?

Het blijft een feit dat als je uit een zwarte doos getrokken wordt (door de verloskundige) je kansen om te studeren een stuk minder zijn. Dat heeft niets met talent te maken, maar alles met bevoorrechtheid. En dat de regering probeert hier iets aan toe doen, niets anders dan lof hiervoor.

En op de dag dat de allochtone ouders hun kinderen niet meer opzadelen met slechtere kansen door een gebrek aan inburgering, is die subsidie niet meer nodig en drink ik er een borrel op!
pi_58942743
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 14:40 schreef zwemmerseczeem het volgende:

En op de dag dat de allochtone ouders hun kinderen niet meer opzadelen met slechtere kansen door een gebrek aan inburgering, is die subsidie niet meer nodig en drink ik er een borrel op!
Ik doe niet aan alcohol maar wil wel een uitzondering maken!

Nice post.
pi_58942932
allochtone drop outs gooien we toch het land uit
pi_58942956
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 15:25 schreef DR-ONLINE het volgende:

[..]

Ik doe niet aan alcohol maar wil wel een uitzondering maken!

Nice post.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 21:40:49 #33
181126 MouzurX
Misschien?
pi_58950640
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 14:40 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Wat een pracht reacties allemaal weer. Wat zielug, extra geld voor allochtonen.. die hebben het al zo mooi voorelkaar!

Mensen vergeten maar even dat:
-Allochtonen vaak standaard een te laag schooladvies krijgen.
-Dat ze vaak op slechte zwarte scholen zitten waar het niet om ontdekken en leren gaat, maar om achterstanden wegwerken.
-Dat veel allochtone ouders zeeeer laagopgeleid zijn, wat ook niet meewerkt voor hun kansen.
-Dat het hoger onderwijs voor veel allochtonen nog een vrij onbekend terrein is.
-Dat ze vaak in kutbuurten wonen met weinig aansprekende voorbeelden om zich heen. De buurman is een werkloze Tokkie die bier drinkt, in plaats van een bioloog die de buurtkinderen graag zijn verzameling zeldzame vlinders laat zien.

En ja, sommige van die dingen zijn de verantwoordelijkheid van de ouders, maar moeten de kinderen daar maar voor boeten?

Het blijft een feit dat als je uit een zwarte doos getrokken wordt (door de verloskundige) je kansen om te studeren een stuk minder zijn. Dat heeft niets met talent te maken, maar alles met bevoorrechtheid. En dat de regering probeert hier iets aan toe doen, niets anders dan lof hiervoor.

Dusss nog steeds.... dan geven we maar geld aan ->HBO<- instellingen?
pi_58955685
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 21:40 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Dusss nog steeds.... dan geven we maar geld aan ->HBO<- instellingen?
Ja, immers op HBO zijn ook allochtone studenten aanwezig. Echter deze stoppen vaker met hun studie omdat zij bijvoorbeeld een taalachterstand hebben. Deze taalachterstand hebben zij vaak met hun intelligentie kunnen maskeren gedurende hun middelbare school, maar op het HBO worden zij plotseling hard met hun neus op de feiten gedrukt.

Sommige grootstedelijke hogescholen hebben de afgelopen 5 jaar een zeer grote toename gezien van het aantal allochtone studenten. Hiermee zijn de typische 'allochtonen-problematiek' omtrent leer- en taalachterstand gemigreerd van het VO en MBO naar het HBO.

Er is dus sprake van een nieuwe problematiek; door gericht hierop te investeren is wellicht mogelijk om e.e.a. op te lossen / schade te beperken.
  donderdag 29 mei 2008 @ 17:38:14 #35
111528 Viajero
Who dares wins
pi_58992786
quote:
Op maandag 26 mei 2008 23:19 schreef Iced_Lips het volgende:

[..]

Ook hoeft er hier helemaal geen sprake te zijn van discriminatie. Immers Art. 1 van de Grondwet beschrijft discriminatie als volgt: "Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Indien blijkt uit onderzoek dat bepaalde minderheden categorisch gezien bepaalde problematiek (zoals criminaliteit) hebben en dat de autochtone bevolking categorisch gezien dit niet heeft, is er niet sprake van gelijke gevallen. Daarmede is er geen sprake van discriminatie.
[..]

Een woord veranderen en we zijn het eens!
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_58993238
Het is geen discriminatie, maar racisme. Discriminatie is namelijk onderscheid maken op niet relevante kenmerken. Door hier toch onderscheid te maken impliceert de overheid dus dat het feit dat mensen allochtoon zijn relevant is voor het feit dat ze slechtere resultaten halen (lees: dommer zijn).
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_58993464
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 17:56 schreef Seneca het volgende:
Het is geen discriminatie, maar racisme. Discriminatie is namelijk onderscheid maken op niet relevante kenmerken. Door hier toch onderscheid te maken impliceert de overheid dus dat het feit dat mensen allochtoon zijn relevant is voor het feit dat ze slechtere resultaten halen (lees: dommer zijn).
Er is een verschil tussen dom zijn en (door omstandigheden)slecht presteren.
pi_58993474
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 17:56 schreef Seneca het volgende:
Allochtoon zijn zegt wat over je geboorteplaats of over die van je ouders. Heeft niets met ras of ethniciteit te maken dus, in principe.

Daarnaast is het geld er dus omdat ze juist niet dommer zijn, maar toch slechtere resultaten halen.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_58993732
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 18:08 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Allochtoon zijn zegt wat over je geboorteplaats of over die van je ouders. Heeft niets met ras of ethniciteit te maken dus, in principe.

Daarnaast is het geld er dus omdat ze juist niet dommer zijn, maar toch slechtere resultaten halen.
Oh, dus nu wil je beweren dat Turken en Marrokanen lui zijn? Je hebt wel lef mannetje
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_58999192
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 18:21 schreef Seneca het volgende:

[..]

Oh, dus nu wil je beweren dat Turken en Marrokanen lui zijn? Je hebt wel lef mannetje
Zucht. Nee, lui zijn is ook niet precies hetzelfde als slechte resultaten halen. Ik zal Plasterk ff bellen, want jij hebt duidelijk ook subsidie nodig.
pi_59000147
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 22:14 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Zucht. Nee, lui zijn is ook niet precies hetzelfde als slechte resultaten halen. Ik zal Plasterk ff bellen, want jij hebt duidelijk ook subsidie nodig.
Wacht, dus ze zijn niet dom, niet lui, en TOCH halen ze slechte resultaten? Dus wat je eigenlijk wilt zeggen dat Turken en Marrokanen simpelweg incompetent zijn?

You racist bastard.
pi_59003516
Wel eens gehoord van ongunstige omstandigheden??
  vrijdag 30 mei 2008 @ 01:11:56 #43
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_59003536
En maar toegeven en maar toegeven.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_59003603
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 01:09 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Wel eens gehoord van ongunstige omstandigheden??
Daar moet je bij mij niet mee aankomen. Ik had zelf ook geen gunstige omstandigheden op school, en ben desondanks met prima cijfers geslaagd voor het VWO. Ik ben nooit door docenten of de overheid gematst. En dat is maar goed ook, want in het bedrijfsleven hebben ze geen enkele boodschap aan je persoonlijke situatie: of je presteert naar behoren, of je baan gaat naar een ander.

Beter leren ze die kids nu al wat eigen verantwoording is dan om ze nu al te gaan pamperen en de hand boven het hoofd te houden. Zie hier hoe een generatie lamzakken gekweekt wordt die menen dat ze overal recht op hebben, succesvol willen worden maar desondanks niet meer dan part time willen werken, en over het algemeen alleen aan zichzelf denken ipv de maatschappij.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 08:46:24 #45
8369 speknek
Another day another slay
pi_59005533
Dat is wat je krijgt als je mensen beloont naar hun behoeften, in plaats van hun kunnen. De middelmaat aan de top.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_59011200
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 08:46 schreef speknek het volgende:
Dat is wat je krijgt als je mensen beloont naar hun behoeften, in plaats van hun kunnen. De middelmaat aan de top.
Je verwart bevoorrechtheid met getalenteerdheid. Geloof ik.

Dat het VWO nu hoofzakelijk bevolkt wordt door kinderen die hun plek op het VWO mede te danken hebben aan de sociaal-economische status van hun ouders, en niet voor 100% uit talent, dat is geen neiging naar de middelmaat?

[ Bericht 21% gewijzigd door zwemmerseczeem op 30-05-2008 13:34:48 ]
pi_59011311
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 01:19 schreef Seneca het volgende:

[..]

Daar moet je bij mij niet mee aankomen. Ik had zelf ook geen gunstige omstandigheden op school, en ben desondanks met prima cijfers geslaagd voor het VWO. Ik ben nooit door docenten of de overheid gematst. En dat is maar goed ook, want in het bedrijfsleven hebben ze geen enkele boodschap aan je persoonlijke situatie: of je presteert naar behoren, of je baan gaat naar een ander.

Beter leren ze die kids nu al wat eigen verantwoording is dan om ze nu al te gaan pamperen en de hand boven het hoofd te houden. Zie hier hoe een generatie lamzakken gekweekt wordt die menen dat ze overal recht op hebben, succesvol willen worden maar desondanks niet meer dan part time willen werken, en over het algemeen alleen aan zichzelf denken ipv de maatschappij.
Prachtig. jij hebt 100% je best gedaan.

Stel nu dat de gemiddelde slimmerik 70% moeite zou moeten doe om voor het VWO te slagen. De slimmeriken die het niet mee zit moeten 90% moeite doen. Als mensen nou gemiddeld 80% moeite zouden doen zul je zien dat minder van die laaste groep voor het VWO slaagt. De slimmeriken die90% hun best doenlukt het altijd.

Eigen verantwoordelijkheid? Daar valt wat van te zeggen De regering wil echter gewoon meer bruine koppies in de collegebanken.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 13:47:10 #48
8369 speknek
Another day another slay
pi_59011647
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 13:27 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Dat het VWO nu hoofzakelijk bevolkt wordt door kinderen die hun plek op het VWO mede te danken hebben aan de sociaal-economische status van hun ouders, en niet voor 100% uit talent, dat is geen neiging naar de middelmaat?
Nee want ze blijven de top. Het is niet alleen nature wat iemand's kunnen bepaalt, ook nurture, en dus sociaal-economische status (en drijfveer!) van de ouders. Of dat iets goeds is, is natuurlijk een tweede. Maar de vraag is of het voorgestelde helpt, ofdat je mensen met minder kunnen op hogere posities zet.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 13:49:15 #49
8369 speknek
Another day another slay
pi_59011670
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 13:32 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Als mensen nou gemiddeld 80% moeite zouden doen zul je zien dat minder van die laaste groep voor het VWO slaagt.
En dat is nou juist de fout die gemaakt wordt. Niet de hoeveelheid inzet die telt, maar of ze het VWO halen.
pi_59013226
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 13:47 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee want ze blijven de top. Het is niet alleen nature wat iemand's kunnen bepaalt, ook nurture, en dus sociaal-economische status (en drijfveer!) van de ouders. Of dat iets goeds is, is natuurlijk een tweede. Maar de vraag is of het voorgestelde helpt, ofdat je mensen met minder kunnen op hogere posities zet.
Maar als het nurture is kan het juist in een later stadium nog bijgespijkerd worden.

Of het beschilkbaarheid stellen van geld daar bij gaat helpen weet ik niet. Maar ergens geld voor vrijmaken is de standaard oplossing van Den Haag.

Ik heb ook een beetje problemen met dat gehamer op doorzettigsvemogen. Vooral als het van lui komt die zelf autochtoon zijn en hoger onderwijs doen. (weet uiteraard niet of dat voor alle users in dit topic geldt)
Veel allochtonen hebben zoveel meer doorzettingsvermogen nodig om op het VWO te komen, en dan gaan autochtonen voor (wie het bedje vaak veel meer gespreid is) ze even de les lezen over doorzettingsvermogen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')