Het komt er dus op neer dat nu.nl niet wil dat berichtgeving op fok is gebaseerd op berichten van nu.nlquote:Op maandag 26 mei 2008 10:54 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ah, op die fiets. Op het forum zie je ze wel vaak genoeg terugkomen als bron, trouwens...
Bronvermelding is erg belangrijk en we hebben gewoon de regel dat je je bron vermeldt.quote:Op maandag 26 mei 2008 10:56 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
je kunt toch herschrijven?? Dan staat het je geheel vrij of je uberhaupt een bronvemelding doet, aangezien het dan JOUW copyright is, of dat van Fok wellicht.
Tja, dat is het makkelijkste natuurlijk... maar zo werkt het niet.quote:Op maandag 26 mei 200811:01 schreef JortK het volgende:
[..]
Ik sta er eerlijk gezegd van te kijken dat men zo klakkeloos nieuws overneemt van andere sites met een simpele bronvermelding [afbeelding]
Hoe bedoel je dat?quote:Op maandag 26 mei 2008 11:01 schreef JortK het volgende:
[..]
Ik sta er eerlijk gezegd van te kijken dat men zo klakkeloos nieuws overneemt van andere sites met een simpele bronvermelding
zie je, multifunctioneel dat KSCquote:
Ze hebben hierin niets te willen natuurlijk.quote:Op maandag 26 mei 200811:04 schreef OA het volgende:
[..]
Bronvermelding is erg belangrijk en we hebben gewoon de regel dat je je bron vermeldt. [afbeelding]
Niet iedere bron is blijkbaar even blij als hun bericht wordt gebruikt om te herschrijven.
Ja in dat geval maakt het niet uit natuurlijkquote:Op maandag 26 mei 2008 11:05 schreef OA het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat?
De meeste bronnen baseren zich op een nieuwsdienst als ANP, AP, Reuters, etc...
Tjah, en als je dat niet kunt betalen (700 euro per maand voor AFP bijvoorbeeld, 500 USD voor het Indonesische Antara) dan ga je herschrijven en vertalen, zodat het wettelijk mag.quote:Op maandag 26 mei 200811:05 schreef OA het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat?
De meeste bronnen baseren zich op een nieuwsdienst als ANP, AP, Reuters, etc...
precies, want het is eigen tekstquote:Op maandag 26 mei 200811:08 schreef JortK het volgende:
[..]
Ja in dat geval maakt het niet uit natuurlijk [afbeelding]
Je vriendin voelt zich achtergesteld?quote:
Bij jouw post over het koken?quote:
Ik denk ook niet dat ze het kunnen verbieden, maar om het gezeik te stoppen, kan je er wel voor kiezen om een bepaalde bron niet meer te gebruiken. En het maakt echt niet uit. Er zijn immers duizenden bronnen die wel zonder gezeik gebruikt kunnen worden.quote:Op maandag 26 mei 2008 11:08 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Tjah, en als je dat niet kunt betalen (700 euro per maand voor AFP bijvoorbeeld, 500 USD voor het Indonesische Antara) dan ga je herschrijven en vertalen, zodat het wettelijk mag.
Wel mooi ja!quote:
en omdat NU afneemt van ANP e.d. kun je dus gewoon de buren vermelden.. dus NU.nl is nog eens dom ook.quote:Op maandag 26 mei 200811:12 schreef OA het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat ze het kunnen verbieden, maar om het gezeik te stoppen, kan je er wel voor kiezen om een bepaalde bron niet meer te gebruiken. En het maakt echt niet uit. Er zijn immers duizenden bronnen die wel zonder gezeik gebruikt kunnen worden. [afbeelding]
Dat bedoel ik. Tal van nieuwssites halen hun nieuws van het ANP of Novum.quote:Op maandag 26 mei 2008 11:16 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
en omdat NU afneemt van ANP e.d. kun je dus gewoon de buren vermelden.. dus NU.nl is nog eens dom ook.
whehe.. lekker dom dus, of NU wil niet geassocieerd worden met Fok! dat kan ook nog.quote:Op maandag 26 mei 200811:17 schreef OA het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Tal van nieuwssites halen hun nieuws van het ANP of Novum. [afbeelding]
Herschreven? Je doet je best maar!quote:Op maandag 26 mei 200811:18 schreef OA het volgende:
Maar even een andere vraag Indah. Hoe vind jij het als ik nieuws van jouw site haal en niet aan bronvermelding doe?
quote:Op maandag 26 mei 2008 11:18 schreef OA het volgende:
Maar even een andere vraag Indah. Hoe vind jij het als ik nieuws van jouw site haal en niet aan bronvermelding doe?
Herschreven uiteraard.quote:Op maandag 26 mei 2008 11:23 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Herschreven? Je doet je best maar!
Overgenomen? Tja, jammer, maar dat komt wel uit, omdat jij geen kenner bent van het onderwerp waarover ik nieuws schrijf. Dat is zichtbaar over het algemeen, dus mensen zien dat wel in de loop der tijd.
Dat wordt op de FP dan weer niet gedaan... Altijd herschrijven, tenzij het een ANP of DAG bericht betreft.quote:Op maandag 26 mei 2008 11:24 schreef indahnesia.com het volgende:
Maar als iemand vraagt zal ik meestal zeggen dat met bronvermeldng het bericht direct overgenomen mag worden.
Hoi Erik!quote:Op maandag 26 mei 2008 11:25 schreef eer-ik het volgende:
[..]
DAT KAN JE ECHT NIET MAKEN!!111!!!1''óneoneon
ja, dat weet ik inmiddels, bureaucratie ten topquote:Op maandag 26 mei 200811:25 schreef OA het volgende:
[..]
Herschreven uiteraard. [afbeelding]
[..]
Dat wordt op de FP dan weer niet gedaan... Altijd herschrijven, tenzij het een ANP of DAG bericht betreft. [afbeelding]
JA PRECIES>. !!!!!!1 einzenzi!!11quote:Op maandag 26 mei 200811:25 schreef eer-ik het volgende:
[..]
[afbeelding]
DAT KAN JE ECHT NIET MAKEN!!111!!!1''óneoneon
Zo bijzonder is het niet...quote:Op maandag 26 mei 200811:27 schreef OA het volgende:
Indah, waarom gooi je dit bericht niet in het vulkanentopic neer eigenlijk? Met link uiteraard, beetje gratis reclame! [afbeelding]
DS'enquote:Op maandag 26 mei 200811:37 schreef Pheno het volgende:
Zo, weer even Ds'en na dit schoonmaakgebeuren
wat doe je?quote:Op maandag 26 mei 2008 11:37 schreef Pheno het volgende:
Zo, weer even Ds'en na dit schoonmaakgebeuren
ik doe dat vaak in de treinquote:Op maandag 26 mei 2008 11:58 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
aah... die heb ik niet... maar goed ook, anders heb ik helemaal tijd tekort
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |