Misschien een 'wallcloud'quote:Op donderdag 29 mei 2008 09:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
Tering, wat komt hier aanzetten?
Megadonkere lucht en daar hangt een soort van nog donkerdere wolk 'in'.Hangt ter hoogte van de St. Pietersberg (zuiden van Maastricht)
Lijkt idd op een wallcloud. Trekt in noordwestelijke richting over Maastricht. Pik- en pikzwartquote:Op donderdag 29 mei 2008 09:39 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Misschien een 'wallcloud'![]()
. Ik denk dat je daar nog wel even goed zit
.
quote:VERKEERSOVERLAST DOOR ZWARE NEERSLAG
In Limburg komt zwaar onweer voor met veel ontladingen, kans op hagel en lokaal veel neerslag. Het onweerscomplex breidt zich langzaam naar het noord tot noordwesten uit.
Dit is mijn heftigste vooruitzicht volgens die jongens.quote:Op donderdag 29 mei 2008 09:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
Rond 10.00 uur kunnen we hier nog een paars gebiedje op de buienradar verwachten![]()
.
Die buien rond Limburg zien er echt merkwaardig uit. En dan kan ik alleen maar de radarbeelden zienquote:Op donderdag 29 mei 2008 09:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
De lucht achter dat complex aan, lijkt wel groen.
En dan is het paarsroze gebied nog niet eens hier aangekomen.
Ja, het zou nu toch flink moeten bliksemen als ik buienradar zo zien. Maar dat valt juist reuzemee *afklopt*quote:Op donderdag 29 mei 2008 09:53 schreef ElectricEye het volgende:
Maastricht e.o gaat nog wat electriciteit geleverd krijgen denk ik.
quote:Op donderdag 29 mei 2008 09:48 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Die buien rond Limburg zien er echt merkwaardig uit. En dan kan ik alleen maar de radarbeelden zien.
Van weerwoord / estofex.quote:Dat zijn flinke jongens...
Bericht van : Pieter (Karlsruhe, D)
Verstuurd op : vandaag, om 09:41
verstuur een e-mail
verstuur een privé-bericht
bekijk profiel
...die buien boven het Belgisch-Duitse grensgebied. Ze worden niet gevoed vanaf de grond, want daar is het te koel, dus deze buien geven ook geen kans op tornado's. Wel is er al op meerdere plaatsen hagel gemeld. Dat kunnen ook best grote hagelstenen zijn gezien het kaliber van deze buien.
Mijn verwachting is dat ze verder naar het noorden trekken en op uitgebreide schaal voor wateroverlast gaan zorgen. In de middag neemt de windschering in de onderste kilometers toe en ook de kans dat nieuwe buien ten zuiden van het huidige systeem -in een uiterst vochtige luchtmassa- vanaf het aardoppervlak gevoed gaan worden.
Ja, nu is een flat wel tof. Tenzij je op de bovenste verdieping woont en die voorspelde tornado het dak eraf jast, dan weer niet natuurlijk.quote:Op donderdag 29 mei 2008 09:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..].
Ik zit eerste rij hier, op de vijfde verdieping.
Kun je in een keer door voor je vaarbewijs en vliegbrevet!quote:Op donderdag 29 mei 2008 10:03 schreef Petra76 het volgende:
Straks tussen 11 en 12 rijles (Tilburg). Ben benieuwd
En die bij Aken lijkt ook duidelijk níet in te zakkenquote:Op donderdag 29 mei 2008 10:16 schreef i2Them2 het volgende:
Naast die ploffer bij Aachen, begint het nu ook weer te ploffen boven de Ardennen / noorden van Luxenburg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |