Lachen als jouw moeder net even boodschappen aan het doen is en midden in die tornado terecht komt!quote:
quote:Op donderdag 29 mei 2008 01:38 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Op http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&soort=loop6uur&URL zie ik 2 stroken met neerslag elkaar botsen of samenvoegen, ene vanuit zuidwestelijke richting boven zuid/midden Frankrijk en de andere vanuit zuidoostelijke richting... Zo te zien komt dat deze kant op.
die zal alleen het uiterste oosten van het land mogelijk aandoen. de rest is gewoon weer zwaar de pissang. Maar het is wel een mooi onweercomplex. Station Dyon meld iig zware regenval met 119 ontladingen per minuut.quote:Op donderdag 29 mei 2008 05:45 schreef aloa het volgende:
Er komt een groot complex vanuit Frankrijk (met onweer) op nederland afgestormd.
sat beeld
Volgens mij schuift de hoofdmoot van die hele zut onder de lijn Nijmegen - Amsterdam door. Heeft N-O NL nog niet veel.quote:Op donderdag 29 mei 2008 08:08 schreef appelsientje het volgende:![]()
dammm dat ziet er bizar uit op de buienradar....
Ik ben gelukkig gewoon droog overgekomen
Ik vraag me af of dat een supercel is geweest. Denk het eerlijkgezegd niet. Eerder op de avond hingen er wel 2 boven het westen van Duitsland. Zo eens kijken of ik daar nog plaatjes van heb.quote:Op donderdag 29 mei 2008 01:34 schreef area78 het volgende:
Ik heb niet zoveel verstand van het weer enzo, maar die bui in duitsland nu, is dat een supercell (omdat hij een beetje een andere kant op lijkt te gaan) ? En is dat nou wat ze een hook echo noemen?
[ afbeelding ]
Je mag een beetje hebben. Dan blijft hier nog meeeer dan genoeg overquote:Op donderdag 29 mei 2008 07:51 schreef dimage het volgende:
* dimage slaps roel
doe eens hier heen sturen ja. de grond scheurt hier van de droogte.
quote:Naar mijn mening is er morgen een redelijke kans op tornado's boven de Benelux. Ik neem een zeker risico dit te verkondigen, maar ik denk dat de kans relatief groot is vanwege...
- de grote kans dat er onweersbuien zullen ontstaan; dit is meestal het lastigste te voorspellen. een duidelijke trog in de stroming moet genoeg zijn
- de sterke windschering (verschil tussen de 10 meter wind en die op 500 hPa rond de 25 m/s of 50 knopen)
- de grote heliciteit van de stroming (i.e. draaing van de wind met de hoogte op een dergelijke manier dat stijgstromen gaan roteren)
- de aanwezigheid van een warmtefront-achtige zone, die waarschijnlijk met een flinke windsprong samengaat
- flinke onstabiliteit, die waarschijnlijk al dicht bij het aardoppervlak vrijkomt.
naast tornado's zijn ook grote hagelstenen mogelijk en hier en daar windschade die niet met tornado's samenhangt.
Hij is één van de mannen achter ESTOFEX.quote:
Op weerwoord hadden ze het net over dat die rode pit een supercel zou kunnen wezen. Hij is nu iig gesplit dus je moet nog maar zien hoe actief het blijft. Want de 'left-mover' sterft over het algemeen vaak af.quote:Op donderdag 29 mei 2008 09:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
Goed, ik dacht dat we het ergste wel hadden gehad, maar als ik hier vanuit Maastricht in zuidelijke richting kijk komt er een zwarte lucht deze kant op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |