Haha, ik ben heel traag! Kijk niet zo heel vaak op K&W. :p
Ik heb geen mooie foto's van m'n keuken, maar wel van mijn laatste project: mijn balkon! Aangezien het in de zomer best warm wordt in mijn appartement leek het me een goed idee om mijn balkon voor te bereiden op recreatief gebruik gedurende de fijne zomermaanden.
Dit is hoe het moet worden:
![]()
![]()
Ik wil de vloer voorzien van hardhouten vlonders. Langs de muur met de buren komt een houten meubel met een plantenbak (helemaal linksonder op de bovenste rendering, daarnaast een bankje van 1,6 meter met lade eronder en helemaal tegen m'n achtergevel een houthok.
Ik heb 2 weken geleden al het bouwafval wat nog op mijn balkon stond afgevoerd. Afgelopen week heb ik mijn hele balkon leeggehaald en goed schoon gemaakt. Vrijdag werd mijn hout geleverd en sindsdien ben ik heerlijk aan het meten, zagen, nameten, boren en schroeven geweest. Het is iets meer werk dan ik gedacht had, mede omdat ik al het hout absoluut voor moet boren en het toch wel erg passen en meten is om alles netjes aan te laten sluiten.
Tot op heden ben ik zeer tevreden over het resultaat:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb mijn hout extreem strak ingekocht: ik heb enkel wat rest stukjes vlonder van ca. 15 cm en drie stukjes balk van ca. 30 cm over. Het plateautje naast m'n deurtje zat oorspronkelijk niet in de planning. Toen ik eenmaal aan het werk was en bij de laatste stukjes vlonder aan kwam, bleek dat mijn onderregel iets te laag lag t.o.v. de loodslabbe. Hierdoor zou ik mijn houten delen in moeten korten, wat natuurlijk niet mooi geworden zou zijn (want dan loopt er een verspringing in de aansluiting van vlonder op kozijn). Toen bleek dat ik nog precies 4 reststukjes van ca. 40 cm en wat balkjes had waarmee ik de zijkant van het het plateautje kon maken. Zo gezegd zo gedaan: het is een 'schoon' hoekje geworden en ik heb mijn hout nu echt optimaal gebruikt.
Het plan is om aankomende weekeinde, als het weer het toelaat, het balkon meubel te maken. In een later stadium (als ik weer geld heb) wil ik de muurtjes gaan schilderen en/of stucen.

Edit: stomme typo's....
[ Bericht 0% gewijzigd door Walter-Ego op 27-05-2009 21:53:47 ]